Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Citaat van: chansig op januari 16, 2012, 13:11:29
Even voor mijn duidelijkheid: Heb je het geprobeerd ? (dat van die sok)

Gr Hans

Natuurlijk niet, dat kost tenslotte niets...hahahaha....

frank2

Citaat van: S@m op januari 16, 2012, 13:12:36
Hoeveel solid states heb je vergeleken met buizenbakken?

@Frank, sorry dat ik het zeg. Maar voor types zoals jij gebruik ik altijd het woord 'lapzwans'...
bedoel je daar frank mee? .

mvg  anita
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op januari 16, 2012, 13:16:07
  bedoel je daar frank mee? .

mvg  anita

Daar bedoel ik o.a. personen mee die hun mond vol hebben met van alles en nog wat, maar als puntje bij paaltje komt stronteigenwijs zijn.

Herken je daar je man in?

Kingpin

Hoeveel solid states heb je vergeleken met buizenbakken?
In de 30+ jaar dat ik met muziek in aanraking ben zowel hifi als ex-muzikant .... genoeg  ;D
Waarom denk je dat bv een Lenny Kravitz z'n platen weer op een dikke buizenbak inspeelt ... alleen voor de "sound" al.
Als dat volgens jou geen verschil zou uitmaken ... Anyway, je zal wel gelijk hebben.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

chansig

Citaat van: S@m op januari 16, 2012, 13:14:15
Natuurlijk niet, dat kost tenslotte niets...hahahaha....

Je bent behoorlijk op de man bezig...misschien even wat anders gaan doen ? Het is prachtig weer buiten.. ;)

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: S@m op januari 16, 2012, 13:17:49
Daar bedoel ik o.a. personen mee die hun mond vol hebben met van alles en nog wat, maar als puntje bij paaltje komt stronteigenwijs zijn.

Herken je daar je man in?
goed dat ik dat weet over wie je het hebt .
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

S@m

Citaat van: Kingpin op januari 16, 2012, 13:18:07
In de 30+ jaar dat ik met muziek in aanraking ben zowel hifi als ex-muzikant .... genoeg  ;D
Waarom denk je dat bv een Lenny Kravitz z'n platen weer op een dikke buizenbak inspeelt ... alleen voor de "sound" al.
Als dat volgens jou geen verschil zou uitmaken ... Anyway, je zal wel gelijk hebben.

Ach, je bent niet de enige die muziek maakt hoor  ;)

Misschien zou Lenny ook een mooie solid state waarderen, maar heeft ie iets met buizen. net als jij en ik.

Citaat van: chansig op januari 16, 2012, 13:18:15
Je bent behoorlijk op de man bezig...misschien even wat anders gaan doen ? Het is prachtig weer buiten.. ;)

Gr Hans

Volgens mij doen we dat allemaal in het topic van Frank, het gaat tenslotte om hem...hem die we allen het beste gunnen....

Citaat van: frank2 op januari 16, 2012, 13:18:40

goed dat ik dat weet over wie je het hebt .

Fijn dat je tevreden bent, zullen we nu dan weer verder met de was... :D

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik kan werkelijk niet geloven dat zo een advies met onderbouwing passend op 210 pagina's lamenteren,
over een matig middengebied met af en toe een verdediging dat het eigenlijk wel meevalt, in de wind wordt geslagen.

Je zegt je spullen te willen behouden en ook op die vraag worden ideeën aangedragen...
het lijkt inderdaad erop dat je "denkt" het beter te weten of enorm eigenwijs.

Enfin Frank slim is het niet want je profiteert niet van de aanwezige kennis op dit topic je maakt zo alleen
maar panorama-mee-lezers van ons is dat dan de bedoeling?

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Moet me toch nog even wat van mijn hart voordat ik de handdoek in de ring gooi.....

Ik vind het eigenlijk ronduit beledigend dat je post naar de mensen met adviezen dat je dit
te gek voor woorden vind.

Ik heb alles teruggelezen en kom geen enkel slecht advies tegen.
Wat ik wel tegenkom is een "te gek voor woorden" veronderstelling van jezelf namelijk een frequentie veranderen door middel van stroomkabels.

