Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Citaat van: ArjanR1 op september  4, 2010, 23:20:46
Als jij binnenkort eens tijd hebt, kom eens een bakkie doen bij mij ;)
Als je wil, neem dan jouw blokjes mee, ben erg benieuwd of ik het kan horen.

Eigenlijk moet je sowieso langskomen, alles van mijn set is nu vervangen ;)
Het enige wat ik nog heb van ''toen'' is de VD interlink en LS kabel.

dan kan het laag nog een stuk strakker dan dat je nu hebt. Ik kom binnenkort langs
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Former member 78

Moeten we binnenkort maar ff wat afspreken.
17 t/m 21 september ben ik vrij, tot die tijd niet.

De Oppo staat alweer te spelen, niet normaal hoe veel ik momenteel luister ;D

Snowmaster

Citaat van: S@m op september  4, 2010, 17:13:08
Wel wat verschil, maar geen meerwaarde imo...

Gisteren heb ik voor het eerst eens flink geexperimenteerd met de SR plug.
Dit doe ik altijd door zo extreem mogelijk iets te benutten omdat je dan meestal het beste de werking waarneemt.
Bij de SR plug betekent dit regelaar helemaal linksom en een keer helemaal rechtsom draaien. Daarnaast kiezen voor een verkeerde opstelling en een ideale opstelling.
Het is makkelijk : bij een foute opstelling kan ik zijn werking niet waarnemen. Als ik hem plaats in de stekkerdoos van de apparatuur en tussen de luidsprekers, lijkt zijn werking het meest optimaal.
In geluid en beeld kan ik een ingeschakelde plug waarnemen, maar het zijn geen schokkende verbeteringen. De verbetering zit echt in nuancering en zijn ongeveer net zo groot als het zwarten van een CD/DVD rand voor diegenen die daar ervaring mee hebben. Het plaatsen van goede voetjes onder componenten zal in sommige situaties meer opleveren.
Ik zal geen koopadvies geven voor zo'n plug, maar ik wil hem ook niet kwijt.

Binnenkort zal ik de AR 77 er eens naast plaatsen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Ik heb het vermoeden dat die meer doet....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

ajbeefde

Citaat van: frank2 op september  5, 2010, 14:48:17
Ik heb het vermoeden dat die meer doet....

Waarop baseer je deze conclusie?  Omdat deze duurder is?
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

frank2

nee, omdat diverse 4 a 5 mensen dit apparaat meteen gekocht hebben omdat het zo'n groot pos. verschil was. Terwijl Snowmaster schrijft dat een blokje hout eigenlijk nog meer doet. Maw. de kemp plug maakt verschil maar zeer weinig.

ajbeefde

Citaat van: frank2 op september  5, 2010, 15:11:39
nee, omdat diverse 4 a 5 mensen dit apparaat meteen gekocht hebben omdat het zo'n groot pos. verschil was. Terwijl Snowmaster schrijft dat een blokje hout eigenlijk nog meer doet. Maw. de kemp plug maakt verschil maar zeer weinig.

Eigen gehoor doet lijkt mij veel meer dan positieve berichten op het net van personen die je in het geheel niet eens kent.  ;)

Komt nog eens bij dat hij het over voetjes had, en niet over blokjes van de Gamma...  ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

frank2

Ik ken de mensen persoonlijk en ben bij ze thuis geweest, dit zijn  mensen die zeer goed kunnen luisteren.
En ik heb het niet over voetjes van de gamma daar kom jij mee.

En verder schrijf ik : ik vermoed.... natuurlijk weet jij en ik dat je eerst zelf moet luisteren

ajbeefde

Citaat van: frank2 op september  5, 2010, 15:23:55
Ik ken de mensen persoonlijk en ben bij ze thuis geweest, dit zijn  mensen die zeer goed kunnen luisteren.
En ik heb het niet over voetjes van de gamma daar kom jij mee.

En verder schrijf ik : ik vermoed.... natuurlijk weet jij en ik dat je eerst zelf moet luisteren

Ik heb voor de grap eens een google gedaan op je zoals jij noemt de "BACH kegels", waarom kom ik die niet 1,2,3 tegen als deze zo goed zijn?

Staat ook nog steeds de vraag open waarom Oppo met de tuc upgrade geen houten voetjes levert als dit zo een geweldige dimensie in het geluid zou geven?

S@m

Citaat van: frank2 op september  5, 2010, 15:11:39

Voel je vooral niet aangevoelen Frank, maar jij baseert je oordeel op 1 conclusie ???  .

Ik ken de Kemp SR en vind het verschil wel (relatief) groot. In elk geval groot genoeg dat ik het verschil met/zonder opmerkelijk vond en er een topic voor opende, en dat doe ik niet snel... ;)

frank2

Citaat van: ajbeefde op september  5, 2010, 15:31:16
Ik heb voor de grap eens een google gedaan op je zoals jij noemt de "BACH kegels", waarom kom ik die niet 1,2,3 tegen als deze zo goed zijn?

Staat ook nog steeds de vraag open waarom Oppo met de tuc upgrade geen houten voetjes levert als dit zo een geweldige dimensie in het geluid zou geven?

