Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Citaat van: chansig op oktober 26, 2010, 11:09:38

Ik vind het prima dat Frank bijzonder tevreden is met zijn set maar ik vind Frank in zijn bewoordingen af en toe wat neerbuigend tov sets die hij nooit heeft gehoord.

Gr Hans

Hans, ik ben niet neerbuigend over andere sets, maar wat ik wel vaal zeg/schrijf is dat een setje van een paar duizend euro nu eenmaal niet de fijndetail, flow van de muziek en dynamiek kan weergeven wat een duurdere set vaak wel kan (maar ook niet altijd) Als voorbeeld een B&W of Kef speaker kunnen nu eenmaal niet hetzelfde weergeven dan de set die ik heb. Dat wil niet zeggen dat het dan meteen brandhout is, mensen kunnen er zeer tevreden mee zijn, maar vaak wordt er dan geschreven dat die bepaalde eenvoudige set zo goed is als.... en dat kan simpel weg gewoon niet.

Heb net nog even naar Polly come home geluisterd; als ik dan lees dat mensen denken dat het een basgitaar moet/kan zijn, tsja zie hierboven. Duidelijk geen basgitaar maar een paukachtig trommelachtig instrument.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Ralph71

Citaat van: frank2 op oktober 26, 2010, 13:11:01
Als voorbeeld een B&W of Kef speaker kunnen nu eenmaal niet hetzelfde weergeven dan de set die ik heb.

Suggereer je hiermee dat de topserie van B&W of Kef niet het niveau van jouw Usher kan halen? Humor!  :clapping:
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

ajbeefde

Citaat van: Ralph71 op oktober 26, 2010, 13:19:52
Suggereer je hiermee dat de topserie van B&W of Kef niet het niveau van Usher kan halen? Humor!  :clapping:

Zat er net naar te kijken.... geweldig....  ;D

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

chansig

Hans, ik ben niet neerbuigend over andere sets, maar wat ik wel vaal zeg/schrijf is dat een setje van een paar duizend euro nu eenmaal niet de fijndetail, flow van de muziek en dynamiek kan weergeven wat een duurdere set vaak wel kan (maar ook niet altijd)

Je bent vooringenomen (goedkoop kan niet zo goed zijn als duur) en dat bedoel ik niet neerbuigend. Je manier van denken vind ik namelijk beperkt (net zo beperkt als die van de techneut die aangeeft dat stroom/stroom is oid) en vanuit die vooringenomenheid doe je af en toe uitspraken die ik neerbuigend vind, zoals bijvoorbeeld onderstaande:

Maar je moet ervoor open staan en schijnbaar zoals vaker blijkt wil men dat niet. Daar heb ik geen probleem mee, die mensen doen zichzelf alleen behoorlijk tekort....

of deze...

Als voorbeeld een B&W of Kef speaker kunnen nu eenmaal niet hetzelfde weergeven dan de set die ik heb. Dat wil niet zeggen dat het dan meteen brandhout is, mensen kunnen er zeer tevreden mee zijn, maar vaak wordt er dan geschreven dat die bepaalde eenvoudige set zo goed is als.... en dat kan simpel weg gewoon niet.

Kom hier maar eens luisteren (ook al is het ver weg) en ik wil dan graag horen wat je van deze in jou ogen low- budget (speakers 500 euro, versterker 750, cd speler 200, kabels 100, dt 475, phonotrap 225, platenwasmachine 500) set vind. Ik denk dat je erg verbaasd zult zijn.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

ajbeefde

Citaat van: chansig op oktober 26, 2010, 13:25:34
Je bent vooringenomen (goedkoop kan niet zo goed zijn als duur) en dat bedoel ik niet neerbuigend. Je manier van denken vind ik namelijk beperkt (net zo beperkt als die van de techneut die aangeeft dat stroom/stroom is oid) en vanuit die vooringenomenheid doe je af en toe uitspraken die ik neerbuigend vind, zoals bijvoorbeeld onderstaande:

Maar je moet ervoor open staan en schijnbaar zoals vaker blijkt wil men dat niet. Daar heb ik geen probleem mee, die mensen doen zichzelf alleen behoorlijk tekort....

Kom hier maar eens luisteren (ook al is het ver weg) en ik wil dan graag horen wat je van deze in jou ogen low- budget (speakers 500 euro, versterker 750, cd speler 200, kabels 100, dt 475, phonotrap 225, platenwasmachine 500) set vind. Ik denk dat je erg verbaasd zult zijn.