Ik schrik gewoon hoe weinig je van de audio techniek en praktijk afweet, maar goed dat kan natuurlijk, ik lees gelukkig tevens dat de meeste mensen je
keer op keer toch voorzichtig dit proberen te vertellen en je hierin proberen bij te staan.

Niet tegen te houden ben je echter met de goedbedoelde maar "te gek voor woorden" adviezen naar andere mensen toe, ik
denk dat je daarmee moet oppassen omdat je zelf nog te vaak na zo een advies te geven, toch weer alles verandert..

Ik denk uiteindelijk dat een gepaste bescheidenheid je gewoon veel beter zou staan.

Een moderator mag het aanpassen want ik wil niet beledigend overkomen alleen maar oprecht waarschuwend....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Former member 78

Citaat van: Erik van Voorst op januari 16, 2012, 15:30:31
Moet me toch nog even wat van mijn hart voordat ik de handdoek in de ring gooi.....

Ik vind het eigenlijk ronduit beledigend dat je post naar de mensen met adviezen dat je dit

Wat ik wel tegenkom is een "te gek voor woorden" veronderstelling van jezelf namelijk een frequentie veranderen door middel van stroomkabels.

Ik schrik gewoon hoe weinig je van de audio techniek en praktijk afweet, maar goed dat kan natuurlijk, ik lees gelukkig tevens dat de meeste mensen je
keer op keer toch voorzichtig dit proberen te vertellen en je hierin proberen bij te staan.

Niet tegen te houden ben je echter met de goedbedoelde maar "te gek voor woorden" adviezen naar andere mensen toe, ik
denk dat je daarmee moet oppassen omdat je zelf nog te vaak na zo een advies te geven, toch weer alles verandert..

Ik denk uiteindelijk dat een gepaste bescheidenheid je gewoon veel beter zou staan.

Een moderator mag het aanpassen want ik wil niet beledigend overkomen alleen maar oprecht waarschuwend....

Als je een beetje mensenkennis had Erik, dan weet je precies hoe je de berichten van Frank moet
opvatten. Nu schilder je hem af als een of andere achterlijke, omdat hij niet direct jouw raad op volgt.

Beetje jammer...

S@m

Ik vind dat je het erg goed omschrijft Erik en ben het geheel met je eens.

chansig

En ik ben alleen maar nieuwsgierig of Frank nu een sok in de speakers gestopt heeft..

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

S@m

Citaat van: chansig op januari 16, 2012, 17:14:54
En ik ben alleen maar nieuwsgierig of Frank nu een sok in de speakers gestopt heeft..

Gr Hans

Hij heeft het antwoord al gegeven Hans.

Citaat van: frank2 op januari 16, 2012, 13:09:53
Verder heb ik nooit sokken gestiopt in gaten,

Bedankt voor alle adviezen, maar sommige zijn echt te gek voor woorden en totaal niet relevant

chansig

Nooit kan ook beteken nu wel...tenminste daar hoop ik een beetje op. Ik weet dat het bij mij de verandering bracht waar ik tevreden mee was. Het zorgde in ieder geval ook voor een prettiger middengebied.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

@Frank, sorry dat ik het zeg. Maar voor types zoals jij gebruik ik altijd het woord 'lapzwans'...

Graag zie ik je hier niet meer, ik laat me niet uitschelden voor lapswans......

frank2

Ik zie je opmerkingen niet als beledigend, maar wil wel zeggen dat hoewel je het goed bedoelt het op mij nogal opdringerig overkomt,wat je allemaal schrijft. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik met inspelen bezig ben, dan ga je niet met andere dingen bezig want dan heb je geen referentie meer. Verder blijf je doorschrijven over speakers avatar, terwijl ik duidelijk aangeef dat ik geen nieuwe speakers wil
Verder blijf je maar bezig met de sok, terwijl ikschrijf dat mijn Usher een compartiment heeft waar je zand ik kunt doen om de bas te verminderen, dat heb ik uitvoerig getest en weer komt de sok.
Mischien begrijp je mijn taalgebruik niet helemaal.

Verder schrijf ik meerdere malen dat ik GEEN probleem heb wel gehad en je blijft doorschrijven over buizenversterkers e.d.

