Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Pjotr27

Citeerprima, ik heb al op het net gezocht en in belgie iets gevonden wat goedkoop is en in nederland 5 plankjes van 51 x 51 x 407 mm voor 49 euro. Aan 1 plankje heb ik al genoeg, maar misschien vind jij weer een andere maat. Ik kan zelf via mijn buurman, pietje precies, wel de houtjes laten frezen of zagen tot ongever 3 x3 x3 cm

Je kan ze gewoon 51 x 51 mm laten en dan zaag je ze 3 cm hoog....
Hoeft er maar 1x gezaagd te worden en voor de klank is het zelfs nog iets beter...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Raphie

wel linksom laten zagen he? anders verschuift je stage naar rechts........................
JBL PRX Power!

ajbeefde

Citaat van: Raphie op augustus 21, 2010, 09:52:17
wel linksom laten zagen he? anders verschuift je stage naar rechts........................

Vraag me ook af of ieder zaagblad wel te gebruiken is.
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

blue-eyes

Jongens, waarom? Dit is een private thread van een lid. We weten het nu wel dat jullie "iets" anders denken.

Laat dit topic het topic waarvoor Frank deze bedoeld heeft. Ben je sceptisch, plaats dat dan maar in de topics die daarvoor bedoeld zijn.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op augustus 20, 2010, 21:09:53
prima, ik heb al op het net gezocht en in belgie iets gevonden wat goedkoop is en in nederland 5 plankjes van 51 x 51 x 407 mm voor 49 euro. Aan 1 plankje heb ik al genoeg, maar misschien vind jij weer een andere maat. Ik kan zelf via mijn buurman, pietje precies, wel de houtjes laten frezen of zagen tot ongever 3 x3 x3 cm

Ok.
De plankjes die ik heb gezien bij Nijhof weet ik niet precies alle houtsoorten, maar die zijn iets van 15 tot 25 euro, maar die zijn een stuk kleiner.
Ik denk niet dat ik deze week tijd heb om daarnaar toe te gaan, maar in ieder geval volgende week heb ik uitsluitsel of ze dat soort hout daar ook verkopen...
Stel dat je zo'n plank wil bestellen in Belgie dan wil ik er ook!

Oh PS Frank, ik weet niet of iemand het al heeft gemeld, maar wel links zagen...
Anders krijg je een rechtsverschuivende stage...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Dirk

Citaat van: Peerless Monster op augustus 21, 2010, 10:12:34
Oh PS Frank, ik weet niet of iemand het al heeft gemeld, maar wel links zagen...
Anders krijg je een rechtsverschuivende stage...
neeee...absoluut laten klieven, de attack van slaginstrumenten wordt er een stuk strakker door, je weet niet wat je hoort (of juist wel, wat het nou ? :turn:)
enfin, you get the message  8)
fyi ; ik ga een dezer voor beton onder al m'n apparatuur, lekker stabiel en zo zwaar dat ik meteen een excuus heb om eronder niet meer te hoeven schoonmaken  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

frank2

dat compenseer ik wel door de versterker aan een kant hoger te zetten dan de andere kant.

(ik ben het wel met Blue Eyes eens, ik probeer hier nuttige zaken te vermelden en af en toe een "geintje" maakt me niets uit, maar ik weet nu echt wel dat ajbeefde dit geheel onzin vind, dat mag hij vinden maar dat hoeft hier niet steeds vermeld te worden en er zijn er nog een paar)
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Robiwan

Citaat van: neverywhere op augustus 21, 2010, 08:26:07
Maar ja....het idee dat het beter kan worden he....tja ....allemaal wel eens last van gehad........

Trouwens, hoeveel keer heb ik al bij mezelf gezegd : ja nu staan de speakers echt perfect......maar na een paar weken sta je toch weer te schuiven met die zware krengen.... :(

:D :D :D Mijn speakers staan nu toch al geheel ongeschoven 1,5 jaar op dezelfde plek :D Ca. 40 cm van de achtermuur en ca. 180 cm uit elkaar met een klein beetje toe in. Ze kunnen ten eerste vanwege de inloop niet veel verder naar voren of uit elkaar maar ik zou het vanwege de geluidskwaliteit ook niet willen want het klinkt toch bijzonder goed op deze positie. Een geluk bij een ongeluk dus.

