Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Snowmaster is weer weg en heeft de proefopstelling van een paar dagen geleden nu definitief gemaakt.

Het is wat ik verwachte, zoals al eerder geschreven.

Voorlopig einde van uitbouw/verbetering van mijn set.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Lex Groningen

Citaat van: frank2 op november 21, 2010, 19:39:28
Voorlopig einde van uitbouw/verbetering van mijn set.

Voorlopig? Ik kan me de blik van jouw nog erg goed herinneren toen je bij de BE20 stond. ;) Ik heb en had het idee dat je eerdaags nog wel om gaat.
Laat ik het zo zeggen, ik zal niet verbaasd zijn als ik binnenkort hier in deze topic lees dat jij ze in huis hebt gehaald. ;D
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

absoluut niet er komen hier in huis GEEN BE20 van Usher.

Zijn mooie speakers hoor, maar ze zijn te diep voor mijn kamer. (en mijn vrouw is op z'n zacht gezegd niet gecharmeerd van deze big ones, ze prefereert mijn "melkpakjes" (conform uitspraak van ArjanR1))
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Lex Groningen

Je hebt gelijk hoor, Frank. Maar dacht aan je enthousiaste blik te zien dat er een soort van twijfel in je hoofd zat.
Maar goed, je had me al duidelijk gemaakt dat je dan weer van voor af aan kon beginnen en daar geen zin in had.
En kan me daar iets bij voorstellen.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Former member 78

Misschien komt er wel een Be30, groter dan de Be20 maar
een stuk minder diep ;D

johan79

Hey Frank,

Lekker bezig met je set.

Hoe klinkt het nu?

Wil binnenkort weer eens komen luisteren.

Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

frank2

frank2

Vandaag eens uitgebreid geluisterd, kritische cd's gepakt en ook andere cd's natuurlijk. Het is even wennen aan het geluid. De vooroordelen die ik had bij bepaalde cd's kloppen opeens niet meer. Als voorbeeld neem Abba. Die klonk totaal niet, schetterende stemmen, veels teveel hoog in de opname (Abba, de remaster serie) Ik denk zet 'm eens even op, (jeugdsentiment) en verdomd het klonk weer redelijk goed. Daarna ook een geluisterd naar Jo Jackson - body & soul geloof ik heet het album, het nummer lousiana nr. 6. Een instrumentaal stuk, met een felle saxofoon, piano en drums, zo mooi had ik het nog niet eerder gehoord, bloedzuiver de saxofoon, ruimte om het instrument, je hoorde de zaal waar alles plaatsvond, plus de rest van het arrangement, erg goed.
Zo kan ik wel doorgaan, maar daarnaast heeft ook het geluid v.d. sat reciever profijt van deze update, het tv geluid en radio geluid zijn ook mooier geworden.

En let wel ik heb niets aan mijn set veranderd slechts snowmaster is met stroom bezig geweest. Mijn set klonk al goed zoals Alex pasgeleden nog beschreef, maar dit is toch een flinke stap verder. Iets wat ik niet verwacht had, ik had slechts gedacht iets meer hoog of laag iets strakker e.d. maar het is meer geworden, alsof zoals ik al eerder schreef je een nieuw apparaat hebt toegevoegd bijv. een nieuwe voorversterker die een klasse beter dan je huidige is. Ja heel bijzonder.

Ja de laatste snowmaster adjustments zijn zeer goed geweest.

vanzomereng

Het zal niemand verbazen, dat Frank2 nogal redelijk de aandacht van velen getrokken heeft
- in de eerste plaatst door het bezit van nogal bovenmodale hardware
- op de tweede plaats door zijn vele postings in "Showcase" waarin we steeds voortdurend
 op de hoogte werden gehouden van zijn intensieve upgrade en "tweakbezigheden" en welke
 verbeteringen dit veelal met zich mee heeft gebracht.

