Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Lex Groningen en 2 gasten bekijken dit topic.

frank2

Jullie zijn leuk aan het gokken. Volgende week is Snow weer terug van wintersport, ik zal het met hem opnemen. (hij heeft een behoorlijk vermogen uitgegeven aan kabels om te testen voor we bij de Lapp kabel kwamen)

Voor degene die IeGo stekkers wil gaan kopen even iets advies: Bij de IEC stekker zitten de kopse schroeven, die lange aan de kop, zo ontzettend vast, gebruik een zeer goed passende schroevendraaier anders draai je de kop kapot. Maak de schroef wat vettig, olie of zo dan draait hij gemakkelijker bij het inschroeven.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op maart  1, 2012, 08:03:36
(hij heeft een behoorlijk vermogen uitgegeven aan kabels om te testen voor we bij de Lapp kabel kwamen)

Ongetwijfeld heb je die kosten met hem gedeeld....

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op maart  1, 2012, 08:03:36
Volgende week is Snow weer terug van wintersport

Hahahaha dat is echt een mooie woordgrap Frank!
Ik moest wel even smakelijk lachen.

Ik zal eens kijken naar die stekker overigens...
Ik wil nu bezig met de HT ruimte om de kabels op orde te krijgen.
Die spaghetti aan kabels... Pffff ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Citaat van: Peerless Monster op maart  1, 2012, 08:39:21

Ik zal eens kijken naar die stekker overigens...
Ik wil nu bezig met de HT ruimte om de kabels op orde te krijgen.
Die spaghetti aan kabels... Pffff ;D

IeGo stekkers zijn te koop bij tweaks4you. De eerste 3 dagen klinken ze "nerveus", daarna klinken ze zoals ze moeten klinken.
Ik vond ze kop en schouders uitsteken boven de rest: Furutech gold en koper. (en no name rodium en koper, die waren nog "slechter")

Ze geven een goede definitie, gedetailleerdheid weer ism. Lapp kabel, trouwens ook met Belden dat heeft Snowmaster getest, die gebruikt rode belden en oranje lapp, beide nogal extreme kabels.

Iego Gold geeft een betere attack, dynamiek, groots middengebeid, strakheid, diepe bas, niet dreunend, rustig hoog.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Kwabbernoot

Citaat van: S@m op februari 27, 2012, 15:18:29
Met die gedachte vind ik het vreemd dat je de luidsprekers van Frank bijna zondermeer zou willen hebben...

Ik ben van mening dat andere (ook goedkopere) luidsprekers in Frank z'n woonkamer(tje) hem meer luisterplezier zullen geven.
Ik deel deze mening niet met je. Zoals ik het zie is het niet Frank zijn grootste hobby om naar muziek te luisteren. Hij is denk ik iemand wiens grootste hobby het toch vooral is om te tweaken. Ik kan er natuurlijk naast zitten. En met tweaken is echt helemaal niets mis, het is alleen een andere insteek dan de mijne.
Wil je echter met volle overtuiging kunnen tweaken moet je er zelf natuurlijk wel van overtuigd zijn dat de set ansich dat allemaal wel kan laten horen. Dan zit de tweaker dus voor zijn gevoel vast aan óf dure apparaten óf aan apparaten waar een goed verhaal aanhangt (liefst een cult geval). Andere luidsprekers zullen hem dus niet meer luisterplezier gaan opleveren.

Zijn hobby levert iig leuk leesvoer op en hij heeft er lol aan.

Groeten...

frank2

Nav. bovenstaande post; ik luister eigenlijk erg graag naar muziek, tweaken komt daarbij op de 2e plaats. Echter als je veel muziek luistert vallen je op een bepaald moment ook dingen op zoals bijvoorbeeld teveel hoog of teveel mid enz. dat probeer ik dan met minimale kosten op te lossen en niet zoals zovelen doen een nieuwe versterker of speakers kopen. Dat laatste is wel gemakkelijker en kost (vaak) aanmerkelijk meer. Maar veranderd vaak ook de sound in de kamer het beste.

Ik heb tot nu toe gekozen voor tweaks omdat ik ervan overtuigt ben dat de set die hier staat naast dat hij alles open en bloot weergeeft, elk detail wat je veranderd is weer hoorbaar, ik dicht tegen de sound zat die ik lekker vond, het moest alleen een beetje meer mid hebben, iets minder "schreeuwigheid" hebben. Door deze stroom tweaks heb ik dat nu voor elkaar.

Natuurlijk weet ik zelf ook wel dat als ik hier een dikke Krel neerzet het geluid nog een heel stuk beter wordt, mijn speakers kunnen dat wel aan, alleen sta ik dan rood op de bank en dat is het mij niet waard. En de Belles is fijne electronica en werkt erg goed.

