Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Snowmaster

Citaat van: chansig op oktober 27, 2010, 16:43:37
Frank zou jij als ik langskom gewoon voor mijn lol en ervaring een dropveter tussen de cd speler en versteker willen doen ? Nadat ik natuurlijk volop naar jou set heb geluisterd zoals hij is. Hoeft voor mij ook maar 1 of 2 nummertjes.

Ik doe dit bij mij thuis ook eens in de zoveel maanden. Daar hoor ik geen verschil. Nu schrijf jij regelmatig dat je daar ook wel een goede set voor moet hebben en ik denk dat dit er niet toe doet. Nu kan ik dat fenomeen dus ook testen. Het is geen flauwekul voorstel voor mij om jou iets te laten horen...dus puur voor mezelf.

Gr Hans

Hans, je hebt wel gelijk hoor.
Als ik een dropveter plaats, hoor ik wel een gering verschil maar dat is niets schokkends.
Een dropveter achter mijn decoder is zelfs van grotere invloed dan een dropveter achter de CD/DVD  speler.
Veel hangt af van de reeds aanwezige balans in de set (niet direct de kwaliteit van de set), maar bij Frank zul jij dit vast wel horen, verwacht ik.
Al die kleine verbeteringen leveren bv. telkens 1% op. Als je dan 20 verbeteringen bij elkaar telt dan heb je gewoonweg een beter klinkende set gekregen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Zoals gemeld de hifi tuning demagnetiser is binnen. Fijn apparaat zorgt voor meer rust, zuiverder geluid en meer ruimtelijkheid.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Former member 78

Mooi ding Frank!

Het is dat ik het gehoord heb bij de Oppo shoot out, anders
had ik niet kunnen geloven dat zo iets werkt :P

Ik vond het toen geen wereld van verschil, maar een verbetering was het wel.

Veel plezier ermee!

Snowmaster

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raphie

JBL PRX Power!

Snowmaster

Citaat van: Raphie op oktober 27, 2010, 23:13:16
gebruik je de Nespa ook op CDR's?

Een Nespa (hogere aanschafprijs) geeft lichtimpulsen en heeft een andere blijvende werking.  Volgens testen zijn de ervaringen wisselend omdat het ook verkeerd kan gaan.
In de praktijk (HTip) en BB&G hoor ik lovende geluiden als je niet te veel pulsen geeft 30 sec, 60 of 120 zover ik mij herinner. Per zijde apart behandelen.

Een demagnetiseerder heeft slechts een tijdelijk effect, werkt snel (elke kant 7 sec) en kan niet verkeerd gaan.
Gebruikerservaringen zijn goed. De Hifi Tuning is beter dan de Furutech, Acoustic Revive en een of ander Italiaans merk.
Juist met CDR is het een aanbeveling. Door het branden heeft het schijfje nogal te lijden gehad en na behandeling zijn de scherpe randjes eraf, is er meer informatie, klinkt gewoonweg weer lekkerder. Ook beeld gaat ietsje vooruit.

frank2

Citaat van: Snowmaster op oktober 27, 2010, 21:53:33
Hé, heb jij de oude versie ?

vlgs mij is er maar 1 versie, plaatje ziet hetzelfde eruit als op de site van hifi tuning.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Snowmaster

Citaat van: frank2 op oktober 28, 2010, 08:30:12
vlgs mij is er maar 1 versie, plaatje ziet hetzelfde eruit als op de site van hifi tuning.

Het duurde langer dan ik verwachtte.....maar Frank hapte toch toe, kon ook haast al niet anders  ;).
Natuurlijk is er maar één versie....LOL  :D :D :D

frank2

ach je kent mij he.... topic levendig houden..... ;D

Staaled

Citaat van: frank2 op oktober 26, 2010, 15:58:26
ik houd het op een basdrum welke zwaar gemixt is
iets dergelijks , met behoorlijk wat galm.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

-madison-

Citaat van: Hipster op oktober 28, 2010, 10:53:23
iets dergelijks , met behoorlijk wat galm.

Dat noemen ze nou een concert bassdrum en dat is inderdaad precies wat je hoort ;)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

frank2

gelukkig, ik zei toch al meteen dat het een "trommel" zou zijn. Ik had net earth & Fire dvd opstaan toen hoorde ik ongeveer hetzelfde bij een nummer en dat was inderdaad ook zo'n trommel met stokken waar iets omheen zat.

