Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

ajbeefde

Citaat van: chansig op november 17, 2010, 10:52:44
Block je me gewoon.. :D

Soms een grapje tussendoor moet wel kunnen vind ik. Maar als dat ook niet meer kan en mag moet Frank misschien maar een verzoek indienen dat bepaalde mensen zijn topic niet mee kunnen lezen.

Ik hoop dat ik net zo verrrast ben als dat jij bent. Dan ga ik die dingen gelijk kopen..niet die van 40 euro..maar toch.

Gr Hans

40 euro? hm, heb je toch minstens 2 goede cd's voor....  ;)

En die newbie's moeten niet zo zeuren....  ;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

johan79

Citaat van: ajbeefde op november 17, 2010, 10:37:18
Hij begint met een uurtje fietsen zodat hij weet dat een dynamo stroom kan leveren....

Kijk hier wordt ik nou zo moe van, kap nou eens met Franks zijn topic te vervuilen, ik probeer serieus dit topic te volgen en wordt zo moe van die nutteloze opmerkingen en grappen die nergens over gaan. Het lijkt wel of jullie je vervelen op dit forum en dan maar dit soort onzin gaan posten.
Een grap kan ik waarderen, maar ik krijg steeds het idee dat jullie mensen belachelijk zitten te maken. KAPPEN AUB!!!!

Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

johan79

Citaat van: ajbeefde op november 17, 2010, 10:55:27
40 euro? hm, heb je toch minstens 2 goede cd's voor....  ;)

En die newbie's moeten niet zo zeuren....  ;D

Wil jij aub even kijken hoelang ik al op het forum zit?

Eerst lezen en dan reageren ja?

chansig

Citaat van: johan79 op november 17, 2010, 10:57:41
Kijk hier wordt ik nou zo moe van, kap nou eens met Franks zijn topic te vervuilen, ik probeer verdomme serieus dit topic te volgen en wordt zo moe van die nutteloze opmerkingen en grappen die nergens over gaan. Het lijkt verdomme wel of jullie je vervelen op dit forum en dan maar dit soort onzin gaan posten.
Een grap kan ik waarderen, maar ik krijg steeds het idee dat jullie mensen belachelijk zitten te maken. KAPPEN AUB!!!!

Die aub doet het hem voor mij net niet..Sorry. Nergens voor nodig om je zo te laten gaan. Heeft op mij in ieder geval geen effect, behalve dat ik een kleine glimlach niet kan onderdrukken.

Zoals geschreven: ik vind dat een grap op zijn tijd moet kunnen en die kan je niet altijd laten liggen. Daarnaast sta ik open voor alles en dat is ook de reden dat ik januari naar Frank toe ga..Ik wil hetw el eens horen. Als ik het hoor ben ik de eerste die dit zal melden.

Gr Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

ajbeefde

Citaat van: chansig op november 17, 2010, 11:03:19
Die aub doet het hem voor mij net niet..Sorry. Nergens voor nodig om je zo te laten gaan. Heeft op mij in ieder geval geen effect, behalve dat ik een kleine glimlach niet kan onderdrukken.

Zoals geschreven: ik vind dat een grap op zijn tijd moet kunnen en die kan je niet altijd laten liggen. Daarnaast sta ik open voor alles en dat is ook de reden dat ik januari naar Frank toe ga..Ik wil hetw el eens horen. Als ik het hoor ben ik de eerste die dit zal melden.

Gr Hans

Kleine glimlach?  Brede lach zul je bedoelen....  wat een ......   ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

S@m

Als ik het hoor ben ik de eerste die dit zal melden.

Als je het niet hoort meld je het toch ook hoop ik...

johan79

Gr Hans

Ik scheef net dat een grap zeker moet kunnen, maar zoals je zelf ook wel weet, loopt dit al langer in dit topic, en komt het niet meer grappig over, maar meer als een vervuiling van een topic.

chansig

Als je het vanuit de verschillende hoeken bekijkt dan is het vanuit iedereen te bergijpen. Maar goed...we hebben beide gezegd wat we ervan vinden.

@Sam: Dan ook.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Former member 78

Citaat van: S@m op november 17, 2010, 10:36:31
Toch geen letterlijk citaat mag ik hopen...

Nodig mij eens uit, en je staat raar te kijken ;D

Former member 78

Citaat van: frank2 op november 17, 2010, 10:06:35
overleg maar met snowmaster. Anita heeft haar goedkeuring gegeven dat je mag komen. Op voorwaarde dat je niet gaat zeiken over mijn melkpakjes :crazy: :crazy: :crazy:

Hoezo dat dan, ik noem ze zelfs ELKE keer schattig! :inlove:

S@m

Citaat van: ArjanR1 op november 17, 2010, 13:04:16
Nodig mij eens uit, en je staat raar te kijken ;D

Bij vrouwen met dergelijke uitspraken heb ik altijd een bepaald beeld voor me...