Steeds lees ik dat ik andere speakers moet kopen, ik weet werkelijk niet waar dat vandaan komt, maar in een kamer die ruim is, ( 5 x 7 meter) zijn mijn speakers fors maar niet te groot. Er komen hier dus absoluut geen nieuwe speakers, ik ben nog steeds erg enthousiast over de Usher BE10 met daimond tweeter.

en eerlijk gezegd heb ik heel wat speakers beluisterd maar afgezien van wilson watt puppy's heb ik nog steeds geen betere speakers gehoord, uitgezonderd paar extreem dure exemplaren boven de 25000 euro

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op maart  1, 2012, 14:17:34
Iego Gold geeft een betere attack, dynamiek, groots middengebeid, strakheid, diepe bas, niet dreunend, rustig hoog.

Hee Frank,
Ze zijn wel wat aan de dure kant...
Zit er ook nog verschil in als je voor een loopwerkje gebruikt of voor een versterker?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op maart  1, 2012, 14:42:20
en eerlijk gezegd heb ik heel wat speakers beluisterd maar afgezien van wilson watt puppy's heb ik nog steeds geen betere speakers gehoord, uitgezonderd paar extreem dure exemplaren boven de 25000 euro
::)  :laugh:

Groeten...

Former member 78

Puppy's kosten nieuw toch ook een kleine 30k?

Peerless Monster

Citaat van: ArjanR1 op maart  1, 2012, 14:49:24
Puppy's kosten nieuw toch ook een kleine 30k?

Ligt er aan welke natuurlijk en of meerder hands...
Ik zag een paar maanden geleden een tal puppies voorbij komen voor 2500 eu.

frank2

Citaat van: Peerless Monster op maart  1, 2012, 14:45:21
Hee Frank,
Ze zijn wel wat aan de dure kant...
Zit er ook nog verschil in als je voor een loopwerkje gebruikt of voor een versterker?

Eigenlijk zijn ze goedkoper dan Furutech, die is nog per stuk 10 euro duurder. Maar het blijft veel geld, heb net 300 euro aan stekkers uitgegeven, maar ja is ook eenmalig. Het duidelijkst hoor je het bij de bron, dat viel me wel op; de sat. tuner werd bijna een echte bron en ook de Oppo deed het erg mooi op de Iego.
Maar ook op de VV hoorde ik het verschil, de "bite" is er als er Iego is aangesloten, gebruikt je furutech gold dan is het wat meer voortkabbelend.

Wel zou ik eerst 1 setje bestellen en proberen op je powercord. Op lapp doen ze het goed. Lees anders even de recensie door van hifi advice, die verkoopt ze niet (meer) maar heeft wel veel getest.

http://www.hifi-advice.com/reviews-Cables.html

Martijn M

Citaat van: Kwabbernoot op maart  1, 2012, 14:26:06
Zoals ik het zie is het niet Frank zijn grootste hobby om naar muziek te luisteren. Hij is denk ik iemand wiens grootste hobby het toch vooral is om te tweaken.

Goed dat je deze twee zaken los van elkaar beschouwt. Sommige audiofielen zijn enorm fanatiek als het aankomt op het opbouwen en tweaken van hun set; alles zogenaamd met het doel om van muziek te kunnen genieten. Naar mijn mening is er iets goed mis als je een set van 30 mille nodig hebt om van muziek te kunnen genieten.

Voor mij zijn hifi en muziek luisteren twee totaal verschillende zaken. Ik vind het prachtig om te tweaken en die laatste kleine foutjes uit de weergave te halen. Ik vind muziek echter ook heel leuk. Het een heeft het ander niet nodig, maar het is wel mooi als ze samenkomen.

Citaat van: frank2 op maart  1, 2012, 14:42:20

Als de Watt Puppy het beste is dat je ooit gehoord hebt, moet je misschien toch wat vaker buiten de deur gaan luisteren  :) ... of juist niet natuurlijk :music: .
Dutch & Dutch

frank2

Focal lab grande utopia vond ik erg mooi net als de D3 van Usher....   ik heb er nog wel heel wat meer beluisterd.... maar de namen schieten mij niet zo te binnen

Deleted Member 2

Citaat van: Peerless Monster op maart  1, 2012, 14:52:32
Ligt er aan welke natuurlijk en of meerder hands...
Ik zag een paar maanden geleden een tal puppies voorbij komen voor 2500 eu.

welk ras? ;D

Peerless Monster

S@m

In NL waren dat WP 5's per stuk  ;)

De huidige WP (Sasha) is idd een kleine 30K en een fenomenale luidspreker.

Natuurlijk hoeft Frank geen andere luidspreker te kopen en hij vind de Usher's visueel ook aantrekkelijk dus da's mooi meegenomen.

