Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

ajbeefde

Citaat van: frank2 op januari 26, 2011, 09:52:23
Dit topic is vrijwillig, je hoeft het niet te lezen, je kunt het overslaan heb je ook geen last van de zw/w schrijfstijl   -/-2

(jullie beiden schrijven veel maar zeggen niets, wat ik niet bepaald constructief vind, tot nu toe heb ik nog niets gehad aan wat jullie te melden hebben)

Je hoeft er ook niet altijd iets aan te hebben, dat is het mooie van dit forum.

Je kunt posten en vragen stellen en dan toch je eigen ding doen  ;)

btw, nog kontakt gehad met je nwe vriend cooldude82?  Die had toch zo een interesse?  ;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

chansig

@Frank: Ho even wachten. Ik stoor me niet aan de ietwat zwart/witte schrijfstijl. Ik zeg alleen dat je dan niet raar moet opkijken als mensen dan vragen stellen of opmerkingen maken. Er wordt nu net gedaan alsof het een eenrichtingsweg is en daar ben ik het niet mee eens. Dat mag hoop ik wel gewoon gezegd worden. Ik vind je topic namelijk veel te leuk om te lezen en te volgen.

Gr Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

zoals ik al had vermeld is de eerste indruk goed, echter ik had zeer slechte kabels erachter zitten, deze heb ik vandaag veranderd naar Johan kabels (1 setje geleend van Johan, de andere uit de surr. reciever gehaald) en aangesloten. Het verschil is evident, dit zijn tenminste goede kabels en ik kan nu 1 op 1 vergelijken, tussen EQ behringer en zonder.
Kan wel al zeggen na kort te hebben geluisterd dat de Behringer dichtbij komt qua definitie e.d. aan wat ik gewend ben van de Oppo+TUC, maar ook dat hij die kwaliteit niet kan halen. Maar hij komt dichtbij, nu eerst verder luisteren en verder met de oordeelvorming. (plussen en minnen om tot een eindconclusie te komen)

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Nog even wat meer geluisterd zeker niet voldoende; maar ik vind die Behringer toch wel een prachtig apparaat, zeker als je kijkt naar de prijs/kwaliteit.
Ja hij haalt de definitie van de Oppo niet, de afbeelding, detaillering alles is IETS minder, in de grootte van een hele goede interlink en een goede interlink om ff iets te noemen. Maar de sound: zonder zijn de stemmen ietwat iel, met EQ mooi vol maar ook het gehele beeld is homogener, misschien minder audiofiel, maar wel prettig luisterbaar.

We gaan gewoon verder met luisteren.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Former member 78

Frank,

Als je al moet plussen en minnen, dan zal ik het persoonlijk laten voor wat het is.
Eerst weken, maanden het spul laten zoals het nu is met de nieuwe opstelling. En in
de tussentijd lekker met Snowmaster jouw stroomgebeuren afronden.

Daarna keyser vragen of je hem nog een keer een week mag lenen.
Zo'n ding kan dacht ik de instellingen opslaan, dus hoeft hij niet eens alles opnieuw in te stellen.

Even wat anders...
Vandaag gaat het mij niet lukken om langs te komen. Ik moet morgen in Amersfoort werken.
Kan ik daar voor ff langs komen? Zal dan rond 16:00 bij jou zijn.

beunky

Topic weer opgeschoond. Waar is dit voor nodig?

ajbeefde: nu is het wel genoeg geweest. Officiële waarschuwing.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

scrutinizer

Citaat van: frank2 op januari 26, 2011, 15:10:04
Nog even wat meer geluisterd zeker niet voldoende; maar ik vind die Behringer toch wel een prachtig apparaat, zeker als je kijkt naar de prijs/kwaliteit.
Ja hij haalt de definitie van de Oppo niet, de afbeelding, detaillering alles is IETS minder, in de grootte van een hele goede interlink en een goede interlink om ff iets te noemen. Maar de sound: zonder zijn de stemmen ietwat iel, met EQ mooi vol maar ook het gehele beeld is homogener, misschien minder audiofiel, maar wel prettig luisterbaar.

