Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: frank2 op januari 15, 2012, 12:31:44

En ja achteraf had ik de samenstelling van de set beter moeten voorbereiden (vooral de EV en VV) maar toen wist ik bij lange na niet van wat ik nu wel weet.

Het is toch nooit te laat....zeker als je nieuwe inzichten hebt opgedaan zoals je zegt.
Gebruik die opgebouwde kennis zou ik zeggen, ik denk zelf dat gezien alle postings er een rode draad is, deze rode draad is mijnsinziens een verkeerde speaker in een verkeerde ruimte.
Je ruimte kun je niets aan doen...de plaatsing kun je niets aan doen.....blijft de speaker over.

Als size does not matter bij jou geen probleem is zou ik kleiner gaan, waardoor een aantal problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen...okay iets minder beukend laag maar veel meer resolutie en warmte in je fragile middengebied...voila....emotionele muziek....iets wat automatisch je kruistocht beindigd.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

S@m

Citaat van: frank2 op januari 15, 2012, 12:47:54
Hier ben ik het mee eens, ik wil ook meer warmte, zeker nadat ik op Ushers bij Johan dit heb mogen beluisteren, en ja zeker spelen de apparatuur een rol, maar dat is de reden wel dat det vibex blok hier staat, deze heb ik 1 dag hier gehad en dat klonk met een groot stuk meer warmte emotionaliteit. (blok was ingespeeld)

Frank, met dit citaat geef je toch weer aan de tekortkomingen van je set te willen compenseren met notabene een stekkerblok... :unhappy:

Citaat van: S@m op januari 15, 2012, 12:53:14
Frank, met dit citaat geef je toch weer aan de tekortkomingen van je set te willen compenseren met notabene een stekkerblok... :unhappy:

Frank dit kan je toch niet met droge ogen beweren als je slechts enkele mails terug schrijft dat je ook wel weet dat kabels geen emotie brengen ( lees niet in de muziek....wel op het forum  :D)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Wijx wondere wereld

Citaat van: Erik van Voorst op januari 15, 2012, 12:57:46
Frank dit kan je toch niet met droge ogen beweren als je slechts enkele mails terug schrijft dat je ook wel weet dat kabels geen emotie brengen ( lees niet in de muziek....wel op het forum  :D)

ik voel me altijd zo suf dat ik wel goed geluid heb zonder dure stekkerblokken/ kabels etc  :huh2:
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

frank2

Het is de match!! een furutech blok wat helder klinkt of een vibex blok wat warmer /emotioneel klinkt. Als de kabels dat kunnen transporteren en niet zelf verzieken.......    

Jongens heb geduld, nogmaals ik wil geen dure nieuwe spullen kopen, dit is wat ik heb en dat wil ik perfectioneren en wat ik hier allemaal heb gehoord..... ook met kabels kun je veel, maar met stekkers nog meer en met een stekkerblok ook.....

Ik ben ervan overtuigd dat de apparatuur goed is, maar iedereen weet ook dat elke EV of VV weer anders klinkt...... de mijne klinkt gecontroleerd, maar niet extreem, klinkt aardig analoog.... achteraf ja dan had ik hier wel 5 VV's gehad nu maar 3. Daaruit was de Bellesveruit de beste.

Ik ben aan het inspelen dat kost 2 a 3 weken dan kan ik zeggen of alles gelukt is, wat ik voor ogen heb.    
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

AbZ

Citaat van: frank2 op januari 15, 2012, 13:04:43Ik ben aan het inspelen dat kost 2 a 3 weken dan kan ik zeggen of alles gelukt is, wat ik voor ogen heb.   
Mogen we alvast raden?

S@m

Citaat van: frank2 op januari 15, 2012, 13:04:43
dan kan ik zeggen of alles gelukt is, wat ik voor ogen heb.    

Zet dan ook je oogkleppen af Frank... 8)

Martijn M

Citaat van: Erik van Voorst op januari 15, 2012, 12:25:27
Niet om te beledigen maar is er dan niet na jaren een conclusie dat er een van de twee (meetapp/ verstand) niet genoeg aanwezig is.

Jawel Erik, dat zeg je doelbewust om me te beledigen. Het is kenmerkend voor jouw reacties op mij van de laatste tijd. Dergelijke ad hominem reacties zijn tekenend voor mensen die zich niet kunnen neerleggen bij het feit dat ze niet in staat zijn een inhoudelijke discussie te voeren. Houd er alsjeblieft mee op, want je verziekt de sfeer  :nopompom: .
Dutch & Dutch

Citaat van: frank2 op januari 15, 2012, 13:04:43

Jongens heb geduld, nogmaals ik wil geen dure nieuwe spullen kopen

Dat hoeft toch niet....een goede prijs voor je Usher...en een mooie 2e hands Avatar....

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Citaat van: keyser op januari 15, 2012, 13:10:46
Jawel Erik, dat zeg je doelbewust om me te beledigen. Het is kenmerkend voor jouw reacties op mij van de laatste tijd. Dergelijke ad hominem reacties zijn tekenend voor mensen die zich niet kunnen neerleggen bij het feit dat ze niet in staat zijn een inhoudelijke discussie te voeren. Houd er alsjeblieft mee op, want je verziekt de sfeer  :nopompom: .

Sorry Martin niet de bedoeling, leg mij die zin dan eens anders uit....jaren bezig en dan kom jij met een simpele oplossing ....dat moet voor Frank toch niet leuk leesvoer zijn ?

