Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Oke, sinds de ceraballs zijn geplaatst is de gehele set echt een stuk veranderd, vooral de rust en de snelheid v.d. bas vallen op, daarnaast de zuiverheid van de muziek. Ik hoor nog steeds nieuwe dingen in de muziek die ik voorheen niet hoorde. Eind deze week komen de lang verwachte zekeringen die voor een beetje smoothheid zorgen en meer diepte brengen in de muziek.

Daarna ga ik samen met Snowmaster nog allerlei dingen fine tunen, wat als het goed is toch weer iets hoorbaar zal zijn. En dan wordt het heel stil in dit topic, ik heb geen plannen om nog iets te upgraden, zou ook niet weten wat.

Jullie kunnen na zaterdag aan Alex vragen hoe het hier klinkt en wat een zekering veranderen in de meterkast doet aan het geluid. Hij komt a.s. zaterdag hier en dat wordt vast heel gezellig.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Former member 78

Frank,

We hadden het er idd gisteren nog over, dat het ''wel een keer'' goed is.

Maar toch hé, geef ik jou maximaal een jaar voordat er weer wat leuks
verandert is ;D

frank2

vlgs mijn vrouw duurt dat slecht 1 maand, ben het niet met haar eens....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Former member 78

S@m

Citaat van: frank2 op november 11, 2010, 18:43:37
Jullie kunnen na zaterdag aan Alex vragen hoe het hier klinkt en wat een zekering veranderen in de meterkast doet aan het geluid. Hij komt a.s. zaterdag hier en dat wordt vast heel gezellig.

Ik ben erg nieuwsgierig naar Alex z'n bevindingen. Met Grunningse nuchterheid zal er geluisterd worden en daar hou ik wel van... ;)

frank2

Hier in 't oosten bint wie anders net zo hooor

S@m

Lex Groningen

Ben dan ook zelf erg benieuwd wat deze veranderingen met het geluid zullen doen, maar dit zal ik zaterdag allemaal wel horen.
Wie weet ben ik wel zo enthousiast dat ik ook gelijk wat aan de stoppenkast hier thuis ga (laten) doen.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Snowmaster

Citaat van: frank2 op november 11, 2010, 18:56:49
vlgs mijn vrouw duurt dat slecht 1 maand, ben het niet met haar eens....

Ik wel.... :D :D :D.  Ze kent jou gewoon heel erg goed  ;D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Lex Groningen

Zo ben eindelijk dan weer thuis, lang leve het openbaar vervoer. >:( Frank, heb vandaag genoten bij jullie thuis, was namelijk erg gezellig. En ik heb het je vandaag al een paar keer gezegd maar vind je set echt fantastisch klinken. Zoals beloofd zal ik halverwege deze week even een verslagje schrijven van deze geslaagde dag. Wil jou en je vrouw bij deze nogmaals bedanken voor jullie gastvrijheid.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

De zekeringen van furutech zitten nu in de VV en EV en zorgen voor meer diepte in het geluid en naast een grote fijndefinitie toch voor een muzikaliteit die mij tot voor kort nog niet bekend was. Een goede aankoop dus.

Het geluid is zeer open, briljant hoog, afgrond diepe bas, zeer zuiver en toch een volle sound, gitaren klinken niet kaal maar hebben " vulling" .

nb: de laatste grote aankoop dit jaar.
(furutech zekeringen, 3 sets a 3 ceraballs en hifi tuning demagnetiser)

Snowmaster en ik gaan nu alleen nog fine tunen en optimaliseren.

Kon trouwens bij cd wow niet laten liggen: Yello - Essential 7,99 -/- 1,= korting

Lex Groningen

Mooi, de zekeringen waar je het zaterdag over had zijn nu dus binnengekomen. Leuk dat het weer wat doet in je set en jammer dat we dat zaterdag niet even konden vergelijken.

Snowmaster

Met een big smile zit ik hier te typen, want Frank is al weer een paar goede voornemens vergeten, zoals....