Gr Hans

Niet alleen verbaasd maar ook doodziek.....  ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

henkt1

Als voorbeeld een B&W of Kef speaker kunnen nu eenmaal niet hetzelfde weergeven dan de set die ik heb. Dat wil niet zeggen dat het dan meteen brandhout is, mensen kunnen er zeer tevreden mee zijn, maar vaak wordt er dan geschreven dat die bepaalde eenvoudige set zo goed is als.... en dat kan simpel weg gewoon niet.

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Er kan er tenslotte maar 1 een REFERENCE set hebben  ;)

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Ralph71

Ben ik nou de enige, die bij het lezen van deze showcase, gevoelens van slappe lach en plaatsvervangende schaamte (afwisselend) niet kan onderdrukken?  :-X
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

frank2

Citaat van: Ralph71 op oktober 26, 2010, 13:19:52
Suggereer je hiermee dat de topserie van B&W of Kef niet het niveau van jouw Usher kan halen? Humor!  :clapping:

Topserie van Kef 1000% zeker van niet (ik heb paar keer de reference mogen aanhoren) Ik kan niets zeggen over B&W die heb ik maar 1x gehoord (wat ook zeker geen feest was, veels te overpriced) ik heb het hier over de B&W 6 serie e.d.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

S@m

Citaat van: Ralph71 op oktober 26, 2010, 13:38:38
Ben ik nou de enige, die bij het lezen van deze showcase, gevoelens van slappe lach en plaatsvervangende schaamte (afwisselend) niet kan onderdrukken?  :-X

Nee hoor...

frank2

Citaat van: chansig op oktober 26, 2010, 13:25:34

of deze...

Gr Hans

oh dat geloof ik graag, dat jouw set goed klinkt, de set van Keyser zeker geen peperdure set maar zelfbouw heb ik beluisterd en ik kon daar heel goed naar luisteren klonk lekker, en zo zullen zeker meerdere sets klinken, maar daar heb ik het niet over een peperdure set die ik ooit eens beluisterd heb ergens in haaksbergen daar hoorde je de super fijne details nog, het naijlen ban een belletje, lucht rond instrumenten e.d. en dat doet een eenvoudige set meestal niet.

Ik mijn verhalen 1e citaat geef ik altijd mensen de ruimte als je dat niet wilt even goede vrienden, maar je doet jezelf te kort, dat is niet neerbuigend dat is koppigheid van de lezer die erop reageert. Als zelfs mijn vrouw het beaamt (die het totaal niet belangrijk vind) kun je er van uit gaan dat het zeker iets doet...

S@m

Citaat van: frank2 op oktober 26, 2010, 13:46:06
Als zelfs mijn vrouw het beaamt (die het totaal niet belangrijk vind) kun je er van uit gaan dat het zeker iets doet...

Frank, je weet toch ondertussen wel hoe vrouwen reageren: "Ja hoor knul, het klinkt heel mooi" ondertussen denkend aan de nagelstyliste...

Ralph71

Citaat van: S@m op oktober 26, 2010, 13:49:53
Frank, je weet toch ondertussen wel hoe vrouwen reageren: "Ja hoor knul, het klinkt heel mooi" ondertussen denkend aan de nagelstyliste...

Of gewoon instemmen om van het gezeur over kabeltjes en houten blokjes af te zijn...  :D

frank2

dat noem ik weer vooringenomen, jullie kennen duidelijk mijn vrouw niet........

ajbeefde

Citaat van: Ralph71 op oktober 26, 2010, 13:38:38

Nee hoor, maar niet iedereen wil of durft te deze gevoelens te posten...  ;)

ajbeefde

Citaat van: Ralph71 op oktober 26, 2010, 13:51:02
Of gewoon instemmen om van het gezeur over kabeltjes en houten blokjes af te zijn...  :D

Dat zal het zijn...  ;D

Ralph71

Als voorbeeld een B&W of Kef speaker kunnen nu eenmaal niet hetzelfde weergeven dan de set die ik heb.

Citaat van: frank2 op oktober 26, 2010, 13:40:32
Topserie van Kef 1000% zeker van niet (ik heb paar keer de reference mogen aanhoren) Ik kan niets zeggen over B&W die heb ik maar 1x gehoord (wat ook zeker geen feest was, veels te overpriced) ik heb het hier over de B&W 6 serie e.d.

Inzake Kef; heb je die speakers in optimale match mogen beluisteren? Je bent zelf immers al jaren aan het tweaken om het geluid te verbeteren. Die kans moet je Kef dan ook geven om te kunnen oordelen.

Inzake B&W; hoe kan je nou in je eerste statement oordelen en kort daarna aangeven dat je ze nooit beluisterd hebt (en vooral overpriced vindt)?