Deleted member

Vergeet de accoustische bas niet, ik hoor zelfs op m'n PC speakers en 't Youtube filmpje de noten gespeeld worden.  ;)

Martijn M

Citaat van: Antoine op oktober 28, 2010, 14:57:45
Vergeet de accoustische bas niet, ik hoor zelfs op m'n PC speakers en 't Youtube filmpje de noten gespeeld worden.  ;)

Heb jij PC-speakers die tot 30 hz doorlopen? Die laagste noot hoor je met de meeste speakers niet of nauwelijks.
Dutch & Dutch

Deleted member

Dat is ook niet nodig, het gaat om het aanslaan van de noten die ik hoor. Luister maar naar het einde van 't nummer daar hoor je 't duidelijkst de vingers die de snaren aanslaan. :)

Martijn M

Het lijkt me wat dubieus, want hoe weet je dat die boventonen niet bij een basnoot met een grondtoon van een octaaf hoger behoren (ong. 60 hz dus). Hoe dan ook, dit is een beetje een non-discussie waar we nooit uitkomen.
Dutch & Dutch

Deleted member

Het ging toch om de instrumentbezetting? Daar hoor ik simpelweg wat ik eerder zei een grote drum en een akoestische bas samen. Alleen vingers op een akoestische bas kunnen zo snel verschillende tonen produceren zoals je vooral goed aan 't einde hoort.

frank2

als Snowmaster weer bij je thuis komt en in de meterkast z'n dingen doet dan kan je ervan op aan dat je geluid van je set positief beïnvloed wordt (anders maakt hij de wijziging ongedaan)

Hij is weer langs geweest en het resultaat was (weer) duidelijk waarneembaar. Ten eerste hoorde ik bij alison krauss simple love in het begin dat de bekkens toch anders klinken dan ik dacht dat ze deden, er zit meer definitie in en sterft erg mooi uit, er is dus meer definitie en diepte in de muziek gekomen, het geheel klinkt nog zuiverder, accurater. De stemmen klinken "losser" er is meer ruimte en alles blijft zeer muzikaal klinken.
Nu heb ik dit wel vaker geschreven en op dat moment was dat ook zo, maar ook nu is het weer een paar tandjes beter geworden.  (en het leuke is hij is nog niet klaar, hij komt nog terug) Maar het resultaat van vandaag was toch wel bijzonder te noemen, het klinkt hier steeds beter terwijl je eigenlijk al denkt dat het toch echt goed klinkt.

Snowmaster in ieder geval weer zeer bedankt, weer een behoorlijke vooruitgang. 

Former member 78

frank2

Maximus_Aurelius

Citaat van: Antoine op oktober 28, 2010, 15:06:17
Dat is ook niet nodig, het gaat om het aanslaan van de noten die ik hoor. Luister maar naar het einde van 't nummer daar hoor je 't duidelijkst de vingers die de snaren aanslaan. :)

Klopt inderdaad dat je aan het einde van dit nummer het nog beter hoort en kunt waarnemen dat de (akoestische) bas gitaar dieper gaat dan de basdrum.
De basdrum gaat niet zo diep door en zorgt helemaal niet voor problemen of echt diepgaand geluid. Normaal diepgaand geluid ;)
Ik krijg de indruk dat bij luidsprekers waar deze discussie betreft de song Polly come home over begonnen is het laag teveel overheerst, nu kan het ook liggen aan de ruimte of de luidspreker zelf of zelfs aan de gebruikte apparatuur.Ik denk in combinatie met luidsprekers en de (kleine) ruimte voor deze luidsprekers.Maar de basdrum of hoe Frank schrijft trommel kan niet zoveel stof doen opwaaien ;).
Even een aanvulling op de desbetreffende luidsprekers en de song Polly come home. Er wordt niets anders gepraat dan over de trommel of beter gezegd basdrum maar terwijl er duidelijk een (akoestische) bas gitaar erbij zit en dieper gaat, dit wordt niet waargenomen of althans deze indruk krijg ik wel na het lezen van de reacties. Zit het dan wel eigenlijk goed wanneer je alleen het laag weergave van een simpele basdrum hoort en de basgitaar in het laag weergave wat dieper doorgaat en ook mooi in het midden gebied klinkt wordt niet waargenomen  :o
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

frank2

meestal is het een gebrek aan woordkeuze. Heb ik paar dagen geleden nog met snowmaster gehad, we bedoelden hetzelfde maar schreven het geheel anders op. Bij dit bewuste nr ging het in eerste instantie voornamelijk om wat voor een instrument die lage tonen gaf. Verder maak ik mij daar eigenlijk niet druk om, het is gewoon een mooi slow nummer

