Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Gelijk The Cure aar even opgezet. Ik vind bagger een groot woord. Er zijn betere opnames...dat is waar maar dit is geen bagger. Ik zal eens een bagger opname meenemen.The Smiths..maar dan door anderen...daar heeft een dronken opname man gezeten.

In de opname van The Cure is het denk ik meer de tijdsgeest die parte speelt. Beetje duistere sfeer crieeren.

Ach de muziek blijft mooi...da's het belangrijkste.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

als jij hier bent en je hebt die cd neem hem dan mee; dan zal ik je het verschil laten horen met 2 cd's die gewoon goed klinken v.d. cure en dit net genoemde album. Dat is een zeer groot verschil.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

chansig

Frank ik ben geen ei oid. Ik weet hoe een goede opname klinkt...Laat ik het omdraaien: ik neem echt een bagger opname mee. Dan weet je wat bagger is en wat een minder goede opname. The Cure is wat mij betreft een minder goede opname..net zoals bepaalde cd's van U2...De laatste is dan wel weer te pruimen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

vandaag zijn snowmaster en ik weer bezig geweest in een proefopstelling hebben we bepaald wat hier definitief nog veranderd moet worden.

Deze proefopstelling zal zsm. gerealiseerd worden en dan is de set af. (echt waar)

Door deze veranderingen wordt het geluid; holografischer, aanmerkelijk ruimtelijker, meer definitie, natuurgetrouw en vooral meer muzikaliteit. Het geluid spat v.d. speakers af in een enorme muzikale flow, vooral toen alles weer teruggezet was in de oorspronkelijke configuratie viel dat erg goed op.

Misschien dat ergens in 2011 er nog iets veranderd, maar voorlopig ( maanden!!) zal na implementatie de set klaar zijn. Jammer dat vanzomereng dit net niet helemaal zal meemaken, maar chansig zal als hij komt een volledige set horen zoals hij moet klinken.

Ik had na de laatste wijzigingen nog 1 "klacht" (bij sommige cd's een bepaalde hardheid) en die wordt geheel weggenomen.

Als straks alles klaar is:  :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op november 19, 2010, 19:17:17
vandaag zijn snowmaster en ik weer bezig geweest in een proefopstelling hebben we bepaald wat hier definitief nog veranderd moet worden.

Deze proefopstelling zal zsm. gerealiseerd worden en dan is de set af. (echt waar)

Heeft je vrouw eindelijk toestemming gegeven de Usher's een meter naar voren te schuiven... ;D

frank2

Snowmaster

Leuk was het hè?  Prachtig om die vooruitgang te horen, nog leuker vond ik onze verbazing als alles werd teruggezet.
Dan pas had je in de gaten wat er miste.
Frank, de onderdelen zijn besteld en morgen ga ik even langs de installateur voor de rest.
Morgen zie ik je weer. Ik neem mijn overal wel mee. Gaat Anita mee de kruipruimte in?   :D.  
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Former member 78

Ik had Frank nummer 2 al aan de telefoon gehad net, en hij was erg happy zoals ik begreep ;D

Martijn M

Leuk om te lezen, Frank! Ik ben benieuwd hoe het nu klink. Zou ik binnenkort een keer langs kunnen komen voor een luistersessie?
Dutch & Dutch

frank2

frank2

De laatste aanpassingen welke voor vandaag gepland stonden zijn verschoven naar hoogstwaarschijnlijk morgen 21 nov. (na de luistersessie met vanzomereng)
Na de aanpassingen even wat inspelen en we kunnen weer naar muziek luisteren (zoals ik het hier thuis nog nooit heb mogen beleven)

een citaat van snowmaster uit een prive email:

Gisteren kregen wij na het doorvoeren van stroomverbeteringen ook het (mid)hoog in de greep. Bij hernieuwd luisteren van kritische CD's kreeg het (mid)hoog van ons bij bepaalde nummers zelfs het predikaat "zijdezacht en haast fragiel" opgeplakt.

Former member 78

frank2

ajbeefde

Citaat van: ArjanR1 op november 20, 2010, 18:36:52
Na morgen ben je dus helemaal klaar?

