Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Lex Groningen

Frank is offline. Dus ik vermoed dat die nu bezig is met sokken proppen in zijn poorten.
Het zal toch wat zijn als dit zijn probleem oplost, en wat zal het een hoop geld besparen.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

dre73

dank je! ;)

elco`s op het laag vervangen voor mkp maakt de boel ook al een stuk beter.
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Alex Groningen op januari 15, 2012, 20:30:54
Frank is offline. Dus ik vermoed dat die nu bezig is met sokken proppen in zijn poorten.
Het zal toch wat zijn als dit zijn probleem oplost, en wat zal het een hoop geld besparen.

Lol  :devil:

Als hij zoals Som ook al aangaf de verschillen in stekkers enorm waarneemt dan denk ik dat ze hem mogelijk nu moeten reanimeren....we praten wel inmiddels over 8 dB !!!
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Lex Groningen

Kijk eens aan. Moet wel zeggen dat ik er zelf ook nooit bij stil heb gestaan dat wat je hier schrijft zoveel invloed kan hebben.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Lex Groningen

Ik weet het. ;) Met een hoop technische kennis waar ik jaloers op ben. ;D

Ruud-

Ome Henk van het Hearforum had enkele jaren geleden ook een "probleem" met het laag van de Usher's. Baspoorten gevuld met opgerolde handdoeken bracht een lichte verbetering. Later na een vergroting van de huiskamer werd het een stuk strakker.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Citaat van: Alex Groningen op januari 15, 2012, 21:20:47
Ik weet het. ;) Met een hoop technische kennis waar ik jaloers op ben. ;D

Ik heb niet zoveel technische kennis maar zoek dingen ( daarom ? ) wel vaak theoretisch EN praktisch tot de bodem uit.....om maar tot mijn doel te komen muziek op zijn mooist  :music:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Snowmaster

Citaat van: Ruud- op januari 15, 2012, 21:33:22
Ome Henk van het Hearforum had enkele jaren geleden ook een "probleem" met het laag van de Usher's. Baspoorten gevuld met opgerolde handdoeken bracht een lichte verbetering. Later na een vergroting van de huiskamer werd het een stuk strakker.

Nu meldt zich vast een metselaar die Frank zijn huiskamer wel wil vergroten.... :D

Kunnen wij over naar de bouwmarktadviezen  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Deleted Member 2

Citaat van: Snowmaster op januari 15, 2012, 22:05:33
Nu meldt zich vast een metselaar die Frank zijn huiskamer wel wil vergroten.... :D

Hoeft niet. Gewoon profiteren van de huidige woningmarkt  ???
Heb jij ook weer een mooie klus te doen ;D

Former member 78

Citaat van: Snowmaster op januari 15, 2012, 22:05:33

De tuin van Frank is groot genoeg, om daar een riante luisterruimte te laten
bouwen ;D

chansig

De sound die ik nu heb is me te vlak, vrouwen stemmen klinken niet vol genoeg, te weinig definitie.

Dit is uit je allereerste post van 2006...Mogelijk zit het met het vlakke nu wel goed, evanals met de defintie..maar die vrouwen stemmen zijn schijnbaar al 5 jaar een bottleneck.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kingpin

Citaat van: chansig op januari 16, 2012, 12:27:52
De sound die ik nu heb is me te vlak, vrouwen stemmen klinken niet vol genoeg, te weinig definitie.

Dit is uit je allereerste post van 2006...Mogelijk zit het met het vlakke nu wel goed, evanals met de defintie..maar die vrouwen stemmen zijn schijnbaar al 5 jaar een bottleneck.

Gr Hans
Klinkt mij meer als een matching probleem, Frank kun je voor de gein niet gewoon eens bij W&W een buis proberen, al is het maar om te testen.
Daarnaast blijf ik van mening dat dergelijk grote speakers verder dan 2 meter uit elkaar moeten wil je een evenwichtiger soundstage neerzetten. Ik heb nog nooit een set gehoord waar speakers vrij dicht op elkaar stonden waarbij ik het gevoel had dat ze letterlijk verdwijnen.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

AbZ

Citaat van: chansig op januari 16, 2012, 12:27:52

Gr Hans
Misschien verwacht ie teveel van die dames?  ::)

S@m

Citaat van: Kingpin op januari 16, 2012, 12:43:00
Klinkt mij meer als een matching probleem, Frank kun je voor de gein niet gewoon eens bij W&W een buis proberen,

Een goede buizenversterker zal niet anders 'klinken' dan een goede solid state versterker dus dat zal geen verschil moeten uitmaken.

Kingpin

Citaat van: S@m op januari 16, 2012, 12:44:46
Een goede buizenversterker zal niet anders 'klinken' dan een goede solid state versterker dus dat zal geen verschil moeten uitmaken.
Maar maakt het wel "aangenamer" vloeiender om naar te luisteren dan een solidstate., minder "hard" zeg maar. Misschien is dat het probleem.
En als het geen "verschil" zou uitmaken hadden we aan 1 versterker genoeg toch  ;)
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

S@m

Citaat van: Kingpin op januari 16, 2012, 12:45:32
Maar maakt het wel "aangenamer" vloeiender om naar te luisteren dan een solidstate., minder "hard" zeg maar. Misschien is dat het probleem.
En als het geen "verschil" zou uitmaken hadden we aan 1 versterker genoeg toch  ;)

Da's niet juist, King.

