Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2 en 3 gasten bekijken dit topic.

erik s.

Citaat van: chansig op december  3, 2011, 10:19:46
Begrijp ik nu goed dat er een soort van commercieel verhaal aan zit te komen wat betreft de activiteiten van Snowmaster ? Dan heeft Snow een mooi platform bij gratie van het forum....Frank als PR man...gaat helemaal goedkomen.

Gr Hans
geen idee waar je dat leest...
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Citaat van: Snowmaster op december  2, 2011, 13:22:59
Frank en ik zijn bezig met een zelfbouwblok, alleen heeft het nog geen definitieve vorm, maar wij zijn wel voldoende ver om te denken dat wij daar beiden gelukkig van gaan worden. Dus binnenkort gaan ook mijn stekkerblokken in de verkoop, nu ligt het hier nog vol met kabels, schuko's en stekkers.  Het kost alleen tijd, tijd....en voor Kerst zijn wij daar ook niet uit. Beiden zijn wij nu nog bezig inspelen van materiaal.  Als alles definitief is, zullen Frank en ik zeker een review plaatsen.
Zo krijgt onze stroomaanvoer langzaam zijn uiteindelijke vorm  :).

Omdat een deel van onze stroomketen (van aardpen tot stekkerblok) sinds kort ook in Nederland wordt verkocht, zal ik eens met Frank overleggen of hij zin heeft in een eerste deel van de review (met verwijziging naar Forumsponsors).
Maar eerst dit weekend Sinterklaas vieren, volgende week naar de Kerstmarkt, genieten van muziek en lekker film kijken  ;).

Hier...

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Raphie

Tijd om sponsor te worden dus, of om de reviews te stoppen, slotje op topic dan maar tot we groene sterretjes zien?  :clapping:
JBL PRX Power!

erik s.

Citaat van: chansig op december  3, 2011, 10:24:44
Hier...

Gr Hans
ik lees toch echt wat over verwijzing naar forumsponsors, niets over zelf iets verkopen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Raphie

wie het (weder)verkoopt maakt niet uit toch? commercieel belang is commercieel belang, ik moest zelfs een URL in m'n sig verwijderen die niks met hifi of HT te maken had.....
JBL PRX Power!

chansig

Citaat van: erik s. op december  3, 2011, 10:31:43
ik lees toch echt wat over verwijzing naar forumsponsors, niets over zelf iets verkopen.

Snow geeft aan dat zijn stekkerblokken binnenkort in de verkoop gaan (ik neem aan dat hij dat zelf gaat doen aan wie maakt niet uit) en Frank een mooie verhaal erover gaat schrijven...

Kan ik hier nu uit opmaken dat jij degene bent aan wie Snow ze gaat verkopen ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

erik s.

Citaat van: chansig op december  3, 2011, 10:36:23
Snow geeft aan dat zijn stekkerblokken binnenkort in de verkoop gaan (ik neem aan dat hij dat zelf gaat doen aan wie maakt niet uit) en Frank een mooie verhaal erover gaat schrijven...

Kan ik hier nu uit opmaken dat jij degene bent aan wie Snow ze gaat verkopen ?

Gr Hans
zijn = de blokken die hij nu gebruikt.

chansig

Coax AQ Carbon

erik s.

Citaat van: chansig op december  3, 2011, 11:10:26
Ga jij zijn blokken verkopen ?

Gr Hans
hij gaat helemaal geen blokken voor verkoop maken....

chansig

Coax AQ Carbon

erik s.

Citaat van: chansig op december  3, 2011, 11:15:30
Dat is dus een nee ?

Gr Hans
lijkt me duidelijk. wat je niet hebt, kun je ook niet verkopen.

chansig

en wat je gaat krijgen kan je weer wel verkopen.. :D

Maar Snow zal blij zijn dat je het duidelijk hebt gemaakt...Ik zou zo'n blok overigens wel willen proberen. Dus ik hou me aanbevolen, dan schrijf ik er ook nog een recensie over.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Na overleg met een dealer is de prijs van het furutech stekkerblok aangepast, het was te hoog.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

bones

Citaat van: frank2 op december  3, 2011, 13:03:01
Na overleg met een dealer is de prijs van het furutech stekkerblok aangepast, het was te hoog.
Maar in het laag klinkt het wel als een dijk :D
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

bones

Citaat van: erik s. op december  3, 2011, 11:17:42
lijkt me duidelijk. wat je niet hebt, kun je ook niet verkopen.