Nu ben ik zelf niet zo,n fanatieke tweaker maar wou toch ff weten hoe"hemels" zijn set zou klinken.  :eh: 
Dus trok ondergetekende op deze frisse zonnige zondag op de motor via kleine binnenweggetjes naar het "audioparadijs"

Onderweg realiseerde ik me, dat het geenszins de bedoeling was met tweaks te experimenteren maar gewoon de tijd
zo effectief en relax mogelijk bij Frank te besteden in het consumeren van zoveel mogelijk muziektracks.  
Ik neem bij luisterbezoeken meestal zo,n ca. 3 verzamel-CD,s mee, waarop een compilatie staat van
diverse genres en nummers welke ik zelf bijzonder fraai vind.
Gewoon draaien die handel en dan maar hopen dat mijn gastheer de nummers ook mooi vind  ;D
zo niet dan gewoon doorskippen naar de volgende track.

De set van Frank bestaat uit:
1. Usher monitoren  X-708 (achterspeakers)
2. Usher BE-10 speakers  (-3 Db/24-40kHz,  89dB/1W/1m, 92Kg)
3. Cambridge Azur  640R dolby/surround receiver
4. Oppo 83SE+TUC Blueray-speler (zwaar gemodific. o.a. het analoge gedeelte)
5. Belles 28A voorversterer
6. Belles 350A stereo-EV (250W/ch 8Ohm, 500W/ch. 4 Ohm, peakcurrent 64A)
7. Verder is de set nog voorzien van de nodige "audiofiele"bekabeling en stroomvoorziening
   van de merken, Pink Faun, Transparant, Furutech, Jan v Gendt en nog andere kleine tweaks.

Eenmaal in de luisterruimte gearriveerd vallen de luidsprekers door hun formaat direct op.

Set-overview

Mijn eerste indruk was dat de speakers wel erg fors zijn t.o.v. de grootte van het  luistergedeelte en dat de speakers
relatief dicht bij de muren gepositioneerd staan en dat hierdoor een overdaad aan laag geproduceerd zou worden.
Gelukkig was mijn eerste indruk niet meer als een vooroordeel, integendeel de laagproductie was in zeer goede proporties
t.o.v. de rest van de weergave en onopvallend tot ver in het laag doorlopend, kortom uitstekend dus.

Zo werden uit mijn collectie achtereen de volgende tracks verschalkt:
1.  Musica E – Eros Ramazotti & Andrea Bocelli
2.  Lady – Gino Vanelli
3.  Closer to the Truth – Tony Joe White
4.  Child of Fire – Queensryche (gedeeltelijk/niet echt Franks smaak)
5.  When a Blind Man Cries – Deep Purple live at Ahoy met Roemeens Philh.orkest
6.  Shadow of the Moon – Ritchie Blackmore,s Night
7.  Black Pearl – Solution
8.  Dark intro(live) – Patricia Kaas
9.  Une Fille de L,Est (live) -  Patricia Kaas
10. New York (live) - Patricia Kaas
11. Entrez dans le Lumiere – Patricia Kaas
12. Secrets – Enrico Rave Quintet
13. Miss Criolla Gloria – A Ramirez gezongen door Sosa Mercedes
14. Firth to Fifth(live) - Genesis
14. Angel in Deep Shadow – Mike Silver
15. Moon in the Glass – Paul Stephenson
16. Adagio – Lara Fabian

Usher BE-10

Bij alle nummers viel op, hoe gedetailleerd, fijn het midden & hoog werd weergegeven zonder maar een scherp randje.
Stemmen hebben weliswaar niet die warme "gloed" (kleuring) welke ik weleens bij italiaanse luidsprekers heb gehoord,
daarin tegen werden muziekinstrumenten zoals gitaar, saxofoon zeer duidelijk omlijnd en onvervalst weergegeven.
Met name hoe het midden en hoog klinkt, de zuiverheid, snelheid het aanzetten en uitsterven van tonen is van grote klasse.

Ondanks dat de Ushers zeer gedetailleerd  kunnen klinken, zijn het zeker geen ijskonijnen,
die koel en afstandelijk klinken en je totaal niet in de muziek weten te betrekken,  integendeel !
Hoe hoog, breed en diep het stereobeeld was is volledig aan mijn aandacht ontglipt maar in zijn
algemeenheid kwam het geluid zeer los van de speakers.
Verder heeft Frank me nog een nummer laten horen van zijn Usher-demo-CD met Japans drumwerk
en dit klonk gewoon zeer overtuigend, levensecht !