Robin

Robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

frank2

mijn speakers staan al 3 jaar op dezelfde plek; ten eerste ze kunnen wel iets verschoven worden, maar die dingen wegen 100 kg dus een beetje zwaar om het in je eentje te doen. Maar het klinkt hier goed, dus ik heb er weinig behoefte aan om ze te verschuiven.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Former member 78

Frank,

Toevallig heb ik gisteren mijn speakers iets verzet.
Het is goed te doen alleen, ik heb ze gewoon achter bij de base gepakt,
dan met redelijk wat kracht zetten zijn ze te verplaatsen.

Maar jij hebt ze prima staan dacht ik ;)

Snowmaster

Onderzetters maken zeker verschil is mijn ervaring. Het is een tijdje terug dat ik mij bezig heb gehouden met "koppelen".  Een paar weken geleden heb ik mijn hele voorraad proefblokjes en onderzetters weggegooid.
Het is inderdaad goed om te horen wat de verschillende materialen teweeg brengen onder de componenten.
Afgelopen weken klonk mijn set minder lekker en bij toeval ontdekte ik dat 1 onderzetter 10 cm was verschoven.
Teruggeplaatst klonk alles weer als vanouds.
Zie het zoeken naar goede onderzetters als leuke hobby.  Als liefhebbers van dit tweaken verschil horen, dan loont het zeker om te zoeken naar een goede onderzetter. Het verschil in weergave kan toch vrij fors zijn.
Maak je vooral niet druk om het zagen, leer eerst de karakterverschllen herkennen van diverse materialen.
Haal zelf een paar houtsoorten, metaal en rubber of plexiglas en luister gewoon eens. Gebruik bij voorkeur 3 pootjes : plaats deze aan de zijkanten (zwaarste plekken) en onder voeding en loopwerk en zoveel mogelijk aan de buitenkant.  Schuif ze later ook eens flink naar binnen.
Veel tweakplezier ! 
Oh ja.....je set hoeft geen high end te zijn om dit te horen, kijk maar naar mijn "prutssetje"  ;) .   
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

vandaag nog even bezig geweest met hout onder de Oppo. Ik had te leen houten kegels van BACH. Deze heb ik er weer onder gezet, dan klinkt alles wat feller van laag tot hoog, maar vooral ook breder, grotere soundstage. (ik vind die dingen alleen veels te duur)
Toen ook de zekering weer omgezet. Dat gaf een verschuiving van het geluid van mid-bas naar meer mid-hoog zonder dat het daarbij ook maar ergens teveel werd. Dien dit nog nader te gaan testen, zeker met de afr. blackwood die ik hebben wil (kost slechts een paar euro).
Dit wordt vervolgd.

nb: beide klinken gewoon erg goed maar ik kan niet zo snel mijn voorkeur bepalen.

Met de houten deurknoppen krijg je iets meer hoog, maar wordt het geluid ook ietsje "kaler" Dit vind ik op dit ogenblik mooi. Vergeet niet dat de Oppo/TUC aanmerkelijk voller klinkt dan de Bow. deed.

dre73

blokjes onder de speakers ipv spikes geeft ook een goed hoorbaar verschil!
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

dre73

ik net uit verveling :D
het is hoorbaar,maar zal ze na een paar dagen eens terugdraaien ;)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

Citaat van: frank2 op augustus 21, 2010, 14:35:38
vandaag nog even bezig geweest met hout onder de Oppo. Ik had te leen houten kegels van BACH. Deze heb ik er weer onder gezet, dan klinkt alles wat feller van laag tot hoog, maar vooral ook breder, grotere soundstage. (ik vind die dingen alleen veels te duur)
Toen ook de zekering weer omgezet. Dat gaf een verschuiving van het geluid van mid-bas naar meer mid-hoog zonder dat het daarbij ook maar ergens teveel werd. Dien dit nog nader te gaan testen, zeker met de afr. blackwood die ik hebben wil (kost slechts een paar euro).
Dit wordt vervolgd.

nb: beide klinken gewoon erg goed maar ik kan niet zo snel mijn voorkeur bepalen.

