Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

Is een serieuze vraag Frank2, waarom zou het niet werken? waarom zo resoluut?
JBL PRX Power!

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

frank2

ik heb net van cd wow 2 cd's die ik besteld had binnen gekregen; michael buble hollywood editon (12 euro)en alison krauss/robert palmer raising sands.(8 euro) Deze had ik als kopie hier al langere tijd, kopie met eac.
Ik heb ze nu eens vergeleken; de koop cd is toch een stukje beter, betere definitie, de bekkens bij het eerste nr van alison en robert klinken opeens gedefinieerder en beter dan op de kopie.

Ik stel bij deze dus mijn veronderstelling dat het niets uitmaakt bij, doordat ik nu in staat ben door mijn steeds opgewaardeerde set hoor ik nu dus ook de verschillen, dat was een paar maand geleden niet zo.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

ajbeefde

Wel grappig dat je dat nu zelf op merkt, maar dat heeft niets met je set te maken.

Op iedere goede set zonder alle toeters en bellen is dat verschil ook te horen, zelfs als het een remaster zou zijn.
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: frank2 op november  6, 2010, 14:48:23
Ik heb ze nu eens vergeleken; de koop cd is toch een stukje beter, betere definitie, de bekkens bij het eerste nr van alison en robert klinken opeens gedefinieerder en beter dan op de kopie.

Ik stel bij deze dus mijn veronderstelling dat het niets uitmaakt bij, doordat ik nu in staat ben door mijn steeds opgewaardeerde set hoor ik nu dus ook de verschillen, dat was een paar maand geleden niet zo.

Betreft het hier een download cd of een kopie getrokken van het origineel....en maak je nu een statement dat het verschil (download) kopie/origineel een paar maanden geleden niet hoorbaar was en nu wel...?

Ik had laatst een lossless download met eac van Yello...het origineel is behoorlijk mooier....echter een kopie van het origineel is een ander verhaal... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

frank2

Het betreft een kopie van een originele cd (uit de bieb) die ik met EAC gekopieerd heb. Vergeleken met de een originele koop cd die vandaag bij mij binnen kwam.

Een paar maand geleden had ik behalve een AHP module en een goede furutech verdeeldoos niets gedaan aan stroom. (in de meterkast) Nu met de cones en ceraballs + diverse veranderingen die Snowmaster in de meterkast heeft gedaan is het geluid tov. een paar mnd geleden een stuk verbeterd, meer definitie, rust diepte enz is het resultaat, nu hoor ik wel verschil, een paar maand geleden toen ik dat ook probeerde was het meer van hoor ik nu iets anders of niet, terwijl je nu gewoon duidelijk verschil hoort, ik zette de cd op en dacht meteen hey de bekkens klinken anders dat gecontroleerd met de kopie en daarna hetzelfde gedaan met M. Buble origineel en kopie hetzelfde verhaal, een verschil duidelijk hoorbaar.

Ik schrijf natuurlijk niet voor niets dat mijn set weer stuk vooruitgegaan is.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

naar aanleiding van vele berichten (van voornamelijk ongeloof en dergelijke) hier en elders heb ik besloten om in dit topic puur en alleen hooguit vermelden wat er nieuw is. Verder zal ik niet meer vertellen wat de "nieuwe" items/dingen doen in mijn set.
Ook zal ik zo min mogelijk reageren in andere topics.

Kwabbernoot

Ik had niet gedacht dat de aanpassing van de naam van dit draadje hier op zou gaan slaan.  :-\

Ik vind het echt jammer Frank dat je de rem erop zet. Ik vind dit soort draadjes toch altijd wel erg leuk om te lezen.

Groeten...

Former member 78

Vandaag weer ff bij Frank geweest.
Klinkt nog steeds heerlijk die set :inlove:

Ook van zijn melkpakjes een foto gemaakt, met mijn hand er op.
Het zelfde net bij mijn speakers.

Let niet op de kwaliteit, want ze zijn met mijn mobiel gemaakt.

De Be10

De Be20

chansig

Dat is ook niet mooi..2 verschillende kleuren..Is dat iets van Usher ?  :o :dry:

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Former member 78

Citaat van: chansig op november 10, 2010, 18:19:42
Dat is ook niet mooi..2 verschillende kleuren..Is dat iets van Usher ?  :o :dry:

Gr Hans

Is dat een dwangmatige post van jou, Hans?

chansig

Gewoon een grapje..Ik denk dat ligt er zo dik bovenop..want wie maakt/koopt er nu bewust 2 speakers met verschillende kleuren.

Helaas...

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Former member 78

Citaat van: chansig op november 10, 2010, 18:23:22
Gewoon een grapje..Ik denk dat ligt er zo dik bovenop..want wie maakt/koopt er nu bewust 2 speakers met verschillende kleuren.

Helaas...

Gr Hans

Als je kijkt hoe er soms in dit topic gereageerd wordt, dan kijk ik nergens meer raar van op.

frank2

leuke hand trouwens  ;D ;D

S@m

Heb je niet stiekem je trui en horloge bij een kleuter om/aan gedaan op foto 2..?

Former member 78

Citaat van: S@m op november 10, 2010, 19:43:55
Heb je niet stiekem je trui en horloge bij een kleuter om/aan gedaan op foto 2..?

Dan moet ik eerst nog een kleuter vinden van 140cm ;D

Snowmaster

Citaat van: ArjanR1 op november 10, 2010, 21:59:17

Om bij de bovenkant van de BE20 te komen, moest hij eerst bovenop de BE10 klimmen  :D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

S@m

Citaat van: ArjanR1 op november 10, 2010, 21:59:17

Dit soort dingen zijn ondertussen toch ook wel in het oosten doorgedrongen... ;D

ajbeefde

Citaat van: S@m op november 11, 2010, 09:07:47

Dit soort dingen zijn ondertussen toch ook wel in het oosten doorgedrongen... ;D

Is waarschijnlijk het verkeerde hout en audiofiel niet verantwoord om te gebruiken nabij de set.

Former member 78

Dat kennen wij hier niet, vertel, wat is het? ;D

Lex Groningen

Typisch weer een opmerking van iemand uit de randstad. ;) Kom je wel eens buiten de randstad, Dick. ;D
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

S@m

Lex Groningen

Haal ik je wel een keer op met mijn paard en wagen. :D
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

S@m

Citaat van: Alex Groningen op november 11, 2010, 18:15:32
Haal ik je wel een keer op met mijn paard en wagen. :D
Kan je de met blanco ingevette jutezakken thuis laten, hier hebben we paraplu's...

Lex Groningen

Citaat van: S@m op november 11, 2010, 18:29:20

Kan je de met blanco ingevette jutezakken thuis laten, hier hebben we paraplu's...

;D

Laten we maar weer ontopic gaan. ;)