Martijn M

De speaker van Frank2 is heel goed. Mijns inziens behoort de BE10 tot de top van wat er verkrijgbaar is als het gaat om passieve boxluidsprekers. De speaker heeft een hele vlakke frequentieresponse en zeer lage vervorming. Off-axis ziet de response er ook heel netjes uit - inderdaad een stuk beter dan van de B&W Nautilussen.

KEF maakt echter ook hele goede luidsprekers. Ik zou niet durven zeggen dat de BE10 beter is dan de topspeakers van KEF.

Naar mijn mening speelt mijn eigen setje op een minstens even hoog niveau als de set van Frank2. Niemand kan suggestie bij zichzelf uitsluiten, dus wellicht is mijn eigen beoordeling van mijn set ook wel gekleurd door vooroordelen. Toch denk ik dat Frank2 zich al heeft laten beïnvloeden door suggestie toen hij bij mij de woonkamer binnenkwam en alle apparatuur op de grond op elkaar gestapeld zag staan. Als ik me het goed herinner had hij klankmatig niet veel aan te merken, maar miste hij wel 'de magie' die een highendset wel kan bieden.

Die zelfde suggestie kan er voor zorgen dat hij zijn eigen set als zijnde nog beter beoordeelt dan hij werkelijk is. Inmiddels is zijn set immers best wel 'afgetuned' te noemen. Volgens die rationale is het niet gek dat Frank2 zijn eigen set als beter dan die van de meesten beschouwt. Dat hij dat hier door de regels heen ook laat blijken, stoort mij geenszins. Ik vind het juist mooi voor Frank2 dat hij er blij mee is!
Dutch & Dutch

Maximus_Aurelius

Heb net nog even naar Polly come home geluisterd; als ik dan lees dat mensen denken dat het een basgitaar moet/kan zijn, tsja zie hierboven. Duidelijk geen basgitaar maar een paukachtig trommelachtig instrument.

Wanneer je heel goed luistert gaat de bass gitaar nog lager dan de drum. Is dus echt wel duidelijk dat de bass gitaar lager gaat dan de drum, die ook flink aanwezig is maar niet zo laag doorgaat.
Mijn PC luidsprekers van Logitech van 35 euro hoorde ik al duidelijk dat de bass gitaar veel lager doorgaat. Nu heb ik ook even op mijn stereo set gehoord en daar komt het nog duidelijker naar voren dat echt het diepe laag door de bass gitaar komt. De drum gaat ook laag maar dit kan nooit de oorzaak zijn dat de luidsprekers flink tekeer kunnen gaan. Vooral niet wanneer er controle is. Deze laatste zin is over algemeen bedoeld en niet gericht op een persoon.
Er komt niets anders in voor dan de eerder genoemde instrumenten maar de drum is met die pedaal die met de voet bediend moet worden.Ik weet niet hoe dit heet  :blush:. Dit veroorzaakt met de drum het laag en geen ander paukachtige trommels of wat anders komen voor in deze song!!
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

frank2

Citaat van: Ralph71 op oktober 26, 2010, 14:15:08
Inzake Kef; heb je die speakers in optimale match mogen beluisteren? Je bent zelf immers al jaren aan het tweaken om het geluid te verbeteren. Die kans moet je Kef dan ook geven om te kunnen oordelen.

Inzake B&W; hoe kan je nou in je eerste statement oordelen en kort daarna aangeven dat je ze nooit beluisterd hebt (en vooral overpriced vindt)?

lezen is schijnbaar ook een vak. Ik heb regelmatig de B&W 6 serie beluistert en ook de topserie 1x, bij hobo hifi in enschede en persoonlijk vind ik ze dus niet goed klinken, zeker niet de dure 800 serie als je in oogschouw neemt wat ze kosten.

Optimaliseren is iets wat je doet nadat je de luidspreker al goed vind klinken. Bij de KEF ref. klonk het geheel niet het was alleen scherpende middentonen, echt compleet bagger, maar (algemeen gezegd)als je nooit verder bent gekomen dan B&W 6 serie en KEF dan zal men denken dit is het beste, maar een Usher 520 van 400 euro klinkt aanmerkelijk beter.
Maar natuurlijk is dit mijn mening je hoeft het daar niet mee eens te zijn, maar ga eens luisteren naar een Kef ref, en dan naar een 520 van Usher (kleine monitor speaker) dan zal die kleine Usher beter klinken.

