Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

solitaire

Citaat van: Bant op augustus 22, 2010, 14:07:32
Dit is echt het meest verwarrende topic op het forum, het is bijna niet bij te houden of iemand nou sarcastisch of serieus is.  :blink:

Zelf heb ik respect voor empirische waarnemingen binnen onze hobby. Frank doet er persoonlijk verslag van in de context van zijn 'Reference Stereo & Surround System'. Dat respect staat onder druk zo snel de verslagen / de threads vervuild worden door bv. commerciele ("ik vind dit goed dus gebruik het ook") of megalomane ("ik weet alles en jouw ervaring is onzin") invloeden. Deze thread is zo bezien behoorlijk vervuild, en dat maakt ook in mijn ogen dat de leesbaarheid en geloofwaardigheid er niet op vooruit gaat. Dat is jammer imo., maar geen aanleiding te stoppen persoonlijke ervaringen serieus in te brengen.

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Bant

Citaat van: solitaire op augustus 23, 2010, 10:14:30
Zelf heb ik respect voor empirische waarnemingen binnen onze hobby. Frank doet er persoonlijk verslag van in de context van zijn 'Reference Stereo & Surround System'. Dat respect staat onder druk zo snel de verslagen / de threads vervuild worden door bv. commerciele ("ik vind dit goed dus gebruik het ook") of megalomane ("ik weet alles en jouw ervaring is onzin") invloeden. Deze thread is zo bezien behoorlijk vervuild, en dat maakt ook in mijn ogen dat de leesbaarheid en geloofwaardigheid er niet op vooruit gaat. Dat is jammer imo., maar geen aanleiding te stoppen persoonlijke ervaringen serieus in te brengen.

Wolf

Absoluut, de "ik weet alles en jouw ervaring is onzin" instelling is inderdaad erg vervelend. Ik heb ook respect voor empirische wetenschap, maar dat wil niet zeggen dat er niet af en toe een beetje tegengas mag worden gegeven aan het enthousiasme van sommige leden hier. Dat Twee simpele schijfjes hout met als onderling verschil een 90° gekantelde vezelrichting kunnen drastisch anders klinken vind ik nogal een bewering om te doen op basis van enkel je eigen waarneming. Nu twijfel ik er niet aan dat die, en andere, waarnemingen echt gedaan worden, maar dat wil nog niet zeggen dat, in dit geval de vezelrichting, daar de oorzaak van is. Daar wordt wat mij betreft wat al te makkelijk overheen gestapt soms.

Dat is, zoals je zegt, natuurlijk geen reden om persoonlijke ervaringen niet serieus in te brengen. Alleen ligt de kans om, door de weinige zelfkritiek, niet serieus, of verkeerd geïnterpreteerd te worden op de loer.

Raphie

Klopt! bomen groeien naar de zon, het is dus niet alleen zaak dat je onderzetters vertikaal maakt, maar ook nog eens op let dat ze niet op de kop eronder worden gezet. (dus zeg maar met de kruin naar beneden) want dan kan je stage wel eens een flink stuk lager komen te liggen(LET OP: ik zeg kan, want als je set bijv op de eerste etage staat, of je woont in het oosten, boven de zeespiegel kan werkt dat juist nivellerend voor een te hoge stage)

Ook goed opletten welke houtsoort je kiest, tropisch hardhout levert alleen maar akoustische transparantie in een luchtvochtigheidsspanne van tussen 70 <> 110%, dit gaat niet altijd goed samen met de maximale luchtvochtigheid die je set kan hebben.

Philips heeft o.a. lucht bevochteraars die dit klimaat zeer lokaal kunnen aansturen. ook een aanrader. 
JBL PRX Power!

Bant

Jaja, die grappen hebben we inmiddels wel gehoord nu.

ajbeefde

Citaat van: Bant op augustus 23, 2010, 11:14:36

Grappen?  hm... als je echt serieus wil doen is de input van Raphie zo gek nog niet......  ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Raphie

Citaat van: Bant op augustus 23, 2010, 11:14:36
Is geen grap hoor, kan de verschillen DUIDELIJK horen op m'n set.
Mijn meubel was verkeerd gezaagd, heb het nu op de kop gezet, en de verschillen zijn NIET GERING, meer lucht, minder metaal, bredere stage.
zoals het eigenlijk was, alleen veel meer en beter. ik geloofde er eerst ook niet in maar hoor toch echt duidelijk verschil.

