Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Martijn M

Dan ben ik wel benieuwd welke sets in jouw top 3 staan!
Dutch & Dutch

chansig

Op 1 de set van Wattsound, op 2 de set van Ruud en op 3 de set van KT88.

Vraag me niet wat ze precies hebben staan aan spullen. Wattsound heeft zijn luisterruimte zo afgestemd op de speakers en de speakers zijn weer zo doorgemodificeerd dat er van orgineel weinig meer te spreken is.Versterker en bron zou ik niet weten. Ruud heeft hele grote TDL's(Reference) Aitos en Ucd op het laag, North Star loopwerk en DAC een bizarre draaitafel. KT heeft Mangnepans, AR VV en een UcD, Sony XA50 cd speler en een waanzinnige DT.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

S@m

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

S@m

In elk geval die van KT...

Edit.'t is misschien ook wel iets voor Frank...

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Snowmaster

Citaat van: chansig op januari  5, 2011, 20:06:34
Op 1 de set van Wattsound, op 2 de set van Ruud en op 3 de set van KT88.

Vraag me niet wat ze precies hebben staan aan spullen. Wattsound heeft zijn luisterruimte zo afgestemd op de speakers en de speakers zijn weer zo doorgemodificeerd dat er van orgineel weinig meer te spreken is.Versterker en bron zou ik niet weten. Ruud heeft hele grote TDL's(Reference) Aitos en Ucd op het laag, North Star loopwerk en DAC een bizarre draaitafel. KT heeft Mangnepans, AR VV en een UcD, Sony XA50 cd speler en een waanzinnige DT.

Gr Hans

Een woonkamer kan nooit tegen een aangepaste luisterruimte op.
Een standaardset wint nooit van zwaar gemod spul en digitaal klinkt totaal anders dan analoog.
Tsja, bij Frank ga je dan ook nog naar een digitale multispeler luisteren in plaats van dedicated dacs en loopwerken.
Het is net zoiets als proberen met een Ferrari F50 cabrio een Formule 1 Grand Prix te winnen, maar je kunt er wel van genieten  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

De nummers 2 en 3 zijn "gewone" sets om het maar zo te zeggen. Het is ook niet een kwestie van tegenop kunnen oid. Ik hoop gewoon een mooie set te horen. De verwachtingen zijn zeeeeeeeeer hoog gespannen.. Maar dat lijkt me logisch gezien de afgelopen maanden/jaren. Als eerste kom ik bij Frank om muziek te luisteren en de man achter de set te leren kennen..

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Je bent van harte welkom a.s. zaterdag. Je had ook absoluut niet vroeger moeten komen, ben nog druk aan het inspelen hoewel het belangrijkste al achter de rug is, moeten de fijnnuances nog gedeeltelijk komen, maar als alles goed gaat is komende zaterdag alles ingespeeld.
Mijn set heeft door de laatste aanpassing van Snowmaster een behoorlijke boost gekregen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

zoals ik hierboven al geschreven heb, heeft Snowmaster de laatste verbetering aangebracht in mijn stroomvoorziening. Het is tevens een hele grote kan ik nu wel zeggen, hoewel het inspelen nog 3 a 4 dagen waarschijnlijk zal duren zijn de grootste veranderingen door het inspelen ondertussen wel achter de rug.
Deze verbetering heeft grote gevolgen gehad voor de sound in mijn set, niet alleen waarneembaar maar bovendien zeer duidelijk hoorbaar, dus niet een fractie maar we praten hier over grondige verschillen. (voor jullie idee alsof je er een nieuwe versterker en cd speler tegelijkertijd hier neerzet, ervan uitgaande dat dat betere apparaten zijn)
wat heeft het gebracht:
- aanmerkelijk groter geluidsbeeld (diepere bassen een briljanter hoog, het lijkt/is ook zo alsof het geluid nog hoger en dieper gaat)
- het geluid is breder
- ongelofelijke precisie, detaillering
- rust (totaal plaatje klopt)
- muzikaal/emotioneel ondanks dat je misschien denkt dat alles analytischer is
- natuurgetrouw
- dynamisch

Mijn set heeft een behoorlijke upgrade gekregen en ik ben zeer tevreden over het geluid zoals het nu hier klinkt.

Komende week op zaterdag komen hier een paar mensen luisteren, een van deze personen heeft mijn set eerder gehoord, hij zou verschil moeten kunnen horen maar het is wel enige tijd geleden. Zij zullen in ieder geval wel iets over mijn set schrijven.

nb: ik ga nog een interlink testen maar die uitslagen zal ik elders plaatsen. Hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108300.msg1868627;boardseen#new

Misschien dat ik hierna nog i.s.m. Snowmaster met de stroomkabel van de audiogroep naar de set aan de gang ga, maar dat is nu nog onduidelijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Misschien is de reden al ergens geschreven maar waarom wordt er niet verteld wat er gedaan is ? Verders natuurlijk alleen maar goed dat je zo tevreden bent.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: frank2 op januari  4, 2011, 19:11:45
Snowmaster heeft de laatste aanpassing gedaan in mijn stroomvoorziening. Heb met hem afgesproken dat ik hier niet ga vertellen wat hij gedaan heeft, daarvoor kun je bij snowmaster terecht.