De bedoeling moge goed zijn, maar iets minder doorzeuren zou zeer gepast zijn.

Perfectionist

Formele waarschuwing voor S@m wegens op de persoon spelen. Volgende overtreding is ban.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

frank2

Ik schrijf hier mijn ervaringen op zoals ik die zie/hoor. Helaas wordt dit mij bijna onmogelijk gemaakt door enorme verhalen die misschien goed bedoeld zijn maar die niet nuttig zijn. En men blijft maar doorgaan.

Ik zal hier zoals beloofd de review plaatsen van de CP Audio blok.

Daarna zal het hier stil blijven, ben het eerlijk gezegd spuugzat dat steeds dezelfde mensen mijn topic grondig verzieken. Commentaar geven geen probleem maar door blijven zeuren is irritant.

Mensen die wel geïnteresseerd kunnen mij PM geven.

Jammer dat het zo moet lopen maar een kleine groep mensen kent helaas geen fatsoen. Ik stop ermee hier in mijn topic te posten

AbZ

Gezien het verschil in wereldbeeld probeer ik hier niet teveel te reageren (lukt me meestal wel) maar ik vind het wel knap Frank2, hoe je dit allemaal opneemt.  Laat je niet uit het veld slaan zolang je plezier in je spullen hebt!

Het idee om de baspoort iets proberen te dempen is niet zo gek denk ik -- of is het niet gek genoeg?

Beste Frank,

Je komt op mij nu erg raadselachtig over.....herken je dan geen enkele structuur in mijn advies.
Je wordt letterlijk in 1 of 2 pagina's snel analyserend bij de hand genomen, iets waar een forummer na 210 pagina s mijnsinziens wel op zit te wachten.

Eerst de buizenversterker....geen interesse ( begrijp ik )
Ten tweede een kleinere speaker....geen interesse ( begrijp ik)
Ten derde een grotere speaker....geen intersesse ( begrijp ik )
Ten vierde de poort even dichtstoppen.....geen interesse ( verbaasd )

Kijk Frank jij kunt feilloos op metalurgisch niveau een Furutech steker bejureren in je set maar aan de andere kant volledig blanco zijn als het over een gesloten systeem gaat....zelfs met praktische zowel als theoretische uitleg...vertel mij dan eens hoe ik hier mee om moet gaan.

Jij noemt het opdringerig...ik noem het een hint met een voorhamer....het blijft onbegrijpelijk voor mij dat je zoiets links laat liggen.
Als je zo weinig afweet van audio waarom bezig je jezelf dan op dat microniveau met stekers en kabels ....probeer eerst de basis te doorgronden en van je basisfouten te leren.

Begin met je speakers te begrijpen...lees er meer over....en gebruik ze in je ruimte op de juiste manier
Je speakers presteren helaas nog geen 50 procent van wat ze kunnen in jouw situatie, dat is een simpele herleiding van wat er allemaal geschreven is op het net.....nogmaals lees dat soort belangrijke zaken je hebt tenslotte veel geld uitgegeven...dan kom je ook niet met zo een opmerking als " zeuren over die sokken"  ;)

Ruud-

Citaat van: frank2 op januari 15, 2012, 12:21:26
Laat ik vooral voorop stellen dat mijn set altijd goed heeft geklonken, velen zullen dat vinden en er zijn er enkele hier geweest. Echter ik wil een zo goed mogelijke perfectie en ook door te luisteren bij anderen kom je vaak tot andere/nieuwe inzichten.

Zoals de meesten zouden doen: iets klinkt niet geheel goed koop een betere versterker cd speler enz, dat is echt onzin, als je de knowhow van snowmaster, martin en die van mij combineert krijg je inzichten die vertellen dat het vaak, of bijna altijd stroom is, dit is een item wat nooit veel aandacht krijgt maar je set kan maken of breken. Verbetering kost enkele tientjes ipv honderden euro's
Ik denk dat het vaker aan de akoestiek ligt, heb je je speakers al eens vanuit de hoek gezet, dus de doorgang in laten kijken?
Lastige kamer voor zulke grote speakers, genoemde "Ome Henk" van het Hear-forum had een vergelijkbare kamer, hij had echter de grotere Usher met twee enorme baspoorten aan de achterkant. Ongeveer dezelfde opstelling als jij bank stond alleen tegen de muur aan, bij jou meer in de vrije ruimte.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Citaat van: ArjanR1 op januari 16, 2012, 15:38:52
Als je een beetje mensenkennis had Erik, dan weet je precies hoe je de berichten van Frank moet
opvatten.

