Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Ben ook benieuwd wat het experiment gaat opleveren. En hoe de meting uitpakt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijn M

Citaat van: Erik van Voorst op januari 19, 2011, 18:55:27
Verder ben ik zelf absoluut geen voorstander van DSP....zelfs in mijn HT kwam ik tot mooiere resultaten door andere oplossingen te zoeken...

Welke DSP heb je gebruikt? De zoekfunctie op het forum leverde niets op.
Dutch & Dutch

ajbeefde

Citaat van: S@m op januari 19, 2011, 19:40:10
Heb je het dan daadwerkelijk gehoord in 'eigen huis' of van horen zeggen..?

Niet te inhoudelijke of moeilijke vragen stellen, daar krijg je toch geen antwoord op  ;)

Dit is ook zo'n aardige, eerst de verwachting is.... en dan weten we het opeens al .....  ;)

"Verwachting: geluid wordt rustiger, wel met dynamiek, maar er zit meer rust in en vooral het middengebied zal meer rust uitstralen.  Dmv. metingen en luisteren gaan wij de set verder optimaliseren.
(dit wil niet zeggen dat het nu slecht klinkt, dat doet het niet, het klinkt open, vloeiend, zeer dynamiekrijk, sprankelend. Echter de middentonen rond 1 khz storen mij nog iets, dit is echter al aanmerkelijk beter geworden sinds bepaalde aanpassingen hier gedaan zijn)"

"Na deze aanpassing v.d. plaats van de speakers, zal het geluid beter zijn en dan doe ik nog zeer weinig aan de set."

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

chansig

Citaat van: scrutinizer op januari 19, 2011, 17:39:10
Dank je!! denk ik :-\

Hans, ik heb juist sterk het vermoeden dat je precies 'begrijp' wat ik omschrijf, maar er op de een of andere manier geen moeite voor doet of wil doen. :-*

Anton.

Anton,

Ik ben gestopt met het invullen voor mezelf. Daarom vraag ik wanneer iets er niet staat maar ik mogelijk wel zou kunnen denken. Heeft wat mij betreft niet " met moeite willen doen voor iets"  te maken.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: keyser op januari 20, 2011, 10:48:09
Welke DSP heb je gebruikt? De zoekfunctie op het forum leverde niets op.

Ik weet alleen dat het ook een Behringer was...model ed weet ik niet meer...wel alle knoppies  ;D
(Thommy gebruikte toen ook een week-end lang een Behringer)

Dat was in de tijd dat ik net op het forum kwam met mijn "sub der subs".
Frank postte ze op het topic..."foto's van Erik's subwoofer"

Ik zat toen op een paar forums...langzaam beperkte zich dat meer tot dit forum.. ;).
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Martijn M

En netjes middels de auto-EQ-functie ingeregeld?
Dutch & Dutch

Sorry maar mijn geheugen laat me in de steek dat is te lang geleden....laten we zeggen dat ikzelf overtuigd raakte dat het niets voor mij was...  ;)

Het kan best anders uitpakken voor Frank dus wie weet.  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Martijn M

Hè, jammer. Dat van die auto-EQ was trouwens een strikvraag  ;D .
Dutch & Dutch

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Martijn M

Dutch & Dutch

scrutinizer

Het was je motivatie die ik bedenkelijk vond, Keyser.

:google: ..... Mocht er ooit zo'n wonderdoosje sneuvelen, repareer ik hem voor je. :smile:

Mits ik daar op dat moment dan nog zin in heb. ::)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Martijn M

Ik ben je al een aantal posts volledig kwijt, Scrutinizer. Even dacht ik er over om je om verduidelijking te vragen, maar wat mij betreft laten we het er even bij.
Dutch & Dutch

Citaat van: keyser op januari 20, 2011, 13:28:19
Hè, jammer. Dat van die auto-EQ was trouwens een strikvraag  ;D .

Ik vind dit eigenlijk wel heel apart....... :unhappy:

Hier heb je een mail uit 2003 8 februari
Ik heb ineens totaal geen zin meer om in dit topic hier nog toegevoegde info over te verschaffen.... :nowink:

CITAAT (uit een post van Thommy ):

.....Ik moet je weeral gelijk geven i.v.m. die filtering.
Vandaag hebben we eindelijk de Behringer er tussen geplaatst.
Op zich werkt dit prima, je ziet zo op de curve wat ie doet met het signaal te vlakken.

