Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Citaat van: AbZ op januari 17, 2012, 12:40:58
Doet Erik toch ook met zijn ebbenhoutprojecten?

Toen heb ik hetzelfde geschreven.. ;)

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

chansig

Citaat van: keyser op januari 17, 2012, 12:50:31
Ja, het is de combi. De invloed van de luidspreker is echter beperkt. Met de afstemming van het filter en de kast kun je de hoeveelheid laag ten opzichte van het midhoog regelen, je hebt enige controle over de diepgang en over de steilheid van de afval naar het laag toe. Simpel gezegd kun je de kwantiteit van het laag een beetje regelen. Idealiter zorg je ervoor dat de afstemming van het laag aansluit bij de room-gain.

Als je een betonnen slaapkamertje hebt, is het onverstandig om een luidspreker te kiezen die van zichzelf lineair doorgaat tot lineair hertz. Je kamer zal het laag versterken waardoor je veel te veel laag hebt. In een dergelijke kamer heb je waarschijnlijk meer baat bij een gesloten box met een -3 dB punt van om en nabij 60 hertz. De afval van de speaker en de versterking door de kamer kunnen elkaar zo mogelijk aanvullen waardoor de som van luidspreker en kamer netjes doorgaat tot 20 hz.

In Franks situatie is er met betrekking tot het laag echter geen sprake van een mis-match. Afgezien van een staande golf hier en daar is het laag goed in proportie. Je kunt er nu voor kiezen een luidspreker aan te schaffen die minder laag weergeeft. Dan worden de staande golven minder sterk, maar de rest van het laag wordt ook minder. Het 'probleem' wordt er simpelweg niet mee opgelost. De kwantiteit van het laag is namelijk niet het probleem. Het probleem wordt gevormd door staande golven en die staande golven zijn een onderdeel van de ruimte.

Dat zou kunnen, maar dat durf ik zonder zijn luidsprekers uitgebreid te hebben gemeten niet te zeggen. Onlangs ben ik bij ArjanR1 op bezoek geweest. Hij heeft bijna dezelfde luidspreker (nieuwere versie) en die klonk bij hem toch beduidend anders. De verhoging van het niveau net boven 1 khz constateerde ik ook bij hem, evenals een dip rond 400 hz, maar bij hem waren deze effecten beduidend minder uitgesproken - eigenlijk niet problematisch te noemen. Bovendien is het lage middengebied veel sterker aanwezig dan bij Frank, waardoor de set als geheel in mijn oren wat warmer en prettiger klinkt. Het is echter wel een indicatie dat de effecten voor een deel zijn toe te schrijven aan de luidspreker.

Overigens had ik de aanpassing van Franks post van gisteren nog niet gezien. Ik zou het jammer vinden als hij niet meer post. Dit is toch wel een van de populairste topics van het forum! Van de andere kant heb ik er ook wel begrip voor. Was het niet een onderdeel van het forumbeleid dat in Showcase-topics geen discussies gevoerd zouden worden als de topicstarter daar geen behoefte aan had?

Ik zeg het omdat er in mijn speakers toen ook een aanpassing is gedaan in het filter waardoor het mid/hoog wat getemperd werd. De volgende stap zou dan zijn om het laag meer in balans te brengen met de rest. Jerry heeft hier toen het eea over geschreven.

Nu kan ik me voorstellen dat Frank er niets in ziet om in het filter van de speaker te gaan rommelen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Erik van Voorst (in memoriam)

Aan het filter "knutselen"  :o

Ik denk dat je jezelf dan op vreselijk glad ijs begeeft...vergeet niet dat ze hebben al veel moeite moeten doen om echt een mooie aansluiting te vinden met de mid (Beryllium !!) en als een van de redenen express Kevlar genomen voor het laag etc.

Kijk als een rode draad lees je in de reviews dat hun middengebied extreem mooi is (zelfs vonden sommigen het...het mooiste wat ze ooit gehoord hadden) er wordt meteen een vergelijk gemaakt met electrostatisch mooi....het is dus wel zaak om die kwaliteit terug te horen/krijgen.

