Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Citaat van: Snowmaster op oktober 23, 2010, 12:57:50
Arjan, misschien een volgende upgrade :  bas absorbers  ;)

Waarom?
Het is toch logisch dat 4 Eton woofers, wel ''iets'' doen ;)

Martijn M

Citaat van: ArjanR1 op oktober 23, 2010, 13:07:31
Waarom?
Het is toch logisch dat 4 Eton woofers, wel ''iets'' doen ;)

Dat ligt ook aan van welk album nummer 15 van Franks cd is.
Dutch & Dutch

Former member 78

Martijn M

Op mijn laptopspeakertjes hoor ik geen bas. Ik zal de cd zo eens opzetten op de hifiset.
Dutch & Dutch

frank2

in dat nummer zit een diepe maar droge bas.

Heb vandaag 2 sets CA Cones gehaald bij crusade audio. Deze komen onder de platenspeler en cambridge audio ht versterker.
(en nog een setje voor arjanR1 meegenomen voor onder zijn Oppo, hij was hier vandaag en hoorde meteen het verschil)

nog even met rogier gepraat over de NU Force eindversterkers (monoblokken, 300W per blok) ben eigenlijk wel benieuwd of dit beter/gelijk/slechter klinkt dan mijn Belles 350A. Hij wilde ze wel een keer bij mij neer zetten.... misschien komt dat ervan wie weet. Vind ze in ieder geval erg mooi, klein smalle behuizing, klasse D versterking, zou misschien kunnen matchen met de Belles voorversterker, komen immers beide uit de usa.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op oktober 25, 2010, 16:14:20
in dat nummer zit een diepe maar droge bas.

Heb vandaag 2 sets CA Cones gehaald bij crusade audio. Deze komen onder de platenspeler en cambridge audio ht versterker.
(en nog een setje voor arjanR1 meegenomen voor onder zijn Oppo, hij was hier vandaag en hoorde meteen het verschil)

nog even met rogier gepraat over de NU Force eindversterkers (monoblokken, 300W per blok) ben eigenlijk wel benieuwd of dit beter/gelijk/slechter klinkt dan mijn Belles 350A. Hij wilde ze wel een keer bij mij neer zetten.... misschien komt dat ervan wie weet. Vind ze in ieder geval erg mooi, klein smalle behuizing, klasse D versterking, zou misschien kunnen matchen met de Belles voorversterker, komen immers beide uit de usa.

;D

Oh jee, wat ga jij doen Frank? ;D
Wel goed dat je uitprobeert.
Wordt de Belles dan mee ingeruild offe komt hij op het forum? ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

ALS als het ooit zover komt, heb nu absoluut geen klagen, ben zelfs erg tevreden, dan zal het weer een inruilaktie worden met wenw als tussenpersoon.
Maar stel omdat deze versterkers razend snel zijn accuraat en natuurlijk, ze beter klinken dan mijn belles? .......
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op oktober 22, 2010, 19:12:14
<knip>
Dit geheel wordt nog geplaatst, Snowmaster duikt nog even mijn meterkast in en frunnikt daar aan een paar draden met 220V  erop, en dan denk ik dat ik er ben, hoe het dan uiteindelijk klinkt zal ik wel proberen te omschrijven.
(wordt het eindelijk stil daarna in dit topic)

Citaat van: frank2 op oktober 25, 2010, 16:14:20
<knip>

:laugh:
Ik denk niet dat we bang hoeven te zijn dat het stil gaat worden in dit topic.

Groeten...

Maximus_Aurelius

Citaat van: ArjanR1 op oktober 25, 2010, 15:16:39

Dan moet je maar eens die hele cd horen van Robert Plant & Alison Krauss. Het album heet Raising sands. Deze cd is heel dynamisch opgenomen en Polly come home is inderdaad een heel goed voorbeeld ervan ;)
Valt me sowieso op dat veelal de cd's waar T-Bone Burnett produceert zeer dynamisch zijn.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

frank2

ik heb deze cd en deze inderdaad erg goed, raar wel dat in deze tijd dit speciale nummer zo ruist....

chansig

Citaat van: keyser op oktober 25, 2010, 15:35:21
Op mijn laptopspeakertjes hoor ik geen bas. Ik zal de cd zo eens opzetten op de hifiset.

Zal ws gewoon een basgitaar zijn...wanneer die gaat overheersen in je kamer dan heb je volgens mij een probleem.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

sorry mijn speakertjes zijn gelukkig in staat om dat verschil te laten horen, is geen bas gitaar

chansig

Citaat van: frank2 op oktober 25, 2010, 19:01:29
sorry mijn speakertjes zijn gelukkig in staat om dat verschil te laten horen, is geen bas gitaar

Wat is het dan ? Ik deed overigens een gok...Kan ook een contrabas zijn...of een syntesizer..Maar wat is het Frank. Jouw speaker laten dit schijnbaar haarfijn horen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

iets van een trommel, basdrum of zo iets... maar ik moet zeggen dat ik het duidelijk hoor maar er nooit op gelet heb wat voor een instrument het kan/kon zijn. Ik denk dat er wel mee gerommeld is in de "mix"

chansig

Citaat van: frank2 op oktober 25, 2010, 19:15:39
iets van een trommel, basdrum of zo iets... maar ik moet zeggen dat ik het duidelijk hoor maar er nooit op gelet heb wat voor een instrument het kan/kon zijn. Ik denk dat er wel mee gerommeld is in de "mix"

Je hebt de cd ? Ik ben me al suf aan het zoeken, dit is de personele bezetting, misschien kan je in de inlay kijken welke mensen er mee doen in dit nummer.

Riley Baugus – banjo
Jay Bellerose – drums
Norman Blake – acoustic guitar
T-Bone Burnett – acoustic and electric guitar, six-string bass guitar,
Dennis Crouch – acoustic bass
Greg Leisz – pedal steel guitar
Marc Ribot – acoustic guitar, banjo, dobro, electric guitar
Mike Seeger – autoharp
Patrick Warren – Keyboards, pump organ, toy piano

Zo'n pump organ kan behoorlijk diep gaan, maar een drum (bas .......50 Hz) gaat toch niet zo diep ? Bas gitaar gaat dieper.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

ik heb een kopie, dus geen inlay... (kopie dmv. eac copy)

Snowmaster

Citaat van: Kwabbernoot op oktober 25, 2010, 18:19:16
:laugh:
Ik denk niet dat we bang hoeven te zijn dat het stil gaat worden in dit topic.

Groeten...

Sterker nog.....het is nu stilte voor de storm  ;).

Wat ik ook zo fijn vind.....een bekend forumlid heeft toestemming gegeven dat je in showcases mag slowchatten  :P
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

;D    i"m still waiting for the phone, and then it begins.....
work, work, work for me and snowmaster to do the right thing and make the sound as beautiful as.........

Maximus_Aurelius

Citaat van: chansig op oktober 25, 2010, 19:25:45
Je hebt de cd ? Ik ben me al suf aan het zoeken, dit is de personele bezetting, misschien kan je in de inlay kijken welke mensen er mee doen in dit nummer.

Riley Baugus – banjo
Jay Bellerose – drums
Norman Blake – acoustic guitar
T-Bone Burnett – acoustic and electric guitar, six-string bass guitar,
Dennis Crouch – acoustic bass
Greg Leisz – pedal steel guitar
Marc Ribot – acoustic guitar, banjo, dobro, electric guitar
Mike Seeger – autoharp
Patrick Warren – Keyboards, pump organ, toy piano

Zo'n pump organ kan behoorlijk diep gaan, maar een drum (bas .......50 Hz) gaat toch niet zo diep ? Bas gitaar gaat dieper.

Gr Hans

Ik heb deze cd en staat het volgende in de Inlay:
Drums - Jay Bellerose
Acoustic Bass - Dennis crouch
Acoustic & Electric Guitars - Marc Ribot.
Dit staat onder de songtekst van Polly come Home.

De hele cd is zeer dynamisch opgenomen vandaar dat er best een enorm laag weergave inzit.

Edit:
Net even nog het nummer geluisterd.
Je hoort de drum zeer goed maar komt niet echt heel laag, de bass guitar in dit nummer is toch echt wat vrij laag gaat. Dit is ook wat men hoort dat het soms echt diep doorgaat.

Citaat van: frank2 op oktober 25, 2010, 19:15:39
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Martijn M

Het laag gaat inderdaad flink diep- 30 hz is ruim aanwezig. Het lijkt inderdaad een bas te zijn. Het klinkt hier tamelijk zwaar en vet, maar niet boemerig. Toch had het mij wel een tikje minder gemogen in het laagste laag.
Dutch & Dutch

Deleted member

Op m'n PC speakertjes klinkt het laag als een akoestische bas en percussie (misschien een grote drum die met mallet met omwikkelde kop wordt bespeeld of een bassdrum met harde klopper gezien de grotere attack) waar de noten tegelijk worden gespeeld door beiden.

chansig

Nu wil ik toch wel graag weten: Wat is het nu ? Een drum of een acoustische bas ?

Want dan is het voor Frank misschien een optie om eens wat te gaan letten op zijn uitspraken aangaande zijn set en wat hij denkt te horen.

Citaat van: frank2 op oktober 25, 2010, 19:01:29

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Snowmaster

Citaat van: chansig op oktober 26, 2010, 10:30:24
Nu wil ik toch wel graag weten: Wat is het nu ? Een drum of een acoustische bas ?

Want dan is het voor Frank misschien een optie om eens wat te gaan letten op zijn uitspraken aangaande zijn set en wat hij denkt te horen.

Gr Hans

Tsjonge, ik neem wel eerst muziekles want een pauk is voor mij gewoon een grote trommel.
Ik zal er eens naar luisteren op mijn "PC setje" , die kan dat verschil toch niet weergeven  :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Martijn M

Ik denk dat wat Antoine zegt klopt: drum 'n bass ;) . Mogelijk ligt het niet goed kunnen onderscheiden van de instrumenten aan de productie en niet zozeer aan de kwaliteit van de weergevers. De beperkende factor is dan de manier van luisteren. Ik vermoed dat een opnametechnicus het wel hoort.
Dutch & Dutch

chansig

Citaat van: Snowmaster op oktober 26, 2010, 10:38:52
Tsjonge, ik neem wel eerst muziekles want een pauk is voor mij gewoon een grote trommel.
Ik zal er eens naar luisteren op mijn "PC setje" , die kan dat verschil toch niet weergeven  :D

Nee hoor hoeft van mij niet. Ik heb het nummer nog niet gehoord op mijn set (die het verschil ook wel niet zal laten horen want ze zijn niet zo duur evenals de rest van mijn set niet  :yawnee:).

Ik vind het prima dat Frank bijzonder tevreden is met zijn set maar ik vind Frank in zijn bewoordingen af en toe wat neerbuigend tov sets die hij nooit heeft gehoord.

Gr Hans
Coax AQ Carbon