Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Ruud-

Citaat van: S@m op maart  1, 2012, 15:44:06

Zomaar 1 op de goeie gok: Verity Audio (en nog vele anderen)...
Mijn gok: Quad ESL2905 :wub:
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

B.

Citaat van: frank2 op maart  1, 2012, 08:03:36
Maak de schroef wat vettig, olie of zo dan draait hij gemakkelijker bij het inschroeven.

Gaat de stekker daar niet anders van klinken, Frank?

Former member 78

Citaat van: B. op maart  1, 2012, 18:12:43

Jij blijft ook maar zeiken hé!

frank2

Ik heb al enkele dagen een snoer met Iego stekkers klaar en dit klonk dermate goed, dat ik de gok gewaagd heb om alles op IeGo stekkers te zetten. Dat is gisteren en vanmorgen gebeurd en nu is alles 3 dagen aan het inspelen.

Ik heb ondertussen ook proefondervindelijk vastgesteld dat als je alle apparaten voorziet met dezelfde snoeren en stekkers het geheel beter klinkt als bij 1 apparaat. Ook nu is dat het geval, zoals ik al vermelde er is meer "bite" meer attack, meer dynamiek, meer bas. (natuurlijk wel in verhouding, maar het klinkt tov. furutech gold een stuk beter) Nu na het luisteren van enkele nummers wil ik dit graag uitbreiden met er is meer ruimtelijkheid, meer diepte. Het geluid staat volkomen los van de speakers. Belletjes klinken "los" in de ruimte. Een heerlijke ervaring, lekker hard muziek zuiver, impact en een volkomen los geluid wat zweeft in de ruimte als het ware.

Dit zijn de eerste indrukken...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

dre73

klinkt goed!

nu nog even wachten op de gouden tip voor de kabel! :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kjelt

Citaat van: frank2 op maart  1, 2012, 18:25:41
Ik heb ondertussen ook proefondervindelijk vastgesteld dat als je alle apparaten voorziet met dezelfde snoeren en stekkers het geheel beter klinkt als bij 1 apparaat.
Ik heb ook proefondervindelijk vastgesteld dat het bij mij helemaal niets uit maakt zolang je maar wel netspanning op je apparaat binnenkrijgt anders hoor je niets. Wel apart.

Deleted Member 2

Citaat van: ArjanR1 op maart  1, 2012, 18:19:20
Jij blijft ook maar zeiken hé!

Volledig negeren zou ik zeggen. Dan moet het hem (B.) :devil: toch gaan vervelen. Dus niet doen wat ik met deze reactie wel heb gedaan :(

contour3.0

Citaat van: B. op maart  1, 2012, 18:12:43
ik reageer wel nog even en daarna deze persoon volledig negeren
ROB
Mijn reactie: :yawnee: :yawnee: :yawnee:
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

chansig

Misschien als een believer het vraagt het dan anders overkomt ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

martin_2703

Citaat van: frank2 op maart  1, 2012, 14:42:20
en eerlijk gezegd heb ik heel wat speakers beluisterd maar afgezien van wilson watt puppy's heb ik nog steeds geen betere speakers gehoord, uitgezonderd paar extreem dure exemplaren boven de 25000 euro

erruggg lekkere speakers :)

Deleted member

Citaat van: chansig op maart  1, 2012, 21:37:10
Misschien als een believer het vraagt het dan anders overkomt ?

Gr Hans

Een "believer" weet dat de schroeven die Frank bedoelt alleen 't binnenwerk van de stekker in de omhuizing houden...

chansig

Je gaat voorbij aan wat ik duidelijk wil maken met de vraag. Maar dat komt omdat mijn ik dit niet duidelijk schrijf.

Wanneer bv een Arjen deze vraag zou stellen, Frank ws gewoon antwoord had gegeven met dat het niets uitmaakt.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op maart  1, 2012, 08:03:36
Voor degene die IeGo stekkers wil gaan kopen even iets advies: Bij de IEC stekker zitten de kopse schroeven, die lange aan de kop, zo ontzettend vast, gebruik een zeer goed passende schroevendraaier anders draai je de kop kapot. Maak de schroef wat vettig, olie of zo dan draait hij gemakkelijker bij het inschroeven.

Pas op met minerale olie. Deze kan de samenstelling (weekmaker) van de kunststof aantasten. Vaseline doet hetzelfde en is neutraal voor de weekmaker.

HTip

Citaat van: Onder013 op maart  1, 2012, 19:21:04
Volledig negeren zou ik zeggen. Dan moet het hem (B.) :devil: toch gaan vervelen. Dus niet doen wat ik met deze reactie wel heb gedaan :(
Citaat van: contour3.0 op maart  1, 2012, 20:54:56
ik reageer wel nog even en daarna deze persoon volledig negeren
ROB
Mijn reactie: :yawnee: :yawnee: :yawnee:
Het forum kan je helpen. Ga naar "Profiel => Persoonlijke berichten opties". Die instelling geldt zowel voor PM als de boards.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijn M

Citaat van: martin_2703 op maart  1, 2012, 21:57:20
erruggg lekkere speakers :)

Zeker Martin! De hype eromheen vind ik echter wat overdreven. Ze bevallen nog goed, begrijp ik?  :)
Dutch & Dutch

S@m

Martijn M

Citaat van: S@m op maart  2, 2012, 13:09:58
Ik niet...

