Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Citaat van: frank2 op maart  3, 2012, 16:09:37
Ik zou zeggen voor je reageert eerst lezen......

als ik iets niet ken kan ik er ook niet over oordelen wat ik dus niet doe

Ik lees telkens erg goed voor ik reageer Frank!

En da's nou iedere keer het probleem met jou, je schrijft tegenstrijdige zaken en dat gebeurd niet één keer...

Citaat van: frank2 op maart  3, 2012, 15:20:34
Het omhulsel van een stekker heeft geen invloed op geluid. (ik heb het nooit gemerkt)

Citaat van: frank2 op maart  3, 2012, 15:46:52
Dat weet ik niet, heb nooit zo'n stekker gehad, dus kan ook niet beoordelen of er verschil zit tussen kunststof en metaal.

Je kan immers niet iets niet merken als je het nog nooit hebt geprobeerd...  ;)

Ach, ik lees wel weer....

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

erik s.

Citaat van: Hipster op maart  3, 2012, 15:13:12
De schroeven van de betere furutech pluggen maken contact met de aarde van de plug.
bij de Furutech Floating Field Damper heb je een metalen brug tussen de schroeven en de massa. daar loopt dus eventuele spanning die opgebouwd wordt in de afscherming niet door heen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Perfectionist

Ik volg dit topic al weer even en zie potentieel het weer ontsporen. Misschien even goed te zeggen at er niet meer gewaarschuwd wordt in dit topic. Als je te ver gaat wordt er direct geband, vanuit de optelsom kan dat dan ook een echt lange ban zijn. Dus ik hoop dat we de persoonlijke verhoudingen respecteren.

Verder voor de goede orde hebben we een specifiek board voor technisch- wetenschappelijke discussies. Vragen of opmerkingen die hier over gaan zijn niet toegestaan en worden vanaf nu direct verwiderd.

Ook trolgedrag wordt hier, en nergens overigens, niet toegestaan.

Hoop dat deze regels helder zijn, dan kunnen mensen achteraf ook niet aankomen xat iets ze niet duidelijk was als er ingegrepen wordt.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

S@m

Frank, een vraag om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen...

Op hifi.nl schrijf je dat je 2 uur per week muziek luistert, luister je echt maar 2 cd's /week..?

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

S@m

Citaat van: dre73 op maart  3, 2012, 19:04:40
ongelooflijk! ::)

Ik denk dat het een tikfout is van Frank, volgens mij luistert ie veel meer...

Joris1971

Citaat van: S@m op maart  3, 2012, 19:17:43
Ik denk dat het een tikfout is van Frank, volgens mij luistert ie veel meer...

Waarschijnljk 2 uur per dag.

Staaled

Citaat van: S@m op maart  3, 2012, 15:15:03
??? Dat 'moet' je even uitleggen...

Er loopt over de rug van de stekker een plaatje.
Dit maakt aan een zijde contact met de aarde. Andere zijde middels een veertje met de schroeven.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

S@m

Citaat van: Hipster op maart  3, 2012, 23:17:40
Er loopt over de rug van de stekker een plaatje.
Dit maakt aan een zijde contact met de aarde. Andere zijde middels een veertje met de schroeven.

Samen met de reactie van Erik snap ik wat je bedoelt, thanks!

Citaat van: erik s. op maart  3, 2012, 17:29:54
bij de Furutech Floating Field Damper heb je een metalen brug tussen de schroeven en de massa. daar loopt dus eventuele spanning die opgebouwd wordt in de afscherming niet door heen.

B.

Frank, ik heb je eerder zelfs de vraag gesteld of je misschien liever wilt dat ik hier niet meer kritisch post. Je hebt daar niet op gereageerd en dus ben ik verder gegaan met posten.

Citaat van: frank2 op maart  3, 2012, 13:57:10
Het mag een valide vraag zijn maar ik vind het nogal "vreemd" als mensen het antwoord al gegeven hebben:

Een "believer" weet dat de schroeven die Frank bedoelt alleen 't binnenwerk van de stekker in de omhuizing houden...
citaat van antoine

Lijkt me toch wel duidelijk....

Dus? Een ondergrond van een versterker is toch ook alleen om de versterker op z´n plek te houden? Daar hoor jij toch ook verschillen?