Former member 78

ajbeefde

Citaat van: S@m op november 17, 2010, 13:09:25
Bij vrouwen met dergelijke uitspraken heb ik altijd een bepaald beeld voor me...

;D

Lex Groningen

Afgelopen zaterdag (13-11) was het dan zover dat ik een bezoek zou brengen aan Frank om zijn set te gaan beluisteren.
De dag begon voor mij vroeg, om zes uur ging de wekker af. Even douchen en snel een broodje naar binnen werken en op weg naar de bus van 07:06 om daarna net op tijd te zijn om de trein te kunnen pakken van 07:36. Eenmaal op het station aangekomen was daar al de mededeling dat we een vertaging zouden hebben van een half uur, dit vanwege spoorweg werkzaamheden tussen Meppel en Zwolle. Dus vanaf Meppel met de bus naar zwolle en vanaf daar de trein richting Deventer om daar weer een andere trein te pakken richting Enschede. Na drie en een half uur was ik dan eindelijk in Enschede, toen moest ik nog even de bus pakken richting W&W dus na vier uur reizen kon mijn dag eindelijk beginnen waarvoor ik deze richting ben opgegaan.

Had met Frank afgesproken dat ik eerst naar W&W zou gaan om eens te kijken wat voor zaak dit was en om nog wat bestellingen te gaan doen. Eenmaal binnen werd ik gelijk vriendelijk geholpen. Even wat zitten kletsen onder het genot van een kop koffie werd het tijd om de zaak eens verder te bezichtigen. Halverwege de zaak kwam ik Arjan tegen, even kennis maken en wat kletsen over audio en dat soort dingen. even  later was het tijd om van Arjan afscheid te nemen. Niet veel later kwamen Frank en zijn vrouw de zaak binnen wandelen. Nadat we kennis hadden gemaakt zijn we de zaak nog maar eens doorgegaan.  Maar goed, tijd om W&W te verlaten en in te stappen om met de auto richting Almelo te gaan.

Eenmaal aangekomen bij het mooie vrijstaand huis van Frank en zijn vrouw moest ik natuurlijk eerst richting de set van Frank om een kijkje te nemen. Aan alles kun je zien dat Frank niet over één nacht ijs is gegaan. Vanaf het begin is alles goed aangepakt, van stoppenkast tot luidsprekers en alles wat daar tussen zit. Maar voordat we gingen luisteren werd mij gevraagd of ik wat wilde eten en drinken dit omdat mijn laatse maaltijd om half zeven in de ochtend was. Nadat ik mijn bordje leeg had en een klein presentje had overhandigd die ik voor hun had meegenomen werd het tijd waarvoor ik was gekomen. Had zelf een aantal cd's meegenomen en de eerste was gelijk raak Frank wilde hem gelijk hebben, was namelijk een cd van Dolorean - Not exotic. De volgende cd viel minder in de smaak was er namelijk één van Porcupine tree, dus die hebben we dan ook maar kort beluisterd. Toen werd het tijd voor een cd die ik zelf nog niet zolang in mijn bezit heb, maar waar ik naar één keer luisteren mijn bedenkingen had bij de opname van het cd-tje, vond het namelijk klinken alsof er iets voor de luidsprekers hing, maar voor de rest vind ik het qua muziek een heerlijk album. Deze cd verdween dus ook in de OPPO bij Frank en heb het dan over de cd van the Cure - Desintegration om vervolgens na nog geen minuut  er weer uitgehaald te worden, de woorden van Frank waren gelijk wat een bagger opname. Het lag gelukkig dus niet aan mijn gehoor of set.

Maar dan even over het geluid die Frank zijn set neerzet. Of de volume nu zacht staat of op een behoorlijk hoog volume het blijft erg prettig klinken om naar te blijven luisteren. Zo ook met de cd van Katie Melua waarvan ik weet dat menig luidspreker ermee de fout ingaat zodra zij uithaald met haar stem, bleef het hier erg fijn om naar te blijven luisteren, niks geen scherpe randjes of dat je heel snel denkt om de volume knop naar beneden te draaien. Na nog een aantal cd beluisterd te hebben kan ik alleen maar positief zijn over de set van Frank. Het geluid van zijn set geeft een mooie diepe zware en strakke bas zonder ook maar ergens rommelig te worden. Verder vond ik het vooral erg gedetaileert klinken instrumenten waren qua plaatsing duidelijk aanwijsbaar. Heb Frank dan ook mijn complimenten gegeven over hoe ik zijn set vond klinken, geweldig. Maar merkte aan Frank zijn woorden dat er nog een paar kleine dingen moeten gebeuren voordat het helemaal perfect is. Als ik eerlijk moet zijn denk ik dat Frank zijn set nooit af is, hij zal alleen maar bezig blijven om het te perfectioneren.

