Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Citaat van: chansig op december 24, 2010, 12:22:45
Zoals geschreven vind ik het laag niet in overeenstemming met de rest van de opname.

contour3.0

Citaat van: chansig op december 24, 2010, 12:22:45
Zoals geschreven vind ik het laag niet in overeenstemming met de rest van de opname. Verder prima om naar te luisteren en de definitie ed is inderdaad mooi...maar ik wil niet trillen op de bank met muziek als deze...dan heeft wat mij betreft de producer de plank misgeslagen.

Gr Hans
precies!!!  ;Dveel laag is helemaal niet erg op sommige momenten of bij bepaalde muzieksoorten....hier is het niet in overeenstemming met elkaar, een beetje jammer, de cd is wel lekker... :-\

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

frank2

Nogmaals het is wel in overeenstemming met elkaar. Het is zwaar en diep maar als je set het onder controle kan houden klinkt het formidabel.

Maar ik geloof wel meteen dat als je speakers geen controle op wat voor een manier dan ook kunnen houden dat het gauw teveel wordt
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op december 24, 2010, 14:26:38
Nogmaals het is wel in overeenstemming met elkaar. Het is zwaar en diep maar als je set het onder controle kan houden klinkt het formidabel.

Maar ik geloof wel meteen dat als je speakers geen controle op wat voor een manier dan ook kunnen houden dat het gauw teveel wordt

;D

Inderdaad zwaar, diep én onder controle te houden. 't Klopt alleen niet met de rest van de weergave...

chansig

Frank er staat hier nu een stukje reggae op (Sinead O Conner...jah man) en daar hoort een lekkere vette bas in te zitten. Deze lekkere vette bas is uiteraard onder controle door een fijne versteker en fijne akoestiek. Op de cd van Alisson en Robert Palmer ( :D) zit een ook lekkere vette diepe bas..ook onder controle door een fijne versterker en fijne akoestiek..Alleen vind ik het totaal niet bij de muziek horen. Jij dus schijnbaar wel en dan hebben we het dus over smaak. En ja daar doe je niets aan...

Overigens vind ik het af en toe (en nu dus ook) jammer dat je doet voorkomen dat wanneer mensen iets anders beleven dan jou, je per definitie ervan uit lijkt te gaan dat jou set alleen maar iets goed kan weergeven (dat is overigens niet erg...ik ben ook blij met mijn set) en het dus aan de ander zijn set moet liggen (dat vind ik dan wel jammer). Ik heb nu verschillende malen aangegeven dat mijn laag prima onder controle is en mijn akoestiek erg prettig is en toch maak je de opmerking dat je je kan voorstellen wanneer dit niet in orde zou zijn (want dat is het schijnbaar alleen bij jou) je je kan storen aan het laag van deze cd. Mogelijk bedoel je het allemaal niet zo...maar je schrijft het wel.

Ik hoef de cd in ieder geval de 15e niet mee te nemen. Ik zal Sinead wel meenemen want dat is een erg goede cd (qua muziek en opname).

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: chansig op december 24, 2010, 16:03:52
\
Overigens vind ik het af en toe (en nu dus ook) jammer dat je doet voorkomen dat wanneer mensen iets anders beleven dan jou, je per definitie ervan uit lijkt te gaan dat jou set alleen maar iets goed kan weergeven (dat is overigens niet erg...ik ben ook blij met mijn set) en het dus aan de ander zijn set moet liggen (dat vind ik dan wel jammer). Ik heb nu verschillende malen aangegeven dat mijn laag prima onder controle is en mijn akoestiek erg prettig is en toch maak je de opmerking dat je je kan voorstellen wanneer dit niet in orde zou zijn (want dat is het schijnbaar alleen bij jou) je je kan storen aan het laag van deze cd. Mogelijk bedoel je het allemaal niet zo...maar je schrijft het wel.