´t is niet dat ik zelf in die belachelijke theorieën geloof waar jij compleet door geobsedeerd bent. Ik stelde je een vraag (zonder mijn eigen mening daarbij te verkondigen!) die zeker niet eerder beantwoord is. Vervolgens krijg ik allerlei negatieve posts over mij heen, waar ik niet wakker van lig omdat de personen in kwestie niet helemaal 100 zijn...

Ik heb eens zo´n soort believer in de winkel gehad.. Bijna agressief in de verdediging over z´n geloof aan het praten. Heb hem er uiteindelijk uit moeten zetten, zo creapy dat het was.

Maar Frank, het zou het leuk zijn als je zelf eens zou antwoorden, in plaats van steeds met citaten van anderen te komen.

@Arjan:

Ik zou het op prijs stellen als jij mijn teksten in de citaten niet aanpast. Daarmee zeg je namelijk dat je een bericht van mij aanhaalt, die ik vervolgens niet eens heb gepost.

Perfectionist

Ik laat je post even staan B. dan zien mensen even waar echt de grens ligt; over andere forumleden zeggen dat  ze niet 100% zijn, op de persoon spelen etc.

Dit is dus een ban van 3 dagen.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

B.

Snowmaster

Citaat van: B. op maart  4, 2012, 21:21:50
Dus? Een ondergrond van een versterker is toch ook alleen om de versterker op z´n plek te houden? Daar hoor jij toch ook verschillen?

Hoi B, ik wil ondanks je stevige uitlatingen best op wat vragen ingaan.
Ik kan je alleen uitleggen wat ik hoor en kan niet voor anderen praten.
Het klinkt misschien gek, maar voor mij is het allemaal niet zo ingewikkeld omdat ik domweg verschillen zie en hoor. Wel ben ik er langzaam achter gekomen dat de wereld om mij heen deze verschillen lang niet zo groot ervaart dan ik ze waarneem.
Het leuke met sommige verschillen is dat ik ze ondertussen flink kan versterken en daardoor ook kan laten zien en horen aan mensen die het niet waarnemen. Probleemloos zou ik je dus het verschil in ondergrond kunnen laten horen.
Alleen komen wij dan op het volgende punt : hoort iemand dit ook onder gewone gebruiksomstandigheden?
Of vindt iemand zo'n marginaal verschil überhaupt belangrijk ?   Meestal is het antwoord domweg : nee !

Citaat van: B. op maart  4, 2012, 21:21:50

Ik heb eens zo´n soort believer in de winkel gehad.. Bijna agressief in de verdediging over z´n geloof aan het praten. Heb hem er uiteindelijk uit moeten zetten, zo creapy dat het was.

Nooit zou ik in discussie gaan in een winkel. Wel wil ik proberen jou een antwoord te geven over verschillen die ik zelf waarneem.  Zoiets is helemaal niet creapy.  Het wordt pas creapy als mensen zich daadwerkelijk vreemd en afwijkend gaan gedragen of zich opdringen of......anderen veroordelen.
Voor velen is audio gewoon een leuke hobby.  De één heeft luisterplezier en een ander geniet van het sleutelen aan zijn set. Weer anderen doen beide.  
Ook ik heb mijn grens in wat ik nog normaal vind......ja,ja  ;).  Ik kan geen stekkers vullen met kristallen of kabels met isoterische olie beluisteren of smeren met allerlei prut. Dat gaat mij te ver en wordt mij te onzinnig.  Ook al zou ik verschil waarnemen, maar ik trek dat gewoonweg niet. Tsja, zo heeft iedereen zijn grens. Wel probeer ik respect voor die ander op te brengen.