Ik zou (ook na metingen) er zelf niet zo 1-2-3 voor kiezen  :nowink:

Kijk misschien kun je stellen dat als je een heerlijke basliefhebber bent dat je dan je mindere middengebied voor lief moet nemen...het leven zit vol compromissen.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

chansig

Citaat van: Erik van Voorst op januari 17, 2012, 13:25:22
Aan het filter "knutselen"  :o

Ik denk dat je jezelf dan op vreselijk glad ijs begeeft...vergeet niet dat ze hebben al veel moeite moeten doen om echt een mooie aansluiting te vinden met de mid (Beryllium !!) en als een van de redenen express Kevlar genomen voor het laag etc.

Kijk als een rode draad lees je in de reviews dat hun middengebied extreem mooi is (zelfs vonden sommigen het...het mooiste wat ze ooit gehoord hadden) er wordt meteen een vergelijk gemaakt met electrostatisch mooi....het is dus wel zaak om die kwaliteit terug te horen/krijgen.

Ik zou (ook na metingen) er zelf niet zo 1-2-3 voor kiezen  :nowink:

Kijk misschien kun je stellen dat als je een heerlijke basliefhebber bent dat je dan je mindere middengebied voor lief moet nemen...het leven zit vol compromissen.

Als je het door een kundig iemand zou laten doen dan heb je het niet meer over knutselen. Ik zeg ook niet dat Frank het moet gaan doen oid..ik vroeg me alleen af of het een optie zou kunnen zijn om het probleem wat Frank ervaart aan te pakken.

Ik begrijp overigens dat er met de plaatsing van de nieuwe unit er intern niets veranderd is in de speaker. Gewoon andere unit erin en klaar.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

S@m

Citaat van: Blue-Eyes op januari 17, 2012, 12:54:30
Bepaald gedrag willen we weren, je ziet aan Perfectionist dat het ook weer toegepast in dit topic (reactie S@M, waarschuwing, etc.).

Om een voorbeeld te noemen vind ik de reacties van Erik juist wel zinnig en meehelpend. Imo zit daar geen trol of etc. achter.

Pardon, van wie kwam de serieus bedoelde tip om de poorten eens te dempen?!

Zoals ik al eerder heb opgemerkt en de reden dat ik echt afhaak op dit forum is dat er door bepaalde mods gekeken wordt door een bepaalde bril.

Jammer...

Martijn M

Een beetje knutselen aan het filter van een speaker van veertien mille zou ik ook niet zomaar aanraden. Het probleem is eigenlijk dat ik de BE10 ook niet zomaar even kan meten. Goede metingen zijn reflectie-vrije metingen. Dat doe je in een dode kamer of in het vrije veld met een hoge toren. Dat laatste is hoe ik mijn metingen doe. De zwaarste luidspreker die ik op deze wijze gemeten heb was een soort Kharma clone van iets meer dan zestig kilo. De BE10 weegt echter om en nabij de negentig kilo. Het is geen sinecure om zo'n ding op een toren van tweeënhalve meter hoog te krijgen!

Een speaker als de BE10 lijkt mij in principe niet ontzettend moeilijk om te filteren - als je er sec naar kijkt is het een tamelijk conventionele 3-weg. Om het echt goed te krijgen ben je echter wel een hele tijd bezig; dat doe je niet in een paar middagen. Dus nee, een filter-aanpassing zou ik niet direct willen voorstellen.

EDIT: Het kan wellicht de moeite waard zijn om te experimenteren met de waarde van de seriespoel voor de woofer. Een wat kleinere waarde zal waarschijnlijk wat meer laagmid/warmte opleveren.
Dutch & Dutch

Martijn M

S@m,

Een aantal van je opmerkingen waren ad hominem. Hoewel ik een glimlach bij sommige ervan moeilijk wist te onderdrukken, vond ik je reacties ongepast. Ik vermoed dat de moderatoren op degelijke opmerkingen doelden.
Dutch & Dutch

blue-eyes

Citaat van: S@m op januari 17, 2012, 13:41:51
Pardon, van wie kwam de serieus bedoelde tip om de poorten eens te dempen?!

Zoals ik al eerder heb opgemerkt en de reden dat ik echt afhaak op dit forum is dat er door bepaalde mods gekeken wordt door een bepaalde bril.