Ach welnee, laat je toch niks wijsmaken  ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

S@m

Citaat van: frank2 op november 20, 2010, 18:32:37
Na de aanpassingen even wat inspelen en we kunnen weer naar muziek luisteren (zoals ik het hier thuis nog nooit heb mogen beleven)

Ik krijg na het lezen van al die tweak-toepassingen toch steeds meer de indruk dat je standaard set erbarmelijk moet zijn.

Tweaks zouden de puntjes op de i moeten zetten, bij jou lijkt het andersom  :wacko:

Former member 78

Citaat van: S@m op november 20, 2010, 18:42:41
Ik krijg na het lezen van al die tweak-toepassingen toch steeds meer de indruk dat je standaard set erbarmelijk moet zijn.
Tweaks zouden de puntjes op de i moeten zetten, bij jou lijkt het andersom  :wacko:

Als jij na 100+ pagina's nog niet weet hoe Frank bezig is met zijn set...
Zijn set klinkt al perfect, alleen wil hij voor de 100% er uithalen wat er in zit.

Als jij een kabeltje vervangen al de puntjes op de ''i'' vindt, weet jij niet
hoe je het puntje er op moet zetten.

dre73

er zijn zoveel tweaks om te proberen,maar de meeste zijn er te lui voor..... :D
dit soort dingen maakt een set een  set
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ajbeefde

Tweaks zouden de puntjes op de i moeten zetten, bij jou lijkt het andersom  :wacko:

;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

frank2

laat ik het anders formuleren: mijn set klinkt "standaard" al erg goed. Alleen als je dan dmv. tweaks zoals jij het noemt hetzelfde effect krijgt alsof je een betere versterker en betere cd speler met iets betere speakers er neerzet, dan heb je ongeveer mijn beweringen plastisch in beeld gebracht.

Ik praat hier niet over puntjes op de i, deze verbeteringen zijn aanmerkelijk groter zoals ik hierboven plastisch omschrijf. De puntjes op de i schrijf ik hier meestal niet op. Maar ik heb gisteren iets gehoord wat dusdanig groot verschil maakt in luisterplezier, dat het meer lijkt alsof je betere apparatuur gekocht hebt.

S@m

Citaat van: frank2 op november 20, 2010, 18:55:13
laat ik het anders formuleren: mijn set klinkt "standaard" al erg goed. Alleen als je dan dmv. tweaks zoals jij het noemt hetzelfde effect krijgt alsof je een betere versterker en betere cd speler met iets betere speakers er neerzet, dan heb je ongeveer mijn beweringen plastisch in beeld gebracht.

Ik praat hier niet over puntjes op de i, deze verbeteringen zijn aanmerkelijk groter zoals ik hierboven plastisch omschrijf. De puntjes op de i schrijf ik hier meestal niet op. Maar ik heb gisteren iets gehoord wat dusdanig groot verschil maakt in luisterplezier, dat het meer lijkt alsof je betere apparatuur gekocht hebt.

Je omschrijft hier exact wat ik bedoel... ;)

ajbeefde

Maar ik heb gisteren iets gehoord wat dusdanig groot verschil maakt in luisterplezier, dat het meer lijkt alsof je betere apparatuur gekocht hebt.

Heb je 2.1 Bose setje aangeschaft?

Perfectionist

@AjBeefde en S@m, graag enige terughoudend in het settopic van iemand anders. Voor technisch- wetenschappelijke discussies hebben we een speciaal board gecreëerd.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

frank2

juist meneer beefde    je hebt zeker veel lol aan het plaatsen van sarcastiche op merkingen op frank zijn topic het is echt niet meer grappig
ik nodig je een keer uit om te komen luisteren tenminste als je niet bang bent voor honden ;)

aldus frank 2 zijn vrouw.

Perfectionist

Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

Peerless Monster

Je kan mensen tegenwoordig negeren Frank.
Zou je ook eens moeten proberen ;).

Ik ben zeer benieuwd wat je nu hebt gekocht!!! ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10