Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Citaat van: frank2 op juni 19, 2011, 17:29:34
dit heb ik al beantwoord, niet steeds vragen naar hetzelfde...

Dit is een openbaar forum dus is het een openbare (lees: open vraag). Ga jezelf nou niet belangrijker voelen dan je bent Frank  ;)

Dat jij schijnbaar niet op de hoogte bent van het merk en type kabel wil nog niet zeggen dat er vast lezers zijn die dit wel (willen) weten.

chansig

In mijn set is er geen kabel die verkeerd matcht...dus niet iedereen weet dat.

Welke gewone kabel is dit nu ? Mag ook via de pm.

Gr. Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

S@m

Citaat van: chansig op juni 19, 2011, 17:37:34
In mijn set is er geen kabel die verkeerd matcht...dus niet iedereen weet dat.

Welke gewone kabel is dit nu ? Mag ook via de pm.

Gr. Hans

Waarom via PM Hans als het zo'n gewone kabel is?

Perfectionist

S@m, graag svp niet weer een poging wagen in dit topic te zieken. Iedereen is vrij antwoord te geven of niet.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

chansig

Zou ook niet mijn keus zijn, maar ik laat het aan die ander over.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Snowmaster

Mannen, het is niet geheimzinnig. Het is gewoon een Hifi Tuning kabel waar niets bijzonders aan is.
Zoals wel vaker gaan dingen op dit forum soms een eigen leven leiden en ik huiver al bij de gedachte dat er forumleden zijn die blind deze kabel gaan bestellen omdat ze het gevoel krijgen dat dit de oplossing is voor hun stroomaanvoer.  Er is nl. ook een kans dat hun weergave gewoonweg verslechtert.  
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Of hetzelfde blijft..dan is er geen man overboord.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

ivo1986

Citaat van: Snowmaster op juni 19, 2011, 18:21:31

Zoals wel vaker gaan dingen op dit forum soms een eigen leven leiden en ik huiver al bij de gedachte dat er forumleden zijn die blind deze kabel gaan bestellen omdat ze het gevoel krijgen dat dit de oplossing is voor hun stroomaanvoer.  Er is nl. ook een kans dat hun weergave gewoonweg verslechterd. 

Met alle respect maar denk niet dat er iemand is die blind iets besteld wat er in dit topic te lezen valt.
Maar wel fijn dat frank weer een stapje dichter bij een referentie systeem is.

solitaire

Citaat van: Snowmaster op juni 19, 2011, 17:30:52
Terug naar de bubble....
Een echte goede bubble zit niet alleen tussen de speakers, maar vult ook de ruimte kruislings en in de hoogte.
Het geluid wordt dan ook voor- en achterwaarts geprojecteerd. Hiervoor is wel een goed afgemixte opname nodig.
Ongetwijfeld zijn er al wel forumleden waar dit hoorbaar is bij goede opnames. Dit gaat nog verder dan de bubble tussen de luidsprekers, want er is dan veel meer 3D net als bv. plaatsing en diepte bij stereo.  

Mee eens. Het is echter mogelijk (mij is nog niet helemaal duidelijk of je daarnaar verwijst of niet) een weergave zo te tunen dat het lijkt of je op het podium staat (de bubble is dan rondom de luisteraar, niet 'uitstrekkend naar' de luisteraar). Daarvan bedoelde ik dat ik daar niet naar streef, aangezien bij een dusdanige close-up beeldweeergave ook de afbeeldingsgrootte/ dynamiek/ klankopbouw / ed. navenant diend te zijn om een all-round correcte weergave te hebben.
Waar ik naar streef (en dat is een keuze) is een weergave waarbij de artiest(en) tussen en achter mijn speakers geplaatst worden, waarbij de ruimte waarin gespeeld wordt in de thuis-weergave al dan niet (afhankelijk van opname/mix/ed.) tot (over) mij als luisteraar uitstrekt. Weergave kenmerken als afbeeldsgrootte, plaatst in de bubble, klankopbouw ed. blijven dan idealiter een imo. reëlere relatie met elkaar houden.

Citaat van: Snowmaster op juni 19, 2011, 18:21:31
Mannen, het is niet geheimzinnig. Het is gewoon een Hifi Tuning kabel waar niets bijzonders aan is.
Zoals wel vaker gaan dingen op dit forum soms een eigen leven leiden en ik huiver al bij de gedachte dat er forumleden zijn die blind deze kabel gaan bestellen omdat ze het gevoel krijgen dat dit de oplossing is voor hun stroomaanvoer.  Er is nl. ook een kans dat hun weergave gewoonweg verslechterd.  

Ben benieuwd naar meer ervaringsdata ! Een stroomkabel extra waarvan het toepassingsgebied/risico's bekend is zou makkelijk zijn om te hebben wanneer je een koopkeuze moet maken of als referentie tijdens product-zoektochten (iig. was het 'waar begin ik met zoeken' voor mij in mijn zoektocht een van de lastigste momenten).

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

ivo1986

Citaat van: chansig op juni 19, 2011, 17:37:34
In mijn set is er geen kabel die verkeerd matcht...

Dan is je set defect.

johnhifi

Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

ivo1986

johnhifi

Citaat van: ivo1986 op juni 19, 2011, 22:15:58
Lijkt me duidelijk ;)  ;D.

Nou.... nee. Is niet 100% helder aan deze kant....  :blink:
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

chansig

Coax AQ Carbon

ivo1986

B.

@Snowmaster:

Gewoon even benieuwd..
Doe jij dit soort adviezen en het aanleggen van kabels gratis, of is het iets zakelijks en reken je uren?