Citaat van: frank2 op november  7, 2010, 12:47:15
naar aanleiding van vele berichten (van voornamelijk ongeloof en dergelijke) hier en elders heb ik besloten om in dit topic puur en alleen hooguit vermelden wat er nieuw is. Verder zal ik niet meer vertellen wat de "nieuwe" items/dingen doen in mijn set.
Ook zal ik zo min mogelijk reageren in andere topics.

Vlak hierboven staat geloof ik wat je laatste aanwinst doet  :D :D :D

Citaat van: ArjanR1 op november 11, 2010, 18:54:46
Frank,

We hadden het er idd gisteren nog over, dat het ''wel een keer'' goed is.

Maar toch hé, geef ik jou maximaal een jaar voordat er weer wat leuks
verandert is ;D

Arjan geeft jou een jaar tijd, maar ik weet nu al wat je gaat zeggen voor vrijdag 16.00 uur  :D :D :D
Ja, ik weet het, het is maar een kleinigheid maar het gaat om het principe  ;)
Vrijdagmiddag kom ik bijna zeker naar je toe  :coffee:
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

1. de reacties op berichten zijn nu weer normaal en daar heb ik geen problemen mee, dus kan ik weer gaan schrijven

2. ik heb een zeer sterk vermoeden wat dat zal zijn, ik weet ook al wat het kost en dat is niet zoveel geld. Gelukkig zijn de dure aankopen nu achter de rug.

frank2

Citaat van: Snowmaster op november 16, 2010, 22:13:41

Vrijdagmiddag kom ik bijna zeker naar je toe  :coffee:

je bent meer dan hartelijk welkom hier (maar dat wist je al)
Trouwens we moeten de plaatsing v.d. ceraballs toch even controleren.

Former member 78

Is er bezwaar tegen, als ik vrijdag wat kom leren mbt stroom?

frank2

overleg maar met snowmaster. Anita heeft haar goedkeuring gegeven dat je mag komen. Op voorwaarde dat je niet gaat zeiken over mijn melkpakjes :crazy: :crazy: :crazy:

scrutinizer

Citaat van: ArjanR1 op november 17, 2010, 10:02:41
Is er bezwaar tegen, als ik vrijdag wat kom leren mbt stroom?

Not all is monkey see, monkey do. :notify:

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

chansig

Het is ook als grapje bedoelt..niet om te zuigen oid. Maar sommige grapjes moeten gemakat worden..vind ik dan.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

S@m

Citaat van: frank2 op november 17, 2010, 10:06:35
Op voorwaarde dat je niet gaat zeiken over mijn melkpakjes

Toch geen letterlijk citaat mag ik hopen...

ajbeefde

Citaat van: chansig op november 17, 2010, 10:36:21
Het is ook als grapje bedoelt..niet om te zuigen oid. Maar sommige grapjes moeten gemakat worden..vind ik dan.

Gr Hans

Hij begint met een uurtje fietsen zodat hij weet dat een dynamo stroom kan leveren....
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

johan79

Ik heb onlangs bij Frank het verschil gehoord tussen 2 zekeringen en was voorheen net zo sceptisch als jullie, maar vond ondanks dat ik behoorlijk moe was die dag, dat het verschil enorm was.

Het viel met name op dat het geluidsbeeld groter klonk en dat het laag meer/beter werd.

Ik stond hier echt van te kijken en heb dat Frank ook herhaaldelijk laten weten.

Als mensen hier niet voor open staan moeten ze het vooral niet gaan toepassen, maar laat nou in hemelsnaam dit topic leesbaar voor de mensen die dit wel interesseert!!!
Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

chansig

Block je me gewoon.. :D

Soms een grapje tussendoor moet wel kunnen vind ik. Maar als dat ook niet meer kan en mag moet Frank misschien maar een verzoek indienen dat bepaalde mensen zijn topic niet mee kunnen lezen.

Ik hoop dat ik net zo verrrast ben als dat jij bent. Dan ga ik die dingen gelijk kopen..niet die van 40 euro..maar toch.

Gr Hans
Coax AQ Carbon