Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Kwabbernoot

Citaat van: Antoine op maart  3, 2012, 14:31:45
Oh, dat believer was natuurlijk een quote van Chansig. Ik vind 't inmiddels een term met een negatieve bijklank.

Over die schroeven die komen dus niet in contact met de geleidende delen van de stekker/powercable maar houden alleen het binnenwerk in de huls vast. Dat dat beetje smeren van een schroef daar klankverschil kan geven is wel heel vergezocht dus het suggereert inderdaad dat B. niet weet hoe zo'n IEGO/Bals/Furutech/HiFi-Tuning/Oyaide stekker (allen steken op dezelfde manier in elkaar op dat vlak) in elkaar steekt. Het is dus net zo "dom" als Raphie/B's vragen naar de verschillen tussen groene/grijze/atoomstroom. Ik vraag me af of deze mannen 'in 't echte leven' ook zo indringend zullen inbreken in een gesprek tussen mensen als ze niks van 't onderwerp af weten of het onderwerp onzin vinden. (edit: dit laatste is uiteraard een retorische 'vraag')
Ik denk dat B. eigenlijk zoekt waar de grens van Frank ligt. B. gelooft niet dat het veranderen van stroomsnoeren invloed kan hebben op de weergave kwaliteit. Dus hij vind daarmee klooien al een exercitie in nutteloosheid. Frank heeft de grens elders liggen en ervaart wel verschil in de weergave. B. is denk ik op zoek naar het punt waar ook Frank geen verschil meer verwacht te ervaren. Dat kan de materiaal keuze van de beschermmantel zijn, de manier waarop de lossen draden in elkaar gedraaid zijn, het schroefje waarmee je de kabel vastzet in de stekker, het schroefje waarmee je de stekker dichtdraait of het materiaal van het stikkertje waarmee je de juiste fase op de stekker aangeeft. Of is het simpel: als er geen stroom doorheen gaat heeft het geen invloed?

Groeten...

dre73

je bedoeld dat B. alleen maar komt zuigen?
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Ik weet uit ervaring dat de beschermmantel van een stroomkabel wel invloed heeft op het geluid, al is het marginaal.(schijnt te maken te hebben met RFI )  Dus ik hecht er niet zoveel waarde aan.
Het omhulsel van een stekker heeft geen invloed op geluid. (ik heb het nooit gemerkt)

Wat wel helpt is een cryogene behandeling van kabels en/of stekkers, het geluid wordt daar "schoner" van. De IeGo heeft een cryogene behandeling ondergaan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op maart  3, 2012, 15:20:34
Ik weet uit ervaring dat de beschermmantel van een stroomkabel wel invloed heeft op het geluid, al is het marginaal.(schijnt te maken te hebben met RFI )  Dus ik hecht er niet zoveel waarde aan.
Het omhulsel van een stekker heeft geen invloed op geluid. (ik heb het nooit gemerkt)

De metalen afscherming zal je waarschijnlijk bedoelen als je het over RFI/EMI hebt. Wel curieus dat je geen verschil hoort tussen een kunststof stekker en een metalen stekker aan massa.

Heb je een prachtig afgeschermde kabel en dan gaat alle afscherming verloren door de twee stukjes plastic... :confused:

Lex Groningen

Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

dre73

ik denk dat z`n vrouw en kinderen een dagje weg zijn! :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Kind speelt buiten..vrouw is weg met de oudste.

Maar mijn reactie had meer te maken met een reactie van Andre op een ander forum..

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: S@m op maart  3, 2012, 15:24:49
Wel curieus dat je geen verschil hoort tussen een kunststof stekker en een metalen stekker aan massa.

Dat weet ik niet, heb nooit zo'n stekker gehad, dus kan ook niet beoordelen of er verschil zit tussen kunststof en metaal.
(en ga het ook niet proberen, ben zeer tevreden over IeGo Gold stekkers.)

Oyiade en furutech zijn ondertussen belachelijk duur geworden, dus Oyiade wil ik niet eens testen, zijn onbetaalbaar
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op maart  3, 2012, 15:46:52
Dat weet ik niet, heb nooit zo'n stekker gehad, dus kan ook niet beoordelen of er verschil zit tussen kunststof en metaal.