Jammer...

Ik refereer in deze omdat je van Perfectionist een waarschuwing hebt gekregen.
Ik heb niet gerefereerd naar de zaken waar Keyser op doelde, op trol gedrag waar ik jou en bijv. Raphie wel van kan betichten in dit topic.

De opmerking van het dempen van de poort is zeer constructief, en ja, deze kwam van jou.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Ik snap wat je zegt....maar ik twijfel uberhaupt een beetje of Frank laag zou willen inleveren voor een mooier mid.....want ik denk dat het op deze manier de enige mogelijkheid is........."no such thing as a free lunch"  :D

Frank wil.... en/en... :nowink:

Daarnaast zijn er wel veel dingen waar Frank toch niet voor wil kiezen en tja...dan moet je wel blijven roeien met de riemen die je hebt  :-\
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Hoi Som, je liet je even gaan en schreef neer dat je hem een "lapschwanz" vond....ik schreef het niet neer maar dacht het op dat moment .....dat mag dan weer wel   ;D

Ik heb steeds verwezen naar je nuttige tip...but you can lead a horse to water etc

S@m

Citaat van: Blue-Eyes op januari 17, 2012, 13:49:42
Ik heb niet gerefereerd naar de zaken waar Keyser op doelde, op trol gedrag waar ik jou en bijv. Raphie wel van kan betichten in dit topic.

Hebben Raphie en ik een strafblad ofzo? Normaliter is het klaar als de straf is uitgezeten. R en ik hebben bij mijn weten na onze 'straf' geen trolgedrag meer toegepast in dit -daarvoor uitermate geschikte -topic.

Als ik het goed begrijp moeten we Frank zijn imho idiote posts allemaal lezen alsof we met de dorpsgek hebben te maken, oftewel niet serieus, terwijl als bepaalde forumleden (o.a. S@m) iets vind het opeens allemaal erg serieus wordt genomen.

Overigens heb ik bij mijn weten nergens regels overtreden. Ik heb alleen aangegeven dat ik types zoals Frank lapswanzen vind.

@Erik, jij verwoordt het nou eenmaal wat...euh...aardiger.  ;)

chansig

Ik denk dat als je het woord lapzwans niet had gebruikt en Anita niet gesommeerd had verder te gaan met de was er niets aan de hand was geweest.

Hoe jij Franks posts lees is natuurlijk je eigen keuze en niet die van Frank of iemand anders.

@Keyser: Ik snap dat het veel en intensief werk is...mijn vraag was alleen of je met het aanpassen van het filter het door Frank gewenste resultaat kan bereiken. Dat was me nog niet helemaal helder.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

S@m

Citaat van: chansig op januari 17, 2012, 14:07:15
Ik denk dat als je het woord lapzwans niet had gebruikt en Anita niet gesommeerd had verder te gaan met de was er niets aan de hand was geweest.

Ik heb aan Anita geschreven dat we weer aan de was gaan, gisteren was het maandag en dan doe ik ook de was... ;)  

Dat bedoel ik precies met: 'door bepaalde moderators en op de mod-alarm-knop drukkende members'. Er worden niet altijd juiste conclusies getrokken...

Afijn, gelukkig is Frank ook gestopt met het schrijven van onzin, dan kan ik het HTforum met een gerust hart afsluiten.

chansig

Ik moet zeggen dat ik hem ook anders las. Het "we" kwam op mij kleinerend over..vandaar. ;)

Gr Hans
Coax AQ Carbon

AbZ

CiteerTopic: Reference Stereo & Surround System by Frank2  (Read 201348 times)
> 200 000   :headbanging:

Frank2, gefeliciteerd!  :worship:

B.

Citaat van: S@m op januari 17, 2012, 14:10:26
Ik heb aan Anita geschreven dat we weer aan de was gaan, gisteren was het maandag en dan doe ik ook de was... ;)  

Dat bedoel ik precies met: 'door bepaalde moderators en op de mod-alarm-knop drukkende members'. Er worden niet altijd juiste conclusies getrokken...

Afijn, gelukkig is Frank ook gestopt met het schrijven van onzin, dan kan ik het HTforum met een gerust hart afsluiten.