1. onbekend, waarom iets van een website opzetten terwijl je weet dat het geen verschil maakt, puur voor sommige idioten zoals ik zijn die kegels er, ik gebruik ze puur als autosuggestie, want verschil bestaat niet.
2. omdat mensen zoals jij dit allemaal onzin vinden, je hoort geen verschil. Daarom doe ik het puur voor de sier staat leuk

ajbeefde

Citaat van: frank2 op september  5, 2010, 15:39:06
1. onbekend, waarom iets van een website opzetten terwijl je weet dat het geen verschil maakt, puur voor sommige idioten zoals ik zijn die kegels er, ik gebruik ze puur als autosuggestie, want verschil bestaat niet.
2. omdat mensen zoals jij dit allemaal onzin vinden, je hoort geen verschil. Daarom doe ik het puur voor de sier staat leuk

Dus als ik het goed begrijp heb je een houten kegel onder je apparatuur die je zelf de naam Bach hebt gegeven, zou het wat uitmaken als je deze Beethoven had genoemd of zeg ik nu iets geks?

frank2

ja, het is een bedrijf uit zwitserland en heet B.A.C.H. Ze hebben geen website

ajbeefde

Citaat van: frank2 op september  5, 2010, 15:50:52
ja, het is een bedrijf uit zwitserland en heet B.A.C.H. Ze hebben geen website

Zou er op z'n minst wel een reviewe ergens op google te vinden moeten zijn.  ;)

Former member 78

Citaat van: ajbeefde op september  5, 2010, 15:43:33
Dus als ik het goed begrijp heb je een houten kegel onder je apparatuur die je zelf de naam Bach hebt gegeven, zou het wat uitmaken als je deze Beethoven had genoemd of zeg ik nu iets geks?

Sorry dat ik het zeg, maar soms ben jij een echte zeikstraal zeg  :crazy:

neverywhere

Citaat van: frank2 op september  5, 2010, 15:39:06

Kortom, je neemt ons gewoon in de zeik!

Prachtig! :D :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

ajbeefde

Citaat van: ArjanR1 op september  5, 2010, 20:35:40
Sorry dat ik het zeg, maar soms ben jij een echte zeikstraal zeg  :crazy:

En maar blijven doorzagen ......  

Misschien is Bach bloesem therapie iets voor jullie?

ajbeefde

frank2

Citaat van: S@m op september  5, 2010, 15:33:07
Voel je vooral niet aangevoelen Frank, maar jij baseert je oordeel op 1 conclusie ???  .

Ik ken de Kemp SR en vind het verschil wel (relatief) groot. In elk geval groot genoeg dat ik het verschil met/zonder opmerkelijk vond en er een topic voor opende, en dat doe ik niet snel... ;)

Helaas ben ik niet in de mogelijkheid om beidde versies te beluisteren, maar Snowmaster heeft binnenkort die mogelijkheid wel. En daar wacht ik op, zodat ik daarna verder kan denken om hier eens naar te luisteren of niet.

Snowmaster

Citaat van: S@m op september  5, 2010, 15:33:07

De SR plug werkt, maar ik ben tegenwoordig ietsje terughoudender als ik ook de prijs meeweeg.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

ben benieuwd als je beide versies dus ook de AR hebt getest. Laat het mij (ons) weten

Snowmaster

Citaat van: frank2 op september  7, 2010, 07:07:59
ben benieuwd als je beide versies dus ook de AR hebt getest. Laat het mij (ons) weten

Ben toch van plan om op korte termijn bij jou voorbij te komen zodat ik weet hoe de meterkast in elkaar steekt.
Aangezien ik een SR plug, Ceraballs heb en Martin blokjes en een SR heeft, gaan wij dat gewoon proberen. Heb nog een paar dingetjes zoals een demagnetizer of een nog beter audiogroepje. Gaan wij ook proberen, want ik weet ondertussen dat jij dit waardeert. Misschien zijn blokjes wel beter dan Infinite voetjes.  Maar eerst moet ik Martins scherm even ISF hercalibreren vanaf de harde schijf van de satelliet tuner en ook kijken of de Oppo een andere instelling vraagt.
Dat doen wij gezellig woensdagavond  :).

frank2

zeer binnenkort krijg ik een inspectie van iemand met zeer veel verstand van het gebied "stroom". Deze zal hier kijken of op het gebied van stroom nog het een en ander te verbeteren valt. En zo ja wat dat dan moet of kan zijn.
nb: er zijn al verbeteringen die toegepast kunnen worden.

Dus u kunt vast rekening houden met een vervolgstory over hoe het gaat klinken. Voor de sceptici: nog mooier, beter, brillianter, ruimtelijker enz.

Serieus ik zal het hier melden omdat ik ondertussen na de aanpassingen in de stroomketen die al gedaan zijn, heb ondervonden dat dat grote verschillen oplevert en eigenlijk niets kost.

ajbeefde

Citaat van: frank2 op september  9, 2010, 19:24:26
zeer binnenkort krijg ik een inspectie van iemand met zeer veel verstand van het gebied "stroom". Deze zal hier kijken of op het gebied van stroom nog het een en ander te verbeteren valt. En zo ja wat dat dan moet of kan zijn.
nb: er zijn al verbeteringen die toegepast kunnen worden.

Dus u kunt vast rekening houden met een vervolgstory over hoe het gaat klinken. Voor de sceptici: nog mooier, beter, brillianter, ruimtelijker enz.

Serieus ik zal het hier melden omdat ik ondertussen na de aanpassingen in de stroomketen die al gedaan zijn, heb ondervonden dat dat grote verschillen oplevert en eigenlijk niets kost.

Service monteur van de Nuon.

Kwabbernoot

:laugh:

Effe serieus. Een echte kenner van stroom of een kenner van echte audiofiele stroom? Hoe moet ik het zien? Jouw omschrijving (zeer veel verstand van het gebied "stroom") doet mij eerder aan de tweede versie denken.

Groeten...