Duidelijke taal!!!

Nu kan ik je keuze op waarde schatten. Welke van de 2 dat ook zal zijn. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

dat kon ik nu pas schrijven omdat weer alles op dezelfde Johan kabel zit. (de vorige kabels waren niet best en dat wist ik maar dat versmeerd het geluid)

frank2

ik zie opeens dat er geen grafiek is met EQ.
Dus bij deze:

speaker rechts zonder EQ en met EQ en een met beide speakers met EQ

frank2

Citaat van: frank2 op januari 26, 2011, 15:10:04

Ik had bovenstaande nog niet geschreven of ik kreeg al een mail van Keyser die bovenstaande niet geloofde. Hij is dus net hier geweest en heeft mij laten horen dat de Behringer precies hetzelfde klinkt in neutrale mode als het geluid zonder de Behringer, en dat klopt. Wel heeft hij een aanpassing gedaan, EEN ZEER BELANGRIJKE hij had namelijk vanaf 10 khz het hoog iets laten afvallen en daardoor zwakte het hoog en de ruimtelijkheid iets af tov. het geluid van de Oppo rechtstreeks, hij heeft dit aangepast (neutraal gezet) en nu klinkt het hoog en de ruimtelijkheid weer precies hetzelfde als bij de Oppo rechtstreeks. Dit apparaat krijgt daardoor voor mij een geheel andere status, alle minnen verdwijnen en alleen de plussen blijven over. Ik ga morgen nog een paar nummers luisteren maar dit is ongekend, het geeft dus totaal geen verlies en als dat wel mocht zijn kan ik het niet horen, en ik kan goed luisteren! Dus in feite kan ik morgen als ik wil al een beslissing nemen.

We hebben net beiden nog even een stel nummers geluisterd, tsja als je dan omschakelt naar oppo direkt schrik je toch wel.... het klinkt kaal, stemmen iel, alsof ze geknepen zijn, en daar heb ik al 5 jaar naar geluisterd. Het mag misschien niet audiofiel zijn, maar deze Behringer doet zijn werk zo goed, geen detailverlies, geen dynamiekverlies e.d. dat je als je een probleem met je akoestiek hebt, en bij mij was dat al redelijk goed die akoestiek, dit apparaat een MUST is tenzij je natuurlijk voor duizenden euro's je interieur kunt aanpassen (HT kamer) maar dat kan bij een gewone huiskamer niet. Ik zal zeer binnenkort een eindreview schrijven.

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: frank2 op januari 26, 2011, 20:58:59
........... en bij mij was dat al redelijk goed die akoestiek.......

Ben je vanmiddag dan verhuisd................... :-X

Sorry...grapje...inkoppertje... ;D

Leuk te lezen dat je met experimenteren/instellen steeds meer tevreden gaat worden.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Dirk

...het geeft dus totaal geen verlies en als dat wel mocht zijn kan ik het niet horen, en ik kan goed luisteren!...
ehm...horen en luisteren zijn echt 2 verschillende zaken.

vrouwen horen bijvoorbeeld te luisteren, wat ze in sommige gevallen aardig lukt...maar zwijgen kunnen ze geen van allen  ;) 
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Ik had bovenstaande nog niet geschreven of ik kreeg al een mail van Keyser die bovenstaande niet geloofde. Hij is dus net hier geweest en heeft mij laten horen dat de Behringer precies hetzelfde klinkt in neutrale mode als het geluid zonder de Behringer, en dat klopt. Wel heeft hij een aanpassing gedaan, EEN ZEER BELANGRIJKE hij had namelijk vanaf 10 khz het hoog iets laten afvallen en daardoor zwakte het hoog en de ruimtelijkheid iets af tov. het geluid van de Oppo rechtstreeks, hij heeft dit aangepast (neutraal gezet) en nu klinkt het hoog en de ruimtelijkheid weer precies hetzelfde als bij de Oppo rechtstreeks. Dit apparaat krijgt daardoor voor mij een geheel andere status, alle minnen verdwijnen en alleen de plussen blijven over. Ik ga morgen nog een paar nummers luisteren maar dit is ongekend, het geeft dus totaal geen verlies en als dat wel mocht zijn kan ik het niet horen, en ik kan goed luisteren! Dus in feite kan ik morgen als ik wil al een beslissing nemen.

