Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

P_j_V en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn M

Citaat van: ArjanR1 op oktober 30, 2010, 09:02:48
Want er past maar 1 Be20 in de bus, das dus 2x rijden.

Dat is niet waar. Er passen makkelijk twee BE20's in de bus. Zeker in de nieuwe.
Dutch & Dutch

johan79

Citaat van: Snowmaster op oktober 30, 2010, 12:07:05
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat de soundstage van de BE20 zo veel groter is. 

Ik heb hier de 8871 op demo gehad en die liet toch duidelijk een groter beeld horen tov de 8571

Ik heb een L kamer en de muziekanten zaten soms gewoon in de keuken te spelen.

Nou is het zo dat ik wel van een groot/upfront geluid hou, maar dit werd mij zelfs teveel. (het gevoel hebben dat de zang pal voor je neus staat te zingen).
Daarom ben ik ook voor de 8571 van Arjan gegaan. Ik mis daarnaast misschien wel weer wat autoriteit die de 8871 wel had, dus ik heb een compromis moeten maken en ben op dit moment erg tevreden met de 8571.

Ik heb even later ook de BE10 bij Frank mogen horen en deze setup klinkt in mijn oren zoals ik het hier ook wel zou willen hebben, maar dat is allemaal toekomst muziek.
Ik heb ook de BE20 bij W&W gehoord, deze klonken ook zeer goed, weet dus niet hoe ze bij Arjan klinken, maar aan de verhalen te lezen bevallen ze Arjan heel goed.
Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

Former member 78

De Be20 klinkt hier bij mij, stukken beter dan bij WenW ;)

Kingpin

Even een paar postings terug:
Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 28, 2010, 21:13:41
Klopt inderdaad dat je aan het einde van dit nummer het nog beter hoort en kunt waarnemen dat de (akoestische) bas gitaar dieper gaat dan de basdrum.
De basdrum gaat niet zo diep door en zorgt helemaal niet voor problemen of echt diepgaand geluid. Normaal diepgaand geluid ;)
Ik krijg de indruk dat bij luidsprekers waar deze discussie betreft de song Polly come home over begonnen is het laag teveel overheerst, nu kan het ook liggen aan de ruimte of de luidspreker zelf of zelfs aan de gebruikte apparatuur.Ik denk in combinatie met luidsprekers en de (kleine) ruimte voor deze luidsprekers.Maar de basdrum of hoe Frank schrijft trommel kan niet zoveel stof doen opwaaien ;).
Even een aanvulling op de desbetreffende luidsprekers en de song Polly come home. Er wordt niets anders gepraat dan over de trommel of beter gezegd basdrum maar terwijl er duidelijk een (akoestische) bas gitaar erbij zit en dieper gaat, dit wordt niet waargenomen of althans deze indruk krijg ik wel na het lezen van de reacties. Zit het dan wel eigenlijk goed wanneer je alleen het laag weergave van een simpele basdrum hoort en de basgitaar in het laag weergave wat dieper doorgaat en ook mooi in het midden gebied klinkt wordt niet waargenomen  :o

Die "akoestische bassgitaar" is volgens mij een Contrabas zo te horen en die gaat in dit nummer inderdaad lager dan de bassdrum.
In mijn set is er geen overdaad aan bass hoewel deze wel nadrukelijk aanwezig is geeft ie het verschil tussen bass en bassdrum goed weer.
Wat ik wel hoor is het bijgeluid die zeker op het eind goed te horen is, dat is volgens mij gewoon dynamiek ruis.

Als we toch over sublaag bass hebben raad ik je het volgende nummer aan om eens te beluisteren, volgens mij maar weinig bassdrivers die dit laag echt "goed" kunnen weergeven:

Artiest: Dream Theater - CD2 - Six Degrees Of Inner Turbulence
Song nr: 5. V Goodnight Kiss

Rond 3:00 begint er een solo met synthbass ... mits goed weergegeven zou je de allerlaagste noot op hetzelfde volume moeten kunnen horen als bij de aanzet 4 octaven hoger. Volgens mij wel 1 van de nummers waarbij je je laag goed kan testen.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Former member 78

Het is stil hier...

Hoe bevalt jouw dikke magneet Frank?
Ook goede verbeteringen met originele cd's?

frank2

de dikke magneet werkt goed, bij originele cd's nog niet getest.
Gisteren een videoband overgezet naar dvd. Opgezet op de Oppo, zegt mijn vrouw moet je dat niet door dat apparaat halen?
dus gedaan en opnieuw aangezet; de reactie van mijn vrouw: hee het beeld is mooier geworden en het geluid klinkt beter.

tsja een betere review kun je je niet wensen
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

ajbeefde

Citaat van: frank2 op november  2, 2010, 12:43:38
Gisteren een videoband overgezet naar dvd. Opgezet op de Oppo, zegt mijn vrouw moet je dat niet door dat apparaat halen?
dus gedaan en opnieuw aangezet; de reactie van mijn vrouw: hee het beeld is mooier geworden en het geluid klinkt beter.

