Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

VlisChris

Staan de terminals van een versterker niet ook altijd onder spanning, maar begint die niet ook pas in te spelen op het moment dat je er speakers aanhangt, en daar geluid uit laat komen?
Kan er uiteraard ook gewoon naast zitten :)

B.

Citaat van: frank2 op januari 30, 2012, 19:16:53
ja spanning maar hij geeft geen stroom af omdat het apparaat uit staat. Hij trekt dus geen stroom. En voor zover ik het heb begrepen, mij is ooit uitgelegd dat het inspelen in feite niets anders is dan dat de stroom niet alleen langs de "rand" van de kabel loopt maar door de hele kabel, even heel simplistisch gezegd.

Is dat geen vloeken in de kerk, je apparaten uitschakelen?

Om in microdetails te blijven denken: ook al staat het apparaat uit 'trekt' de outlet nog stroom :)

frank2

Mijn set gaat om half 11 's avonds uit. Dat is het voordeel van transistor versterkers. Tenminste van de Belles, na 1 uur spelen is ie weer warm.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

B.

Citaat van: Christiaan S op januari 30, 2012, 19:19:19
Staan de terminals van een versterker niet ook altijd onder spanning, maar begint die niet ook pas in te spelen op het moment dat je er speakers aanhangt, en daar geluid uit laat komen?
Kan er uiteraard ook gewoon naast zitten :)

In audiofiel begrippen: ja. Dat werkt inderdaad hetzelfde als een 230V outlet. Sterker nog, een versterker is niet veel anders dan een 230V outlet, maar dan variabel.

VlisChris

Interficior

Citaat van: frank2 op januari 30, 2012, 19:16:53
ja spanning maar hij geeft geen stroom af omdat het apparaat uit staat. Hij trekt dus geen stroom. En voor zover ik het heb begrepen, mij is ooit uitgelegd dat het inspelen in feite niets anders is dan dat de stroom niet alleen langs de "rand" van de kabel loopt maar door de hele kabel, als hij ingespeeld is, even heel simplistisch gezegd.
Mag ik hier mee aannemen dat tijdens het inspelen de weerstand van de kabel groter wordt? :)
Take it or lease it

frank2

Je zou het wel zeggen, maar ik weet niet of je dat kunt merken....
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Erik van Voorst (in memoriam)

.

Edit: verkeerde topic
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

blue-eyes

@Twani en B een waarschuwing.

Ik ben het zat. Gedraag je hier of blijf weg. Je hoeft het niet met iemand eens te zijn, maar kinderachtige grappen is eenmaal leuk, de 2 maal al niet meer.
Alle grappen zijn al een keer gemaakt, dus.........

Constructieve bijdragen worden gewaardeerd, je kan ook kritisch zijn door goede vragen te stellen.
Hierbij geldt wederom dat vragen om je punt te maken ook al eens gedaan is.

Ik zal jullie namen ook doorgeven aan de andere mods. Dank u wel!
p.s. Mocht in de admin lijst jullie namen tegenkomen zet ik de waarschuwing direct om in een ban van enkele dagen.

Wederom ben ik weer klaar met dit gedrag.

p.s. Andere leden: graag een report to mod ipv zelf voor rechter te spelen of te oordelen ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

B.

Citaat van: ArjanR1 op januari 30, 2012, 19:48:11
Vind jij toch alleen maar leuk ???
....

Waarschuwing gelezen.

modedit
===
@B: thx. Volgens mij heb je ook veel zinnige bijdrages, sta boven andere zaken en post het zinnige.

@bijv. ArjanR1 (jij als voorbeeld, je werd gequote): de bovenstaande melding was ook een indirecte verwijzing naar andere leden ;)

Former member 78

Hifi Addict

Wet van Ohm: V=I*R, als de weerstand (R) oneindig is kunnen er geen spanning en stroom lopen. Er loopt dus geen vermogen over een open outlet.

frank2

Dan had ik het toch goed begrepen, ik kon het alleen niet zo goed verwoorden, natuurkunde heb ik voor het laatst gehad op de MAVO, en dat is echt erg lang geleden. Daarom moeten de apparaten ook aanstaan. En ik wil eigenlijk niet 's nachts alles aan laten staan.