Snowmaster

Citaat van: B. op juni 20, 2011, 17:30:43
@Snowmaster:

Gewoon even benieuwd..
Doe jij dit soort adviezen en het aanleggen van kabels gratis, of is het iets zakelijks en reken je uren?

Zakelijk.....LOL
Kopje koffie en gezelligheid. Frank en ik hebben dezelfde hobby en wonen dicht bij elkaar in de buurt.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Vandaag lag er een dunne bubbeltjes envelop in de bus met de SID mat. (sound improvement disc). Deze mat had ik pas geleden voor het eerst gehoord op mijn set toen Snowmaster deze mee nam. Het verschil was toen hoorbaar en ik was na bestelling benieuwd (besteld bij HI Stands, snelle levering!) benieuwd of dit nu weer zo zou zijn. De kosten voor de mat zijn gering 23 euro, al is dat eigenlijk nog veel voor een groen dunne schijf van wat lijkt en soort plastic, maar ja high ender als ik ben genoemd op dit forum, what the heck, kopen gewoon.

Ik heb nu 2 nummers gehoord; 1 een gebrande cd van alison krauss-forget about me en diana krall- the boy from ipanema een originele cd.

De verschillen zijn goed hoorbaar of misschien juist niet; het zingt meer dan zonder mat; laat ik wat duidelijker zijn. Bij de gebrande cd valt vooral op dat het digitale randje/geluid compleet weg is, het geheel wordt rustiger, strakker, maar ook meer detaillering en het klinkt natuurlijker. De hoge tonen zijn net iets losser, strakker maar ook de bassen zijn strakker en dieper het mid klinkt vloeiender.
Duidelijk klinkt alles lekkerder, kalmer maar meer naturel. Toch heb je meer detaillering maar wel met rust, het "zingt" meer.

Voor 23 euro een leuke koop.

Nu krijg ik a.s. vrijdag nog een voodoo artikel binnen wat ik hier ook al gehoord heb; mijn zekering wordt voorzien van het goedje wat the upgrade company ook zo vaak gebruikt, het is zeer subtiel deze zekering met goedje maar je hoort het wel, het is tesamen met deze mat dubbel op en is dus weer een upgrade.

De Hifi tuning kabel is echter een grotere dan beide bovengenoemde en die is ook besteld.

Dus zoals gewoonlijk gaat alles weer beter worden, het lijkt alsof het niet ophoud, maar dat doet het wel, echt waar!
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Snowmaster

Nu nog een zwarte stift
Wanneer ben je jarig ?

frank2

Zou ik zonder stift kunnen?? denk het wel, duurt nog zo lang voor ik weer jarig ben..
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Citaat van: Snowmaster op juni 21, 2011, 18:41:19
Nu nog een zwarte stift
Wanneer ben je jarig ?

Groen toch?

Ik heb ooit een statmat gehad en zo'n dun folie ding met zwarte motieven erop. Lang geleden...nav mijn eerste bezoek aan een hifibeurs gekocht.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

solitaire

Citaat van: frank2 op juni 21, 2011, 18:32:43
De verschillen zijn goed hoorbaar of misschien juist niet; het zingt meer dan zonder mat; laat ik wat duidelijker zijn. Bij de gebrande cd valt vooral op dat het digitale randje/geluid compleet weg is, het geheel wordt rustiger, strakker, maar ook meer detaillering en het klinkt natuurlijker. De hoge tonen zijn net iets losser, strakker maar ook de bassen zijn strakker en dieper het mid klinkt vloeiender.
Duidelijk klinkt alles lekkerder, kalmer maar meer naturel. Toch heb je meer detaillering maar wel met rust, het "zingt" meer.

He, zo zou ik de Magico kunnen omschrijven ! De weergave wordt meer een geheel, en de energie van de muziek komt meer los, wordt vrijer (wat jij 'zingt meer' noemt ?). Aanneembaar dat de resultaten van de beide matjes op hetzelfde terrein liggen ?

Vroeger (... goede oude tijd ...) ook nog eens van die 'rubber banden' (zwarte of groene ringen die je om de schijf kon spannen) geprobeerd ... Man, waren die een mislukking (pasten ook niet in ieder loopwerk, wat handig was als je je schijfjes meenam naar vrienden ...not ...).

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

frank2

Ik denk persoonlijk dat de Magico in dit verhaal nog een paar tandjes verder gaat, maar dat de SID mat wel hetzelfde doet aleen in mindere mate

Snowmaster

Citaat van: chansig op juni 21, 2011, 18:54:46
Groen toch?

Ik heb ooit een statmat gehad en zo'n dun folie ding met zwarte motieven erop. Lang geleden...nav mijn eerste bezoek aan een hifibeurs gekocht.

Gr Hans

En toen?   Let me guess....
Je betaalde veel geld, hoorde geen verschil en het ding belanddde in het ronde archief  ;)

Bij een gebrand filmpje doet demagnetiseren, een matje en een stiftje wonderen. Kost mij ca. 45 seconden en geeft veel plezier.  Bij panklaar spul werkt het ook maar iets minder significant.

chansig

Citaat van: Snowmaster op juni 21, 2011, 20:18:15
En toen?   Let me guess....
Je betaalde veel geld, hoorde geen verschil en het ding belanddde in het ronde archief  ;)

Bij een gebrand filmpje doet demagnetiseren, een matje en een stiftje wonderen. Kost mij ca. 45 seconden en geeft veel plezier.  Bij panklaar spul werkt het ook maar iets minder significant.

Ik was net zo blij als Frank..Wrong guess.....dus.

Gr Hans
Coax AQ Carbon