Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

ajbeefde

Citaat van: S@m op januari 13, 2011, 15:50:17
Leuk dat je toch commentaar geeft. Dit commentaar geeft direct aan waarom sommige forummers af en toe de 'jeuk' niet kunnen weerstaan om te reageren op andere aannames van je die van invloed zouden zijn op je muzikale belevenis. Dat kan je ze imo dan ook niet kwalijk nemen...

Maar dat weerhoudt ze niet....  ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

frank2

Laatste antwoord; dit topic is bedoeld om mensen hier op het forum te laten lezen hoe en waarom ik dingen heb aangepakt. Tevens kan men voor zichzelf ideeën opdoen.
nb aannames doe ik niet, dat test ik uit puur op gehoor. (en ik schrijf hier echt niet alles op wat hier getest wordt)
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

M

Citaat van: frank2 op januari 13, 2011, 15:47:01
ik onthou mij van commentaar. Jullie mogen geloven wat je wilt. Maar ik koop geen powerplant, niet omdat deze niet goed zou zijn maar het is mij teveel geld en het biedt voor mij geen verbetering, mijn inziens
Het heeft dan ook geen zin om hier op door te gaan.
Hoe weet je nou dat het geen verbetering is, je kan hem ja zo lenen bij, sorry kan even niet op de naam komen :yawnee:
LG G2 83
Panasonic DP-UB824
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300 MK2
B&W PX 8 S2

tiptop

Citaat van: Mayko op januari 13, 2011, 18:05:29
Hoe weet je nou dat het geen verbetering is, je kan hem ja zo lenen bij, sorry kan even niet op de naam komen :yawnee:
Karel de Grote?!
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Snowmaster

Jullie gaan weer lekker  ;).

Kan jullie gerust stellen, want ik ga mijn verbeteringen nog tegenover de PPP zetten omdat ik hier zelf nieuwsgierig naar ben.
Is toch een prachtige referentie en geeft goede indicatie voor de mate van verbetering. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

B.

Citaat van: Snowmaster op januari 13, 2011, 23:25:45
Jullie gaan weer lekker  ;).

Kan jullie gerust stellen, want ik ga mijn verbeteringen nog tegenover de PPP zetten omdat ik hier zelf nieuwsgierig naar ben.
Is toch een prachtige referentie en geeft goede indicatie voor de mate van verbetering. 

Ga je die meterkast dan weer helemaal leegtrekken??

frank2

alle gedane verbeteringen kun je redelijk gemakkelijk weer terug zetten in de oud situatie, dus zoals het was.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Snowmaster

Citaat van: B. op januari 14, 2011, 02:58:08
Ga je die meterkast dan weer helemaal leegtrekken??

Natuurlijk niet, nooit.  Maar ik ken niemand die een PPP heeft aangeschaft en uit de bank is gerold. De mate van verbetering is mij door meerdere eigenaren beschreven, het maakte op mij geen grote indruk en al helemaal niet voor zoveel geld. Tuurlijk, zo'n PPP is gewoon goed (voor velen), dat geloof ik wel, maar kloppen de verhoudingen tot je investering?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

blue-eyes

Citaat van: Snowmaster op januari 14, 2011, 12:26:12
Naturlijk niet, nooit.  Maar ik ken niemand die een PPP heeft aangeschaft en uit de bank is gerold. De mate van verbetering is mij door meerdere eigenaren beschreven, het maakte op mij geen grote indruk en al helemaal niet voor zoveel geld. Tuurlijk, zo'n PPP is gewoon goed (voor velen), dat geloof ik wel, maar kloppen de verhoudingen tot je investering?

Dat geldt voor de meeste duurdere audio. De mate van kwaliteitswinst staat vaak niet in verhouding met de uitgave van het component, etc. ;)

De vraag is meer, heb je het geld er voor over!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Lex Groningen

Citaat van: Blue-Eyes op januari 14, 2011, 12:32:34
Dat geldt voor de meeste duurdere audio. De mate van kwaliteitswinst staat vaak niet in verhouding met de uitgave van het component, etc. ;)

De vraag is meer, heb je het geld er voor over!

Ben ik helemaal met je eens. Zit me dit zelf ook wel eens af te vragen of ik er nou echt zover op achteruit zou
gaan als ik een paar prijsklasses lager zou zitten.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

blue-eyes

Citaat van: Alex Groningen op januari 14, 2011, 12:37:06

Ben ik helemaal met je eens. Zit me dit zelf ook wel eens af te vragen of ik er nou echt zover op achteruit zou
gaan als ik een paar prijsklasses lager zou zitten.

