Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Frank,

Heb jij het over het blauwe goedje van TUC?

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Former member 78

Daar zitten de Oppo's ook vol mee, het lijkt wel een Smurfendorp daar binnen in ;D

frank2

Bijgaand de set hoe deze er op dit moment bij staat. (juni 2011) Er zal nog weinig veranderen. Op pagina 1 staat ook nog een foto, kun je goed het verschil zien tussen 2006 en 2011, want zo lang heeft het (schijnbaar) geduurd voor ik een goed klinkende set had/heb.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

En nog een overzicht foto van de luisterruimte annex huiskamer. Achter de bank op de voorzijde zit nog 3 meter ruimte, zodat het geluid "weg" kan. Afstand voorzijde speaker tot aan bank, luisterplaats is precies 3 meter.
(groothoek objectief gebruikt, dus het geheel lijkt iets groter)

chansig

Mooi hoor..in het echt is het nog mooier.

Nu lekker genieten van mooie muziek.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

solitaire

Toch grote meiden, die BE10's. En hoe ze dan zo opgaan in de inrichting van de kamer !

Een forum met plaatjes is mooi (nice foto's Frank !), alleen jammer dat een audio-forum geen geluids'beeld' kan laten 'zien' ...

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Snowmaster

Citaat van: solitaire op juni 23, 2011, 19:02:04
Toch grote meiden, die BE10's. En hoe ze dan zo opgaan in de inrichting van de kamer !

Een forum met plaatjes is mooi (nice foto's Frank !), alleen jammer dat een audio-forum geen geluids'beeld' kan laten 'zien' ...
Wolf

Frank kan toch een linkje plaatsen naar youtube?
Daar is alle ruimte voor een stukje muziek.
Voorstel : Frank doet een dansje tussen zijn BE's ondersteunt door Kraus of Krall  :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Former member 78

Lex Groningen

Citaat van: Snowmaster op juni 23, 2011, 22:10:20
Voorstel : Frank doet een dansje tussen zijn BE's ondersteunt door Kraus of Krall  :D

Citaat van: ArjanR1 op juni 23, 2011, 22:30:00
Ha, net als die gast met zijn B&W 802D ;D

Mocht het zover komen dan denk ik dat ik in een deuk zal liggen van het lachen. :D
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Martijn M

Citaat van: Alex Groningen op juni 24, 2011, 06:28:20
Mocht het zover komen dan denk ik dat ik in een deuk zal liggen van het lachen. :D

Volgens mij heb ik een iets levendigere fantasie dan jij  ;D .
Dutch & Dutch

Pjotr

Frank, 't lijkt op de laatste foto wel of je hond de instellingen even aan 't checken is  ;)
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Lex Groningen

Citaat van: keyser op juni 24, 2011, 09:36:06

Volgens mij heb ik een iets levendigere fantasie dan jij  ;D .

;)

Heb zo nu en dan ook wel een grote grijns op m'n gezicht hoor, alleen de gedachte al. :D

Maar kom op Frank doe eens een dansje. :pompom:
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

Citaat van: Pjotr op juni 24, 2011, 12:00:56
Frank, 't lijkt op de laatste foto wel of je hond de instellingen even aan 't checken is  ;)

honden kunnen beter horen dan mensen, dus deze hond checkt altijd of alles goed gebeurd is.

S@m

Citaat van: frank2 op juni 24, 2011, 17:56:30
honden kunnen beter horen dan mensen, dus deze hond checkt altijd of alles goed gebeurd is.

Ik denk dat de hond eindelijk weer eens de kamer in durft nu het wat aangenamer in (vooral voor hem) het hoog klinkt... :smile:

frank2

Citaat van: S@m op juni 24, 2011, 19:00:24
Ik denk dat de hond eindelijk weer eens de kamer in durft nu het wat aangenamer in (vooral voor hem) het hoog klinkt... :smile:
Heb zojuist nog even gekeken. :crazy: Het is geen hem maar een zij.  :sly:

AbZ

Citaat van: frank2 op juni 24, 2011, 19:59:29
Heb zojuist nog even gekeken. :crazy: Het is geen hem maar een zij.  :sly:
Je bedoelt dat S@m weer loopt te bitchen?

Former member 78

johnhifi

Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Lex Groningen

Citaat van: chansig op juni 23, 2011, 18:50:09
Mooi hoor..in het echt is het nog mooier.

Nu lekker genieten van mooie muziek.

Gr Hans

Hier sluit ik me bij aan.

Een prachtige set die ik al een keer heb mogen zien en beluisteren.
En genieten van muziek doe je daar zeker mee.

Mooie foto's Frank.

solitaire

Citaat van: Snowmaster op juni 23, 2011, 22:10:20
Frank kan toch een linkje plaatsen naar youtube?
Daar is alle ruimte voor een stukje muziek.
Voorstel : Frank doet een dansje tussen zijn BE's ondersteunt door Kraus of Krall  :D

Tussen de BE's ...; voor een dans is dat een krappe ruimte ... vrij naar de YouTube serie "Dancing in Confined Spaces" op Beyonce's muziek ?!

laat maar komen !

W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Snowmaster

Beyonce heb ik nog nooit uit de BE's horen komen, maar misschien is het daar nu tijd voor.
Best lekkere muziek..... :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Omdat het buiten toch regent; heb ik mijn Oppo maar eens aangesloten op mijn router. Een server gedownload (mobili tv, DLNA server). Ik ben al zover dat de Oppo bij netwerk mijn PC waar de server opstaat herkend, maar verder ben ik nog niet. (was nog niet ingelogd, misschien was dat het wel) maar hij herkent PC van Frank, maar als ik erop ga staan en oke druk gebeurd er niets.

Nu maar wachten want mijn vrouw moet zonodig nu een filmpje kijken......

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op juni 25, 2011, 14:31:09
Omdat het buiten toch regent; heb ik mijn Oppo maar eens aangesloten op mijn router. Een server gedownload (mobili tv, DLNA server). Ik ben al zover dat de Oppo bij netwerk mijn PC waar de server opstaat herkend, maar verder ben ik nog niet. (was nog niet ingelogd, misschien was dat het wel) maar hij herkent PC van Frank, maar als ik erop ga staan en oke druk gebeurd er niets.

Nu maar wachten want mijn vrouw moet zonodig nu een filmpje kijken......

Zit met hetzelfde probleem Frank ;).
Moet hem nog in mijn netwerk hangen.
Ik heb een NAS met DLNA server er achter hangen. Hij ziet wel de directories, maar niet de bestanden... Heel maf...
Ik weet wel dat als je een USB sticky gebruikt, dat hij FAT32 geformatteerd moet zijn.
Dus bestanden groter dan 4 Gb kan hij niet zien...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Ik kan nu via de server die op m'n oude computer staat mp3 muziek afspelen als het op de C schijf staat. (in een mapje) De muziek op de Mobili tv kent hij niet.
Nu nog spotify maar hoe dat moet???