Je kunt alles verkopen, zelfs als je er niet over kunt beschikken! Verkoop van toekomstige zaken is dus mogelijk mits je op de datum van levering over de zaken kunt beschikken is er geen sprake van wanprestatie. Dus...

Former member 78

Citaat van: bones op december  8, 2011, 20:44:46
Maar in het laag klinkt het wel als een dijk :D

Hoe is het met jouw plafond?
Al helemaal klaar?

bones

Ja, zit er nu ruim een maand in. Het verschil is echt enorm. Omdat ik niets had laten doormeten was ik bang dat ik zou overdempen, maar van verschillende kanten had ik de bevestiging gekregen dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken. Op dit moment ga ik zeker geen akoestische maatregelen aan de ruimte meer nemen, ik denk dat ik daar het maximum eruit heb. Om een idee te geven. Voor het plafond wilde ik graag dat de luisterkamer zo weinig nagalm zou hebben als de voorkamer. Nu vind ik dat de voorkamer een enorme nagalm heeft! Het is een behoorlijke investering geweest, maar ik zou het meteen weer doen. Per slot van rekening geef je ook veel geld aan electronica uit, waarom dan niet voor de ruimte? De nagalm had ik (denk ik) met elektronica niet op kunnen lossen.

Overigens zag ik op jouw eigen topic dat je de be's naar voren aan het trekken bent. Als ik een overtuiging heb die voor 95% van de grote speakers geldt, dan is het dat ze een hekel aan zij- en achterwanden hebben. Mijn be's staan 1,48 m van de muur af (gemeten van het achterste puntje van de speaker) dat is dus ruim 2m de kamer in. Ik zag onlangs hoe jouw vorige ev achter de speaker van Frank stond en kon me er wel iets bij voorstellen dat het laag er dan niet goed uitkwam.

Om niet helemaal van de topic af te geraken: ik ben zelf ook met een stekkerdoosje bezig. Morgen komt er een PPP aan. Eens kijken wat er gebeurt als ik die voor de AA plaats (niet voor de EV).

HTip

Beetje laat, maar toch nog gefeliciteerd met je verjaardag :pompom:

Zijn jullie al klaar voor de review van de stroomaanpassingen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

Ik weet dat het op mijn topic angstvallig stil is, maar snowmaster en ik zijn ondertussen met diverse stroomperikelen bezig, we zitten in een onderzoeksfase en als dat geheel uitgekristalliseerd is komen we tegelijk met een heel aantal zeer interessante aanbevelingen, die we nu aan het ontdekken zijn.

Ergens begin volgend jaar zullen we daar mee beginnen. Heb nog even geduld.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Ik wacht geduldig, maar vol spanning, af...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Lex Groningen

Ik ben erg nieuwsgierig welke veranderingen er bij jou gaan komen. We wachten maar rustig af.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Snowmaster

Citaat van: frank2 op december 20, 2011, 18:21:50
Ik weet dat het op mijn topic angstvallig stil is, maar snowmaster en ik zijn ondertussen met diverse stroomperikelen bezig, we zitten in een onderzoeksfase en als dat geheel uitgekristalliseerd is komen we tegelijk met een heel aantal zeer interessante aanbevelingen, die we nu aan het ontdekken zijn.

Ergens begin volgend jaar zullen we daar mee beginnen. Heb nog even geduld.

Frank wordt nu wel heel enthousiast......ik ga gewoon met sabbatical tot de sneeuw weer gesmolten is  ;).
"Der Berg ruft schon wieder"  :)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Stroomvoorziening part 1.

Alvorens hier wat over te gaan vertellen dien ik eerst iets over het geluid van mijn set te vertellen.
Welbekend is dat ik in bezit ben van een Oppo 83SE+tuc upgrades. Een Belles voor en eindversterker. De Oppo laat alles horen wat je hem voedt, neutraal en met dynamiek, de speler doet niet onder voor een top cd speler. De Belles klinken neutraal tot iets warm maar gecontroleerd, en de speakers zijn de bekende BE10 van Usher. (de nieuwe serie die vanaf 2011 te koop staat klinken wel volkomen anders, geheel een heel stuk warmer) Mijn speakers laten echt alles horen, zijn nogal hoogoplossend met een behoorlijke felle dynamiek, het geluid kan er gemakkelijk uit knallen. Bij de meeste cd's is het gewoon een heerlijk geluid, natuurgetrouw, dynamiekrijk en met een flinke bas als het in de muziek zit. Als speakerkabel gebruik ik Transparent ultra biwire een erg neutrale kabel en als interlinks de johan interlinks; deze zijn erg open, natuurgetrouw en hoogoplossend.