Ik denk dat jij er meer mee zit dat ik uiteindelijk gelijk had met die equaliser, dat geeft toch niet joh, het gaat erom dat Frank er zijn voordeel mee heeft kunnen doen  ;)

AbZ

Citaat van: Erik van Voorst op januari 15, 2012, 13:16:03Ik denk dat jij er meer mee zit dat ik uiteindelijk gelijk had met die equaliser, dat geeft toch niet joh, het gaat erom dat Frank er zijn voordeel mee heeft kunnen doen  ;)
Inderdaad veelzeggend dat frank2 die EQ eruit heeft gegooid.
Hij wijzigt immers nooit iets aan zijn set-up  ;)

Wijx wondere wereld

Citaat van: AbZ op januari 15, 2012, 13:20:30
Inderdaad veelzeggend dat frank2 die EQ eruit heeft gegooid.
Hij wijzigt immers nooit iets aan zijn set-up  ;)

:D  :popcorn:

frank2

Ik heb baat gehad bij de EQ, maar doordat hij de stemmen en instrumenten iets naar achteren drukte in het geluidsbeeld, dat vond ik minder. Gelukkig heb ik op dit moment al een geluid wat naar mijn mening het geluid overstijgt tov. destijds de behringer. maw. het klinkt nu al beter.

En als Keyser een simpele oplossing heeft, nu niet nodig, dan hoor ik die graag, maar nu is dit niet nodig

@erikvanvoorst: ik vind een avatar wel aardig klinken, maar te gecontroleerd, mijn speakers klinken forser, grootser.... maar dat is weer persoonlijk. Bovendien nogmaals ik wil geen andere speakers en apparatuur en nu weet ik al dat hoeft ook niet......

zie verder mijn antwoord boven
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

chansig

Citaat van: Erik van Voorst op januari 15, 2012, 13:16:03
Sorry Martin niet de bedoeling, leg mij die zin dan eens anders uit....jaren bezig en dan kom jij met een simpele oplossing ....dat moet voor Frank toch niet leuk leesvoer zijn ?

Nee het vervangen van zijn speakers is een leuke tip voor Frank. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

In de verband denk ik dat het zeker een leuke tip is.... ;)

Het blijven compromissen dus een forser geluid zal de ruimte ook forser aanspreken en het middengebied beinvloeden. Als je aangeeft dat je geen probleem hebt..tja.

Martijn zijn (eind)conclusie lijkt mij de juiste...en nogmaals of dat leuk leesvoer is, is een ander verhaal  ;)

chansig

Laat Frank nu maar beoordelen wat hij prettig vind.  ;)

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Daar is hij al 210 pagina's mee bezig dus we blijven op de hoogte  ;)

S@m

Citaat van: Erik van Voorst op januari 15, 2012, 13:46:27
In de verband denk ik dat het zeker een leuke tip is.... ;)

Het blijven compromissen dus een forser geluid zal de ruimte ook forser aanspreken en het middengebied beinvloeden. Als je aangeeft dat je geen probleem hebt..tja.

Ik denk ook dat dit het beste is wat Frank muzikaal kan overkomen...Maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat Frank op z'n Amerikaans denkt...big is better...

vanzomereng

Citaat van: S@m op januari 15, 2012, 14:02:47
Maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat Frank op z'n Amerikaans denkt...big is better...
Dat is maar al te vaak bij audiofielen, groter, zwaarder dat moet toch beter klinken  :hmmm:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Wijx wondere wereld

Citaat van: VANZOMERENG op januari 15, 2012, 14:15:17
Dat is maar al te vaak bij audiofielen, groter, zwaarder dat moet toch beter klinken  :hmmm:

bij vrouwen heb je dat nou nooit

S@m

Citaat van: VANZOMERENG op januari 15, 2012, 14:15:17

Inderdaad vaak bij beginnelingen of degene die niet verder durven te kijken... ;D

Former member 78

Citaat van: Erik van Voorst op januari 15, 2012, 13:11:44
Dat hoeft toch niet....een goede prijs voor je Usher...en een mooie 2e hands Avatar....

Dat is zeker een aardige speaker, maar haalt het echt niet vergeleken
de speakers van Frank.

S@m

Citaat van: ArjanR1 op januari 15, 2012, 15:47:01
Dat is zeker een aardige speaker, maar haalt het echt niet vergeleken
de speakers van Frank.

Ik denk dat Erik ermee bedoelt te zeggen dat zo'n Avatar in Frank's leefomgeving wel eens beter tot hun recht kunnen komen dan de Usher's...

kermy

Citaat van: S@m op januari 15, 2012, 15:57:17
Ik denk dat Erik ermee bedoelt te zeggen dat zo'n Avatar in Frank's leefomgeving wel eens beter tot hun recht kunnen komen dan de Usher's...

En dat is nu juist waar het om gaat, de speaker ruimte combinatie met de minste compromissen. Of zoals het in een underground blad stond "look for a speaker that doesn't go to war with the room and live with it". En het gekke was ook dat er een relatie gelegd werd tussen vaak oudere en nog steeds gewilde ontwerpen en de voornoemde regel. Deze speakers hadden bijna allemaal een karakter wat de kamer geen geweld aan deed. ;)

Veel van de speakers die een strijd met de kamer aangaan heeft een laagweergave die niet in de kamer past. :devil:

Als dat door meer mensen gedaan werd dan zouden er veel meer mensen tevreden zijn!

En hoe dit topic zich ook ontwikkeld, er zal na hoe lang ook een moment komen dat Frank niet meer kan tweaken en dat hij naar de naakte waarheid moet gaan kijken. Het is alleen de vraag hoeveel pagina's dit gaat duren.
Het is natuurlijk geen weggegooide tijd en moeite, de weg naar de conclusie zit vol met leermomenten en soms komen al die leermomenten los bij het bereiken van het eindpunt.

Ieder moet die weg ook alleen gaan, de hulp van anderen vind zijn acceptatie pas veel later.

Met vriendelijke groet,

Kermy