Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Citaat van: S@m op november  5, 2010, 10:45:17
Dat heb in in de gaten, sta jij je vrouw toe om jouw toetsenbord te gebruiken ???

zijn toetsen bord is ook mijn toetsen bord voor sommige die het nog niet weten op dit forum wij zijn wel getrouwd
by the way je praat nu met mij niet frank   ;)
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op november  5, 2010, 10:50:13
zijn toetsen bord is ook mijn toetsen bord voor sommige die het nog niet weten op dit forum wij zijn wel getrouwd
by the way je praat nu met mij niet frank   ;)

Dan mag je best veel van Frank.

Maar even over je oren...

Vrouwen en een eerlijke conclusie vwb audio is niet zo'n beste referentie, een bepaald gedeelte van de maand super kritisch en het andere moment een veel romantischer gehoor...

frank2

Citaat van: S@m op november  5, 2010, 10:53:54
Dan mag je best veel van Frank.

Maar even over je oren...

Vrouwen en een eerlijke conclusie vwb audio is niet zo'n beste referentie, een bepaald gedeelte van de maand super kritisch en het andere moment een veel romantischer gehoor...
je weet nogal veel ben je soms een vrouw in je vorig leven geweest.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op november  5, 2010, 10:56:02
  je weet nogal veel ben je soms een vrouw in je vorig leven geweest.

Misschien, maar in dit leven ben ik een gevoelsmens en leef erg met jullie vrouwen mee  ;)

frank2

Citaat van: S@m op november  5, 2010, 10:57:54
Misschien, maar in dit leven ben ik een gevoelsmens en leef erg met jullie vrouwen mee  ;)

en zo hoort het ook

advr

het staat tevens vast dat vrouwen betere oren hebben dan mannen ;D
dus pas dubbel op wat je zegt :music: :music:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

S@m

Citaat van: advr op november  5, 2010, 11:06:59
het staat tevens vast dat vrouwen betere oren hebben dan mannen ;D
dus pas dubbel op wat je zegt :music: :music:

Ik geloof dat ik het wel weer goed heb gemaakt met Frank's eega... :smile:

advr

Citaat van: S@m op november  5, 2010, 11:09:41
Ik geloof dat ik het wel weer goed heb gemaakt met Frank's eega... :smile:

denk het ook wel :P
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

frank2

Eindelijk heb ik de Ceraballs binnen. De eerste indruk:

Zoals enige tijd geleden heb ik de ceraballs eerst onder de Oppo en de VV gezet, dit had ik al eerder gedaan met de ceraballs van Snowmaster. En ja het geluid deed weer hetzelfde als toen, strakker, meer gelaagdheid, mooier stereo effect, diepte. Daarna heb ik (wat ik niet eerder heb gedaan omdat Snowmaster niet meer setjes heeft) ook ceraballs onder de EV gezet. Het effect was nog meer van boven geschrevene maar daarnaast viel erg sterk op dat de bas opeens zoveel strakker en dieper was geworden, simpel en overdreven gezegd het doordreunen v.d. bas was geheel weg. Toen nog vlug voor de tv weer aanmoest een LP opgezet. Eindelijk kon ik de LP van Jo Lemaire die ik erg vaak draai eens hard zetten zonder dat het geluid een kakofonie wordt, het blijft helder, rustig heel erg leuk.

Het moeilijkste is/was om de uithalen van vrouwenstemmen zoals kate melua en alison krauss onder controle te krijgen, dus dat ze "los" staan te zingen maar dat het geluid helder blijft. De eerste indruk is dat ze erg helder blijven, geen schreeuwigheid vertonen maar dat ze behoorlijk kunnen blazen/zingen. (achteraf bleek dat ik de volume op 12 uur had staan, dus behoorlijk hard aan het spelen was)

Ik heb nog een setje voor de Cambridge zodat die ook meekan met de rest, een test van enige tijd geleden gaf nogal een flinke verbetering, dus dat moeten we morgen maar eens doen.