Belles Pre+Amp

Oppo

Als ondergetekende een set beoordeeld, is dit vanwege
- het ontbreken van enige vakkennis
- vooral gestoeld op eigen smaak
- en mijn referentiekader (lees eigenset)
- en sterk bepalend door mijn mindset/gemoedtoestand op enig moment.

M.a.w voornamelijk subjectief !

Conclusie
1. Smaak: als ik zeg dat dit een set is waarmee ik kan leven, doe ik de set tekort.
  Dit is zonder meer 1 van de betere sets die ik heb gehoord,
  alhoewel de BE-10 voor mijn kleine woonkamer niet geschikt zouden zijn !
2. Referentiekader: qua geluid heeft deze set in grote lijnenveel weg van mijn set
   Een set die alle genres goed verteerd, veel detail laat horen, niet al te upfront klinkt maar zeker
   niet te laidback.  Ik vind op mijn Dali Helicons de bas wel een fractie strakker en sneller maar in
   zijn totaliteit genomen, presteert de set van Frank gewoon beter, iets wat gezien de hardware
   en aanschafkosten ook best mag  worden verwacht.
3. Gemoedtoestand: ik ben van mening, dat als je een set elders bij vreemden hoort
   (bij andere forumleden, winkels, beursen e.d.) dit los van de akoestiek, niet in het voordeel is
   m.b.t. het geven van een oordeel.  Gewoon thuis lekker relax op de bank, over een langere
   tijd luisteren, zal uiteindelijk tot meer luistergenot leiden.
4. Persoonlijk zou ik zelf, nog wat met de speakerplaatsing experimenteren, door deze nog iets verder
   van de achterwand te plaatsen, niet zo zeer vanwege de basweergave maar om uit te vissen of qua
   stereodiepte nog wat winst te behalen valt.

In hoeverre je tweaks mededebet zijn aan het totale fraaie geluidsbeeld weet ik niet.
Vind ik zelf ook minder relevant, want ik denk dat m.b.t. alleen de hoofdcomponenten en akoestiek
al een set neergezet kan worden die klinkt als een klok.
Of jouw set het "summum " in zijn prijsklasse is, daar kan rekening houdend met de akoestiek, te weinig vergelijkingsmateriaal,
een slecht auditief geheugen en mijn persoonlijke  smaak, onmogelijke een oordeel over geven maar dat je set zeer goed presteert,
daar is geen twijfel over mogelijk.
Zondermeer 1 van de meest aangename sets die ik gehoord heb en waar je terecht trots op mag zijn !  

Frank hierbij nog wat muzikale informatie m.b.t. de muziek, die je ook wel aardig vond...

Blackmore,s Night  (Ritchie Blackmore)

Voormalig guitarist van Deep Purple heeft reeds jaren geleden een band geformeerd welke voornamelijk
eigen nummers speelt en nummers/arrangementen bewerkt welke gebaseerd zijn op oude melodien uit de
Renaisance of Middeleeuwen.  Er worden ook enkele nummers ten gehore brengt uit Ritchie ,s Deep Purple
en Rainbow periode, uiteraard nu een in geheel ander jasje gestoken.  Ook geschikt voor niet-Deep Purple fans
en zeker voor liefhebbers van het betere virtuose elektrische en vooral akoestisch gitaarspel.  :wub:

Hieronder een box met DVD + CD van een liveconcert uit Paris – Aanrader !

Patricia Kaas

Zeer typerende stemgeluid, in Frankrijk een diva, mateloos populair bij mensen die al wat repertoire van haar kennen.
Van alle markten thuis, zoals, jazz, pop, blues, chansons, ballads.   :wub:
Ze wordt ook wel vaak een kruising genoemd tussen Madonna en Edith Piaf.
Verder beschikt ze over een zeer goede begeeidingsband

Hieronder een Live DVD (ook als dubbel CD) met eigenband plus extra een klein klassiek orkest! - Must to have !  