Ralph71

Citaat van: frank2 op oktober 26, 2010, 14:52:31
Maar natuurlijk is dit mijn mening je hoeft het daar niet mee eens te zijn, maar ga eens luisteren naar een Kef ref, en dan naar een 520 van Usher (kleine monitor speaker) dan zal die kleine Usher beter klinken.

Ik ken de Kef reference enkel i.c.m. Arcam, toen vond ik ze veel te schel klinken, Usher ken ik i.c.m. Lexicon, die combinatie kon me ook niet bekoren, laag was bonkig en geluid was niet neutraal. Daarmee ga ik niet zeggen dat beide speakers niet goed zijn en ook geen mening geven welke speaker het beste is. Ik heb ze beide niet in een optimale match gehoord. Dat maakt jouw stellingen ook zo bijzonder (en in mijn ogen vaak nogal ongenuanceerd)...

Martijn M

Maximus Aurelius,

Je bedoelt waarschijnlijk een bass drum.
Het lijkt inderdaad een combinatie van een laag afgestemde bass drum met de laagste snaar van een vijfsnarige bas. Met name 38 hz en 72 hz zijn sterk aanwezig, maar ook in het sublaag gebeurt nog het een en ander. Ik denk dat ze er in de studio mee geknoeid hebben.
Dutch & Dutch

chansig

Citaat van: frank2 op oktober 26, 2010, 13:46:06
oh dat geloof ik graag, dat jouw set goed klinkt, de set van Keyser zeker geen peperdure set maar zelfbouw heb ik beluisterd en ik kon daar heel goed naar luisteren klonk lekker, en zo zullen zeker meerdere sets klinken, maar daar heb ik het niet over een peperdure set die ik ooit eens beluisterd heb ergens in haaksbergen daar hoorde je de super fijne details nog, het naijlen ban een belletje, lucht rond instrumenten e.d. en dat doet een eenvoudige set meestal niet.

Ik mijn verhalen 1e citaat geef ik altijd mensen de ruimte als je dat niet wilt even goede vrienden, maar je doet jezelf te kort, dat is niet neerbuigend dat is koppigheid van de lezer die erop reageert. Als zelfs mijn vrouw het beaamt (die het totaal niet belangrijk vind) kun je er van uit gaan dat het zeker iets doet...

Je nuance van meestal niet van ik al een stap voorwaarts.. :D

Over je 2e stukje..Ik kan er weinig mee..zeker omdat mijn vrouw het verschil niet hoort (bv tussen kabels, versterkers, cd spelers, dacs, opname van cd's etc, etc), zegt dus helemaal niets dat jou vrouw het wel hoort.

Nogmaals je passie vind ik mooi om te zien...Je vooringenomen standpunten wat minder en deze wil je bij tijd en wijle nog wel eens op een (voor mijn idee/gevoel) nog wel eens verkeerd verwoorden. Ik vind het dan ook niet helemaal fair om het bv als koppigheid van de lezer te bestempelen..dan doe je jezelf ook te kort. :tongue2:

Maar ga door mij niet anders schrijven....ik hoop alleen dat ik dan wel mag benoemen wat ik storend vind overkomen.

En nogmaals dat jij superspeakers hebt dat kan ik beamen..Ik ken ze. Ik ga ook zeker nog eens bij je langskomen want ik wil uiteraard die "superset" wel eens horen.

Gr Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Martijn M

Nou Hans, als je dan toch in de buurt bent... ik woon twee kilometer verder. Bij deze ben je dus uitgenodigd  ::) .
Dutch & Dutch

frank2

je mag rustig blijven schrijven, soms ben ik het niet geheel met je eens, maar vaak blijkt dat de bedoeling wel goed begrepen wordt alleen mijn woordkeuzes nogal vreemd kunnen overkomen.

grappig daarbij is wel dat vele ht forummers  die om het zo even te noemen believers zijn geheel geen problemen hebben met wat ik schrijf, krijg daar regelmatig pm over als er weer iets in mijn topic geschreven wordt, maar dat "non believers"  de "grootste" problemen hebben met mijn stellingen en opvattingen.

Al vind het woord believer ook al raar, maar ja en daar ga ik weer; ik hoor duidelijk, niet subtiel, maar duidelijk verschil als ik een CA Cone 3 stuks, onder mijn cd speler zet.

ajbeefde

Citaat van: frank2 op oktober 26, 2010, 15:38:14
Al vind het woord believer ook al raar, maar ja en daar ga ik weer; ik hoor duidelijk, niet subtiel, maar duidelijk verschil als ik een CA Cone 3 stuks, onder mijn cd speler zet.

Maar een instrument herkennen met je gehoor gaat te ver?  ;)