Een buis kan net zo klinken als een tor en andersom.

Dat een relatief goedkope buizenversterker vaak lekkerder klinkt dan een goedkope solid state is een ander verhaal.

Wel jammer dat we niet even wat "feet-back" krijgen  :D

Misschien wel een beetje kenmerkend als ik alle posts voor mijn geest haal...ik bedoel iemand die aan de ene kant een nieuwe kroonsteen post met een dijk van een review en een vrij simpele maar serieuze verandering geen moeite voor neemt.... :nowink:

S@m

Citaat van: Erik van Voorst op januari 16, 2012, 13:04:21

Misschien wel een beetje kenmerkend als ik alle posts voor mijn geest haal...ik bedoel iemand die aan de ene kant een nieuwe kroonsteen post met een dijk van een review en een vrij simpele maar serieuze verandering geen moeite voor neemt.... :nowink:

Sowieso onbegrijpelijk dat Frank dit nog nooit heeft geprobeerd, maar een mens is nooit te oud om te leren...

Wellicht zitten ze samen nog steeds met hun onderkaak op de knieen vol verbazing te luisteren naar het moois wat ze al die jaren hebben moeten ontberen... ;D

Kingpin

Citaat van: S@m op januari 16, 2012, 12:49:28
Onzin.

Een buis kan net zo klinken als een tor en andersom.

Dat een relatief goedkope buizenversterker vaak lekkerder klinkt dan een goedkope solid state is een ander verhaal.
Zo'n onzin vind ik het niet. Ik heb z'n voorgaande versterker ook gehoort, en wat Frank nu met de nieuwe versterker beschrijft komt op mij over dat de "problemen" die hij ondervind nog niet verholpen zijn.
Daarom draag ik een buis aan al zal het alleen maar om te testen zijn. En ik heb diverse Ushers gehoord en de mooiste klonken nog altijd met een buis in mijn oren.
En als je niet probeert dan weet je het niet, alleen zo kun je dingen uitsluiten.

S@m

Citaat van: Kingpin op januari 16, 2012, 13:06:31
Zo'n onzin vind ik het niet. Ik heb z'n voorgaande versterker ook gehoort, en wat Frank nu met de nieuwe versterker beschrijft komt op mij over dat de "problemen" die hij ondervind nog niet verholpen zijn.
Daarom draag ik een buis aan al zal het alleen maar om te testen zijn. En ik heb diverse Ushers gehoord en de mooiste klonken nog altijd met een buis in mijn oren.

Onzin omdat je schrijft dat een buis 'aangenamer' klinkt dan een solid state. Ik kan je verzekeren dat dat écht flauwekul is  ;)

Ik heb kort geleden een solid state voor- en eindversterker te logeren gehad (€13.000,-) en die klonk net zo vloeiend, aangenaam en wat al niet meer als mijn 300B SET versterker. De solid state had zelfs een pluspunt en dat was de resolutie...

frank2

Citaat van: Erik van Voorst op januari 16, 2012, 13:04:21

Er zijn ook mensen die moeten werken, ik zit nu op m'n werk dus heb hier geen tijd voor
Verder heb ik nooit sokken gestiopt in gaten, maar wel het compartiment gevuld met zand waardoor de bas verminderd e.d.
Verder heb ik op dit moment geen probelemen, probeer alleen te perfectioneren

Bedankt voor alle adviezen, maar sommige zijn echt te gek voor woorden en totaal niet relevant
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Kingpin

Citaat van: S@m op januari 16, 2012, 13:08:31
Onzin omdat je schrijft dat een buis 'aangenamer' klinkt dan een solid state. Ik kan je verzekeren dat dat écht flauwekul is  ;)
Ik kan je toch echt verzekeren dat een e-gitaar of hammond op een buis aangenamer en echter klinkt dan op een solidstate, maar goed wie ben ik (wel eens een echte hammond bespeeld? dan weet je wat ik bedoel).
Maar goed die discussie zullen we hier maar niet beginnen, we zullen beide wel een "beetje" gelijk hebben, elk z'n principe heeft zo z'n voor -en nadelen.

chansig

Citaat van: frank2 op januari 16, 2012, 13:09:53
Er zijn ook mensen die moeten werken, ik zit nu op m'n werk dus heb hier geen tijd voor
Verder heb ik nooit sokken gestiopt in gaten, maar wel het compartiment gevuld met zand waardoor de bas verminderd e.d.
Verder heb ik op dit moment geen probelemen, probeer alleen te perfectioneren

Bedankt voor alle adviezen, maar sommige zijn echt te gek voor woorden en totaal niet relevant

Even voor mijn duidelijkheid: Heb je het geprobeerd ? (dat van die sok)

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

S@m

Citaat van: Kingpin op januari 16, 2012, 13:10:02
Ik kan je toch echt verzekeren dat een e-gitaar of hammond op een buis aangenamer en echter klinkt dan op een solidstate, maar goed wie ben ik.

Hoeveel solid states heb je vergeleken met buizenbakken?

@Frank, sorry dat ik het zeg. Maar voor types zoals jij gebruik ik altijd het woord 'lapzwans'...