Ga jij nu ook al weg?

AbZ

Citaat van: B. op januari 17, 2012, 14:37:25
Ga jij nu ook al weg?
Kunnen de mods dit niet verbieden?  Fr@nk en sam2 horen bij het forum  :coffee:

B.

En als alle tegengas vertrekt wordt het hier straks nog gezellig >:D

Lex Groningen

Frank, ik hoop dat jij je bevindingen hier gewoon in je eigen topic met ons blijft delen.
Eén ding hoop ik ook en dat is dat jij het advies wat je hebt gekregen om je baspoort eens dicht te stoppen gaat uitvoeren.
Ben namelijk heel benieuwd of dat voor jou het gewenste resultaat oplevert.
Baat het niet dan schaadt het niet. ;)
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Perfectionist

Reacties nav admin interventies zijn eigenlijk alleen toegestaan per PB  maar om bij deze de discussie hierover af te sluiten: het is volstrek helder dat S@m grenzen overschrijdt met de wijze waarop hij op de persoon speelt en de woorden die hij daarbij gebruikt. Ik vind altijd het prettigste als ik dat gedrag niet hoef te corrigeren, maar leden elkaar die feedback geven en ook in dit topic zie je gelukkig dat S@m die feedback krijgt.

We zijn van hem gewend dat hij externaliseert, het ligt niet aan hem etc., het ligt aan de mod of de reporter of aan iets anders.

Gelukkig zijn hier ook nog genoeg leden ( de meerderheid ) die een waarschuwing incasseren, hun postgedrag daarna verbeteren en daarmee feitelijk aangeven dat ze even een scheve schaats reden. Dat is voorbeeldgedrag, dat is gedrag waarin mensen aangeven naar zichzelf te willen kijken. Daar wordt het forum beter van, een plek waar men graag is omdat mensen grenzen in acht nemen en respect hebben voor elkaars mening. Wel hard zijn op de inhoud, soms heel hard, maar niet op de persoon spelen. Als je daar niet bij tnuisvoelt ben je natuurlijk vrij om te gaan. Ik heb echter nog nooit iemand ( soms helaas ) meegemaakt die daarmee dreigt en ook echt wegblijft. Kennelijk is dit toch een te leuke hangplek, mede ook door de dtrenge moderatie op vervelend en onrespectvol omgangsgedrag.

En dan terug on topic.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

frank2

Mooi geschreven perfectionist. Ik heb al een paar PM's mogen ontvangen van mensen die het erg jammer zouden vinden indien ik hier in mijn topic niet meer zou posten.

Echter op dit moment heb ik daar geen behoefte meer aan, vooral veroorzaakt door continue hetzelfde verhaal op te blijven dissen terwijl er geen aanleiding voor bestaat. Dat "doordrammen" heeft mij zeker voorlopig doen besluiten om hier in dit topic niets meer te posten, een uitzondering daargelaten.

Misschien dat over 1 maand of 2 de rust wedergekeerd is.
Ik heb/had echt schik erin als ik hier weer een nieuwe of leuke of ondenkbare vondst kan melden. Ik weet van mijzelf heel goed dat ik daarbij vaak iets te enthousiast ben en mensen mogen mij daar rustig op wijzen, heb ik geen probleem mee.

Maar als ik schrijf dat ik vroeger problemen had met stemmen welke soms schreeuwen maar nu niet meer door allerlei verbeteringen en ik krijg daarna pagina's vol adviezen dat ik sokken in baspoorten moet stoppen, andere speakers moet kopen, dat mijn speakers te groot zijn, de kamer te klein ik een basprobleem heb enz.   Sorry dan ben ik het na 2 keer waarschuwen echt wel zat.
Met dank aan 2 personen die het echt heel bont maken.

Ik neem nu verder weer een rustpauze, maar wilde toch even reageren op jouw bericht.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Citaat van: frank2 op december 28, 2011, 12:59:32
Stroomvoorziening part 1.

