Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Richi, Kerkhoffd en 2 gasten bekijken dit topic.

frank2

ik heb mijn eerdere post aangepast, verder ben ik vandaag gelukkig lekker fris en dan luister je toch anders dan na een middag meten e.d. en testen.
Neemt niet weg dat de verschillen nog steeds evident zijn. Maar ik moet veel meer luisteren. Daarom heb ik nog ook geen eindconclusie.

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Martijn M

Laat je oren werken, Frank. Alle goed bedoelde adviezen ten spijt, gaat er niets boven het zelf ervaren van de effecten.

Erik, nogmaals, ik vind dat je het effect eigenlijk zelf zou moeten beluisteren. Ik heb geen idee of je enigszins in de buurt woont, maar ik vermoed dat Frank je graag zou ontvangen.
Dutch & Dutch

Staaled

Citaat van: frank2 op januari 25, 2011, 10:30:19
auto EQ zoals de Roomperfect heeft is lang bij na niet zo perfect als alles met de hand instellen mits de persoon die het doet weet wat hij doet. (keyser heeft die ervaring) Bovendien is het materiaal van lyndorf zwaar overprized

komt die mening uit dezelfde hoed die een Behringer tot voor kort niets vond ?

eerst proberen dan pas oordelen, lijkt mij . ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

S@m

Citaat van: Hipster op januari 25, 2011, 13:48:52

Als Frank z'n 'hoofd uitsteekt' zal er nog een wereld voor 'm open gaan.

@Frank, wat is eigenlijk je audiogeschiedenis..?

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: keyser op januari 25, 2011, 13:27:29

Erik, nogmaals, ik vind dat je het effect eigenlijk zelf zou moeten beluisteren. Ik heb geen idee of je enigszins in de buurt woont, maar ik vermoed dat Frank je graag zou ontvangen.

Hij mag me altijd PM-en... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

frank2

Citaat van: Hipster op januari 25, 2011, 13:48:52

volledig mee eens, ik heb er echter totaal geen behoefte aan. Ik zet hier ook geen sony versterker neer, kan best wel goed zijn, maar hoeft voor mij niet

Citaat van: S@m op januari 25, 2011, 13:50:58

ruim voldoende en door schade en schande wijs geworden. En ik weet lang niet alles, maar sommige dingen weet ik heel goed.

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

ajbeefde

Citaat van: S@m op januari 25, 2011, 13:50:58

;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

S@m

Citaat van: frank2 op januari 25, 2011, 16:21:02
ruim voldoende en door schade en schande wijs geworden. En ik weet lang niet alles, maar sommige dingen weet ik heel goed.

Is niets anders dan nieuwsgierigheid. Van jezelf zeggen dat je voldoende weet is niet netjes, laat dat maar aan ons over... ;)

Hoeveel jaar ben je nu al serieus met hifi bezig en welke apparatuur heb je zoal gehad?

ivo1986

Wat is dit nu weer voor een toon van vragen?
Kijkende naar jouw laatste reacties in dit topic lijk je Frank alleen maar omlaag te willen halen.

Frank heeft er iig plezier in.

S@m

Citaat van: ivo1986 op januari 25, 2011, 17:10:00
Wat is dit nu weer voor een toon van vragen?
Kijkende naar jouw laatste reacties in dit topic lijk je Frank alleen maar omlaag te willen halen.

Frank heeft er iig plezier in.

Kan ik het nog duidelijker maken dan mijn vraag te beginnen met aan te geven dat ik nieuwsgierig ben en de zin te eindigen met een knipoog..?!

Uiteraard heeft Frank er plezier in en wij met hem. Ik ben gewoon benieuwd wat Frank aan ervaring heeft met audio. Daar vind ik zo 1,2,3 niet veel van terug behalve dat hij in 2006 enkele jaren met plezier luistert en dan op zoek gaat...