Vandaar ook dat er nu verschil zit in het geluid, sommige outlets spelen minder dan andere. De outlet voor het aparte extra stekkerblok waar de TV op zit staat slechts 4 uur per dag aan, de EV 15 uur.

Maar gelukkig hindert dat niet om een goede review te schrijven en om te bepalen of de Vibex mijn blok wordt of de CP audio.
Ik gebruik het blok voor de muziek, (dat is het belangrijkste, de TV is mooi meegenomen) en de outlets van de cd speler, VV en EV en de sat. tuner zijn eind deze week wel goed ingespeeld.

Hifi Addict

Je kunt er een paar lampen op aansluiten of iets in die geest :) In principe zou je 6 stukken kabel kunnen maken met 6 stekkers, allemaal doorverbinden en heel goed opletten dat je de fases en de nul niet doorverbind natuurlijk, en daar dan een lamp of iets in die geest aanhangen, dan "branden" alle outlets gelijk in ;) 2 weken in de garage laten staan en voila ;)

frank2

Goed idee, maar nu is hij al bijna ingespeeld. Ga nu maar even op de oude manier door.....

Snowmaster

Citaat van: dre73 op januari 30, 2012, 18:38:30
misschien dat het aansluit bij mijn ervaring met rhodium....

Zelf heb ik iets minder ervaring met rhodium.
Wat zijn jouw ervaringen of indrukken die je hebt opgedaan?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

dre73

dat er in ieder geval ongelooflijk lang klankveranderingen zijn..........
echt tot 100 uur.........
en vooral was er in het begin bijna geen laag aanwezig.

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Snowmaster

Citaat van: Christiaan S op januari 30, 2012, 19:02:55
En dat is ook meteen het lastige, dat het niet te onderbouwen is :-\
Ben er voor mezelf bijvoorbeeld ook totaal niet over uit of ik een "believer" ben, of toch maar niet. Ben geneigd om "niet" te zeggen, maar laatst bij een maatje van me toch wat kleine dingen gehoord, en in het verleden voor mijn gevoel thuis ook.
Met die stroomslurpers en de volgorde kan ik me er nog wel wat mij voorstellen. Lijkt me dat de zware verbruikers vervuiling geven.

Kom maar langs dan laat ik je binnen een paar minuten verschillen horen door gewoon een keer "dof" en een keer "helder hoog" te laten horen.  Ik kan ondertussen probleemloos sturen in het "klankkarakter" en zelfs in de beeldscherpte.
Het zijn geen schokkende verschillen, maar wel goed hoorbaar. Voor een muziekliefhebber zijn deze verschillen "fors" omdat hij ze ervaart als : "mijn set klinkt voor geen meter" of "oh, wat klinkt dit lekker! ".

De stekkervolgorde in blokken maakt inderdaad uit, zelfs bij sterbedrading. Er zijn merken die schrijven dat ze sterbedrading hebben, maar de werkelijkheid is helaas een andere. Bij goede sterbedrading is de prestatie van elke outlet hetzelfde, de weergave wordt dan niet beïnvloed. Wel is het zo dat de componenten elkaar ook beïnvloeden. Hierdoor speelt op het ene blok bv. de versterker vooraan beter en op een ander blok de versterker achteraan beter. Vaak komt dit door invloed van de digitale aparaten zoals bv. CD speler. Op elke blok is dit een kwestie van uitproberen.

Het inspelen geldt voor het hele blok.  Het geldt gewoon voor alle onderdelen waar stroom doorheen gaat. Sommige metalen of kopersoorten hebben er nauwelijks last van en dan is het nauwelijks waarneembaar, maar er zijn blijkbaar metaal/kopersoorten die duidelijk waarneembaar het klankbeeld veranderen.
Wie vroeg of Frank2 geduld genoeg heeft om telkens in te spelen?
Ik weet het ECHTE antwoord... :D :D :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Hifi Addict

Niet aan mij gericht maar aardig wat ervaring waar iemand wellicht wat aan heeft ;)

Rhodium direct op koperen stiften: zacht en fraai gedetailleerd, mijn persoonlijke favoriet
Rhodium direct op zilveren stiften: iets harder dan boven, meer punch, wat koeler
Rhodium op zilverplating op koperen stiften: iets meer forward, klinkt ook koel, beetje highlight op mid/hoog detaillering

fwiw

Citaat van: Snowmaster op januari 30, 2012, 21:56:46
Zelf heb ik iets minder ervaring met rhodium.
Wat zijn jouw ervaringen of indrukken die je hebt opgedaan?