Dan testen, was echt een ontgoocheling, ik was meteen alle dynamiek kwijt
ook nog eens geprobeerd om het rendement op te krikken door het ingangssignaal zo hoog mogelijk te zetten, geen ge-clip maar evenees alle dynamiek kwijt.
Zelfs met de setting allemaal vlak, dus zoals er geen filtering plaats vindt en de Behringer gewoon als bypass gebruikt ook geen dynamisme als zonder behringer.

Dus voor mij en mijn bezoeker is het overduidelijk dat met deze  Focals het misschien niet vlakke signaal zonder filtering veel beter resultaat geeft als met de Behringer er tussen.

Dit is nu net volgens mij het sterkste punt van de Focal, snelheid, strakheid en dynamisme en dat wil ik onder geen enkele voorwaarde verliezen.

Hierbij toch een (wink)  naar Erik, die blijkbaar wel goed weet waar hij het over heeft.

Deze subjes gaan nooit meer de deur uit!

Mvgr
Yves.

chansig

Ik heb zojuist even de tijd genomen om naar Korn (unplugged) te luisteren. Bij Frank hoorde ik iets in het nummer Creep wat me nooit was opgevallen...dus ik wilde eens horen of het zich hier ook openbaarde. Gelukkig ik hoor het hier ook..het geeft mij aan hoe intensief ik heb zitten luisteren vorige week zaterdag. Ik dacht de cd namelijk redelijk goed te kennen..en toch ontdek je iedere keer weer wat nieuws..

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

bones

Citaat van: HTip op januari 18, 2011, 23:59:16
En dan te weten dat "bones" nog een maat groter heeft :o :o :o

Ik heb zeker een 'maat' groter. Maar wel dezelfde melkpakjes als Frank....  ;)
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

HTip

Citaat van: bones op januari 20, 2011, 19:24:45
Ik heb zeker een 'maat' groter. Maar wel dezelfde melkpakjes als Frank....  ;)
Ik dacht jij nog een grotere speaker had. Ben zeker in de war met iemand anders met Ushers.
En ze lijken inderdaad veel op de melkpakjes van de fabrikant van "no higs, no lows" ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Former member 78

Citaat van: HTip op januari 20, 2011, 22:08:51
Ik dacht jij nog een grotere speaker had. Ben zeker in de war met iemand anders met Ushers.
En ze lijken inderdaad veel op de melkpakjes van de fabrikant van "no higs, no lows" ;D

Verwar je mij misschien met Bones?
Ik heb de Be20, zijn een tikkie groter dan de Be10 ;)

HTip

Citaat van: ArjanR1 op januari 20, 2011, 22:17:51
Verwar je mij misschien met Bones?
Ik heb de Be20, zijn een tikkie groter dan de Be10 ;)
Klopt! Ik vond de Be10 al aardig aan de maat, dus toen Frank zei dat jij de nóg grotere Be20 had, dacht ik even. Nóg groter? :o :o :o
Showcase - Topic

scrutinizer

Citaat van: keyser op januari 20, 2011, 16:56:07
Ik ben je al een aantal posts volledig kwijt, Scrutinizer. Even dacht ik er over om je om verduidelijking te vragen, maar wat mij betreft laten we het er even bij.
Lijkt me een goed plan, Keyser.

En doe verder geen moeite ......

Ik probeer hier gewoon (op afstand) objectief te blijven, en ben van heb een mening. En die luidt:

Eerst luidsprekers optimaliseren binnen de gegeven akoestiek. En wanneer er excessen blijven, welke door mogelijk akoestische aanpassingen, esthetisch niet niet door de commissie van eigenaar en co kunnen, dan heb je m.i. 'een' reden (het toch al fragiele bronsignaal elektrisch te deformeren) om in te grijpen.
Maar dan nog, met zo'n doos tot 150 - 200hz max., toch niet voor zijn maximale bandbreedte? (als je het gezien 'het systeem in gebruik' niet nodig hebt, natuurlijk. :notify:

En dat je een lichte irritatie wekt met strikvragen te stellen en het suggereren dat het de 'anderen' zijn die incompetent gebruik maken van deze of andere correctie apparatuur.....

Ik zal bij mezelf te rade gaan en heb je wss gezien ethiek, hoger geschat als dat wat je m.i. toekomt.