't Is ook helemaal niet belangrijk of relevant, maar dat is het meeste niet dus dat mag mi niets uitmaken...

ivo1986

Knipoog had ik gezien. Zorgt er niet voor dat het in een keer de belerende toon weg is.
Zeker niet in het licht van je eerdere posts in Frank zijn topic.

En als je zijn 1ste post van dit topic leest is het audioverleden toch redelijk in te schatten?

S@m

Citaat van: ivo1986 op januari 25, 2011, 18:01:57
Knipoog had ik gezien. Zorgt er niet voor dat het in een keer de belerende toon weg is.
Zeker niet in het licht van je eerdere posts in Frank zijn topic.

En als je zijn 1ste post van dit topic leest is het audioverleden toch redelijk in te schatten?

Da's maar net hoe je het opvat, en tegelijkertijd het vervelende van communicatie zonder oogcontact...

Als ik moet afgaan van Frank z'n eerste post is het niet echt een rijk audio verleden, vandaar mijn vraag.

Het uitblijven van Frank z'n reactie in deze geeft aan dat hij geen zin heeft hierop in te gaan dus zullen we het hier maar bij laten en Frank oprecht veel luisterplezier toewensen....

ivo1986

Citaat van: S@m op januari 25, 2011, 18:27:49
Da's maar net hoe je het opvat, en tegelijkertijd het vervelende van communicatie zonder oogcontact...

Is inderdaad de moeilijkheid van internet. Dan heb ik het verkeerd begrepen.

Citaat van: S@m op januari 25, 2011, 18:27:49
Als ik moet afgaan van Frank z'n eerste post is het niet echt een rijk audio verleden, vandaar mijn vraag.

Die indruk heb ik ook. Heel goed dat hij nu hulp heeft met het plaatsen van luidsprekers.

frank2

Ik heb nu de laatste 7 posts doorgelezen en vraag mij werkelijk af wat dit te maken heeft met mijn verhaal over de Behringer.

Verder vraag ik mij af wat het nut is om te weten of ik 2 jaar of 10 jaar audio ervaring heb mbt. de Behringer. Ik moet luisteren dan zelf een oordeel vellen. Dat doe je met oren niet met ervaring in het audiogebeuren

Verder heeft de hulp die ik gekregen heb met het verplaatsen v.d. speakers totaal niets te maken met de plaatsing, die heb ik zelf wel bepaald, maar alleen met de grootte en de zwaarte v.d. speakers.

Jammer dat altijd weer dit soort posts hier de kop op steken.... nooit constructief maar altijd neerhalend.. Eigenlijk zou ik hier nooit meer iets moeten posten, maar er zijn ook forumgenoten die wel geïnteresseerd zijn en daar doe ik het dan voor.

HTip

Is inderdaad jammer. Ik moet elke keer weer op zoek naar de informatieve en constructieve posts :nopompom:

Fijn dat je je ervaringen blijft posten, want daar kunnen we allemaal wat van leren. Je hebt genoeg volgers die het allemaal wel waarderen :thumbs-up:

Geniet van je nieuwe geluid. Daar doe je het nl. allemaal voor :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

S@m

Citaat van: frank2 op januari 25, 2011, 19:25:19
Ik heb nu de laatste 7 posts doorgelezen en vraag mij werkelijk af wat dit te maken heeft met mijn verhaal over de Behringer.

Dat heeft te maken met het feit dat je bijvoorbeeld eerst niets van de Behringer wilde weten en nu bijna tot aanschaf overgaat. De Lyngdorf is bijvoorbaat al fout en veel te duur, maar dat is waarschijnlijk ook weer een veronderstelling zonder eigen ervaring.

Kortom, ik was nieuwsgierig wat je de afgelopen jaren wél zelf hebt uitgeprobeerd om zo tot conclusies te zijn gekomen gebaseerd op ervaring... ;)

frank2

wacht tot ik met mijn eindconclusie kom. Deze is nog niet klaar en compleet. En verder kun je geen Lyndorpf kopen voor 400 euro nieuw. En auto EQ werkt nooit goed want dit is al te gemeen.