I\\
Gr Hans

Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook jarenlang gedacht dat alles perfect onder controle was, totdat Snowmaster hier kwam en dingen deed die ik niet voor mogelijk hield, waardoor de set opeens toch beter en mooier, sneller en strakker begon te spelen. Dat "geintje" heeft hij hier 3x uitgehaald en iedere keer verbaasde ik mij opnieuw en kon niet geloven dat het nog beter kon.  (en het was allemaal stroom)

Vanuit die optiek valt dan ook op dat opmerkingen over bas e.d. hier niet spelen, kan aan mijn set liggen ja, maar ik denk dat door de stroomverbeteringen van Snowmaster ook bij jouw een behoorlijke winst te halen is waardoor de eerder genoemde opmerkingen over laag ook bij jouw geen "probleem" meer zouden zijn en je de cd gewoon goed zou vinden. (en niet verkeerd opgenomen )
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

chansig

Nou laatste keer dan maar: Het laag is geen probleem in huize Chansig....De laag verhouding is alleen niet in overeenstemming met de rest van de opname.

Als jij vind van wel dan kunnen er 3 dingen aan de hand zijn:
A) ik heb wel een probleem
B) jou set doet iets met het laag waardoor het niet opvalt
C) we hebben een smaakverschil.

Ik denk het laatste..Prettige dagen overigens.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

:) :) ik wens iedereen fijne feestdagen toe en veel luisterplezier :) :)

Lex Groningen

Bij deze wens ik jullie ook hele fijne kerstdagen en een goed 2011.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Snowmaster

Op eerste Kerstdag wil ik geen discussie aanzwengelen, maar mijn ervaring is met bas het volgende :
Bij bas is het heel vaak zo dat minder controle als meer bas wordt ervaren. Naarmate de bas meer controle heeft, lijkt hij minder te worden.  De dynamiek, diepgang en definitie zijn dan vaak ongemerkt toch toegenomen en worden als aangenamer ervaren.
Een collega van mij vond die controle in de bas maar niets, hij wilde meer bas... :-\
Smaken verschillen  dus inderdaad en die ruimte moeten wij elkaar ook gunnen.
Precies het tegenovergestelde proef ik nu bij deze CD. Sommige nummers op die CD zijn vrij heftig en de producer heeft dat blijkbaar ook zo bedoeld volgens sommigen.  Ik vind het zelf wel wat hebben en mij stoort bij deze nummers de erg nadrukkelijke laagweergave niet. Het is ook in dit geval dus gewoonweg smaakverschil.  

Ik wens jullie ook allemaal hele fijne feestdagen en een gezond 2011 !   :) :)  :)

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Als de producer het zo bedoelt heeft dan is het goed...

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Vandaag of morgen wordt de laatste aanpassing in de stroomvoorziening gedaan wat zal resulteren in een (nog) betere ......... na een zeer lange inspeeltijd, review hiervan volgt later

Daarnaast ga ik een test doen met xlr interlinks van Verastarr Silver Signature. Deze moeten opboxen tegen mijn johan interlinks welke weer beter waren dan de virtual dynamics die ik daarvoor had. Ben zeer benieuwd. Een review volgt natuurlijk.

Daarnaast gaan we hier nog de hdmi kabel testen van  Kordz. Deze moeten tegen de W&M die ik nu heb, ook hier zal ik wat over schrijven.

Er is dus toch nog wat te doen in dit nieuwe jaar, (anders zou het ook wel erg stil worden in dit topic)

By the way:  ik wens iedereen een luisterrijk 2011

frank2

Snowmaster heeft de laatste aanpassing gedaan in mijn stroomvoorziening. Heb met hem afgesproken dat ik hier niet ga vertellen wat hij gedaan heeft, daarvoor kun je bij snowmaster terecht.

De eerste indruk, inspelen is in volle gang en zal nog even duren.

Dit is de grootste upgrade die tot nu toe gedaan is in mijn stroomvoorziening. Dit is niet meer subtiel, dit is gewoon duidelijk anders, kan alle muziek weer opnieuw gaan ontdekken. Het gehele geluid is beduidend veranderd, strak, zeer diepe bas, groots, zeer ruimtelijk, breder, diepte zo kan ik voorlopig het geluid omschrijven, nu heb ik dat al eerder geschreven en ook toen was er verschil wat duidelijk hoorbaar was, maar nu is het alsof er bijna een nieuwe set staat, en dit is nog maar de eerste indruk

wordt vervolgd

chansig

Dan ga ik 1 week luisteren naar 2 sets die klaar zijn. Bij mensen (Huub en Frank( die de laatste jaren enorm veel gezocht hebben en nu eindelijk gevonden lijken te hebben.