Ik denk alleen dat met andere luidsprekers (die best minder dan 15K kunnen kosten) er een betere muzikale balans zal zijn in Frank zijn luisterruimte. Al dat getweak is dan niet nodig en Frank kan de helft van de door Snowmaster gemaakte kosten zelf houden en heeft dan eindelijk geld om originele cd's te kopen.

frank2

Citaat van: S@m op maart  1, 2012, 15:21:31

Ik denk alleen dat met andere luidsprekers  er een betere muzikale balans zal zijn in Frank zijn luisterruimte.

Waar haal je die wijsheid vandaan? Je bent hier nooit thuis geweest.....

Maar zeg maar even welke speakers hier thuis dan zo muzikaal zijn dat ze aanmerkelijk beter zijn (muzikaal) dan de BE10?

Deleted Member 2

Misschien dat het upgraden van de bron meer brengt. Als ik het zo zie is de Oppo de belangrijkste bron (de draaitafel gebruik je niet of nauwelijks). Heb je wel eens thuis gehoor wat een andere bron kan brengen?
Maar als je tevreden bent met hoe het nu is, is daar eigenlijk geen reden toe. Karel heeft nog wel wat snoepjes op de plank staan hoor!

S@m

Citaat van: frank2 op maart  1, 2012, 15:30:49
Waar haal je die wijsheid vandaan? Je bent hier nooit thuis geweest.....

Hoe zal ik dat nou eens noemen....ja, ervaring... ;)

CiteerMaar zeg maar even welke speakers hier thuis dan zo muzikaal zijn dat ze aanmerkelijk beter zijn (muzikaal) dan de BE10?

Zomaar 1 op de goeie gok: Verity Audio (en nog vele anderen)...

frank2

Citaat van: Onder013 op maart  1, 2012, 15:35:31
Misschien dat het upgraden van de bron meer brengt. Als ik het zo zie is de Oppo de belangrijkste bron (de draaitafel gebruik je niet of nauwelijks). Heb je wel eens thuis gehoor wat een andere bron kan brengen?
Maar als je tevreden bent met hoe het nu is, is daar eigenlijk geen reden toe. Karel heeft nog wel wat snoepjes op de plank staan hoor!

Ik heb mijn Bow ZZ8 voor deze Oppo+TUC weggedaan. Die Bow koste 8000 euro nieuw. Verder heb ik hier Audio Aero prestige gehad, Astin Trew, Marantz, alle waren in mijn set minder, De eerste 2 waarvan de prestige echt heel duur is, klonk ook niet slecht maar was toch iets te steriel, de Astin was dat ook.
Ook heb ik hier een North Star extremo loopwerk en DAC gehad, veels te steriel, niet muzikaal.

Dus ik heb hier heel wat bronnen gehad, geen klonk zo goed als de Oppo+TUC.

Wat wel goed klonk voor zover dat hier te beoordelen was, omdat het een nieuw expl. was, is de Oppo 95 cinemike. (en dat is mij voorlopig te duur)

frank2

Citaat van: S@m op maart  1, 2012, 15:44:06

Hoe zal ik dat nou eens noemen....ja, ervaring... ;)

Zomaar 1 op de goeie gok: Verity Audio (en nog vele anderen)...

Deze heb ik gehoord, aanmerkelijk minder mooi geluid dan een Usher. Datzelfde geld voor sonus faber vloerstaanders, wat klinkt dat "anders" dan dat ik mooi vind.

Ze klinken vaak simpel gezegd middentoonachtig, wat dan opeens muzikaal moet zijn en het niet is, ik wil klankkleur hebben, van hoog tot laag, wel muzikaal, zeker niet steriel, en dat denken sommigen te bereiken door dit soort speakers te kopen want men zegt dat het muzikaal is, misschien met uitgekiende versterkers, maar ik vind ze meestal te dof, lusteloos klinken, geluid treedt niet buiten de speakers..

Ik wil gegrepen worden door de muziek, er meteen in zitten, geheel ondergedompeld worden, en denken jammer dat het nummer al weer afgelopen is....

Ik heb dat ooit eens mogen ervaren bij Karel; de kleinste Ushers 520 op een vette Classe eindversterker, klonk ongelofelijk....

Tsja het blijft smaakverschil. Misschien heb ik een andere voorkeur voor geluid dan jij.

dre73

CiteerZe klinken vaak simpel gezegd middentoonachtig

echt perfect verwoord! 8)

de meeste sets klinken als een grote middentoner,vooral de zogenaamde muzikale sets.
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Deleted Member 2

Dan is er maar één conclusie: Je bent happy met wat je hebt (en er moet altijd iets te tweaken zijn) :smile: I'm a happy person: my 3 girls and my music and my tweaks 1)

1) vrij naar Frank2

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

S@m

Citaat van: frank2 op maart  1, 2012, 15:53:39
ik wil klankkleur hebben, van hoog tot laag, wel muzikaal, zeker niet steriel, en dat denken sommigen te bereiken door dit soort speakers te kopen want men zegt dat het muzikaal is,

Jij wilt geen HiFi, maar MyFi...

...en daar is helemaal niets mis mee...