Alvorens hier wat over te gaan vertellen dien ik eerst iets over het geluid van mijn set te vertellen.
Welbekend is dat ik in bezit ben van een Oppo 83SE+tuc upgrades. Een Belles voor en eindversterker. De Oppo laat alles horen wat je hem voedt, neutraal en met dynamiek, de speler doet niet onder voor een top cd speler. De Belles klinken neutraal tot iets warm maar gecontroleerd, en de speakers zijn de bekende BE10 van Usher. (de nieuwe serie die vanaf 2011 te koop staat klinken wel volkomen anders, geheel een heel stuk warmer) Mijn speakers laten echt alles horen, zijn nogal hoogoplossend met een behoorlijke felle dynamiek, het geluid kan er gemakkelijk uit knallen. Bij de meeste cd's is het gewoon een heerlijk geluid, natuurgetrouw, dynamiekrijk en met een flinke bas als het in de muziek zit. Als speakerkabel gebruik ik Transparent ultra biwire een erg neutrale kabel en als interlinks de johan interlinks; deze zijn erg open, natuurgetrouw en hoogoplossend.

Waarom ben ik begonnen met stroom aan te pakken ? Ik had al jarenlang een aparte stroomgroep met een AHP zekeringhouder en een toevoerkabel van de standaard Belden kabel naar het stroomblok.

Nadat ik voor het eerst Snowmaster hier over de vloer had gehad kreeg ik van hem hetzelfde te horen over het geluid van wat ikzelf ook al wist. Je geluid is mooi maar bij vrouwen stemmen te fel, te hard. En dat klopte. Ook kon er volgens hem een stuk meer ruimtelijkheid en lucht bij. Zodoende ben ik begonnen om mij  set beter te laten klinken. (Snowmaster heeft gelukkig dezelfde voorkeur als ik over hoe muziek dient te klinken.)

Dus zijn we begonnen om de stroomvoorziening aan te pakken.

Ik zal niet alle fases stuk voor stuk gaan doornemen want wat ik hier schrijf heeft maanden van tweaken gekost, misschien wel een jaar.

Een aparte stroomtoevoer is in ieder geval een investering die niet veel kost en wel veel doet in een set. Het geluid wordt een stuk natuurlijker, maar vooral zuiverder met zoals vaak geschreven wordt meer zwart. De instrumenten zijn beter te onderscheiden van elkaar.

Als toevoerkabel is een Belden goed maar een hifi tuning kabel is een heel stuk beter (te koop bij forumsponsor Erik S / Jouw Hifi) deze heeft tov. De Belden meer resolutie en klinkt verder eerlijk, natuurgetrouw en je hoort meer diepte en er is aanmerkelijk meer ruimtelijkheid.
Verder is het noodzakelijk om een zekeringhouder te kopen voor de aparte groep een Siemens wordt over het algemeen beter bevonden dan een AHP. Ook de zekering in de houder maakt verschil proefondervindelijk heb ik een de Groef zekering gekocht. Ook de bedrading naar de zekeringhouder zijn aangepast (in mijn geval is dat Belden gebleven) maar wat ook belangrijk is, is dat de aarde rechtstreeks op een aardpen komt, sla een nieuwe naast de bestaande of zet de aardedraad vast op een bestaande maar dan wel geheel vooraan, dus eerst de aardedraad en aan de top staat dan de klem met de aarde van het huis.
Dit geheel kun je zelf doen of laten doen door een installateur. (is officieel beter en veiliger)

Als alles is ingespeeld wat heb je dan:

Een stroomvoorziening zonder plofjes of tikjes als ergens de koelkast aangaat, een geluid wat strakker en oplossender is, natuurgetrouwer en die het hoog vaak meer vloeiend maakt, dus minder agressief of schel.

Daarna ben je er natuurlijk niet, ik was het ook niet want dan moet de toevoerdraad nog aangesloten worden aan het stekkerblok en welke is voor jou de goede en dan komen nog de stroomsnoeren welke moetje pakken? En dan heb je ook nog de contra en gewone stekkers die ook nog behoorlijk invloed uitoefenen.

In mijn geval bleek het een stuk beter te worden het geluid maar ik was er toen nog niet.