Ik heb het gehele forum over me heen gekregen toen ik dat zelf ook wilde gaan doen ;)

@Frank / snowmaster: nu is een aantal maal geroepen dat men klaar was, maar telkens vinden jullie nieuwe uitdagingen. Wat gaat de volgende zijn, na dit?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

frank2

ik weet de volgende al, maar kan daar helaas nog niets over zeggen. Moet eerst vooronderzoek verricht worden. (is wel weer stroomgerelateerd) Verder zoals reeds vermeld misschien een andere toevoerkabel naar de verdeeldoos. Verder staat er niets op de planning.

Maar zoals het nu hier thuis klinkt, daar ben ik al zeer tevreden over, de andere eventuele "verbeteringen" zijn mooi meegenomen.

Snowmaster

Citaat van: Blue-Eyes op januari 14, 2011, 12:42:12

@Frank / snowmaster: nu is een aantal maal geroepen dat men klaar was, maar telkens vinden jullie nieuwe uitdagingen. Wat gaat de volgende zijn, na dit?

Correctie.....ik heb dat nooit geroepen  ;).

Je voelt het wel goed aan, want ik leg net de telefoon neer en ben begonnen met het veldwerk voor een nieuwe verbetering in de stroom.  De telefoonrekening met Duitsland loopt weer op  :D.

Former member 78

S@m

Citaat van: B.Ga je die meterkast dan weer helemaal leegtrekken??

Citaat van: frank2 op januari 14, 2011, 08:23:43
alle gedane verbeteringen kun je redelijk gemakkelijk weer terug zetten in de oud situatie, dus zoals het was.

Natuurlijk niet, nooit.  

:wacko:

Wat is het nou... ???

Snowmaster

M

Bericht en foto verwijderd, echt smakeloos. Bij deze een officiele waarschuwing Mayko.
LG G2 83
Panasonic DP-UB824
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300 MK2
B&W PX 8 S2

beunky

Heren, graag on-topic blijven. Zieken doe je maar ergens anders.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

frank2

Ik heb nu al een paar keer netjes gevraagd op te houden met onzin, sarcastische opmerkingen e.d. hier te plaatsen. Er zijn er hier op het forum en in dit topic precies 4 die het erg bont maken, een geintje mag maar brandende huizen gaat mij te ver. Info over topic gerelateerde zaken zijn welkom overige opmerkingen niet, van nu af aan wordt meteen de mod geinformeerd, bijzonder let ik op ajbeefde, mayko, s@m, en iets mindere mate abZ deze forumleden hebben schijnbaar een abbo op mijn naam.
Ik geloof dat ik mij nu duidelijk genoeg heb uitgedrukt

Lex Groningen

Citaat van: Blue-Eyes op januari 14, 2011, 12:42:12
Ik heb het gehele forum over me heen gekregen toen ik dat zelf ook wilde gaan doen ;)

Heb het allemaal gevolgd. ;) Weet dus wat je over je heen hebt gehad.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Perfectionist

Diverse berichten verwijderd. Discussie over reageren e.d. is nu gesloten en er worden op straffe van een waarschuwing of indien nodig ban alleen nog setinhoudelijke opmerkingen geplaatst.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

Kingpin

....Tuurlijk, zo'n PPP is gewoon goed (voor velen), dat geloof ik wel, maar kloppen de verhoudingen tot je investering?
Je kan het ook anders zien, iemand die 10.000 euro voor een paar kabels uitgeeft in een stereo set kloppen die verhoudingen dan wel, je hoort dan ook nuance verschillen, de een wat ander dan de andere.
Een ppp van pakweg tussen de 2 a 3000 op een set van 35 a 40k is toch geen grote uitgave als je dan zeker weet dat je stroom dan wel onder controle hebt, toch?
Maar tweaken op een goedkopere manier kan inderdaad heel uitdagend zijn.
We zijn benieuwd wat het gaat worden.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

het laatste omdat de aanpassingen in de stroom tot nu toe de uitwerking hebben gehad alsof je er een betere eindversterker had neergezet. Maw. geen subtiel verschil zoals je dat bij kabels hebt. Een powerplant levert ook schone stroom en doet dus ook heel veel maar heeft ook keerzijdes, maar vooral het verschil in prijs tussen de aanpassingen die ik heb en een powerplant zijn dermate groot dat laatstgenoemde geen kans maakt. Wel zal Snowmaster tzt een keer het verschil tussen een powerplant en de aanpassingen in de stroomvoorziening eens vergelijken met elkaar.