Waarom ben ik begonnen met stroom aan te pakken ? Ik had al jarenlang een aparte stroomgroep met een AHP zekeringhouder en een toevoerkabel van de standaard Belden kabel naar het stroomblok.

Nadat ik voor het eerst Snowmaster hier over de vloer had gehad kreeg ik van hem hetzelfde te horen over het geluid van wat ikzelf ook al wist. Je geluid is mooi maar bij vrouwen stemmen te fel, te hard. En dat klopte. Ook kon er volgens hem een stuk meer ruimtelijkheid en lucht bij. Zodoende ben ik begonnen om mij  set beter te laten klinken. (Snowmaster heeft gelukkig dezelfde voorkeur als ik over hoe muziek dient te klinken.)

Dus zijn we begonnen om de stroomvoorziening aan te pakken.

Ik zal niet alle fases stuk voor stuk gaan doornemen want wat ik hier schrijf heeft maanden van tweaken gekost, misschien wel een jaar.

Een aparte stroomtoevoer is in ieder geval een investering die niet veel kost en wel veel doet in een set. Het geluid wordt een stuk natuurlijker, maar vooral zuiverder met zoals vaak geschreven wordt meer zwart. De instrumenten zijn beter te onderscheiden van elkaar.

Als toevoerkabel is een Belden goed maar een hifi tuning kabel is een heel stuk beter (te koop bij forumsponsor Erik S / Jouw Hifi) deze heeft tov. De Belden meer resolutie en klinkt verder eerlijk, natuurgetrouw en je hoort meer diepte en er is aanmerkelijk meer ruimtelijkheid.
Verder is het noodzakelijk om een zekeringhouder te kopen voor de aparte groep een Siemens wordt over het algemeen beter bevonden dan een AHP. Ook de zekering in de houder maakt verschil proefondervindelijk heb ik een de Groef zekering gekocht. Ook de bedrading naar de zekeringhouder zijn aangepast (in mijn geval is dat Belden gebleven) maar wat ook belangrijk is, is dat de aarde rechtstreeks op een aardpen komt, sla een nieuwe naast de bestaande of zet de aardedraad vast op een bestaande maar dan wel geheel vooraan, dus eerst de aardedraad en aan de top staat dan de klem met de aarde van het huis.
Dit geheel kun je zelf doen of laten doen door een installateur. (is officieel beter en veiliger)

Als alles is ingespeeld wat heb je dan:

Een stroomvoorziening zonder plofjes of tikjes als ergens de koelkast aangaat, een geluid wat strakker en oplossender is, natuurgetrouwer en die het hoog vaak meer vloeiend maakt, dus minder agressief of schel.

Daarna ben je er natuurlijk niet, ik was het ook niet want dan moet de toevoerdraad nog aangesloten worden aan het stekkerblok en welke is voor jou de goede en dan komen nog de stroomsnoeren welke moetje pakken? En dan heb je ook nog de contra en gewone stekkers die ook nog behoorlijk invloed uitoefenen.

In mijn geval bleek het een stuk beter te worden het geluid maar ik was er toen nog niet.

Een Tip: gebruik voor de stroom eens allemaal belden snoer met standaardstekkers, dan moet het gewoon goed klinken, (niet teveel hoog of bas maar gewoon naturel) zo niet dan heb je ergens een probleem zitten in de match van apparaten of en akoestiek probleem

In part 2 gaan we verder met stekkerblokken welke? En stroomsnoeren en de stekkers.
Op dit moment zijn wij daar erg druk mee bezig en we vorderen gestaag maar het kost wel meer tijd  om tot een goed advies te komen.

Nb: we gaan hier geen discussies voeren of je het wel of niet hoort.

solitaire

de aanzet is er, op naar 'part next' ...

Wat betreft je tip: alles in deze hobby draaid om 'mix & match van vereisten en verlangens'; allen aan de MerkX lijkt me ... ihkv. een eerste, aftastende keuze aan te raden.

Onderzoeken en vergelijken kost tijd (zeker als je doel is 'tot een goed advies te komen', stel ik me zo voor), so ... take your time. 'k Ben benieuwd, als altijd.

prettige jaarwisseling !

soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

HTip

Leuk dat je met je review bent begonnen. Interessant leesvoer en hopelijk kan ik 2012 jouw ervaringen onderschrijven :thumbs-up:

Goed uiteinde en een mooie audiofiel 2012!
Showcase - Topic