Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Kwabbernoot

Gewoon vroeg beginnen. Rond 8 uur bij Frank, 11 uur bij Keyser en dan 14 uur bij mij. Luisterbezoeken moet je ook gewoon zien als werk. Ontspannen doe je maar weer in de baas z'n tijd.

Groeten...

chansig

:D

Kan pas rond 13.00 uur bij Frank zijn...Mijn vrouw slaapt graag uit op zaterdag..Zondag is mijn slaap/fiets dag..duss.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Former member 78

Jammer dat ik moet werken zaterdag, anders had het rondje nog groter kunnen zijn :D

chansig

Het zal pas in januari gaan plaats vinden...maar ik heb er nu al zin in.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

ajbeefde

Citaat van: keyser op oktober 26, 2010, 16:36:59
Dan kun je vast heel goed een muziekinstrument bespelen of zingen!

Denk je niet dat het feit dat jij bekend bent met instrumenten je helpt om ze te herkennen, of dat nou live of via een set is? Dat denk ik wel namelijk.

Om diezelfde reden vind ik het niet gek dat Frank2 instrumenten minder goed weet te herkennen. Dat hoeft helemaal niets over zijn set te zeggen.

Dat zegt men, dus dat zal dan wel zo zijn  ;D

Dat hij ze niet 1,2,3 zal herkennen zou kunnen, maar met de lay out in de hand zou dat met een goed systeem wel mogelijk moeten zijn.  Des te meer daar zijn eerdere bevindingen gingen over de plaats van de instrumenten die volledig aan zijn verwachtingen voldeden  ;)

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Former member 78

Citaat van: chansig op oktober 26, 2010, 20:30:37
Het zal pas in januari gaan plaats vinden...maar ik heb er nu al zin in.

Gr Hans

Als ik tegen die tijd kan, zijn de mensen die een rondje Twente doen welkom hier.

frank2

Zo na de ca cones krijg ik nu het demagnetiseer apparaat vandaag binnen van hifi tuning, kreeg net een mail van wenw dat deze binnen is, en ik hoop dat ik straks ook kan zeggen dat de ceraballs binnen zijn, als het goed is komen die vandaag...
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

chansig

Citaat van: ArjanR1 op oktober 26, 2010, 20:44:08
Als ik tegen die tijd kan, zijn de mensen die een rondje Twente doen welkom hier.

Frank
Keyser
Kwabbernoot
Arjan

Kunnen jullie geen clubje van gekke mensen oprichten ?

Volgens mij allemaal een erg mooie set...altijd leuk om die in de buurt te hebben.

Maar goed de 15-01 ga ik naar Frank samen met een forumgenoot van een ander forum. Het duurt nog even maar ik heb er zin in. Altijd leuk om mooie speakers te horen. Als Keyser de 15e ook kan dan kom ik bij hem ook nog even langs...Anders rijden we even langs Kwabber en anders langs Arjan. Snowmaster slaan we op zijn verzoek even over.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Lex Groningen

Hebben jullie alvast een leuk vooruitzicht (15-01) Ik ga zaterdag 13 november richting Almelo. Na alle woorden van Frank ben ik nu toch wel erg nieuwsgierig geworden.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Martijn M

Citaat van: Alex Groningen op oktober 27, 2010, 08:23:44
Hebben jullie alvast een leuk vooruitzicht (15-01) Ik ga zaterdag 13 november richting Almelo. Na alle woorden van Frank ben ik nu toch wel erg nieuwsgierig geworden.

Mocht je het binnen een paar minuten bij Frank wel weer gezien hebben, dan ben ook jij hier welkom  :devil: .
Dutch & Dutch

ajbeefde

Citaat van: keyser op oktober 27, 2010, 11:00:59
Mocht je het binnen een paar minuten bij Frank wel weer gezien hebben, dan ben ook jij hier welkom  :devil: .

;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

chansig

Eelco komt overigens ook mee. Ik ben rond 13.00 uur bij Frank dus rond een uur of 15.30/16.00 uur bij jou ? Iets wat perfect is gaat inderdaad erg snel vervelen.. ;D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Martijn M

Citaat van: chansig op oktober 27, 2010, 11:29:14

Eelco komt overigens ook mee. Ik ben rond 13.00 uur bij Frank dus rond een uur of 15.30/16.00 uur bij jou ? Iets wat perfect is gaat inderdaad erg snel vervelen.. ;D

Gr Hans

Ik zorg dat ik de koffie om 13:20 klaar heb staan  :coffee:.

Even serieus: ik denk dat het die dag wel kan. Laten we er t.z.t. nog even contact over hebben.
Dutch & Dutch

Raphie

Citaat van: frank2 op oktober 25, 2010, 19:33:21
ik heb een kopie, dus geen inlay... (kopie dmv. eac copy)
Frank? hoe kan je nu zo veel detail aan je set besteden en met een gekopieerde CD draaien?
JBL PRX Power!

chansig

Citaat van: keyser op oktober 27, 2010, 12:05:27
Ik zorg dat ik de koffie om 13:20 klaar heb staan  :coffee:.

Even serieus: ik denk dat het die dag wel kan. Laten we er t.z.t. nog even contact over hebben.