Arjan wat bedoel je hiermee...moet ik ze niet serieus nemen dan.

Kijk ik lees en zie dat er maar bar weinig mensen zijn die serieus op zijn postings ingaan.
Het ontaard vaak in een beetje schaapachtig lachen....ik kan begrijpen dat een enkeling die er wel over nadenkt en hem de weg wil wijzen dan bloedlink kan worden over het gedrag van Frank.

Ik moet toegeven dat hij dat stadium bij mij nu ook bijna bereikt heeft......dat is pas jammer  :(

vanzomereng

We kunnen ook in alle wijsheid besluiten, dat het niet zinvol is, nog meer energie te stoppen in Frank te overtuigen
bepaalde paden te bewandelen, die niet zijn voorkeur genieten.
Alle goedbedoelde adviezen staan voor de eeuwigheid gebeiteld in dit topic en Frank kan deze altijd terug lezen.

Bij deze wens ik Frank oprecht, dat ie datgene voor elkaar krijgt wat hij nastreeft, ik houd het voorlopig hier ff voor gezien.
Wel hoop ik dat Frank het nog wel op kan brengen om over een paar weken (na de inspeelperiode) eerlijk zijn bevindingen
hier te posten en wij beloven met ze allen, niet alle goedbedoelde adviezen voor de ZOVEELSTE keer hier te herhalen.

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Former member 78

Citaat van: Erik van Voorst op januari 16, 2012, 18:40:41
Arjan wat bedoel je hiermee...moet ik ze niet serieus nemen dan.

Kijk ik lees en zie dat er maar bar weinig mensen zijn die serieus op zijn postings ingaan.
Het ontaard vaak in een beetje schaapachtig lachen....ik kan begrijpen dat een enkeling die er wel over nadenkt en hem de weg wil wijzen dan bloedlink kan worden over het gedrag van Frank.

Ik moet toegeven dat hij dat stadium bij mij nu ook bijna bereikt heeft......dat is pas jammer  :(

Erik,

Waar Frank momenteel mee bezig is, zijn nuance verschillen.
Als Frank een klein verschil hoort, post hij dat wat ''te groot''

En als je dat weet, lees je zijn berichten ook anders. Hij post zo, omdat hij ontzettend veel plezier
beleefd aan zijn set. En ontzettend veel plezier heeft om met (momenteel) stroom bezig te zijn. Iedereen
vraagt zich wel af, of hij wel plezier beleefd aan zijn set...Juist dus, en vooral bezig zijn met tweaks als deze.

Arjan als je zijn vele posts leest dan kun je toch ook niet ontkennen dat hij al jaren bezig is met het te proberen te verkrijgen van een mooier middengebied......

Nu is het zover dat een paar mensen zich aandienen...en kijk eens naar zijn gedrag...

Zal ik je eens wat vertellen ik denk dat zijn ego gekrenkt is.....ik hoop dat ik er naast zit.....

BTW

Frank is lees nu pas ( sorry ) dat je denkt dat het met zand vullen van de kast hetzelfde is als een sok plaatsen in de poort. Frank dat zijn 2 totaal verschillende zaken, je vergist je. Je hoeft het niet van mij aan te nemen maar....

We hebben het hier echt niet over een nuance verschil zoals met je kabelavonturen, ook al zeggen de getallen je klaarblijkelijk niets geef de forummers eens blijk van vertrouwen  (Som kwam met die tip, vergeet dat niet) ;)
Lees je hierover even in. Mogelijk dat je de sokken dan toch nog een kans geeft.
Wel zo sportief zijn om het te posten  :devil:
Als je je net zo enthousiast gedraagt als een steker vervangen hebben we in ieder geval vanavond nog een post  :D