Leuk..ik heb er al zin in Frank. Ik heb al een leuk moppie muziek wat meegaat"
- Antonio Forcione - In concert (op lp en cd)
- Junkie XL - Saturday's teenage kick
- Leftfield - Leftism
- Dead can Dance - Spiritchaser en Toward the within
- Trijntje Oosterhuis - Samen met die gitarist (naam even kwijt)
- Kraftwerk - The Man-Machine en Autobahn (eerste op cd de laatste op lp)
- Nick Cave - Boatsman call
- Korn - Unplugged

Kan je je een beetje inluisteren en Eelco zal ook wel iets meenemen.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Ik laat mij verrassen, ik ken er niets van. Maar ik heb hier muziek van een ander genre, dus genoeg te luisteren.

Cooldude82

mtissink

Citaat van: Cooldude82 op januari  5, 2011, 10:22:12
Mooie set dit! respect!
Waar heb je dan gekeken? In de startpost?
Die is in elk geval hopeloos verouderd :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Cooldude82

frank2

Citaat van: chansig op januari  5, 2011, 07:40:30
Dan ga ik 1 week luisteren naar 2 sets die klaar zijn. Bij mensen (Huub en Frank( die de laatste jaren enorm veel gezocht hebben en nu eindelijk gevonden lijken te hebben.

Leuk..ik heb er al zin in Frank. Ik heb al een leuk moppie muziek wat meegaat"
- Antonio Forcione - In concert (op lp en cd)
- Junkie XL - Saturday's teenage kick
- Leftfield - Leftism
- Dead can Dance - Spiritchaser en Toward the within
- Trijntje Oosterhuis - Samen met die gitarist (naam even kwijt)
- Kraftwerk - The Man-Machine en Autobahn (eerste op cd de laatste op lp)
- Nick Cave - Boatsman call
- Korn - Unplugged

Kan je je een beetje inluisteren en Eelco zal ook wel iets meenemen.

Gr Hans

heb net even ge youtubed. Je hebt duidelijk je best gedaan om muziek mee te nemen die eisen stelt aan een set. Je zult je gaan verbazen en denken goh nooit geweten dat het zo klonk.....

chansig

We zullen het horen. Misschien ben ik al heel erg verwend.. ;)

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Former member 78

Citaat van: chansig op januari  5, 2011, 19:12:50
We zullen het horen. Misschien ben ik al heel erg verwend.. ;)

Gr Hans

Ben jij ook wel, denk ik ;D

chansig

Coax AQ Carbon

Martijn M

Citaat van: frank2 op januari  5, 2011, 19:07:36

heb net even ge youtubed. Je hebt duidelijk je best gedaan om muziek mee te nemen die eisen stelt aan een set. Je zult je gaan verbazen en denken goh nooit geweten dat het zo klonk.....

:devil:

Chansig,
Begrijp ik het goed dat Eelco ook komt? Leuk! Hoe meer zielen...
Dutch & Dutch

Former member 78

chansig

Citaat van: keyser op januari  5, 2011, 19:17:49
:devil:

Chansig,
Begrijp ik het goed dat Eelco ook komt? Leuk! Hoe meer zielen...

Als het goed is komt Eelco ook mee. Even voor Frank..Ik heb verschillende van de door mij mee te nemen cd's altijd mee als ik bij mensen ga luisteren. Als jou set in de buurt komt van mijn top 3 of er misschien zelfs in...dan is het goed (voor mij dan). De eerste plaats wordt bijzonder moeilijk..dat kan ik je wel zeggen.

Het zal ws een kwestie van smaak worden al is kwaliteit altijd wel te herkennen.

Gr Hans
Coax AQ Carbon