Snowmaster

Citaat van: Hifi Addict op januari 30, 2012, 22:19:59
Niet aan mij gericht maar aardig wat ervaring waar iemand wellicht wat aan heeft ;)

Rhodium direct op koperen stiften: zacht en fraai gedetailleerd, mijn persoonlijke favoriet
Rhodium direct op zilveren stiften: iets harder dan boven, meer punch, wat koeler
Rhodium op zilverplating op koperen stiften: iets meer forward, klinkt ook koel, beetje highlight op mid/hoog detaillering

fwiw

Deze omschrijving verklaart ook voor een deel waarom sommigen roepen dat rodium koel is en een ander dat niet zo ervaart.
Mijn voorkeur zou ook direct naar Rhodium op koperenstiften uitgaan

sultankat

Citaat van: Hifi Addict op januari 30, 2012, 22:19:59

fwiw

Herkenbaar!
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Hifi Addict

Ja, ik moet er wel bij zeggen dat furutech een uitzondering is, furutech klinkt om de een of andere reden altijd slanker dan de concurrentie, maar dat zit volgens mij meer in het stiftmateriaal of hun behandeling daarvan dan de platings, in ieder geval is de interactie ook anders. Ik vind de dure furutechs wel beduidend beter dan de goedkoperen, de FI-38 is b.v. echt een ander niveau dan de FI-35..

Citaat van: Snowmaster op januari 30, 2012, 22:26:00
Deze omschrijving verklaart ook voor een deel waarom sommigen roepen dat rodium koel is en een ander dat niet zo ervaart.
Mijn voorkeur zou ook direct naar Rhodium op koperenstiften uitgaan

B.

Snowmaster,

Wat denk je dat er met een verwarmd metaal gebeurd zodra je 'm niet meer aan het ''inspelen'' bent?

Daarnaast zeg je dat digitale bron apparatuur de stroom verpest voor andere apparaten. 99% van de componenten hebben conventionele transformatoren, dus hoe gaat die vervuiling zich vanuit de speler verplaatsen naar de andere componenten?

Laatste vraag: heb jij je in 'vervuiling van digitale bronnen' verdiept en kun jij mij aangeven welk(e) component(en) er voor de vervuiling zorgt?

chansig

Citaat van: Snowmaster op januari 30, 2012, 22:18:03

Wie vroeg of Frank2 geduld genoeg heeft om telkens in te spelen?
Ik weet het ECHTE antwoord... :D :D :D

Dat was moi..ik heb namelijk het idee dat Frank al 2 jaar aan het "inspelen" is..ik zou het niet op kunnen brengen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Snowmaster

Citaat van: B. op januari 30, 2012, 22:59:56
Snowmaster,

Wat denk je dat er met een verwarmd metaal gebeurd zodra je 'm niet meer aan het ''inspelen'' bent?

Daarnaast zeg je dat digitale bron apparatuur de stroom verpest voor andere apparaten. 99% van de componenten hebben conventionele transformatoren, dus hoe gaat die vervuiling zich vanuit de speler verplaatsen naar de andere componenten?

Laatste vraag: heb jij je in 'vervuiling van digitale bronnen' verdiept en kun jij mij aangeven welk(e) component(en) er voor de vervuiling zorgt?

Beste B, ik kan je alleen aangeven wat ik hoor en wat mijn ervaring is.
Technische onderbouwing kunnen modificeerders in Duitsland je probleemloos geven. Als je serieus hierin geïnteresseerd bent, kun je eens contact met hen leggen. Een middagje Cinemike is best een leuk begin  ;).