Een Tip: gebruik voor de stroom eens allemaal belden snoer met standaardstekkers, dan moet het gewoon goed klinken, (niet teveel hoog of bas maar gewoon naturel) zo niet dan heb je ergens een probleem zitten in de match van apparaten of en akoestiek probleem

In part 2 gaan we verder met stekkerblokken welke? En stroomsnoeren en de stekkers.
Op dit moment zijn wij daar erg druk mee bezig en we vorderen gestaag maar het kost wel meer tijd  om tot een goed advies te komen.

Nb: we gaan hier geen discussies voeren of je het wel of niet hoort.

Meende ik het toch goed onthouden te hebben...

Citaat van: frank2 op januari 17, 2012, 20:40:15
Mooi geschreven perfectionist. Ik heb al een paar PM's mogen ontvangen van mensen die het erg jammer zouden vinden indien ik hier in mijn topic niet meer zou posten.

Echter op dit moment heb ik daar geen behoefte meer aan, vooral veroorzaakt door continue hetzelfde verhaal op te blijven dissen terwijl er geen aanleiding voor bestaat. Dat "doordrammen" heeft mij zeker voorlopig doen besluiten om hier in dit topic niets meer te posten, een uitzondering daargelaten.

Misschien dat over 1 maand of 2 de rust wedergekeerd is.
Ik heb/had echt schik erin als ik hier weer een nieuwe of leuke of ondenkbare vondst kan melden. Ik weet van mijzelf heel goed dat ik daarbij vaak iets te enthousiast ben en mensen mogen mij daar rustig op wijzen, heb ik geen probleem mee.

Maar als ik schrijf dat ik vroeger problemen had met stemmen welke soms schreeuwen maar nu niet meer door allerlei verbeteringen en ik krijg daarna pagina's vol adviezen dat ik sokken in baspoorten moet stoppen, andere speakers moet kopen, dat mijn speakers te groot zijn, de kamer te klein ik een basprobleem heb enz.   Sorry dan ben ik het na 2 keer waarschuwen echt wel zat.
Met dank aan 2 personen die het echt heel bont maken.

Ik neem nu verder weer een rustpauze, maar wilde toch even reageren op jouw bericht.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

B.

Joris1971

Citaat van: frank2 op januari 17, 2012, 20:40:15

Beste Frank, waarom neem je ook bepaalde vd hierboven genoemde adviezen ter harte?
De mensen die dit zeggen, zeggen dit niet om jou te zieken, maar als goed bedoelde adviezen waar wellicht een hele grote kern van waarheid in zit.
Jij ziet het als kritiek,maar je moet het hooguit zien als opbouwende kritiek en nog meer als goed bedoelde tips cq adviezen.
Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om te horen dat je speakers te groot zijn, maar misschien is dit wel zo... Maar wat dan nog? Bedoel als je dan andere speakers kunt aanschaffen die meer naar jouw tevredenheid klinken dan is dat toch de oplossing.
Ik zeg niet dat DAT de oplossing is maar neem bepaalde adviezen gewoon ter harte ipv ze in de wind te slaan.

Groet joris

Tja, je zou bijna aan jezelf gaan twijfelen zoals Frank dat neerpent in zijn laatste mail.....

Ik heb voor de 1000ste keer alles teruggelezen en steeds zie ik weer hetzelfde patroon bij Frank...
Eerst een klacht....dan een bijdrage van iemand.....klacht ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.....dan weer een klacht ( en heel vaak dezelfde ) ....dan weer een reactie/bijdrage van iemand....en dan klacht ineens weer weg en als klap op de vuurpijl gevolgd door een woede uitbarsting.

Kan iemand mij alstublieft zeggen dat ik het allemaal verkeerd lees/interpreteer.....ik snap er echt niet veel meer van.....ik heb dit werkelijk nog nooit eerder meegemaakt....hij lijkt verblind door woede want ook het voorhemzelf goed op een rijtje zetten wat de reacties zijn lukt hem niet meer...hij interpreteert het nu als een massale aanval  :o

Ik hoop overigens niet dat ik bij die geheimzinnige 2  hoor...ik heb het beste met je voor maar dan moet je wel je schild laten zakken...je sluit je namelijk ( voor iedereen) hermetisch af. En laten we eerlijk zijn als je toch in de veronderstelling bent dat ik het niet goed met je voor hebt.....dan geef ik mijn Avalons Eclipses toch niet een weekend te leen aan je... ;)