De eerste indruk is dat het een verantwoorde aankoop is geweest. Nu nog de furutech zekeringen

Snowmaster

Goed te horen dat de bas meer controle heeft gekregen. Hier hoopte ik al op, maar je weigerde in het begin aan 4 sets te denken. Goede beslissing !
Het hele geheel zal ook meer upfront en dynamischer spelen, maar tevens relaxter overkomen.
Ik zag dat je topictitel is veranderd in "het eind is in zicht".  Hopelijk halen wij het einde, want er zijn nog een paar lastige aanpassingen te gaan. Ik neem wel weer iets mee voor de volgende stap.
Wat mis je nog in het geluid, wat valt je nu op?
Je weet dat de ceraballs rustiger worden in de loop van de avond ? (voorzetje voor Raph... ;) )   
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

S@m

Citaat van: Snowmaster op november  5, 2010, 19:33:18
Je weet dat de ceraballs rustiger worden in de loop van de avond ? (voorzetje voor Raph... ;) )   

Dat heet toch gewenning..?

frank2

G
Wat mis je nog in het geluid, wat valt je nu op?

dat is me nu nog te snel, zit tv te kijken en ga morgen wel weer luisteren, uit ervaring weet ik dat na verloop van tijd je dingen gaan opvallen en dan kun je me beter deze vragen stellen.

wat me opvalt is de zuiverheid, de bas , de stemmen die (soms) erg dynamisch zijn, dus de vrouwenstemmen (heb ik ook het meest naar geluisterd) ik weet niet wat ik nu mis.... is nog te vroeg

RobertVanWoerden

Frank, ik vergis me wellicht, maar de cones van Rogier kwamen toch beter uit je test?

S@m

Raphie

Die Ceraballs maken me niet uit, maar ik wacht nog steeds op je antwoord in je zekeringen topic.........
JBL PRX Power!

Snowmaster

Citaat van: Raphie op november  6, 2010, 09:38:17
Die Ceraballs maken me niet uit, maar ik wacht nog steeds op je antwoord in je zekeringen topic.........

Ik denk dat ik duidelijk ben geweest.  Misschien voor jou weer eens niet, maar dat is ook niets nieuws.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Citaat van: frank2 op november  5, 2010, 19:11:26
Eindelijk heb ik de Ceraballs binnen. De eerste indruk:

Zoals enige tijd geleden heb ik de ceraballs eerst onder de Oppo en de VV gezet, dit had ik al eerder gedaan met de ceraballs van Snowmaster. En ja het geluid deed weer hetzelfde als toen, strakker, meer gelaagdheid, mooier stereo effect, diepte. Daarna heb ik (wat ik niet eerder heb gedaan omdat Snowmaster niet meer setjes heeft) ook ceraballs onder de EV gezet. Het effect was nog meer van boven geschrevene maar daarnaast viel erg sterk op dat de bas opeens zoveel strakker en dieper was geworden, simpel en overdreven gezegd het doordreunen v.d. bas was geheel weg. Toen nog vlug voor de tv weer aanmoest een LP opgezet. Eindelijk kon ik de LP van Jo Lemaire die ik erg vaak draai eens hard zetten zonder dat het geluid een kakofonie wordt, het blijft helder, rustig heel erg leuk.

Het moeilijkste is/was om de uithalen van vrouwenstemmen zoals kate melua en alison krauss onder controle te krijgen, dus dat ze "los" staan te zingen maar dat het geluid helder blijft. De eerste indruk is dat ze erg helder blijven, geen schreeuwigheid vertonen maar dat ze behoorlijk kunnen blazen/zingen. (achteraf bleek dat ik de volume op 12 uur had staan, dus behoorlijk hard aan het spelen was)

Ik heb nog een setje voor de Cambridge zodat die ook meekan met de rest, een test van enige tijd geleden gaf nogal een flinke verbetering, dus dat moeten we morgen maar eens doen.