Een ieder moet het natuurlijk voor zichzelf weten, maar ik deel hier gewoon zeer belangrijke kennis en ervaring.
en het mooiste: het kost niks...
JBL PRX Power!

Bant

Citaat van: Raphie op augustus 23, 2010, 11:23:24
Is geen grap hoor, kan de verschillen DUIDELIJK horen op m'n set.
Mijn meubel was verkeerd gezaagd, heb het nu op de kop gezet, en de verschillen zijn NIET GERING, meer lucht, minder metaal, bredere stage.
zoals het eigenlijk was, alleen veel meer en beter. ik geloofde er eerst ook niet in maar hoor toch echt duidelijk verschil.

Een ieder moet het natuurlijk voor zichzelf weten, maar ik deel hier gewoon zeer belangrijke kennis en ervaring.
en het mooiste: het kost niks...

:yawnee:

Nahpets

Citaat van: Raphie op augustus 23, 2010, 11:23:24

Ik heb dat ook gehad met mijn Pioneer Stable Platter CD speler. Als je daar de CD's op zijn kop in doet heb ook ineens veel meer muziek.

Echt waar.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ajbeefde

Citaat van: Nahpets op augustus 23, 2010, 11:28:47
Ik heb dat ook gehad met mijn Pioneer Stable Platter CD speler. Als je daar de CD's op zijn kop in doet heb ook ineens veel meer muziek.

Echt waar.

:clapping:

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

blue-eyes

======================
     MODBREAK
======================

Als ik me goed kan herinneren heb ik gevraagd dit topic met rust te laten. Het is een "prive" topic van iemand om zijn bevindingen, set te beschrijven.
Het is geen topic waarin anderen de spot mogen drijven met een anders mening, of op een verkeerde manier ter discussie stellen.
Graag in de juiste plaats deze discussie voeren.

Alhoewel netjes gevraagd hierboven doe ik geen consessies meer.
Alle bijdragen die nu gepost worden zonder constructieve lading, etc. richting de set, de bevindingen volgt er een directe ban voor 3 dagen.
Ik ben er klaar mee.
Mensen die nog reageren op juist gedane postings, etc. idem dito. Korte metten vandaag, luisteren is blijkbaar moeilijk.

BE
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

frank2

zo'n 14 dagen geleden heb ik met de laatste tweaks zitten stoeien. De zekering weer omgedraaid en de houten kegels van BACH onder de Oppo.

Nu kan ik wel met zekerheid zeggen dat ik dit zo laat zoals het nu is, het geluid wat ik nu heb is wat ik graag wil hebben. Helder hoog, een open /helder geluid en een zware diepe bas. Natuurgetrouw en een geluid wat breed en diep is.

Ik denk dat ik met mijn set nu wel klaar ben, in ieder geval er zal weinig spannends meer gebeuren.

(al belde Karel laatst al op dat er een kastje was wat een soort frequentie uitzend, waardoor het geluid nog mooier wordt. Dit is door meerdere mensen al getest en die waren er erg enthousiast over)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

bmateijsen

Citaat van: frank2 op september  4, 2010, 15:51:57
(al belde Karel laatst al op dat er een kastje was wat een soort frequentie uitzend, waardoor het geluid nog mooier wordt. Dit is door meerdere mensen al getest en die waren er erg enthousiast over)

Waarschijnlijk een Acoustic Revive R77 (uit mijn hoofd)

S@m

Bedoel je deze...?

Edit, schijnt dezelfde werking te hebben als de Acoustic Revive R77.

Snowmaster

Nee, degene die Bjorn bedoeld. Hoe is jou ervaring met de AR (@Bjorn) ?

Frank, je kunt Martin ook vragen, die heeft er eentje op de kast staan.
Karel heeft mij al een paar keer op de AR gewezen. Heb zelf die plug van Kemp (SR) ertussen zitten omdat ik indertijd de AR te duur vond en nergens kon proberen.