Tony Joe White

Voormalig producer van Tina Turner en verantwoordelijk voor vele van haar hits
Speelt veel muziekinstrumenten zelf – muzikaal wonder !
Op deze CD staat ook het nummer Closer to the Truth die je gehoord maar ook de andere tracks zijn ijzersterk.
Op deze CD,s staan ook een aantal nummers, zoals Steamy Windows, Undercover Agent of the Blues die van
Tina Turner bekend zijn, uiteraard nu dan gespeeld in zijn eigen rustigere stijl en met een warme donkere stem  :wub:

Mooi sfeermuziek voor de komende feestdagen.

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Former member 78

Bedoel je misschien dat de Dali's van jou, wat meer bass laten horen?

frank2

dank GJ voor de review en ik ga kijken en luisteren naar de genoemde zangers/zangeressen

Snowmaster

Vanzomereng lijkt haast wel een misterygast van een muziekmagazine. Leuke review en eigenlijk mis ik kritiek  ;).

Als ik tussen de regels doorlees dan spreekt een Italiaans tintje in het middengebied, een nog snellere en gecontroleerdere bas Vanzomereng ook aan en zou dit als een kritische noot gezien kunnen worden.

Misschien slaat hij de spijker wel op zijn kop. Iets minder kaalheid in het middengebied, iets minder fel hoog, iets meer timbre waren wensen die Frank had in zijn set.
Het leuke is nu dat zondagavond het middengebied een voller natuurlijker timbre heeft gekregen. Er is nu ook meer controle in de bas gekomen. Het geheel is een tikje sneller met iets meer attack.
De set speelt ook hoorbaar met nog iets meer gemak waarbij het geheel relaxter is gaan klinken. Ook de ruimtelijke afbeelding is toegenomen en het hoog is haast fragiel op sommige CD's. Sommige muziekstukken worden haast holografisch afgebeeld zoveel ruimtelijkheid is daarin nu aanwezig. De lucht rondom instrumenten is met regelmaat goed hoorbaar.

Kortom : nog meer muzikaliteit dan die middag en dat toverde bij Frank en mij een grote lach op ons gezicht.
Misschien tijd om naar de aangeboden muziek van Vanzomereng te gaan luisteren  ;D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

vanzomereng

Citaat van: ArjanR1 op november 22, 2010, 22:36:55
Bedoel je misschien dat de Dali's van jou, wat meer bass laten horen?

Volgens testen/frequentiemetingen (in Audiotijdschrijften), heeft de Usher een vlakker
frq.verloop dan mijn Dali Helicon,s en lopen die van mij zowel onderin < 100 Hz en > 12.000 HZ
licht op t.o.v. 1Khz maar dit soort gegevens kunnen in verschillende akoestische settings/ruimtes
wel weer eens heel anders uitpakken - maar dit bedoel ik niet.

De bassen onder < 400 hz klinken bij mij iets strakker en sneller (attack) en wellicht ? komt dit door
gunstige massatraagheid van 2 kleinere woofers in de Helicons versus 1 grote woofer in de Usher.
De Usher loopt wel verder door in het laag

Maar dit zijn mijn subjectieve bevindingen !   

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Martijn M

Waarschijnlijk heeft het te maken met de ruimte. Staande golven zijn boosdoener nummer 1 als het aankomt op het verslechteren van de laagweergave. Het lijkt dan of het de speaker is die voor de traagheid en wellicht wat boemerigheid zorgt, maar dat is bij een goed ontworpen speaker meestal niet het geval
Dutch & Dutch

vanzomereng

Citaat van: Snowmaster op november 22, 2010, 23:07:07
Vanzomereng lijkt haast wel een misterygast van een muziekmagazine. Leuke review en eigenlijk mis ik kritiek  ;).

Kritiek is er nauwelijks omdat hier gewoon goede componenten staan en (de wellicht niet perfecte) akoestiek
ook geen roet in het eten gooit, het moet toch wel zeer vreemd lopen, dat het is in standaard trim niet goed klinkt.  