Als je ban erop zit mag je mij gerust naar bepaalde zaken vragen. Krijg je een eerlijk antwoord.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Former member 78

Maak anders je eigen topic, Snowmaster :)

Cyreg

Snow, precies mijn gevoelens en insteek  :thumbs-up:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Deleted Member 2

Zojuist de laatste hand gelegd aan het maken van een aparte audiogroep. Frank heeft mij via een aantal PM's voorzien van adviezen over de toe te passen kabel van meterkast naar verdeelblok, etc. Veel dank voor de prompte wijze waarop je reageerde op vragen. De toegepaste HiFi-Tuning kabel is lastig te verwerken door de stugge mantel. Dit was vooral een opgave omdat ik de aders van deze kabel ook wilde gebruiken als bedrading in het stekkerblok.
Of het iets - of veel - oplevert in de kwaliteit van de weergave zal nog moeten blijken als het geheel wat ingespeeld is (zoals dat met nagenoeg alle kabels het geval is).
De allereerste indruk is dat het meer open klinkt en dat het als het ware minder moeite kost.
Maar het zou heel goed illusie kunnen zijn omdat er aardig wat tijd en moeite is geïnvesteerd.  ;)

Nu nog het moment afwachten dat de heren Frank en Snowmaster onthullen welk type Lapp kabel zij zo goed vinden. ;D

frank2

Citaat van: Onder013 op maart  6, 2012, 23:50:45

De allereerste indruk is dat het meer open klinkt en dat het als het ware minder moeite kost.

Dat is wel wat de HFT doet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

J.S.

Citaat van: Onder013 op maart  6, 2012, 23:50:45
Nu nog het moment afwachten dat de heren Frank en Snowmaster onthullen welk type Lapp kabel zij zo goed vinden. ;D

ik zit ook al weken met samengeknepen billetjes ;D Nee, serieus, ik zit er ook op te wachten omdat ik net wat nieuwe kabels wil gaan maken.

Cyreg

Frank, fijn om in 'n (showcase)topic even geen digi/comp/stream en andere   :sadlike: te lezen  :D
Gaat gewoon over geluiden en klanken zonder die IMO  :blink:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

frank2

Hier komt voorlopig echt geen streamer of dac. Ik heb geen aparte dac nodig die zit wel in de Oppo+tuc. en die werkt goed.

En je moet niet gaan denken dat de Lapp kabel die wij gevonden hebben het walhalla is en de rest niet zo goed is. Er zijn meer kabels dan alleen dit type Lapp. (al is ie voor het geld wel zeer goed, en speelt hij vlgs. mij echt duurdere kabels eruit of is daar gelijkwaardig aan)

Maar er zijn vast betere kabels..
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

J.S.

Citaat van: frank2 op maart  7, 2012, 14:47:09
Maar er zijn vast betere kabels..
Ongetwijfeld, maar:
Citaat van: frank2 op maart  7, 2012, 14:47:09
...(al is ie voor het geld wel zeer goed, en speelt hij vlgs. mij echt duurdere kabels eruit of is daar gelijkwaardig aan)
En daar heb ik zeker wel oren naar. Ik heb een hoop geprobeerd, maar voel me toch niet helemaal lekker bij kabels van enkele honderden euro's of meer. De audiofiel in mij blijft er gevoelig voor, maar de wetenschapper overwint het af en toe en dan zijn ze zo verkocht. Als ik nu een kabel koop die én een 'audiofiel certificaat' heeft (gooi ik er nog wat stekkers van enkele tientjes tegenaan) én niet veel meer dan 100 EUR in totaal kost, zijn ze allebei tevreden  ;D

Kjelt

Misschien is het aan te raden zelf eens te luisteren ipv als schapen achter een blindegeleidehond aan te hobbelen  ;)

Peerless Monster

Citaat van: Kjelt op maart  7, 2012, 16:05:54
Misschien is het aan te raden zelf eens te luisteren ipv als schapen achter een blindegeleidehond aan te hobbelen  ;)

Maar als je dan verschil hoort moet je oppassen dat je dat niet aan anderen laat weten, want dan moet je het weer wetenschappelijk verklaren... cirkeltje?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Citaat van: Kjelt op maart  7, 2012, 16:05:54

Op zich ben ik het volkomen met je eens, MAAR je kunt haast nergens losse kabels proberen, tenzij je ze koopt zoals Snowmaster heeft gedaan. Liet uit Canada even een kabel komen weer meer dan 100 euro incl. verzendkosten.

Er zijn kabels genoeg maar je kunt ze vaak niet even gratis testen, dus als er iemand komt met een kabel waarvan hij zegt kost niet veel en speelt goed kan ik mij wel voorstellen dat je dan zegt doe mij die kabel ook maar