(Goh, komt ineens S@m er tussendoor met een post, nu moet ik mijn antwoord aanpassen  ;)

De Kemp SR plug werkt, maar is een lastige om in te regelen. De AR schijnt beter te zijn en hoef je niet in te regelen.
Ik heb ze nooit kunnen vergelijken
Bjorn, heb je ervaring met beide?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Hij heeft geen ex. meer te leen, ze zijn allemaal uitgeleend, maar als ze verkocht zijn koopt hij nieuwe, dan zal ik er ook 1 uitproberen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: bmateijsen op september  4, 2010, 15:57:45
Waarschijnlijk een Acoustic Revive R77 (uit mijn hoofd)

dank, ik denk dat dit 'm zal zijn. Staat een review in 6moon, schijnt dus echt te werken.

Snowmaster

Citaat van: frank2 op september  4, 2010, 16:29:18
Hij heeft geen ex. meer te leen, ze zijn allemaal uitgeleend, maar als ze verkocht zijn koopt hij nieuwe, dan zal ik er ook 1 uitproberen.

Ha,ha, precies hetzelfde vertelde hij mij ook.  Ik probeer die van Martin wel.  Maar.....ik mag eerst  ;D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

S@m

Citaat van: Snowmaster op september  4, 2010, 16:27:05

(Goh, komt ineens S@m er tussendoor met een post, nu moet ik mijn antwoord aanpassen  ;)

Niks tussendoor, ik was eerder... :tongue2:

En ze doen hetzelfde , wat is de meerwaarde van de AR..?

ajbeefde

Citaat van: S@m op september  4, 2010, 16:36:40

Staat beter voor op het forum  ;)

frank2

zit inderdaad een behoorlijk prijsverschil in: Kemp 195 euro bij Peter hifisuppl. en de AR rond de 370 euro bij wenw.
Ga het toch eens proberen....

Snowmaster

Citaat van: S@m op september  4, 2010, 16:36:40

Even onder voorbehoud uit mijn hoofd :

De AR moet boven de 1,50 mtr staan ergens in de kamer.
De SR moet met verticale antenne tussen de speakers geplaatst worden bij voorkeur tegen de muur. Meer pluggen schijnt beter te werken. Daarnaast heeft de SR een regelaar, waarmee ik nu ben gaan draaien om te horen of er verschil is.
Ik weet niet wat beter is, wel lijkt de AR mij makkelijker plaatsbaar omdat de SR een ruim 2 mtr. lange antenne heeft.
Het duurt even een tiental minuten voordat de SR optimaal werkt.

solitaire

'k ben benieuwd

Een Steinmusic Ambient Harmonizer (€648) liet me in een onbekende omgeving/set geen verschil horen.

W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

S@m

Citaat van: Snowmaster op september  4, 2010, 16:50:32

De SR moet met verticale antenne tussen de speakers geplaatst worden bij voorkeur tegen de muur. Meer pluggen schijnt beter te werken. Daarnaast heeft de SR een regelaar, waarmee ik nu ben gaan draaien om te horen of er verschil is.
Ik weet niet wat beter is, wel lijkt de AR mij makkelijker plaatsbaar omdat de SR een ruim 2 mtr. lange antenne heeft.

Wel wat verschil, maar geen meerwaarde imo...

frank2

Citaat van: Snowmaster op september  4, 2010, 16:50:32

Ben benieuwd als je ze beide in huis hebt, welke het meeste doet en of dat het prijsverschil van 170 euro waard is.... laat het me weten

Former member 78

zo'n 14 dagen geleden heb ik met de laatste tweaks zitten stoeien. De zekering weer omgedraaid en de houten kegels van BACH onder de Oppo.

Nu kan ik wel met zekerheid zeggen dat ik dit zo laat zoals het nu is, het geluid wat ik nu heb is wat ik graag wil hebben. Helder hoog, een open /helder geluid en een zware diepe bas. Natuurgetrouw en een geluid wat breed en diep is.

Ik denk dat ik met mijn set nu wel klaar ben, in ieder geval er zal weinig spannends meer gebeuren.

Als jij binnenkort eens tijd hebt, kom eens een bakkie doen bij mij ;)
Als je wil, neem dan jouw blokjes mee, ben erg benieuwd of ik het kan horen.

Eigenlijk moet je sowieso langskomen, alles van mijn set is nu vervangen ;)
Het enige wat ik nog heb van ''toen'' is de VD interlink en LS kabel.