Anton.

scrutinizer

Citaat van: neverywhere op januari 23, 2011, 13:26:46
Als ik ook maar één seconde zou begrijpen wat hierboven gezegd is dan zou ik ongetwijfeld heftig reageren. Maar ik kan er geen chocola van maken eerlijk gezegd.

Vanuit je blinde vlek vandaan zeker!!

Martijn en Frank, succes gewenst voor morgen. ;)

:)

Anton.

Bant

Het spijt me, maar er is echt geen touw aan het verhaal van scrutinizer vast te knopen.

"Maar dan nog, met zo'n doos tot 150 - 200hz max., toch niet voor zijn maximale bandbreedte?" Mis ik een werkwoord? :confused:

Kwabbernoot

Citaat van: scrutinizer op januari 21, 2011, 10:48:44
Eerst luidsprekers optimaliseren binnen de gegeven akoestiek. En wanneer er excessen blijven, welke door mogelijk akoestische aanpassingen, esthetisch niet niet door de commissie van eigenaar en co kunnen, dan heb je m.i. 'een' reden (het toch al fragiele bronsignaal elektrisch te deformeren) om in te grijpen.
Maar dan nog, met zo'n doos tot 150 - 200hz max., toch niet voor zijn maximale bandbreedte? (als je het gezien 'het systeem in gebruik' niet nodig hebt, natuurlijk. :notify:

Anton.

In het kort komt bovenstaande neer op het volgende:
Eerst de luidsprekers op de juiste plek zetten, daarna indien nodig de akoestiek aanpakken. Echter alleen als dat esthetisch mogelijk is. Pas daarna mag je een digitale kast gebruiken om eventuele staande golven te verminderen. Echter, deze digitale correctie mag niet boven de 150 à 200 Hz worden gebruikt.

Groeten...

frank2

is niet nodig ik begrijp Anton volkomen en heb geen moeite met zijn schrijfstijl.

nb: morgen worden de speakers definitief opgesteld vlgs gehoor en metingen. De Behringer wordt daarna aangesloten en kan gemakkelijk uitgeschakeld worden, dus ik kan beide proberen en beluisteren. Foto oude en nieuwe situatie (overzichtsfoto mbt plaatsing) zal ik morgen posten.
En dan is het praktisch klaar, geen nieuwe apparaten meer, gewoon muziek luisteren en blurays, want dat klinkt hier toch wel erg lekker.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

scrutinizer

Citaat van: chansig op januari 23, 2011, 16:30:42
Dan huur ik jou in.. :D

Maakt verder niet uit..ik vind het alleen jammer omdat hij volgens mij wel degelijk wat te melden heeft. Ik heb geen zin om dingen in te vullen en dan mis te zitten. Dit heeft me al opgeleverd dat ik m'n best niet zou doen om hem te begrijpen.

Gr. Hans

Hans , ik ben een man uit de praktijk. Op een forum over deze specifieke vorm van hobby beleving discussiëren brengt te veel ruis met zich mee. Een eigenschap welke soms slechte condities schept.
Op deze wijze onttrek ik er zelf in ieder geval plezier aan. Misschien, if needed, dat een PM 'verhelderend' werkt.

@ Tiptop,
Zoals gezegd onderhoudend, waar nodig hulpvaardig, maar niet strak in het jasje.
You are what you is .... by choice.

;)

Anton.

Snowmaster

Jongens, schei nu eens uit om voortdurend kritiek op elkaar te leveren.
Deze topic gaat volgens mij over :  Frank2: My Reference Stereo & Surround System  

Het zou leuk zijn als wij hem een stapje verder kunnen brengen met zinvolle bijdrages.
Er is natuurlijke alle ruimte om af en toe onderbroekenlol in te brengen, maar dat gesneer hangt mij vreselijk de strot uit.
Het is toch van den zotte dat ik compleet gestopt ben met het posten van mijn bevindingen over stroom?
Hier hangt een Pioneer die met SD elke ander scherm in HD (met TV beelden) wegspeelt.
Het zou toch geweldig leuk zijn als anderen hier ook van kunnen profiteren?  
Door al die negatieve uitlatingen en afbraakposts heb ik daar helemaal geen zin meer in.
Zoiets is enorm jammer voor diegenen die het wel waarderen.

Dus.....laten wij alsjeblieft constructief gaan posten en meer waardering en respect voor elkaar gaan opbrengen !
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)