Verder als ik wat te mekkeren zou hebben, is het muggezifterij en/of een kwestie van smaak ?
- iets meer tonale warmte (stemmen) zou ik persoonlijk prettiger vinden, zoals ik weleens bij Sonus Faber of Chario,s heb gehoord
(maar dit is wellicht inherent aan het LS-ontwerp / Berylium-mid , wijzigingen hierop gaat mischien weer ten koste van andere eigenschappen ?)

ajbeefde

Citaat van: VANZOMERENG op november 22, 2010, 22:07:15
Het zal niemand verbazen, dat Frank2 nogal redelijk de aandacht van velen getrokken heeft
- in de eerste plaatst door het bezit van nogal bovenmodale hardware
- op de tweede plaats door zijn vele postings in "Showcase" waarin we steeds voortdurend
 op de hoogte werden gehouden van zijn intensieve upgrade en "tweakbezigheden" en welke
 verbeteringen dit veelal met zich mee heeft gebracht.

Nu ben ik zelf niet zo,n fanatieke tweaker maar wou toch ff weten hoe"hemels" zijn set zou klinken.  :eh: 
Dus trok ondergetekende op deze frisse zonnige zondag op de motor via kleine binnenweggetjes naar het "audioparadijs"

Onderweg realiseerde ik me, dat het geenszins de bedoeling was met tweaks te experimenteren maar gewoon de tijd
zo effectief en relax mogelijk bij Frank te besteden in het consumeren van zoveel mogelijk muziektracks.  
Ik neem bij luisterbezoeken meestal zo,n ca. 3 verzamel-CD,s mee, waarop een compilatie staat van
diverse genres en nummers welke ik zelf bijzonder fraai vind.
Gewoon draaien die handel en dan maar hopen dat mijn gastheer de nummers ook mooi vind  ;D
zo niet dan gewoon doorskippen naar de volgende track.

De set van Frank bestaat uit:
1. Usher monitoren  X-708 (achterspeakers)
2. Usher BE-10 speakers  (-3 Db/24-40kHz,  89dB/1W/1m, 92Kg)
3. Cambridge Azur  640R dolby/surround receiver
4. Oppo 83SE+TUC Blueray-speler (zwaar gemodific. o.a. het analoge gedeelte)
5. Belles 28A voorversterer
6. Belles 350A stereo-EV (250W/ch 8Ohm, 500W/ch. 4 Ohm, peakcurrent 64A)
7. Verder is de set nog voorzien van de nodige "audiofiele"bekabeling en stroomvoorziening
   van de merken, Pink Faun, Transparant, Furutech, Jan v Gendt en nog andere kleine tweaks.

Eenmaal in de luisterruimte gearriveerd vallen de luidsprekers door hun formaat direct op.

Set-overview

Mijn eerste indruk was dat de speakers wel erg fors zijn t.o.v. de grootte van het  luistergedeelte en dat de speakers
relatief dicht bij de muren gepositioneerd staan en dat hierdoor een overdaad aan laag geproduceerd zou worden.
Gelukkig was mijn eerste indruk niet meer als een vooroordeel, integendeel de laagproductie was in zeer goede proporties
t.o.v. de rest van de weergave en onopvallend tot ver in het laag doorlopend, kortom uitstekend dus.

Zo werden uit mijn collectie achtereen de volgende tracks verschalkt:
1.  Musica E – Eros Ramazotti & Andrea Bocelli
2.  Lady – Gino Vanelli
3.  Closer to the Truth – Tony Joe White
4.  Child of Fire – Queensryche (gedeeltelijk/niet echt Franks smaak)
5.  When a Blind Man Cries – Deep Purple live at Ahoy met Roemeens Philh.orkest
6.  Shadow of the Moon – Ritchie Blackmore,s Night
7.  Black Pearl – Solution
8.  Dark intro(live) – Patricia Kaas
9.  Une Fille de L,Est (live) -  Patricia Kaas
10. New York (live) - Patricia Kaas
11. Entrez dans le Lumiere – Patricia Kaas
12. Secrets – Enrico Rave Quintet
13. Miss Criolla Gloria – A Ramirez gezongen door Sosa Mercedes
14. Firth to Fifth(live) - Genesis
14. Angel in Deep Shadow – Mike Silver
15. Moon in the Glass – Paul Stephenson
16. Adagio – Lara Fabian

Usher BE-10

Bij alle nummers viel op, hoe gedetailleerd, fijn het midden & hoog werd weergegeven zonder maar een scherp randje.
Stemmen hebben weliswaar niet die warme "gloed" (kleuring) welke ik weleens bij italiaanse luidsprekers heb gehoord,
daarin tegen werden muziekinstrumenten zoals gitaar, saxofoon zeer duidelijk omlijnd en onvervalst weergegeven.
Met name hoe het midden en hoog klinkt, de zuiverheid, snelheid het aanzetten en uitsterven van tonen is van grote klasse.