De eerste indruk is dat het een verantwoorde aankoop is geweest. Nu nog de furutech zekeringen

even een aanvulling:

Ik heb de ceraballs nu ook onder de cambridge (HT reciever) gezet en ook hier valt als eerste op dat bas ogenblikkelijk strak en diep is, daarnaast ruimte, diepte, wegsterven van stemmen en vooral weer de zuiverheid. Ook bij cd's blijf je exact dit horen, puur zuiver, diepte, open.
Heb net even een stukje underworld op bluray gekeken, het geluid zo mooi, echo van stemmen in een lege ruimte, de rust en de zware geluiden bij het wegschuiven van zware deuren, je beleeft het gewoon.
Het mooiste is dat het beeld ook verbetert en daarnaast het totale "gebrek" aan hardheid wat ik eerst af en toe en vooral met films / muziek dvd's wel had.

Een zeer goede investering.
nb: de ceraballs werken in combinatie met de ca cones voortreffelijk.

Raphie

Citaat van: Snowmaster op november  6, 2010, 10:48:14
Ik denk dat ik duidelijk ben geweest.  Misschien voor jou weer eens niet, maar dat is ook niets nieuws.
Nee, dat ben je niet, en sowieso niet cocreet, maar zullen we daar even verder gaan?
JBL PRX Power!

Lex Groningen

Citaat van: Raphie op november  6, 2010, 09:38:17

Waarom moet dit in Frank zijn topic? Kan toch ook via PM of in de desbetreffende topic?
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Raphie

Citaat van: Alex Groningen op november  6, 2010, 10:58:08

Waarom moet dit in Frank zijn topic? Kan toch ook via PM of in de desbetreffende topic?
dat geef ik toch net aan? beetje jammer om in te haken, zijn nu al 3 offtopic posts .....
JBL PRX Power!

Snowmaster

Citaat van: frank2 op november  6, 2010, 10:53:46
nb: de ceraballs werken in combinatie met de ca cones voortreffelijk.

Frank, je schrijft zojuist een heel stuk over de Ceraballs, maar plaatst een slotconclusie over hun samenspel met de Cones.
Alle door jou hierboven gemelde componenten staan nu op Ceraballs en voor zover ik weet maakten de Cones geen onderdeel uit van bovengenoemde luisterindruk.
Ik plaats deze kanttekening alleen omdat het mischien lezers op het verkeerde been zet.
Het verwarde mij nl. wel even  ;)
Ben wel blij dat je er gelukkig mee bent en je set weer beter is gaan weergeven.

Citaat van: frank2 op november  5, 2010, 20:26:37
dat is me nu nog te snel, zit tv te kijken en ga morgen wel weer luisteren, uit ervaring weet ik dat na verloop van tijd je dingen gaan opvallen en dan kun je me beter deze vragen stellen.

wat me opvalt is de zuiverheid, de bas , de stemmen die (soms) erg dynamisch zijn, dus de vrouwenstemmen (heb ik ook het meest naar geluisterd) ik weet niet wat ik nu mis.... is nog te vroeg

Heerlijk, ik geniet van jouw plezier, je beschrijft het ook precies goed.
De stemmen worden nog dynamischer. Waarschijnlijk hoor je nu al makkelijker dat bij zang of spraak bepaalde lettergrepen harder klinken of het hoofd juist iets wegdraait. Jouw set kan deze "3D" beleving goed weergeven en waarschijnlijk kunnen wij samen deze ruimte informatie nog verder verbeteren.
Al iets gehoord van Furutech?

S@m

frank2

de ca cones staan onder de sat reciever en platenspeler, onder de rest staan de ceraballs. Als ik naar de sat reciever of platenspeler luister klinkt dat ook erg goed, maw. hetgene wat de ca cones doen wordt niet verdoezelt of wat dan ook door de ceraballs. Naar blijft intact. Het is meer een combinatie geworden: het iets schonere middengebeid van de cones in samenhang met de ceraballs die juist op andere gebieden weer dingen doet, ze versterken elkaar als het ware.

Raphie

Maar als je nu de cones eens op de balls zet (of andersom?) heb je dan niet "best of both worlds"  ?
JBL PRX Power!

frank2

graag GEEN onzin verhalen in dit topic, zoals bovenstaande dank