Lood eromheen vouwen met een grote krimpkous erom heen wil ook nog wel eens helpen...
Pas op met lood!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Lex Groningen

Citaat van: dre73 op maart  3, 2012, 15:37:41
ik denk dat z`n vrouw en kinderen een dagje weg zijn! :D

Ik had al zo'n soort vermoeden. ;)
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

S@m

Als je nooit zo'n stekker hebt gehad hoe kan je dan beweren dat er geen verschil tussen is..?

Citaat van: frank2 op maart  3, 2012, 15:20:34

Citeer(en ga het ook niet proberen, ben zeer tevreden over IeGo Gold stekkers.)

Jij komt echt van een andere planeet. Je probeert van alles, maar zaken die het wellicht toe doen sla je over... :wacko:

dre73

ik snap gezever elke keer niet,hij heeft gewoon een aantal stekker te leen gehad,getest en voor hem de fraaiste aangeschaft,klaar is kees.

chansig

Euhhh...Frank, Andre....Frank.

Sorry.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Deleted member

Citaat van: Kwabbernoot op maart  3, 2012, 15:15:58
Ik denk dat B. eigenlijk zoekt waar de grens van Frank ligt. B. gelooft niet dat het veranderen van stroomsnoeren invloed kan hebben op de weergave kwaliteit. Dus hij vind daarmee klooien al een exercitie in nutteloosheid. Frank heeft de grens elders liggen en ervaart wel verschil in de weergave. B. is denk ik op zoek naar het punt waar ook Frank geen verschil meer verwacht te ervaren. Dat kan de materiaal keuze van de beschermmantel zijn, de manier waarop de lossen draden in elkaar gedraaid zijn, het schroefje waarmee je de kabel vastzet in de stekker, het schroefje waarmee je de stekker dichtdraait of het materiaal van het stikkertje waarmee je de juiste fase op de stekker aangeeft. Of is het simpel: als er geen stroom doorheen gaat heeft het geen invloed?

Groeten...

Jij werpt een stuk meer op dan dat B. deed/vroeg, die reageerde slechts op de lange schroeven die Frank noemde. Ik had eigenlijk verwacht dat B. dit als "verweer" zou geven maar goed maakt niet uit, uiteraard speelt B. zijn voorgeschiedenis in dit topic mee! ;) Frank tipte slechts deze schroeven even te smeren voor gebruik. Zelfs dat moet leiden tot discussies blijkbaar, wat dat betreft deel ik, geheel ter info, op dat vlak 'dre73' zijn duidelijke mening!  :D

Of 't hoorbaar is of niet, ik zou ook niet bij voorbaat het effect van een metalen huls om een stekker uitsluiten. Ik herinner me een koperen stekkerblok met verzonken schuko inlets van Pel Audio geloof ik en Furutech heeft inderdaad ook stekkers met metalen huls die als een quasi kooi van Faraday EMI/RFI buiten (en binnen!) zouden kunnen houden. Ik zeg quasi omdat zo'n stekker volgens mij nooit volledig van metaal kan of mag zijn, beetje lastig omdat dan de nul, fase en aarde sluiting gaan maken als je de geleidende delen zelf vervolgens weer niet isoleert.  ;)

frank2

Citaat van: dre73 op maart  3, 2012, 15:54:17
ik snap gezever elke keer niet,hij heeft gewoon een aantal stekker te leen gehad,getest en voor hem de fraaiste aangeschaft,klaar is kees.

juist, er zijn gewoon 2 gasten die niets anders doen dan zeuren en laten we nog eens gaan zeuren....
(als dat niet zo is, dan verdenk ik ze van een bepaald iq)

dre73

gelukkig zijn er ook nog genoeg die je inzet zeer waarderen! ;)

Kwabbernoot

Citaat van: dre73 op maart  3, 2012, 15:18:17
je bedoeld dat B. alleen maar komt zuigen?
Bijzondere interpretatie van mijn post. Misschien is hij inderdaad alleen maar aan het zuigen maar ik lees er meer achter. Wellicht zit ik er naast.

Groeten...