Ondanks dat de Ushers zeer gedetailleerd  kunnen klinken, zijn het zeker geen ijskonijnen,
die koel en afstandelijk klinken en je totaal niet in de muziek weten te betrekken,  integendeel !
Hoe hoog, breed en diep het stereobeeld was is volledig aan mijn aandacht ontglipt maar in zijn
algemeenheid kwam het geluid zeer los van de speakers.
Verder heeft Frank me nog een nummer laten horen van zijn Usher-demo-CD met Japans drumwerk
en dit klonk gewoon zeer overtuigend, levensecht !

Belles Pre+Amp

Oppo

Als ondergetekende een set beoordeeld, is dit vanwege
- het ontbreken van enige vakkennis
- vooral gestoeld op eigen smaak
- en mijn referentiekader (lees eigenset)
- en sterk bepalend door mijn mindset/gemoedtoestand op enig moment.

M.a.w voornamelijk subjectief !

Conclusie
1. Smaak: als ik zeg dat dit een set is waarmee ik kan leven, doe ik de set tekort.
  Dit is zonder meer 1 van de betere sets die ik heb gehoord,
  alhoewel de BE-10 voor mijn kleine woonkamer niet geschikt zouden zijn !
2. Referentiekader: qua geluid heeft deze set in grote lijnenveel weg van mijn set
   Een set die alle genres goed verteerd, veel detail laat horen, niet al te upfront klinkt maar zeker
   niet te laidback.  Ik vind op mijn Dali Helicons de bas wel een fractie strakker en sneller maar in
   zijn totaliteit genomen, presteert de set van Frank gewoon beter, iets wat gezien de hardware
   en aanschafkosten ook best mag  worden verwacht.
3. Gemoedtoestand: ik ben van mening, dat als je een set elders bij vreemden hoort
   (bij andere forumleden, winkels, beursen e.d.) dit los van de akoestiek, niet in het voordeel is
   m.b.t. het geven van een oordeel.  Gewoon thuis lekker relax op de bank, over een langere
   tijd luisteren, zal uiteindelijk tot meer luistergenot leiden.
4. Persoonlijk zou ik zelf, nog wat met de speakerplaatsing experimenteren, door deze nog iets verder
   van de achterwand te plaatsen, niet zo zeer vanwege de basweergave maar om uit te vissen of qua
   stereodiepte nog wat winst te behalen valt.

In hoeverre je tweaks mededebet zijn aan het totale fraaie geluidsbeeld weet ik niet.
Vind ik zelf ook minder relevant, want ik denk dat m.b.t. alleen de hoofdcomponenten en akoestiek
al een set neergezet kan worden die klinkt als een klok.
Of jouw set het "summum " in zijn prijsklasse is, daar kan rekening houdend met de akoestiek, te weinig vergelijkingsmateriaal,
een slecht auditief geheugen en mijn persoonlijke  smaak, onmogelijke een oordeel over geven maar dat je set zeer goed presteert,
daar is geen twijfel over mogelijk.
Zondermeer 1 van de meest aangename sets die ik gehoord heb en waar je terecht trots op mag zijn !  

Frank hierbij nog wat muzikale informatie m.b.t. de muziek, die je ook wel aardig vond...

Blackmore,s Night  (Ritchie Blackmore)

Voormalig guitarist van Deep Purple heeft reeds jaren geleden een band geformeerd welke voornamelijk
eigen nummers speelt en nummers/arrangementen bewerkt welke gebaseerd zijn op oude melodien uit de
Renaisance of Middeleeuwen.  Er worden ook enkele nummers ten gehore brengt uit Ritchie ,s Deep Purple
en Rainbow periode, uiteraard nu een in geheel ander jasje gestoken.  Ook geschikt voor niet-Deep Purple fans
en zeker voor liefhebbers van het betere virtuose elektrische en vooral akoestisch gitaarspel.  :wub:

Hieronder een box met DVD + CD van een liveconcert uit Paris – Aanrader !