Jammer dat we de tweaks waar je zoveel over schrijft niet konden testen wat ze met je set doen, ik hoop dat dat er nog een keer van gaat komen. Ik begrijp je wel dat daar een hoop tijd in zal gaan zitten en die tijd hadden we jammer genoeg ook niet omdat ik tegen vijf uur weer richting station moest om de trein te halen. Was dan ook pas weer om half tien terug in Groningen, maar dat kwam ook dat ik in de verkeerde trein was gestapt met als eindbestemming Nijverdal en ik dus weer terug kon met hetzelfde treintje richting Almelo om daar de intercity te pakken.

Hoop dat we het nog een keer over kunnen doen, Frank. Zal dan wel komen met de auto, dit omdat ik nu meer tijd kwijt was aan het reizen met het openbaar vervoer dan dat we hebben kunnen luisteren.

Edit: Zal deze week nog even wat meer hier schrijven over de sound van je set. Dit door tijd gebrek is het maar een klein stukje geworden. 
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Deleted member

CiteerDeze cd verdween dus ook in de OPPO bij Frank en heb het dan over de cd van the Cure - Desintegration om vervolgens na nog geen minuut  er weer uitgehaald te worden, de woorden van Frank waren gelijk wat een bagger opname. Het lag gelukkig dus niet aan mijn gehoor of set.

Schandalig stelletje audiofielen!! ;) Luisterden jullie nou naar een set of naar muziek? En zou een goede set niet gewoon alles genietbaar af moeten kunnen spelen? Dit laatste gewoon als puntje ter overpeinzing! :smile:

Verder leuk verhaal, het OV lijkt me in dit soort gevallen zelden een optie meer!  ;D

frank2

Deze cd van The Cure was echt niet te pruimen, totaal geen fatsoenlijk geluid. Zwaar gecomprimeerd middentoon achtig geluid als een slecht mp3 opname. Als tegenhanger heb ik toen maar The Cure - faith opgezet, die opnames uit 1981 zijn wel goed. Het verschil was evident, Alex was er stil van.

Als ik zo'n cd zou hebben draai ik hem gewoon niet, mijn gehele muziekbeleving valt dan weg en ik erger mij kapot aan de slechte opname. Ik heb datzelfde gehad met Ilse delange incredible, de muziek vind ik goed maar de opname is gewoon niet best ze zijn hier erg bezig geweest op deze cd om de loudness war te promoten, alles klinkt even hard, perfect voor in de auto of mp3 speler, maar ik erger mij daar echt aan dus ik draai 'm niet. Dat komt vooral ook omdat ik weet hoe de muziek kan klinken en natuurlijk niet alles is perfect hoeft ook niet, maar deze 2 gingen voor mij te ver. Duffy is ook niet super maar is wel te draaien.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

blue-eyes

Doel en middel ;) Wat is belangrijker? Is het muziek luisteren of de techniek?

Ik kan zelf op een wekkerradio van muziek genieten. Ook klinkt het technisch gezien voor geen meter!

Lange trip voor je Alex . . . . verstandig dat je de volgende keer de wagen pakt ;)

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Lex Groningen

Citaat van: Antoine op november 17, 2010, 21:32:07
Schandalig stelletje audiofielen!! ;) Luisterden jullie nou naar een set of naar muziek? En zou een goede set niet gewoon alles genietbaar af moeten kunnen spelen? Dit laatste gewoon als puntje ter overpeinzing! :smile:

Verder leuk verhaal, het OV lijkt me in dit soort gevallen zelden een optie meer!  ;D

Ik heb inderdaad voornamelijk zitten luisteren naar Frank zijn set met voor mij bekende muziek.
Maar zo kreeg ik ook muziek te horen waar ik jammer genoeg nog nooit van had gehoord namelijk, Alison Krauss - Union station live, Loreena mc Kennitt - Night from the alhambra. En zit op zo'n moment dan ook echt te genieten van de muziek.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

RobertVanWoerden

Citaat van: frank2 op november 17, 2010, 21:43:36
Deze cd van The Cure was echt niet te pruimen, totaal geen fatsoenlijk geluid. Zwaar gecomprimeerd middentoon achtig geluid als een slecht mp3 opname. Als tegenhanger heb ik toen maar The Cure - faith opgezet, die opnames uit 1981 zijn wel goed. Het verschil was evident, Alex was er stil van.