Met de houten deurknoppen krijg je iets meer hoog, maar wordt het geluid ook ietsje "kaler" Dit vind ik op dit ogenblik mooi. Vergeet niet dat de Oppo/TUC aanmerkelijk voller klinkt dan de Bow. deed.

ik heb vandaag 22 aug. weer de zekering omgedraaid wat resulteert in een helderder geluid, en teven tegelijkertijd die dure kegels eronder gezet. Deze wil ik dan later vervangen door african blackwood. Nu maar eens een weekje laten staan en kijken of dit mij bevalt. Die kegels zorgen voor een grote spreiding van het geluid en doen nog iets meer... we wachten en luisteren rustig verder.

Snowmaster

Door het omdraaien van de zekering is hij "even de weg kwijt" en moet hij zich weer zetten door de veranderde stroomrichting. Dit duurt zeker een avondje. Je zult merken dat het verschil ook afneemt na meer speeluren. Maar er blijft een verschil over waardoor één richting beter klinkt.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

S@m

solitaire

Citaat van: Snowmaster op augustus 21, 2010, 14:31:19
Een paar weken geleden heb ik mijn hele voorraad proefblokjes en onderzetters weggegooid.

ah, dat doet me pijn te lezen: in mijn zoektocht naar de Heilige Graal der Voetjes (gelukkig zijn er meerdere :D) ben ik altijd on the lookout voor allerhande mogelijk toepasbare materialen en vormen ... ;)

Citaat van: Snowmaster op augustus 21, 2010, 14:31:19
Maak je vooral niet druk om het zagen, leer eerst de karakterverschllen herkennen van diverse materialen.
Haal zelf een paar houtsoorten, metaal en rubber of plexiglas en luister gewoon eens.

Inhakend op de posts bovenstaand betreffende het verzagen van ruw hout tbv. voetjes: bij materialen met een niet-random structuur/materiaalopbouw is ook de precise toepassing van die materiaalopbouw van wezenlijk belang. Dus bij hout bv. de richting van de vezelstructuur. Twee simpele schijfjes hout met als onderling verschil een 90° gekantelde vezelrichting kunnen drastisch anders klinken (afhankelijk van de verdere toepassing). Ook een eventuele afronding van hoeken en afwerking met verven/olieen/lakken ed. kunnen een soms zeer waarneembaar verschil opleveren.

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Bant

Dit is echt het meest verwarrende topic op het forum, het is bijna niet bij te houden of iemand nou sarcastisch of serieus is.  :blink:

frank2

dat zegt mijn vrouw ook altijd als ik met mijn set bezig ben

Raphie

Citaat van: frank2 op augustus 21, 2010, 10:29:35
dat compenseer ik wel door de versterker aan een kant hoger te zetten dan de andere kant.

(ik ben het wel met Blue Eyes eens, ik probeer hier nuttige zaken te vermelden en...

Daar verschillen de meningen over, en het enige prive op een forum is je PB inbox. op alles wat men deelt is reactie mogelijk.
Ik denk dat een ieder je keuzes wel respecteert. maar je er zelf iets te veel  krediet aan geeft.
JBL PRX Power!

ajbeefde

Citaat van: Raphie op augustus 22, 2010, 14:38:56
Daar verschillen de meningen over, en het enige prive op een forum is je PB inbox. op alles wat men deelt is reactie mogelijk.
Ik denk dat een ieder je keuzes wel respecteert. maar je er zelf iets te veel  krediet aan geeft.
;D

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Snowmaster

Citaat van: Bant op augustus 22, 2010, 14:07:32
Dit is echt het meest verwarrende topic op het forum, het is bijna niet bij te houden of iemand nou sarcastisch of serieus is.  :blink:

Wolf zijn reactie is serieus, want ik weet dat hij zeer uitvoerig geexperimenteerd heeft met materialen.
Als hij zegt dat de structuur en de materiaalbehandeling hoorbaar was voor hem, dan geloof ik dat wel.
Zelf gaat mij zagen volgens een instructie te ver, dan koop ik het liever met een omruilgarantie of liever nog: niet goed, geld terug.