Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Pjotr27

Citeerwaar haal je die exotische houtsoorten?

Ik heb mijn blokjes via Fritz de With ( STS-Digital), kosten 45 euro / 3 in padoek en 55 euro / 3 in blackwood, afmetingen 3x3x3 cm...
3 stuks werkt prima, bij 4 is er altijd wel een blokje wat net niet helemaal stevig vast staat..
Bij mij werkten ze beter als de finite-elemente cerabal en cerapucs en die kosten veel meer...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

dre73

een balkje ebben van ongeveer 4x4x30 zal een €15 kosten,dus dat zijn de kosten niet! ;)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op augustus 18, 2010, 19:37:12
Ik heb mijn blokjes via Fritz de With ( STS-Digital), kosten 45 euro / 3 in padoek en 55 euro / 3 in blackwood, afmetingen 3x3x3 cm...
3 stuks werkt prima, bij 4 is er altijd wel een blokje wat net niet helemaal stevig vast staat..
Bij mij werkten ze beter als de finite-elemente cerabal en cerapucs en die kosten veel meer...

Nijhof in Baarn Frank.
Ik ga er binnenkort weer eens heen.
Moet ik wat meenemen voor je?
Het zijn vaak balkjes die je dan zelf in vorm moet zagen/draaien oid...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

welk soort en wat doet het is dan mijn vraag...
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

advr

Citaat van: Pjotr27 op augustus 18, 2010, 19:37:12

3 stuks is ook statisch bepaald en staat altijd stevig.. ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op augustus 18, 2010, 20:32:50

Tsja dat moet je even opzoeken.
Als een bepaald hout in je hoofd heb, dan ga ik het wel zoeken bij de Nijhof.
Het ligt voor jou niet erg in de buurt denk ik...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

blue-eyes

In Arnhem schijnt een van de allerbeste houthandels te zitten:

Linkje. Arnhem is redelijk te doen volgens mij.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Pjotr27

Citaat van: frank2 op augustus 18, 2010, 20:32:50

Zoals al eerder in dit topic: Mijn ervaringen: onder loopwerk / cd speler : african blackwood
Onder versterking: padoek blokjes...

African blackwood wordt ook gebruikt in de Harmonix onderzetters.....
Meer rust ,, meer vrijheid van details en gewoon meer luisterplezier...
En het is allemaal zeer betaalbaar... ;)
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

S@m

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 19, 2010, 09:38:43
In Arnhem schijnt een van de allerbeste houthandels te zitten:

Linkje. Arnhem is redelijk te doen volgens mij.

Ik heb mijn ebbenhout destijds laten verzenden vanuit Arnhem, ook geen probleem.

frank2

Citaat van: Peerless Monster op augustus 18, 2010, 20:15:29
Nijhof in Baarn Frank.
Ik ga er binnenkort weer eens heen.
Moet ik wat meenemen voor je?
Het zijn vaak balkjes die je dan zelf in vorm moet zagen/draaien oid...

die african blackwood lijkt me wel wat, als het tenminste betaalbaar blijft.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Former member 78

Op zoek naar ander hout Frank?
Of heeft jouw vrouw de deurknopjes nodig? :D

Lex Groningen

Citaat van: ArjanR1 op augustus 20, 2010, 17:11:05
Op zoek naar ander hout Frank?
Of heeft jouw vrouw de deurknopjes nodig? :D

;D

Persoonlijk vind ik het er niet uitzien die deurknopjes onder de componenten. En vraag mezelf ook af of hier wel een hoorbaar verschil in waarneembaar is.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

als je mij een beetje kent, dan weet je dat er verschil is anders waren ze al lang weer weg

Lex Groningen

Dat is waar, Frank. Maar dan kom ik weer met een vraag die tegenstrijdig is met het jouw gelijk geven. Hoe zo'n percentage is nog hoorbaar dat er een verschil waarneembaar is door er een stukje hout onder de componenten te zetten? Denk voor mijzelf persoonlijk niks. Heb nu 6 week vakantie gehad, en ben nu zo'n 8a9 week bezig met van alles en nog wat op het gebied van audio. Maar die kleine tweaks die doen bij mij helemaal niks tot weinig. Maar mischien moet ik eens met de juiste mensen zitten luisteren die mij kunnen uitleggen waar ik nou precies op moet letten.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

vanzomereng

Citaat van: Alex Groningen op augustus 20, 2010, 18:07:01
Dat is waar, Frank. Maar dan kom ik weer met een vraag die tegenstrijdig is met het jouw gelijk geven. Hoe zo'n percentage is nog hoorbaar dat er een verschil waarneembaar is door er een stukje hout onder de componenten te zetten? Denk voor mijzelf persoonlijk niks. Heb nu 6 week vakantie gehad, en ben nu zo'n 8a9 week bezig met van alles en nog wat op het gebied van audio. Maar die kleine tweaks die doen bij mij helemaal niks tot weinig. Maar mischien moet ik eens met de juiste mensen zitten luisteren die mij kunnen uitleggen waar ik nou precies op moet letten.

Op het moment dat je uitgelegd moet worden waar je op moet letten, ben je technisch aan het luisteren en ben je bezig je hifi-leven alleen complexer
en wellicht duurder aan het maken, en dit terwijl dit geen garantie geeft meer van de muziek te kunnen genieten  ???

Ik ben zelf allang blij, geen verschillen waar te nemen in kabels, houten onderzetters etc.., dit geeft meer rust in de tent  :happy:
Ik zelf zou meer energie stoppen in het ontdekken van allerlei muziek  :inlove:

Neemt niet weg, dat als hifi eenmaal je hobby is, je steeds in kwaliteit een sprongetje vooruit wilt maken.
Voor mij persoonlijk zijn kleine sprongetjes (tweaks) passe / verleden tijd, omdat ze weinig effectief bleken te zijn
en of dit nu aan de tweaks ligt of aan mijn (slechte) gehoor is niet relevant.

M.i.z kan je beter om de zoveel jaar andere luidsprekers kopen (of erbij kopen)
- wellicht nog betere, nog duurder  ???
- of gewoon in vergelijkbare prijsklasse maar gewoon eens wat anders
dit geeft je hifi-hobby een echte impuls en stelt je veel meer in staat om je muziekcollectie weer opnieuw te herbeleven

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

frank2

Ik ben het met bovenstaande eens, als je uitgelegd moet worden hoe je moet luisteren, is het niet nodig om een tweak toe te passen.
En ja ik ben het met verschillende mensen eens, mijn vorige set, T+A Tal130 speakers en een accuphase plus marantz cd speler de 17MK2, dit geheel; daarmee heb ik ook geprobeerd tweaks mee uit te voeren, ale eerste een betere stekkerdoos, het resultaat was dusdanig dat ik mij bekocht voelde, naderhand bleek omdat het verschil tussen die stekkerdoos en een standaard stekkerdoosje gewoon te klein was, ook was de set niet in staat om kleine verschillen weer te geven. Dus dan hoor je geen verschil. Het is nl. erg set afhankelijk.

Hoewel nu iedereen weer op z'n achterste benen gaat staan, vaak bij duurdere sets hoor je het gewoon wel, duidelijk zonder technisch luisteren. Je luistert eerst zonder dan met en hetzelfde nummer, als dan duidelijk hoorbaar is dat er meer bas of meer hoog of wat dan ook is en je vind dit in eerste instantie goed klinken, beter dan zonder, dan probeer je meerdere muziekstukken, bevalt het allemaal dan laat je het staan.

Ook bij mij heb ik wel eens geëxperimenteerd met onderzetters voor LS kabels, dus om ze op houten blokjes te leggen van de vloer af. Dit verschil hoor ik niet, heb het dus weer verwijderd.

Maar een nieuwe zekering voor de audiogroep in de meterkast maakt een groter verschil dan mijn deurknopjes, dat is dan weer wel waar.

Deleted member

Dat ben ik met Frank eens. Ik hoorde het vroeger ook niet tot 't moment dat je set steeds beter wordt of dat je grotere sprongen gaat maken in de spullen (zoals powercables) die je test. Het betekent in mijn ogen dus niet dat het allemaal onzin is.

Lex Groningen

Over mijn set heb ik niks te klagen, speelt goed mee in de hoge klasse. En natuurlijk hoor ik ook wel hier en daar verschillen. Maar mijn vraag is hoe ver wil je hier in door gaan? En wanneer is er voor iemand de perfectie voordat die ook normaal lekker kan gaan genieten van zijn set?