Als ik zo'n cd zou hebben draai ik hem gewoon niet, mijn gehele muziekbeleving valt dan weg en ik erger mij kapot aan de slechte opname. Ik heb datzelfde gehad met Ilse delange incredible, de muziek vind ik goed maar de opname is gewoon niet best ze zijn hier erg bezig geweest op deze cd om de loudness war te promoten, alles klinkt even hard, perfect voor in de auto of mp3 speler, maar ik erger mij daar echt aan dus ik draai 'm niet. Dat komt vooral ook omdat ik weet hoe de muziek kan klinken en natuurlijk niet alles is perfect hoeft ook niet, maar deze 2 gingen voor mij te ver. Duffy is ook niet super maar is wel te draaien.

Welke cd van Porcupine Tree hebben jullie gedraaid? Of de muziek nu wel of niet je smaak is, de opnamen zijn wel van hoge kwaliteit, zeker de dvd-a's.

Snowmaster

Daarnaast sta ik open voor alles en dat is ook de reden dat ik januari naar Frank toe ga..Ik wil hetw el eens horen. Als ik het hoor ben ik de eerste die dit zal melden.

Gr Hans

Een deel (30%) is vrij eenvoudig terug te zetten naar origineel. Met wat kort montagewerk is waarschijnlijk zelfs ca. 60%-70% van de vooruitgang tijdelijk ongedaan te maken.
Hans, maak je dus maar geen zorgen, ik weet 100% zeker dat jij dit hoort. De enige onzekere factor is alleen de hoeveelheid verbazing als jij dit nog niet eerder hebt waargenomen. Leuk ook dat je er open voor staat.
Vrijdag gaan Frank en ik weer een stapje vooruit maken, dus het verschil wordt nog groter  ;D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Lex Groningen

Citaat van: Blue-Eyes op november 17, 2010, 21:54:59
Doel en middel ;) Wat is belangrijker? Is het muziek luisteren of de techniek?

Ik krijg deze vraag wel vaker in mijn omgeving. ;) Eigenlijk moet het natuurlijk genieten van de muziek zijn. Maar merk aan mezelf (hoe graag ik het ook minder zou willen) Dat ik tegenwoordig vaak  kritisch en technisch luister.

Citaat van: Blue-Eyes op november 17, 2010, 21:54:59
Lange trip voor je Alex . . . . verstandig dat je de volgende keer de wagen pakt ;)

Tja, en over wat voor afstand praten we eigenlijk. Met de auto doe je er nog geen anderhalf uur over.
Hoop dan ook dat ik de centen rond de zomer bijelkaar heb om weer een leuke auto voor de deur te hebben.

Lex Groningen

Citaat van: RobertVanWoerden op november 17, 2010, 22:06:32
Welke cd van Porcupine Tree hebben jullie gedraaid? Of de muziek nu wel of niet je smaak is, de opnamen zijn wel van hoge kwaliteit, zeker de dvd-a's.

De opname is ook niet slecht net zoals je zelf zegt die zijn van hoge kwaliteit. Ging er meer om dat dit niet Frank zijn soort muziek is. Ik zelf vind het heerlijke muziek en heb dan ook meerdere albums van hun. Maar de cd die ik had meegenomen was de album The incident.

RobertVanWoerden

The Incident hakt er ook wel direct flink in :) Super album, maar met zoveel dingen, je moet er wel van houden. Ben benieuwd naar de rest van je verslag.

Lex Groningen

Citaat van: RobertVanWoerden op november 17, 2010, 22:19:04
The Incident hakt er ook wel direct flink in :) Super album, maar met zoveel dingen, je moet er wel van houden. Ben benieuwd naar de rest van je verslag.

De rest van het verhaal zal ik neerzetten in het verslagje wat ik schreef over Frank zijn set. Zal alleen even moeten zoeken naar de juiste woorden zodat iedereen mij begrijpt en we geen misverstanden krijgen. ;) Gebruik zelf namelijk andere woorden dan dat ik hier vaak tegenkom.

vanzomereng

Citaat van: Antoine op november 17, 2010, 21:32:07

Zondag ga ik naar Frank en natuurlijk niet alleen om muziek te luisteren maar in de 1e plaats,
hoe zijn set klinkt.  Als het alleen om muziek luisteren ga, kan ik net zo goed thuis blijven.

Niettemin, hoeft er voor mij niet perse geexperimenteerd te worden met het verwisselen van allerlei
zekeringetjes, kabeltjes e.d.
Gewoon wat muziek meebrengen, relax achterover, luisteren en dan maar hopen, dat je betrokken wordt in de muziek
(maar volgens mij gaat dit wel goed komen  ;D)

Uiteraard wil ik van dit bezoek wel een mooi wat uitgebreider (subjectief  :notify:) verslag uitbrengen,
per slot van rekening zitten we hier op een Hifi/HT-forum en dan ontkom je er niet aan om automatisch
vergelijkingen te maken met je eigen referetiekaders.

Niettemin hoeft bovenstaande een relaxte luistermiddag niet in de weg te staan.

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless