Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Citaat van: S@m op januari 11, 2011, 11:55:52
Ik denk dat jij (Hans) binnenkort van de hoed en de rand weet en dat ongetwijfeld met ons gaat delen... :smile:

Is het zo moeilijk voor jou, om het te accepteren dat Frank er niks over kwijt wil?

Martijn M

Volgens mij heeft men er vooralsnog niet veel moeite mee dat Frank niet wil uitleggen wat er precies gedaan is; de vraag is waaróm er geheimzinnig over gedaan wordt. Dat is nog niet duidelijk geworden.
Dutch & Dutch

S@m

Citaat van: ArjanR1 op januari 11, 2011, 12:01:19
Is het zo moeilijk voor jou, om het te accepteren dat Frank er niks over kwijt wil?

Waarom 'kijk' je maar er nou op aan?  Er zijn nog zoveel anderen... ;D

tiptop

Volgens mij gaan zich hier straks weer een hoop critici verzamelen om Frank het vuur aan de schenen te leggen over zijn "vermeende" verbeteringen die niet bewezen zijn. Of sterker nog, de natuurwetten wijzen uit dat Frank slachtoffer is geworden van zijn eigen suggestie. :bored:

Misschien een reden voor Frank om niet te veel te onthullen. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

screw

Citaat van: tiptop op januari 11, 2011, 12:50:02
Volgens mij gaan zich hier straks weer een hoop critici verzamelen om Frank het vuur aan de schenen te leggen over zijn "vermeende" verbeteringen die niet bewezen zijn. Of sterker nog, de natuurwetten wijzen uit dat Frank slachtoffer is geworden van zijn eigen suggestie. :bored:

Misschien een reden voor Frank om niet te veel te onthullen. ;)

Wetenschap of metingen, feit of fictie..... ook ik ben hier aan bloot gesteld door div kennisen, zot, gek, believer! maar idd ik geloof ...in mijn eigen waarnemingen en oor!

Frank ik hoop dat deze tweaks je hebben gebracht wat je zocht!

groet

george
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Former member 78

Citaat van: S@m op januari 11, 2011, 12:30:50
Waarom 'kijk' je maar er nou op aan?  Er zijn nog zoveel anderen... ;D

Zo reageerd mijn neefje van 11 ook wel eens ;)

S@m

Citaat van: ArjanR1 op januari 11, 2011, 12:56:52
Zo reageerd mijn neefje van 11 ook wel eens ;)

Mijn neefje ook, maar die heeft wel een 10 voor taal... ;)

ajbeefde

Citaat van: S@m op januari 11, 2011, 13:02:55
Mijn neefje ook, maar die heeft wel een 10 voor taal... ;)

;D

ArjanR1 is ook een volgeling van deze nwe sekte, dus je kan het hem ook niet kwalijk nemen.....  ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Martijn M

Wat een aantal zaken betreft sta ik lijnrecht tegenover Frank2 en de zijnen, maar dat wekt bij mij niet de behoefte op om daar steeds op te reageren. Waar is dat sarcasme van sommigen toch steeds voor nodig? Voelen de mensen die de believers steeds beledigen zich beter over zichzelf op het moment dat ze die domme onwetende believer belachelijk maken?  :dry:
Het komt de sfeer hier in ieder geval niet te goede.
Dutch & Dutch

S@m

Met een flinke knipoog nemen Keyser. En ik denk dat van velen de vingers kriebelen om te reageren, maar dit meestal kunnen bedwingen. Soms is de jeuk té erg...

Cooldude82

Waarom zijn jullie zo over Frank2 aan het praten? lijkt me toch dat die heel serieus met z'n hobby bezig is? toch wel de mooist set van het forum en het beste in het omschrijven wat hij allemaal hoort? zijn jullie nu gewoon jaloers op z'n set? of heb ik wat gemist?

chansig

Citaat van: S@m op januari 11, 2011, 11:55:52
Ik denk dat jij (Hans) binnenkort van de hoed en de rand weet en dat ongetwijfeld met ons gaat delen... :smile:

Tenzij mij gevraagd wordt de mond dicht te houden..in dat geval vraag ik Frank wel of hij niets wil vertellen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Ik heb snowmaster gezegd dat ik niet zal onthullen wat hij precies heeft gedaan. De reden is heel simpel; 1. hij is er heel lang mee bezig geweest om uit te dokteren wat beter of slechter was, dus hij verdient wel een paar credits hiervoor. 2. er zijn bedrijven die hetzelfde doen en die vinden het niet leuk dat hij dat hier open en bloot alles opschrijft.
Maar o.a. andere zekeringhouder en een bepaalde zekering en nog een paar punten....

Dat mensen vaak sarcastisch zijn over wat ik doe ben ik ondertussen wel gewend, het zijn immers altijd dezelfden, schijnbaar vinden ze het erg leuk om de provoceren, ik trek me daar niets van aan.

De beschrijvingen die ik doe zijn gebaseerd op wat ik hoor, soms iets overdone om de verschillen beter duidelijk te maken maar zeker altijd goed hoorbaar.

Ik heb met zeer weinig kosten  wel bereikt dat mijn set weer een stuk beter is gaan klinken, zonder aanpassingen in de apparatuur zal de set ook niet veel beter kunnen klinken, de set is nu optimaal afgestemd. Natuurlijk kunnen interlinks en stroomsnoeren een kleine verandering doen in het geluid maar dat is minder dan de aanpassingen in de stroom.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: Cooldude82 op januari 11, 2011, 14:53:59
Waarom zijn jullie zo over Frank2 aan het praten? lijkt me toch dat die heel serieus met z'n hobby bezig is? toch wel de mooist set van het forum en het beste in het omschrijven wat hij allemaal hoort? zijn jullie nu gewoon jaloers op z'n set? of heb ik wat gemist?

Ze geloven niet wat er allemaal bereikt wordt, want het is niet technisch bewezen. Vaak behoren zij tot de non believers, dus kabel=kabel tenzij metingen weergeven dat die anders is. Ik geloof daar dus niet in, want ik luister liever, en geloof mijn oren. Er zijn hier hele discussies over gevoerd dus die begin ik niet weer.

Verder denken sommigen dat ik graag laat zien wat ik wel niet allemaal heb, daar schrijf ik het hier echter niet voor. Ik doe het alleen om andere forumleden mee te laten lezen en zodoende kunnen zij met mijn belevingen en vaststellingen ook wat doen.
Net zoals ik vaak mijn dealer noem niet omdat ik aandelen heb maar mijn dealer maakt scherpe prijzen en andere dealers nemen de adviesprijs, wat mijn dealer nooit doet, dus daar ben je voor hetzelfde apparaat goedkoper uit. Maar velen denken dat ik er werk, echter ik werk in een drukkerij dus das echt iets anders.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Bant

Hoe dan ook, de apparaten die je maakt zien er prachtig afgewerkt uit, en het zal ongetwijfeld erg mooi klinken. Het is leuk om te lezen hoe je alles maakt.

Cooldude82

Dankjewel voor je toelichting Frank2, heb "Snowmaster" (what's in a name  ;D ) een PM gestuurd 8)

ajbeefde

Citaat van: Cooldude82 op januari 11, 2011, 14:53:59

Laat het nou compleet aan mij voorbij zijn gegaan dat er een contest was over wie de mooiste set op het forum heeft....  ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

ajbeefde

Citaat van: frank2 op januari 11, 2011, 15:41:53
Maar velen denken dat ik er werk, echter ik werk in een drukkerij dus das echt iets anders.

Dat haal je zelf aan, hoe vaak ik b.v. al niet gelezen heb "ik heb hem even voor je gebeld", "hij is er de komende dagen niet", "de zending is nog niet binnen" etc....

Lijkt er dus op dat je zijn agenda enzo bijhoudt.....  dat mensen daar dan een gedachte bij krijgen is zo gek nog niet....  ;)

Cooldude82

Citaat van: ajbeefde op januari 11, 2011, 15:55:46
Zou hij jouw met je achtergrond van jaren hier op het forum wel serieus nemen?  ;)
Ik loop hier nog niet zo lang hoor, ben ook niet electrisch kundig.

vond snowmaster wel grappig, als sneeuwmeester, sneeuw is ruis toch op TV's? en hij is dan meester van de sneeuw (haalt dus sneeuw weg, zo begrijp ik het tenminsten?) vandaar de smiley

frank2

Citaat van: ajbeefde op januari 11, 2011, 16:00:44
Dat haal je zelf aan, hoe vaak ik b.v. al niet gelezen heb "ik heb hem even voor je gebeld", "hij is er de komende dagen niet", "de zending is nog niet binnen" etc....