Deleted member

Zolang het geen obsessieve vormen aanneemt is het allemaal onderdeel van het genieten denk ik, van de hobby en de muziek. Bij sommige mensen waarvan ik de verhalen lees (vooral op buitenlandse fora) denk ik wel eens dat ze van 't pad zijn maar zo nu en dan probeer je weer eens wat nieuws als het gaat knagen. Althans zo werkt 't bij mij. ;)

Edit: voordat we sets gaan afschilderen als onvoldoende resolutie hebbend; wellicht leert iemand (bewust of onbewust) na verloop van tijd met veel uitproberen toch anders of beter te luisteren en daarmee ook bepaalde verschillen waar te nemen. Ik kan me bij mezelf ook nog goed herinneren dat ik aan Garmt moest vragen maar wát hoor je dan! :) Bij mezelf heb ik gemerkt dat ik sinds ik met deze hobby bezig ben op alle sets en ook op de autoradio veel beter kan verstaan wat een artiest zingt dus wellicht verandert/ontwikkelt er toch ook nog iets tussen de oren. Maar vandaag de dag hoor ik in mijn set ook nog steeds niet het verschil tussen een no-nonsense digitale kabel of een zeer hoog aangeschreven (en dus vaak peperduur) exemplaar. Het zal dus zoals Frank al zei ook per set/situatie verschillen wát er wel of niet verschil maakt.

S@m

Citaat van: AlexOver mijn set heb ik niks te klagen, speelt goed mee in de hoge klasse. En natuurlijk hoor ik ook wel hier en daar verschillen. Maar mijn vraag is hoe ver wil je hier in door gaan? En wanneer is er voor iemand de perfectie voordat die ook normaal lekker kan gaan genieten van zijn set?

Alex, je kunt voor de gein eens, ipv de vibrapods, rechtstreeks onder het chassis op de hoeken metalen voetjes plaatsen (als je geen kegels hebt kan je moeren nemen die hoog genoeg zijn). Ik denk dat je dan wel een verschil gaat waarnemen.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op augustus 19, 2010, 20:20:22
die african blackwood lijkt me wel wat, als het tenminste betaalbaar blijft.

ok ik zal kijken.
Ik geef wel aan wanneer dat is.
In ieder geval voor de 12e ;)

frank2

prima, ik heb al op het net gezocht en in belgie iets gevonden wat goedkoop is en in nederland 5 plankjes van 51 x 51 x 407 mm voor 49 euro. Aan 1 plankje heb ik al genoeg, maar misschien vind jij weer een andere maat. Ik kan zelf via mijn buurman, pietje precies, wel de houtjes laten frezen of zagen tot ongever 3 x3 x3 cm

vanzomereng

Onlangs nog via de telefoon een opmerkelijke uitspraak gehoord v/e forumlid.  (edoch zeer herkenbaar)

"Ik weet niet of ik wel of niet verschillen hoor tussen al die kabels* en hier wordt een mens onrustig van,
dus toch maar besloten om die kabel* aan te schaffen" voor kabel(s)* kan hier ook alle andere mogelijke tweaks worden ingevuld

Ik vraag me weleens af of, dat bepaalde verbeteringen die worden gehoord, wel daadwerkelijk zijn of meer
voortkomen uit een moment van "rust" die tussen de oren is wedergekeerd en wat zijn impact heeft op wat men meent te horen  ???

Bij velen vaak een moment van "rust" die maar van korte duur is en dan begint het hele circus weer van voren af aan  :eh:

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

frank2

klopt sommige mensen zijn erg onrustig van aard. Maar ik heb mij nooit laten leiden door mijn ongeduld, en ja soms moet je gewoon een pas op de plaats maken omdat het anders in een te rap tempo gaat. Deze houten tweaks zijn hoorbaar maar een andere versterker is natuurlijk aanmerjkelijk beter hoorbaar. Wat "houtjes" doen is vaak iets meer hoog of iets meer bas geven of iets meer rust brengen, als je je set "klaar" hebt en je denkt bij het luisteren van meerdere soorten muziek naderhand "ik zou toch eigenlijk iets meer bas/hoog/rust whatever" iets mooier vinden dan kun je dat met deze houtjes soms (proefondervindelijk) verbeteren.

Maar je dient dit na verloop van tijd te doen dus niet eerst een nieuwe versterker kopen en dan 1 week later al beginnen met tweaks dat is te snel eerst dien je je apparatuur en hun sound goed te kennen daarna pas beginnen met tweaken.

neverywhere

Citaat van: VANZOMERENG op augustus 20, 2010, 22:37:35

"Ik weet niet of ik wel of niet verschillen hoor tussen al die kabels* en hier wordt een mens onrustig van,
dus toch maar besloten om die kabel* aan te schaffen" voor kabel(s)* kan hier ook alle andere mogelijke tweaks worden ingevuld

Maar ja....het idee dat het beter kan worden he....tja ....allemaal wel eens last van gehad........

Trouwens, hoeveel keer heb ik al bij mezelf gezegd : ja nu staan de speakers echt perfect......maar na een paar weken sta je toch weer te schuiven met die zware krengen.... :(
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/