Prima..Leuk.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Snowmaster

Heb ik net een relativerende post over Fank zijn set getypt, waarbij ik concludeerde dat zijn set nog niet klaar is voor de hoge verwachtingen, is plotseling alles verdwenen bij het verzenden  :-[

Kortweg samengevat :
Frank heeft de verwachtingen hoog opgeschroefd, maar hij is nog druk bezig en heeft nog niet alle potentie van zijn set gebruikt.
Nu ken ik de andere sets niet maar ik val op dit moment nog niet bij hem uit de bank (eerlijk is eerlijk).
Dat is voor mij altijd het ultieme gevoel.....rekeninghoudend met de prijsklasse....gewoon lekker luisteren.....genieten en beleven.
Soms wordt die beleving onverwacht zo groot dat je haast uit de bank valt.....dat is het ultieme genieten, heerlijk is dat  ;D.

Is de M&G niet iets te vroeg of worden de verwachtingen niet te hoog?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Peerless Monster

Oh damn. Windhoos zeker ;D

ctrl-a ctrl-c Frank ;)
Heel handig.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Lex Groningen

Bedankt voor je uitnodiging, wie weet. Maar zeg er gelijk even bij dat ik mijn bezoek bij Frank combineer met een bezoek aan W&W.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Lex Groningen

Citaat van: Snowmaster op oktober 27, 2010, 12:49:07
Heb ik net een relativerende post over Fank zijn set getypt, waarbij ik concludeerde dat zijn set nog niet klaar is voor de hoge verwachtingen, is plotseling alles verdwenen bij het verzenden  :-[

Kortweg samengevat :
Frank heeft de verwachtingen hoog opgeschroefd, maar hij is nog druk bezig en heeft nog niet alle potentie van zijn set gebruikt.
Nu ken ik de andere sets niet maar ik val op dit moment nog niet bij hem uit de bank (eerlijk is eerlijk).
Dat is voor mij altijd het ultieme gevoel.....rekeninghoudend met de prijsklasse....gewoon lekker luisteren.....genieten en beleven.
Soms wordt die beleving onverwacht zo groot dat je haast uit de bank valt.....dat is het ultieme genieten, heerlijk is dat  ;D.

We krabbelen toch niet terug he? En ja, de verwachtingen zijn nu erg hoog gespannen. ;D

frank2

Citaat van: Snowmaster op oktober 27, 2010, 12:49:07

Kortweg samengevat :

maar als de cerballs en de zekeringen er zijn kom ik toch echt een heel eind, en ik denk dat voor eind december de hele set wel uitgetuned is.

Dat verwachtingen hoog gespannen worden tsja, ik heb nooit gezegd dat ik de beste set heb, anderen maken dat ervan, wel is dit MIJN reference set, en vele andere sets klinken vlgs mijn beleving niet zo mooi maar er zijn er die nog mooier klinken. En ook mijn set kan nog veel beter klinken maar dan moet ik met apparatuur gaan beginnen en dat doe ik absoluut niet.
Dus alles is relatief.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

chansig

Frank zou jij als ik langskom gewoon voor mijn lol en ervaring een dropveter tussen de cd speler en versteker willen doen ? Nadat ik natuurlijk volop naar jou set heb geluisterd zoals hij is. Hoeft voor mij ook maar 1 of 2 nummertjes.

Ik doe dit bij mij thuis ook eens in de zoveel maanden. Daar hoor ik geen verschil. Nu schrijf jij regelmatig dat je daar ook wel een goede set voor moet hebben en ik denk dat dit er niet toe doet. Nu kan ik dat fenomeen dus ook testen. Het is geen flauwekul voorstel voor mij om jou iets te laten horen...dus puur voor mezelf.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Martijn M

Nee, dan moet je met je akoestiek en plaatsing aan de gang gaan! Je hebt immers al heel goede apparatuur  :music:.
Dutch & Dutch

frank2

Citaat van: chansig op oktober 27, 2010, 16:43:37
Frank zou jij als ik langskom gewoon voor mijn lol en ervaring een dropveter tussen de cd speler en versteker willen doen ? Nadat ik natuurlijk volop naar jou set heb geluisterd zoals hij is. Hoeft voor mij ook maar 1 of 2 nummertjes.

Ik doe dit bij mij thuis ook eens in de zoveel maanden. Daar hoor ik geen verschil. Nu schrijf jij regelmatig dat je daar ook wel een goede set voor moet hebben en ik denk dat dit er niet toe doet. Nu kan ik dat fenomeen dus ook testen. Het is geen flauwekul voorstel voor mij om jou iets te laten horen...dus puur voor mezelf.

Gr Hans

dit kan bij mij niet heb gebalanceerde uitgangen voor stereo, wel voor de 5.1 uitgang kan dit daar zitten cardas kabels aan via de ht reciever gaat dat weer naar de Belles vv. Ook daar hoor je al duidelijk verschil, iets minder brilliantie

chansig

He...da's jammer. In die HT wil ik het ook wel proberen...als jij zegt dat het verschil duidelijk hoorbaar moet zijn. Voor die tijd ga ik nog even langs de dokter om mijn oren uit te laten spuiten (geen flauwekul moet eens in de drie kwart jaar..gezien het vuil wat erin gaat zitten)...dan moet het helemaal hoorbaar zijn.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

S@m

Hans, je kan vast wel ergens een dropveter XLR lenen. Ik ben ook zeer benieuwd of er een wereld voor je open gaat....