We hebben net beiden nog even een stel nummers geluisterd, tsja als je dan omschakelt naar oppo direkt schrik je toch wel.... het klinkt kaal, stemmen iel, alsof ze geknepen zijn, en daar heb ik al 5 jaar naar geluisterd. Het mag misschien niet audiofiel zijn, maar deze Behringer doet zijn werk zo goed, geen detailverlies, geen dynamiekverlies e.d. dat je als je een probleem met je akoestiek hebt, en bij mij was dat al redelijk goed die akoestiek, dit apparaat een MUST is tenzij je natuurlijk voor duizenden euro's je interieur kunt aanpassen (HT kamer) maar dat kan bij een gewone huiskamer niet. Ik zal zeer binnenkort een eindreview schrijven.

Pest is dat je me 2 weken vertelde dat het eigenlijk helemaal klaar was...Als ik je oordeel nu lees dan is mijn revieuw niet eens zo streng geweest. :D

Erg veel plezier ermee, goed dat je dit aangegaan bent.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

op eigen verzoek verwijderd.

Punt is wel Hans...

Dat we na dit vervolg van ons bezoekje bij Frank volgens mij niet meer zo snel ergens worden uitgenodigd... :satisfied:

gegroet, Eelco

dre73

Citaat van: Eelco Tijnagel op januari 26, 2011, 22:07:23
Punt is wel Hans...

Dat we na dit vervolg van ons bezoekje bij Frank volgens mij niet meer zo snel ergens worden uitgenodigd... :satisfied:

gegroet, Eelco

:D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

scrutinizer

[ .....]

Als jij er happy mee bent.
Tussen voor en eind dat apparaat ..... Lagere uitgangsimpedantie en scheelt weer 1mtr interlink.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Martijn M

Citaat van: Dynky op januari 26, 2011, 21:13:02
ehm...horen en luisteren zijn echt 2 verschillende zaken.

Helemaal waar. Hoe goed Frank hoort, weet ik niet, maar hij kan volgens mij wel aardig luisteren:

Normaal gesproken probeer ik bij het toepassen van de EQ het hoog ongemoeid te laten, afgezien van hooguit een lichte tilt of een subtiele verandering van het relatieve niveau van het gehele treble-bereik, mocht dat nodig zijn. Zoals in de curves te zien heb ik het hoog in zijn geheel ongeveer 1 dB zachter afgestemd dan het was - zo liep de curve mooi gelijkmatig af, wat eigenlijk precies is wat je wilt omdat dit een natuurlijk gedrag van een speaker in een ruimte is. Naar mijn mening was dit in zijn tamelijk levendige akoestiek klankmatig ook een prettige afstemming.
Frank miste echter net een klein beetje helderheid in het hoog. Hierin verschillen wij blijkbaar iets in smaak. Hij liet een aantal voorbeelden van liedjes horen waarbij hij net dat kleine beetje miste. Het bleek hoofdzakelijk om het gebied boven 10 khz te gaan. Als voorstander van 'blind' luisteren, heb ik na elke aanpassing die ik vervolgens deed niet verteld wat ik precies gedaan heb. Na eerst het algehele hoog een half dB'tje luider te hebben gezet, vond Frank het nog steeds te weinig. Toen heb ik het gehele hoog nog een half dB'tje harder gezet (dus weer op 0 dB t.o.v. de oude situatie) en bovendien het tophoog anderhalf dB op laten lopen van 10 khz naar 20 khz. Frank zei vervolgens al gauw dat het beter was, maar dat hij het hele hoge hoog nu net iets te veel vond. Dat vond ik best knap, want het gaat om een lichte verhoging in een gebied waar het menselijk gehoor helemaal niet zo gevoelig is! Bovendien zal hij met zijn 50 jaren de bovenste helft van dit topoctaaf waarschijnlijk in zijn geheel niet meer horen.
Na de verhalen over bijvoorbeeld de gigantische verschillen die hij hoort als hij de zekering in de meterkast omdraait, vertrouwde ik niet zo op zijn gehoor (sorry Frank, ik geloof het nog steeds niet :devil: ), maar vanavond is zijn geloofwaardigheid als luisteraar wat mij betreft gestegen!
Dutch & Dutch