Erik van Voorst (in memoriam)

Frank laat je niet gek maken hoor... ;)

Je stelt jezelf kwetsbaar op door direct bijna LIVE alles enthousiast te posten en dat betekend vallen en opstaan en meningen herzien... :sigh:
Als de lezer daar niet mee om kan gaan is dat aan hem.....want een ieder kan voor zichzelf wel uitmaken wat waardevolle info is en wat niet.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Snowmaster

Helemaal eens.
Frank, gewoon lekker onbevangen blijven posten, velen weten dat live gevoel ook wel te waarderen  :thumbs-up:

Het is toch ook geweldig leuk om te lezen hoe hij negatief bevooroordeeld begint aan een EQ en vervolgens aangenaam verrast is door de positieve werking.
Vaak wordt mensen autosuggestie verweten, maar bij Frank lukt dat niet, hij volgt altijd zijn oren.
Frank ontving de Behringer dan ook met grote argwaan en zit er nu geboeid naar te luisteren, daar geniet ik ook weer van.
Hij gaat ons vast nog wel vertellen of hij iets gaat missen of dat er te veel bijgekomen is.
Gelukkig heb ik naast dit forum ook het rechtstreekse kanaal  ;)  
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Het werkt als je iemand een keer gezien hebt en hebt kunnen vertellen waarom je je soms ergert aan bepaalde posts. Voor mij is dat wanneer Frank gaat schrijven dat het bij hem helemaal "tha bomb" is en de set van de ander toch wel minder moet zijn.

De verder wat zwart/witte stijl van posten zorgt natuurlijk wel voor vragen en discussie..Is niet geheel eenrichtingverkeer.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

blue-eyes

Citaat van: Erik van Voorst op januari 25, 2011, 21:14:13
Frank laat je niet gek maken hoor... ;)

Je stelt jezelf kwetsbaar op door direct bijna LIVE alles enthousiast te posten en dat betekend vallen en opstaan en meningen herzien... :sigh:
Als de lezer daar niet mee om kan gaan is dat aan hem.....want een ieder kan voor zichzelf wel uitmaken wat waardevolle info is en wat niet.... ;)

+ 1
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

S@m

Citaat van: chansig op januari 26, 2011, 08:07:59
Het werkt als je iemand een keer gezien hebt en hebt kunnen vertellen waarom je je soms ergert aan bepaalde posts. Voor mij is dat wanneer Frank gaat schrijven dat het bij the bomb is en de set van de ander toch wel minder moet zijn.

De verder wat zwart/witte stijl van posten zorgt natuurlijk wel voor vragen en discussie..Is niet geheel eenrichtingverkeer.

Gr Hans

+1

ajbeefde

Citaat van: chansig op januari 26, 2011, 08:07:59
Het werkt als je iemand een keer gezien hebt en hebt kunnen vertellen waarom je je soms ergert aan bepaalde posts. Voor mij is dat wanneer Frank gaat schrijven dat het bij the bomb is en de set van de ander toch wel minder moet zijn.

Gr Hans

+ 1
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

frank2

Citaat van: ajbeefde op januari 26, 2011, 09:08:54
+ 1
Citaat van: S@m op januari 26, 2011, 08:55:47
+1

Dit topic is vrijwillig, je hoeft het niet te lezen, je kunt het overslaan heb je ook geen last van de zw/w schrijfstijl   -/-2

(jullie beiden schrijven veel maar zeggen niets, wat ik niet bepaald constructief vind, tot nu toe heb ik nog niets gehad aan wat jullie te melden hebben)

)p(

Citaat van: frank2 op januari 26, 2011, 09:52:23
Dit topic is vrijwillig, je hoeft het niet te lezen, je kunt het overslaan heb je ook geen last van de zw/w schrijfstijl   -/-2

Precies...ga gewoon zo door Frank...ik kijk heel anders tegen hifi aan dan jij maar waardeer topics als de jouwe het meest vanwege het enthousiasme voor de hobby die je ons hier toont.