Patricia Kaas

Zeer typerende stemgeluid, in Frankrijk een diva, mateloos populair bij mensen die al wat repertoire van haar kennen.
Van alle markten thuis, zoals, jazz, pop, blues, chansons, ballads.   :wub:
Ze wordt ook wel vaak een kruising genoemd tussen Madonna en Edith Piaf.
Verder beschikt ze over een zeer goede begeeidingsband

Hieronder een Live DVD (ook als dubbel CD) met eigenband plus extra een klein klassiek orkest! - Must to have !  

Tony Joe White

Voormalig producer van Tina Turner en verantwoordelijk voor vele van haar hits
Speelt veel muziekinstrumenten zelf – muzikaal wonder !
Op deze CD staat ook het nummer Closer to the Truth die je gehoord maar ook de andere tracks zijn ijzersterk.
Op deze CD,s staan ook een aantal nummers, zoals Steamy Windows, Undercover Agent of the Blues die van
Tina Turner bekend zijn, uiteraard nu dan gespeeld in zijn eigen rustigere stijl en met een warme donkere stem  :wub:

Mooi sfeermuziek voor de komende feestdagen.

Leuke review, waarom geen cd van Blackmore's Night meegenomen.

Op de cd Past times with good company staan nog mooiere tracks om het uiterste er uit te halen.

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

chansig

Mooie revieuw. Die track van de test cd van Usher is een mooie..De gelaagdheid van de verschillende drums is prachtig te volgen..zowel in ruimte als in diepte. De laatste superdrum (noem ik hem maar even) geeft een enorme druk weer. Voel je in je buik.

Gr Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

solitaire

Leuk verslag: het leest een beetje als een 'second opinion', en die hebben zo hun waarde (buiten dat deze ook nog eens lekker leest).

Een mooie set natuurlijk ook ! En persoonlijk denk ik dat de mate waarin tweaks oorzaak zijn van een fraaie muziekweergave, net als de mate waarin bv. versterker/akoestica/de specifieke persing van een plaatje hiervoor verantwoordelijk zijn, niet zo relevant is: uiteindelijk is het het totaalresultaat dat telt.

Fraaie opportunity nu voor snowmaster om z'n electra-kennis/handjes ook uit te gaan lenen aan andere HTf-inmates ?

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

frank2

Ik dacht dat ik klaar was, maar we kunnen toch nog iets tweaken. We gaan nu de rfi/emi storingen uit de set proberen te halen. Gisteren heb ik een eenvoudig testje gedaan, ik heb de sat tuner die naast de Oppo staat v.d. stroom afgehaald en de antennekabel verwijderd en toen opnieuw naar een cd geluisterd, dus 1x met stroom en antennekabel op de sat tuner en 1x zonder.
Tot mij verbazing hoorde ik een positief verschil, het klonk minder "geknepen" weliswaar geen groot verschil maar hoorbaar, dus daar gaan we mee aan de slag.

S@m

Heb je ondertussen al een Schumann resonator in huis staan (geprobeerd)..?

frank2

nee, ik weet wel van hun bestaan af en ik weet dat ze goede dingen doen. Snowmaster heeft al weer een paar ideeën, die gaan we eerst proberen, zo'n apparaat kan altijd nog, bij WenW even zo'n apparaat lenen en testen als hij ze op voorraad heeft.
We proberen eerst iets anders al weet ik nu nog niet wat.

S@m

Okido, dan heb je na de tweaks van Snow nog iets in het vooruitzicht...

Snowmaster

Citaat van: S@m op november 26, 2010, 09:03:59
Okido, dan heb je na de tweaks van Snow nog iets in het vooruitzicht...

Hoezo ? Heb jij ervaring met zo'n ding?
Ik durf niet meer te komen met dit soort voorstellen.....krijg ik direct een knuppel in mijn nek op dit forum  :P.
Nee hoor, effe gekkigheid.  Waarom vraag je het? 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

johnhifi

Ik zie op de foto toch een platenspeler...? Waarom wordt die nergens genoemd?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).