De eerste indruk, inspelen is in volle gang en zal nog even duren.

wordt vervolgd

bij deze

Cooldude82

Frank2, je hebt m'n nieuwsgierigheid wel gewekt, maar ik kan in je topic niet lezen wat Snowmaster, nu precies gedaan heeft? kan je dat toelichten?
lijkt me wel leuk om ook eens een boodschappenlijstje met tweaks te maken en kijken wat het mij kost

dus graag een lijstje met per tweak:
- wat gedaan?
- wat heeft het gekost?
- eenvoud?
- wat draagt het bij?

ben zeer benieuwd, wil ik ook wel eens proberen.

ajbeefde

Citaat van: Cooldude82 op januari 10, 2011, 22:27:51
Frank2, je hebt m'n nieuwsgierigheid wel gewekt, maar ik kan in je topic niet lezen wat Snowmaster, nu precies gedaan heeft? kan je dat toelichten?
lijkt me wel leuk om ook eens een boodschappenlijstje met tweaks te maken en kijken wat het mij kost

- wat gedaan?
- wat heeft het gekost?
- eenvoud?
- wat draagt het bij?

"ben zeer benieuwd, wil ik ook wel eens proberen" neem die arme man nou niet de maling.....  ;D.

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Cooldude82

huh? als je een leuke winst kan halen voor een paar cent is dat toch mooi meegenomen? ik heb het topic aandachtig doorgelezen en de verbeteringen zijn toch significant? Ik kom hier nog niet zo lang, maar Frank2 lijkt me toch wel een nuchter persoon en Snowmaster hoor ik alleen maar goede verhalen over, ik snap niet wat hij doet. Ik heb geen verstand van electronica, maar het lijkt te werken.

chansig

Citaat van: frank2 op januari 10, 2011, 22:11:12
bij deze

Dat heb ik gelezen..maar dat was de vraag niet. De vraag is waarom er niet verteld wordt wat er gedaan is. Aangezien snowmaster dit topic regelmatig bezoekt en voorziet van comentaar neem ik aan dat hij deze vraag ook wel leest.

Wat er gedaan is, is een 2e stap.  :D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

B.

Citaat van: chansig op januari 10, 2011, 22:43:07
Dat heb ik gelezen..maar dat was de vraag niet. De vraag is waarom er niet verteld wordt wat er gedaan is. Aangezien snowmaster dit topic regelmatig bezoekt en voorziet van comentaar neem ik aan dat hij deze vraag ook wel leest.

Gr Hans

Omdat de werkwijze dan bekritiseert wordt :D

Bant

Citaat van: chansig op januari 10, 2011, 22:43:07

Gr Hans

Ik zie in frank2s' reactie op je vraag "wordt vervolgd" staan.

Former member 78

Citaat van: B. op januari 10, 2011, 22:49:04
Omdat de werkwijze dan bekritiseert wordt :D

Ik denk dat dát zeker een van de redenen is.

Als je kijkt hoe er soms al gereageerd wordt als Frank zegt dat hij
verschil hoort in een kleine verandering...

Ik weet wat er allemaal gedaan is bij Frank, en het zijn erg veel
kleine dingen bij elkaar. En al die kleine dingen hebben in totaal
zijn set een stuk beter laten klinken :)

chansig

Citaat van: Bant op januari 11, 2011, 01:38:53
Ik zie in frank2s' reactie op je vraag "wordt vervolgd" staan.

Dat gaat over de luister indrukken....

Voor de rest wacht ik snowmaster wel even af.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: Cooldude82 op januari 10, 2011, 22:27:51

- wat gedaan?
- wat heeft het gekost?
- eenvoud?
- wat draagt het bij?

Wat hij heeft gedaan daarvoor dien je bij Snowmaster te zijn, stuur hem een PM
De kosten totaal ongeveer 100 euro uitgaande dat je al een aparte audiogroep hebt
wat het bijdraagt is dat het geluid/sound een stuk beter wordt, een heel stuk beter, meer controle, meer defeniering enz.

S@m

Citaat van: Cooldude82 op januari 10, 2011, 22:34:46
ik heb het topic aandachtig doorgelezen

Frank2 lijkt me toch wel een nuchter persoon

;D

sorry.... :blush:

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

chansig

Citaat van: frank2 op januari 11, 2011, 08:21:24
Wat hij heeft gedaan daarvoor dien je bij Snowmaster te zijn, stuur hem een PM
De kosten totaal ongeveer 100 euro uitgaande dat je al een aparte audiogroep hebt
wat het bijdraagt is dat het geluid/sound een stuk beter wordt, een heel stuk beter, meer controle, meer defeniering enz.

Is op zicht wat voor te zeggen. Maar jij adviseert mensen ook bij hem te rade te gaan. Daarnaast is het ook een stuk reclame voor Snowmaster..prima. Tegelijkertijd is 100 euro niet veel zeker niet voor de veranderingen die jij aangeeft te horen (misschien wel teveel voor wat hij daadwerkelijk doet). Zou ik het ook wel voor willen riskeren. Alleen heb ik geen aparte audiogroep.

Ik vind het alleen jammer dat er wel de vruchten geplukt worden en er verder wat duister gedaan wordt over het hoe en wat. Dan zou ik ervoor kiezen om geen van beide te doen en het dus lekker ondergronds te houden.

Oh Frank wil jij je adres even pmen ?

Gr Hans
Coax AQ Carbon

S@m

Ik denk dat jij (Hans) binnenkort van de hoed en de rand weet en dat ongetwijfeld met ons gaat delen... :smile: