Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

een cd van 12 euro is niet duur, maar wel als de muziek je maar gedeeltelijk aanstaat of de kwaliteit (opname) slecht is zoals bij de een na laatste cd van ilse de lange.
Tussen een rip van het origineel en het origineel zelf zit geen verschil, of soms een fractie meer hoog, maar miniem. De verschillen waar ik hier over praat zijn gewoon duidelijk hoorbaar en NIET in de trant van hoor ik nou verschil of toch niet.....
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Pjotr27

CiteerTussen een rip van het origineel en het origineel zelf zit geen verschil, of soms een fractie meer hoog, maar miniem. De verschillen waar ik hier over praat zijn gewoon duidelijk hoorbaar en NIET in de trant van hoor ik nou verschil of toch niet.....

Ik vind ook heel verschil in ruimte en de rip klinkt (veel) vlakker, minder kleur van de instrumenten..
Maar ik ben het wel met je eens, hoe slechter de opname hoe kleiner de verschillen worden..
En dan maakt het niet meer zoveel uit of je een origineel of rip afspeelt..
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op september 11, 2010, 14:28:56
een cd van 12 euro is niet duur, maar wel als de muziek je maar gedeeltelijk aanstaat of de kwaliteit (opname) slecht is zoals bij de een na laatste cd van ilse de lange.
Tussen een rip van het origineel en het origineel zelf zit geen verschil, of soms een fractie meer hoog, maar miniem. De verschillen waar ik hier over praat zijn gewoon duidelijk hoorbaar en NIET in de trant van hoor ik nou verschil of toch niet.....

Okay. Dus als het klankverschil zich "openbaart" op een plek waar het je boeit (lees: in de hardware) hoor je het wel maar als het verschil zich "openbaart" op een plek waar je het niet boeit (lees: in de software) hoor je het niet. Hmmm, waarom verbaast mij dit niet?

Groeten...

ajbeefde

Citaat van: Kwabbernoot op september 11, 2010, 13:55:02
Geen discussie over EAC? Ik zie een hele andere aankomen. Sterker nog, ik begin hem zelf wel.

Een CD van 12 euro is te duur?  :blink:  En dat terwijl je wel goud geld uitgeeft voor een alderbastende fraaie set, interlinks, stroomkabels, houten blokjes, audiofiele zekeringen, modificaties en weet ik veel wat verder nog?  :blink:  Schiet mij maar in de kerstverlichting.

En dan is er nog een tweede discussie. Je hoort wel een verschil als je de zekering omdraait maar niet tussen een echte cd en een goede rip?

Ik moet zeggen dat het leuk leesvoer oplevert en als jij er blij mee bent vind ik het helemaal goed maar wij zitten op totaal verschillende wegen.

Groeten...

;D

Met het illigale kopieeren van de cd (van de bieb) draait hij de cover ook om zodat het beeld weer gelijk komt met de zekering.  ;)

Hoe je het ook went of keert, een cd leen je om te beluisteren en niet om te kopieeren.
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

ajbeefde

Citaat van: frank2 op september 11, 2010, 14:28:56

Dus met de rip neem je de slechte opname gewoon over.....  Waarom zou je uberhaupt de cd willen hebben als het een slechte opname is?

Geloof dat er nu iemand door de mand valt met al die spannende verhalen over het beste van het beste.........  ;D

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

frank2

woorden in de mond leggen

Ik praat niet over slechte cd's opnemen e.d. dat maken jullie ervan, gewoon een kwestie van goed lezen. Soms zijn er cd's die slecht zijn opgenomen maar wel leuke muziek, dan kopieer ik ze, legaal want dat mag van de NL wet, soms zijn de opnames wel goed maar is de muziek niet geheel mijn smaak maar voor af en toe... dan kopieer ik ze.

Ik blijf zeggen tussen een EAC rip en het origineel zit bijzonder weinig verschil!!
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op september 11, 2010, 15:19:50
Ik blijf zeggen tussen een EAC rip en het origineel zit bijzonder weinig verschil!!
Ik wil hier nog wel een stap verder in gaan. Ik hoor geen verschil tussen een goede rip en een originele cd.  ;)

Groeten...

ajbeefde

Citaat van: frank2 op september 11, 2010, 15:19:50
Soms zijn er cd's die slecht zijn opgenomen maar wel leuke muziek, dan kopieer ik ze, legaal want dat mag van de NL wet, soms zijn de opnames wel goed maar is de muziek niet geheel mijn smaak maar voor af en toe... dan kopieer ik ze.

Een CD welke je zelf hebt aangekocht mag je volgens de NL wet voor eigen gebruik copieeren, een CD welke je leent van de bieb is NIET jouw eigendom.

Dus jouw stelling is niet juist.

Pjotr27

CiteerEen CD welke je zelf hebt aangekocht mag je volgens de NL wet voor eigen gebruik copieeren, een CD welke je leent van de bieb is NIET jouw eigendom.

Dus jouw stelling is niet juist.

Wrijf het er nog maar een lekker in.... eerst bij het beluisteren al door de mand gevallen en nu ook nog eens met het kopieren van blibliotheek cd`s... ;)
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

het zal me volledig w... zijn wat jullie vinden, ik ben erg tevree met mijn set die klinkt als een klok en gaat binnenkort nog mooier klinken... :baaa:

Deleted member

Citaat van: frank2 op september 11, 2010, 15:43:52
het zal me volledig w... zijn wat jullie vinden, ik ben erg tevree met mijn set die klinkt als een klok en gaat binnenkort nog mooier klinken... :baaa:

Zo is dat, wat een gezeur weer allemaal hier over gekopieerde CD's!  ;D

ajbeefde

Citaat van: frank2 op september 11, 2010, 15:43:52

Is dat tikken van de klok hetzelfde als een lp luisteren met wat spetters van het stof?  ;D

neverywhere

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Pjotr27

Citaat van: neverywhere op september 11, 2010, 16:10:57

Ahum..... http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=92373.0

Draadje ken ik, toch blijft het origineel zeker bij hele goede opname`s voor mij er duidelijk uit te halen...
Ik luister heel veel opname`s ( o.a. voor Fritz de With , STS-Digital) en blijf heel duidelijk bij mijn stelling..
Maar bij slechte opname`s worden de verschillen wel heel snel kleiner...

Kwabbernoot

Het gaat nogal off-topic maar ik vind het interessant genoeg om er even op door te gaan.

Citaat van: Pjotr27 op september 11, 2010, 16:36:43
Maar bij slechte opname`s worden de verschillen wel heel snel kleiner...

Bijzonder. Hoe zou dat nu kunnen. Als het rippen al informatie verandert dan gebeurt dat toch in even grote mate bij goede als ook slechte opnamen? Houden we twee mogelijkheden over.
1. Of je luistert minder goed naar de slecht opgenomen CD zodat het eventuele verschil niet wordt waargenomen of
2. Er is inderdaad geen verschil maar het verschil dat wordt waargenomen is inbeelding omdat je wel héél gefocust zit te luisteren zodat je van jezelf wel een verschil móet horen. (Mijn excuses voor de ietwat rare formulering).

Dit in combinatie met mijn post van eerder vandaag doet mij een patroon zien verschijnen. Een patroon welke natuurlijk mede door mijn eigen denk-patronen wordt uitgestippeld.  ;)

Groeten...

frank2

@kwabbernoot: voor het eerst ben ik het met je eens, als er al verschil zou zijn dan zou dat bij slechte cd's net zo "erg" moeten zijn als bij goede. Wel is het zo dat slecht opgenomen cd's vaak een bepaalde hardheid hebben, dus bijna geen dynamiek, alles is even hard, compressie, en dat kan het verschil maken.

Maar er is eigenlijk geen verschil of het is zo minimaal dat ik het op mijn set niet hoor, dat wil niet zeggen dat een ander op zijn set iets anders hoort,of omdat zijn set zo "revealing" is zijn set alles tot in details laat horen... dat zou kunnen. Maar je kunt hier beter een ander topic aan wijden.

Kwabbernoot

Nja, daar zijn al wel genoeg topics over. Maar ik zal er hier iig over uitscheiden.

Groeten...

Snowmaster

Gelukkig, de rust keert weer terug  :)
Dan ga ik zo meteen maar eens naar een gebrande versie van Daybreakers kijken. Heb van iemand  ;) de tip gekregen dat het een spannende film is.  Zaterdagavond....filmavond.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Na afgelopen vrijdag de zeer positieve resultaten te hebben gehoord van Ceraballs en een hifi tuning demagnitiser heb ik deze vandaag besteld.
3 x 3 ceraballs voor onder de Oppo, de ht versterker en de Belles voorversterker.

Hopelijk zijn ze snel binnen bij mijn dealer.

Dan ga ik nog de stroomdraden eens goed leggen en that's it, behalve dat er in de meterkast nog een kleine wijziging komt.

S@m

frank2

Pjotr27

CiteerNa afgelopen vrijdag de zeer positieve resultaten te hebben gehoord van Ceraballs en een hifi tuning demagnitiser heb ik deze vandaag besteld.
3 x 3 ceraballs voor onder de Oppo, de ht versterker en de Belles voorversterker.

Mooie upgrade!

Snowmaster

Citaat van: frank2 op september 15, 2010, 15:49:25
Na afgelopen vrijdag de zeer positieve resultaten te hebben gehoord van Ceraballs en een hifi tuning demagnitiser heb ik deze vandaag besteld.

Dan ga ik nog de stroomdraden eens goed leggen en that's it, behalve dat er in de meterkast nog een kleine wijziging komt.

De grens is nog niet bereikt.....dat zul je merken bij de volgende stap als de ceraballs e.d. binnen zijn, want daarna kunnen wij het volgende stapje maken.
Wordt weer samen kicken   ;D.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op september 15, 2010, 15:49:25

Leek mij een hele bewuste keuze.
Cool Frank!

Maar je moet toch echt eens komen luisteren bij me.
Als je de CA-platen hebt gezien en gehoord... ;D
Ik heb daar nog niks over los gelaten naar de rest van de wereld, maar ik wil in je topic daar toch wat over loslaten...
Laat ik het zo zeggen: het verschil is groter dan het verschil tussen mijn oude CDP-100 CD-speler en de CDP-502 (hoogste van Classe).............

Maar ik zal niet teveel uitwijden nu, want ik ben nog bezig met luisteren en vergelijken. ;D
Maar hou me in de gaten! ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10