S@m

Citaat van: frank2 op maart  3, 2012, 15:58:19
juist, er zijn gewoon 2 gasten die niets anders doen dan zeuren en laten we nog eens gaan zeuren....
(als dat niet zo is, dan verdenk ik ze van een bepaald iq)

Als je op mij doelt dan deel ik je mening over het IQ van bepaalde members. Het is geen gezever, of je bent een gespleten persoonlijkheid of je liegt of ....

Eerst schrijf je dat het materiaal van stekkers in jouw ervaring niets uit maakt om vervolgens te schrijven dat je nog nooit stekkers van een ander materiaal (metaal hebt geprobeerd). Dat is misleiding Frank en imho zeer irritant. Minstens net zo irritant als jij reacties vindt van bepaalde members  ;)

Deleted member

Citaat van: S@m op maart  3, 2012, 15:24:49
Heb je een prachtig afgeschermde kabel en dan gaat alle afscherming verloren door de twee stukjes plastic... :confused:

Niet "alle afscherming gaat verloren" natuurlijk...de kabel is in feite geen lange antenne meer maar kan alleen aan 't eind waar de stekker zit nog straling oppikken of uitzenden. Ook worden inductie-effecten in de kabel (bijvoorbeeld als die parallel langs een andere stroom geleidende kabel loopt) flink verminderd.

S@m

Kan best zijn Antoine en daar gaat het ook niet om, als je van alles wilt proberen om je sound te optimaliseren dan snap ik niet dat je tips van bepaalde members eenvoudig overboord gooit en afdoet met 'gezever' dat is bijna een report to mod waard... :sneaky2:

Wijx wondere wereld

Citaat van: chansig op maart  3, 2012, 15:55:15
Euhhh...Frank, Andre....Frank.

Sorry.

Gr Hans

denk toch dat hij het goed schreef. Frank is nooit klaar
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

frank2

(en ga het ook niet proberen, ben zeer tevreden over IeGo Gold stekkers.)

Ik zou zeggen voor je reageert eerst lezen......

als ik iets niet ken kan ik er ook niet over oordelen wat ik dus niet doe

verder heb ik er niets over te zeggen dus schrijf en antwoord ook geen vragen hierover. Ben duidelijk genoeg geweest. Ik ken alleen kunststof stekkers diverse soorten die heb ik getest, metalen omhulsels bij een stekker heb ik wel eens gezien maar nooit beluisterd, dat hoeft ook niet meer ben tevreden over mijn huidige stekkers.

En nogmaals je hoeft hier niet te posten en te lezen het mag...  ik schrijf gewoon wat ik vind en doe dat publiekelijk zodat anderen die echt geïnteresseerd zijn er ook iets aan hebben. Je hoeft natuurlijk niet te doen wat ik allemaal heb gedaan. (je kunt ook een kant en klare kabel kopen, verkrijgbaar van 15 euro tot 4000 euro)

Deleted member

Citaat van: S@m op maart  3, 2012, 16:06:26
Kan best zijn Antoine en daar gaat het ook niet om, als je van alles wilt proberen om je sound te optimaliseren dan snap ik niet dat je tips van bepaalde members eenvoudig overboord gooit en afdoet met 'gezever' dat is bijna een report to mod waard... :sneaky2:

Persoonlijk vind ik 't erg jammer dat er vaste lieden zijn die proberen Frank in een valkuil te lokken door met hem op de techniek/wetenschap in te gaan. Frank heeft meermaals aangeven alleen in het resultaat geïnteresseerd te zijn en weinig verstand te hebben van de achterliggende techniek of fysische principes. Uiteraard kan Frank dan ook beter bij dat onderwerp vandaan blijven maar goed ook hier snijdt 't mes aan twee kanten. Ik vind 't niets anders dan kinderachtig, constant door lopen zeuren op dezelfde onderwerpen waar de TS helemaal niet in geïnteresseerd is. Als 't nou op een manier is waar hij wijzer wordt OK, maar dat is -al lang- niet meer het geval. M.i. gaat 't hier alleen nog maar om steken geven en discussiëren om 't discussiëren, het is zeer doorzichtig en compleet off-topic.

frank2