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op oktober 28, 2010, 21:33:00
meestal is het een gebrek aan woordkeuze. Heb ik paar dagen geleden nog met snowmaster gehad, we bedoelden hetzelfde maar schreven het geheel anders op. Bij dit bewuste nr ging het in eerste instantie voornamelijk om wat voor een instrument die lage tonen gaf. Verder maak ik mij daar eigenlijk niet druk om, het is gewoon een mooi slow nummer

Daar heb je helemaal gelijk in dat het een mooi slow nummer is. Ik vind het zelfs beter dan het origineel. Origineel is geschreven door Gene Clark (1969)
De nummers op Raising Sands zijn allemaal covers, alleen het nummer Please read the letter is geschreven door Robert Plant, Jimmy Page, Charlie Jones en Michael Lee.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Staaled

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 28, 2010, 21:13:41
Klopt inderdaad dat je aan het einde van dit nummer het nog beter hoort en kunt waarnemen dat de (akoestische) bas gitaar dieper gaat dan de basdrum.
De basdrum gaat niet zo diep door en zorgt helemaal niet voor problemen of echt diepgaand geluid. Normaal diepgaand geluid ;)
Ik krijg de indruk dat bij luidsprekers waar deze discussie betreft de song Polly come home over begonnen is het laag teveel overheerst, nu kan het ook liggen aan de ruimte of de luidspreker zelf of zelfs aan de gebruikte apparatuur.Ik denk in combinatie met luidsprekers en de (kleine) ruimte voor deze luidsprekers.Maar de basdrum of hoe Frank schrijft trommel kan niet zoveel stof doen opwaaien ;).
Even een aanvulling op de desbetreffende luidsprekers en de song Polly come home. Er wordt niets anders gepraat dan over de trommel of beter gezegd basdrum maar terwijl er duidelijk een (akoestische) bas gitaar erbij zit en dieper gaat, dit wordt niet waargenomen of althans deze indruk krijg ik wel na het lezen van de reacties. Zit het dan wel eigenlijk goed wanneer je alleen het laag weergave van een simpele basdrum hoort en de basgitaar in het laag weergave wat dieper doorgaat en ook mooi in het midden gebied klinkt wordt niet waargenomen  :o

die bas is me niet ontgaan. ;)

vermoed dat het een double bass is (met pickup)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted member

Citaat van: frank2 op oktober 28, 2010, 19:10:21
als Snowmaster weer bij je thuis komt en in de meterkast z'n dingen doet dan kan je ervan op aan dat je geluid van je set positief beïnvloed wordt (anders maakt hij de wijziging ongedaan)

Hij is weer langs geweest en het resultaat was (weer) duidelijk waarneembaar. Ten eerste hoorde ik bij alison krauss simple love in het begin dat de bekkens toch anders klinken dan ik dacht dat ze deden, er zit meer definitie in en sterft erg mooi uit, er is dus meer definitie en diepte in de muziek gekomen, het geheel klinkt nog zuiverder, accurater. De stemmen klinken "losser" er is meer ruimte en alles blijft zeer muzikaal klinken.
Nu heb ik dit wel vaker geschreven en op dat moment was dat ook zo, maar ook nu is het weer een paar tandjes beter geworden.  (en het leuke is hij is nog niet klaar, hij komt nog terug) Maar het resultaat van vandaag was toch wel bijzonder te noemen, het klinkt hier steeds beter terwijl je eigenlijk al denkt dat het toch echt goed klinkt.

Snowmaster in ieder geval weer zeer bedankt, weer een behoorlijke vooruitgang. 

Gaaf! Maareh gaat Snowmaster er zijn beroep van maken dat je niet vertelt wat er toch steeds allemaal gebeurt en verandert in die meterkast van je? Kom op, delen, gooi 't in de groep!!  ;) :D