Lijkt er dus op dat je zijn agenda enzo bijhoudt.....  dat mensen daar dan een gedachte bij krijgen is zo gek nog niet....  ;)

dit kwam inderdaad regelmatig voor, vaak was ik er en dan weet je ook wat er allemaal speelt, velen hadden moeite om hem aan de telefoon te krijgen, ik kreeg hem meestal wel te pakken.

Het zal echter wel vanaf nu wel veranderen, ik zal sporadisch nog bij wenw audio te vinden zijn, heb de set compleet en af.

johnhifi

Frank jij hebt dus connecties met WenW? Weet je dan ook waarom Karel al weken niet terugmailt? Is ie op vakantie?  ???
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

frank2

Citaat van: johnhifi op januari 11, 2011, 19:33:39
Frank jij hebt dus connecties met WenW? Weet je dan ook waarom Karel al weken niet terugmailt? Is ie op vakantie?  ???

ik ben gewoon een consument. Maar uit ervaring zeggende: hij leest wel alle mails, hij zal nog geen antwoord hebben. (Hij is zoals arjan schreef naar LA geweest) Maar je kunt ook gewoon bellen, dat is sneller

johnhifi

Citaat van: frank2 op januari 11, 2011, 19:47:47
ik ben gewoon een consument. Maar uit ervaring zeggende: hij leest wel alle mails, hij zal nog geen antwoord hebben. (Hij is zoals arjan schreef naar LA geweest) Maar je kunt ook gewoon bellen, dat is sneller

Mja, mijn ervaring is dat er niet wordt opgenomen, dus ik heb in plaats daarvan gekozen om te mailen. Maar goed, ik zal morgen gewoon nog eens proberen te bellen. Thanks!
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Lex Groningen

Citaat van: johnhifi op januari 11, 2011, 19:50:02
Mja, mijn ervaring is dat er niet wordt opgenomen, dus ik heb in plaats daarvan gekozen om te mailen. Maar goed, ik zal morgen gewoon nog eens proberen te bellen. Thanks!

Heb de afgelopen weken een paar keer gebeld met Karel, en mijn ervaring is dat er iedere keer keurig werd opgenomen door hem.
Ook mijn emails werden iedere keer snel en keurig beantwoord.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Snowmaster

Jongens, ik zal zelf even reageren, dat schept iets meer duidelijkheid.

Voorlopig wil ik dit nog niet delen.
Dit heeft een aantal redenen : het is niet geschikt voor hobbywerk, sommige handelingen mogen alleen door erkend electriciën en nutsbedrijven worden uitgevoerd.
Iemand met verstand van stroom kan het zonder problemen, alleen is er nog geen Europese regelgeving voor deze aanleg.
Ik ben ook nog niet helemaal klaar met het gehele plan. Er moet namelijk nog één laatste verbetering komen en die ga ik komende maanden verder uitwerken.
Daarnaast is het verstandig om meetapparatuur te hebben voor goed resultaat maar ook voor de veiligheid en je hebt het juiste materiaal nodig.
Veel forumleden kunnen nog geen powercord monteren, horen geen verschil in fase, kunnen een set niet inmeten op fase, laat staan dat ze inductiestromen kunnen meten of een megmeting kunnen doen.
Ik ga mensen niet verleiden tot gesleutel als ze daar geen ervaring hiermee hebben, that's it.

Een kleine twee jaar geleden, heb ik mij het calibreren eigen gemaakt. Dit is voortgekomen uit nieuwsgierigheid omdat er volgens buitenlandse calibrateurs meer te halen was uit een Pioneer dan met een standaard calibratie.  Ik wilde snappen waarom men dit schreef en heb het mij eigen gemaakt.  Het heeft bloed, zweet en tranen gekost voordat ik het in de vingers had, gecoached door een buitenlandse calibrateur. Hiermee ben ik echter nog geen calibrateur, maar kan ik het nu wel (bij schermen)  
Zoiets is ook een weg die niet iedereen volgt, maar wel een risicoloze weg. Aanpassingen in groepen en stroomaanvoer zijn echter totaal andere koek en daarmee ben ik geen installateur  ;).

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)