Jij hebt zeker ook een Wilson? Het is normaal om je eigen speaker zeer goed te vinden. Ik was ook al verbaasd dat Ruud pleitte voor een Quad ESL en niet voor een TDL, tot ik zijn onderschrift las  :) .
Dutch & Dutch

S@m

Citaat van: keyser op maart  2, 2012, 13:24:32
Jij hebt zeker ook een Wilson? Het is normaal om je eigen speaker zeer goed te vinden. Ik was ook al verbaasd dat Ruud pleitte voor een Quad ESL en niet voor een TDL, tot ik zijn onderschrift las  :) .

Haha, ik heb inderdaad na met veel plezier WP 5.1's te hebben gehad (naast Cub's op zolder) al weer geruime tijd Sophia 2's en ik heb ze natuurlijk eerst beluisterd en vergeleken met een grote diversiteit aan luidsprekers. Velen erg mooi, maar imho niet zo compleet als Wilson Audio.

Ruud-

Citaat van: keyser op maart  2, 2012, 13:24:32
Ik was ook al verbaasd dat Ruud pleitte voor een Quad ESL en niet voor een TDL, tot ik zijn onderschrift las  :) .
De TDL heb ik toch een kleine 10 jaar, naar volle tevredenheid, mee gespeeld. Echter kleuren deden ze wel enigszins(overigens net als alle, in meer of mindere mate, dynamische speakers) Quad's echter hebben met kastkleuring niets van doen, vandaar mijn overstap. Nadeel mijn geliefde Aitos monoblokjes willen er niets van weten vandaar ook mijn overstap naar een torrenbak.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Martijn M

Door het ontbreken van een kast is kastkleuring inderdaad onmogelijk. Elektrostaten zijn doorgaans echter niet geheel kleuringsvrij, wat voornamelijk komt door het afstraalgedrag en de voorwandreflectie. De ESL63 heeft ook wel een zekere eigenklank met een wat benadrukt middengebied. Ik heb hem geregeld beluisterd en ik moet zeggen dat bepaalde aspecten van de klank ontzettend mooi zijn; geen wonder dat het ding nog altijd een trouwe schare aanhangers heeft. Naar mijn mening is het echter geen echte all-round speaker. Daarom zou ik er zelf uiteindelijk niet voor gaan.
Dutch & Dutch

frank2

Zo zie je maar dat iedereen weer andere voorkeuren heeft. Ik blijf zeker bij Usher en met name bij de BE10. Ik heb ook vele speakers gehoord en ook electrostaten (martin logan) maar dat is niet my cup of tea. De BE10 kan zo mooi transparant zijn en toch muzikaal, en dat heb ik nog niet bij veel andere speakers gehoord, en ja ik heb wel diverse speakers gehoord maar natuurlijk niet alle.

Ik heb vandaag heerlijk naar muziek kunnen luisteren, eindelijk muzikaal, swingend, je kunt niet stil zitten. Ik heb nu eindelijk een geluid wat ik nog niet eerder hier thuis heb gehad. Een bepaalde rust (zwarting) swingend, muzikaal. Morgen zal het weer iets beter klinken al zal dat marginaal zijn. Zondag zal alles wel aardig gesetteld zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

B.

Citaat van: frank2 op maart  1, 2012, 18:25:41
Ik heb al enkele dagen een snoer met Iego stekkers klaar en dit klonk dermate goed, dat ik de gok gewaagd heb om alles op IeGo stekkers te zetten. Dat is gisteren en vanmorgen gebeurd en nu is alles 3 dagen aan het inspelen.

Ik heb ondertussen ook proefondervindelijk vastgesteld dat als je alle apparaten voorziet met dezelfde snoeren en stekkers het geheel beter klinkt als bij 1 apparaat. Ook nu is dat het geval, zoals ik al vermelde er is meer "bite" meer attack, meer dynamiek, meer bas. (natuurlijk wel in verhouding, maar het klinkt tov. furutech gold een stuk beter) Nu na het luisteren van enkele nummers wil ik dit graag uitbreiden met er is meer ruimtelijkheid, meer diepte. Het geluid staat volkomen los van de speakers. Belletjes klinken "los" in de ruimte. Een heerlijke ervaring, lekker hard muziek zuiver, impact en een volkomen los geluid wat zweeft in de ruimte als het ware.

Dit zijn de eerste indrukken...

Proefondervindelijk heb je alleen 'vastgesteld' dat jouw mindsetting m.b.t. kabel/stekker upgrades de afgelopen 100 pagina's niet veranderd is.
Ik stelde je hierboven al een vraag (waar Arjan uiteraard op heeft geantwoord), waar ik toch wel graag een antwoord op zou willen.

Nogmaals, maar dan alvast met een klein voorzetje..

Je hoort verschil tussen stekkers. Je bent het (waarschijnlijk) eens dat dit ligt aan de opbouw en de gebruikte materialen. Als jij vervolgens een schroef contact AANPAST door er een smerend middel op los te laten, denk je dan niet dat je (in de zelfde theorie verwijzend als jouw mindsetting verklaringen) deze hele klankeigenschappen weer compleet aanpast?

@Arjan, ja ik blijf zeiken kritische vragen stellen. Frank strooit met conclusies die op NIKS berusten. Alle wetenschappelijke verklaringen en waarheden worden over boord gegooid.

Former member 78

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

erik s.

het moge duidelijk zijn dat of B. niet kan lezen, of B. niet weet hoe een stroomconnector er uit ziet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B