Former member 78

En dan zegt hij dat die morgen al een beslissing kan maken ;D
Die heb je al gemaakt Frank ;)

Maar erg tof dat het nu goed ingesteld staat!
Ik bel morgen, dan kom ik voor dat ik naar mijn werk ga ff luuster'n.

ivo1986

Citaat van: Eelco Tijnagel op januari 26, 2011, 22:07:23
Punt is wel Hans...

gegroet, Eelco

Jawel hoor mocht je een keer in omgeving Leiden zijn.....

Peerless Monster

Citaat van: keyser op januari 26, 2011, 22:57:07
Helemaal waar. Hoe goed Frank hoort, weet ik niet, maar hij kan volgens mij wel aardig luisteren:

, maar vanavond is zijn geloofwaardigheid als luisteraar wat mij betreft gestegen!

Die van mij had Frank al enkele jaren...
Ben blij dat er zo wel mensen tot inkeer komen ;D ;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Martijn M

Citaat van: scrutinizer op januari 26, 2011, 22:29:51
Als jij er happy mee bent.
Tussen voor en eind dat apparaat ..... Lagere uitgangsimpedantie en scheelt weer 1mtr interlink.

;)

Anton.

Hoe bedoel je dat precies? De DSP zit nu in de tape-loop.
Dutch & Dutch

scrutinizer

Citaat van: keyser op januari 27, 2011, 00:41:05
Hoe bedoel je dat precies? De DSP zit nu in de tape-loop.

De uitgangsimp. van tape out is hoger dan line out. En de ingangsimp. van de Belles eindversterker is hoger dan die 10 a 20 Kohm van de tape in.
Dus als je hem daar gebruikt heb je een betere interface en hou je een set interconnects over.
Short, tight and sweet.

:)

Anton.

Martijn M

Ik snap niet hoe je dan een set interlinks uitspaart. Verder snap ik het probleem met de impedantie niet. Als het goed werkt, werkt het goed. Bovendien ga je bitjes inleveren als je de volumeregelaar voor de DSP plaatst.
Dutch & Dutch

scrutinizer

Citaat van: keyser op januari 27, 2011, 01:09:18
Ik snap niet hoe je dan een set interlinks uitspaart. Verder snap ik het probleem met de impedantie niet. Als het goed werkt, werkt het goed. Bovendien ga je bitjes inleveren als je de volumeregelaar voor de DSP plaatst.

Ah, die doos ziet natuurlijk weer liever een vast ingang niveau. :-\
Laag uit, hoog in minimaal verlies. Maar als je van mening bent dat goed, goed genoeg is.....
En de verbinding tussen voor en eind bestaat al, dus is het toch 1 setje erbij t.o.v. de 2 paar benodigd in de loop?

Anton.

Martijn M

Citaat van: scrutinizer op januari 27, 2011, 01:19:17
Laag uit, hoog in minimaal verlies. Maar als je van mening bent dat goed, goed genoeg is.....
En de verbinding tussen voor en eind bestaat al, dus is het toch 1 setje erbij t.o.v. de 2 paar benodigd in de loop?

Ik moet je bekennen dat ik nooit op de in- en uitgangsimpedanties let. Hoe belangrijk is dat? Voor zover ik weet vormt dit nooit een probleem, maar ik leer graag wat bij. Wat is precies het probleem waar we mee te maken (zouden kunnen) hebben?

Wat betreft die kabels heb je natuurlijk gelijk.
Dutch & Dutch