;D

Hoe heb je deze video overgezet naar DVD?
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Martijn M

Heb je het ook al geprobeerd met de videoband? Dat zou wel eens een heel groot effect kunnen hebben!
Dutch & Dutch

Kwabbernoot

tsja een betere review vrouw kun je je niet wensen

:smile:

frank2

Citaat van: ajbeefde op november  2, 2010, 13:19:16
;D

Hoe heb je deze video overgezet naar DVD?

videorecorder (s-vhs) > canoplus (s-vhs/chinch voor geluid) > premiere pro 4 > encore > dvd
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Interficior

Citaat van: keyser op november  2, 2010, 14:36:00
Heb je het ook al geprobeerd met de videoband? Dat zou wel eens een heel groot effect kunnen hebben!
:clapping:
Take it or lease it

ajbeefde

Citaat van: keyser op november  2, 2010, 14:36:00

;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

frank2

De videoband op de demagnetiser werkt uitstekend, nog mooier beeld, erg rustig zelfs een beetje saai, maar wel strakke puntjes in zwart en wit erg leuk... ;D :baaa: :baaa:

ik hoop eind deze week weer wat te vertellen over zekeringen en ceraballs..... (in mijn set)

frank2

even iets voor alle Oppo+TUC bezitters.

Vanavond heb ik ff lekker geluisterd naar Alison Krauss - simple love. Nu weet ik ondertussen wel dat zij een behoorlijk felle stem kan hebben vooral bij de uithalen van haar. En zo kun je natuurlijk meer muziekstukken vinden.
Nu heb ik al langer het idee dat bij dit soort uithalen of drukkere muziek met flinke dynamiek het soms lijkt alsof de muziek tegen vervorming aan zit te spelen, het is net geen vervorming maar zo lijkt het soms.

Toen dacht ik opeens aan Martin die mij ooit verteld had dat de Oppo+TUC een digitale volumeknop heeft (- en + tekens) en dat deze op maximaal moest staan, zoals hij bij mij ook staat op 100.

Deze heb ik nu eens iets teruggezet naar 90, dus 2 stapjes terug. Het lijkt of misschien is het wel zodat er daardoor meer rust komt en dat idee van vervorming is weg. (het geluidsverschil heb ik bij verschillende cd's gecompenseerd door de VV wat/stuk harder te zetten.

Ik heb dit net ook nog even telefonisch doorgegeven aan ArjanR1, die heeft ook een Oppo+TUC, die zou er morgen naar luisteren. Kijken of hij dit "verschijnsel" ook merkt.

Deleted member

Frank, als je zonder upsampling te gebruiken een volume digitaal vermindert lever je altijd resolutie in. Als het beter klinkt prima natuurlijk maar je verschuift m.i. een "probleem".

frank2

ik weet dat er resolutie verminderd wordt als je het volume van de Oppo naar minder dan 50 (de helft) zet. Ik zet 'm bewust heel iets terug (90) dan heb je daar geen "last" van.

Snowmaster

Ook ik hou van doorgifte van een ongeschonden signaal.  Als je het signaal digitaal knijpt en het klinkt beter zit er in mijn ogen elders iets niet goed.
Een kabeldecoder kun je ook digitaal dimmen, maar ik hoor onmiddelijk dat ik resolutie inlever.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

de eerste keer dat je weer hier bent zal ik het je laten horen. Ik lever geen resolutie in, dat kan ook niet want daarvoor is de vermindering veels te gering.

Snowmaster

Citaat van: frank2 op november  3, 2010, 20:09:47
de eerste keer dat je weer hier bent zal ik het je laten horen. Ik lever geen resolutie in, dat kan ook niet want daarvoor is de vermindering veels te gering.

Als die regeling goed werkt, lever je wel resolutie in maar horen je oren het alleen niet. Dat is iets anders.
Je denkt namelijk wel meer rust waar te nemen, dus knijp je iets.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

roland p

Als je bron 16-bit is en de rest van het pad 24-bit is lijkt mij de kwaliteitsvermindering verwaarloosbaar?
Zo doe ik het ook op mijn sonos, versterker op redelijk volume en dan volume regelen op de sonos.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

ajbeefde

Citaat van: frank2 op november  3, 2010, 19:12:24
ik weet dat er resolutie verminderd wordt als je het volume van de Oppo naar minder dan 50 (de helft) zet. Ik zet 'm bewust heel iets terug (90) dan heb je daar geen "last" van.

Onzin, je draait de uitgangspanning terug dus dat zal altijd effect hebben....

Dat het geluid je dan lekkerder in de oren klinkt is wat anders.... maar dat zal een ieder anders ervaren.

roland p

Citaat van: ajbeefde op november  4, 2010, 09:29:49
Dat doet een voorversterker toch ook?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

S@m

Mag ik hieruit concluderen dat de Oppo zo geweldig dus niet is...

frank2

nee, de Oppo is nog steeds geweldig, en speelt vele cd spelers eruit zoals vaak geschreven. Ik ben nu slechts iets aan het onderzoeken wat ook zoals snowmaster schrijft, elders in mijn set kan zitten.  Het gaat hier om iets kleins. Dus een verkeerde conclusie...

Deleted member

Citaat van: ajbeefde op november  4, 2010, 09:29:49

We hebben 't hier over digitale volumeregeling dus het "weggooien van bitjes". Wanneer je dit doet aan bronzijde en je signaal niet eerst is geupsampled naar bijvoorbeeld 24/32 bits (doet de Oppo dat?) lever je veel meer in op resolutie. Google maar even naar 'digital attenuation'.

Citaat van: roland p op november  4, 2010, 09:34:38
Dat doet een voorversterker toch ook?

Ja, maar dan in het analoge domein en dat is minder "erg" omdat 't signaal (als het goed is ;)) niet inherent wijzigt alleen lager wordt van voltage.

Dit is overigens iets om eens voor te leggen aan de ontwerper/modder omdat hij weet wat zijn apparaat precies doet wanneer je met de volumeregeling aan 't werk gaat.