Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

blue-eyes

Citaat van: ArjanR1 op augustus 15, 2010, 16:36:32
Zal er nog verschil in zitten of het van een gewone boom komt, of van een Bonsai?

Ik kan me er iets bij voorstellen. Immers het ene houtsoort is harder of heeft een hogere dichtheid, het is zwaarder, etc. Dat zal zijn werking kunnen hebben.

Ik heb het echter nooit gehoord.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Guester

Bij Tweaks4u hebben ze ook veel soorten houten voetjes. (als de naam niet mag vanwege  :threadclosed: dan mag dit verwijderd worden)
Sonos - Spotify

dre73

vanmiddag heb ik even snel 12 blokjes ebben gezaagd en ik zal deze week het verschil gaan beluisteren(als het er is :D)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Robiwan

Frank,

Wat heeft klankmatig nu je voorkeur, de oppo of de draaitafel?

Robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

S@m

Citaat van: dre73 op augustus 16, 2010, 19:47:38
vanmiddag heb ik even snel 12 blokjes ebben gezaagd en ik zal deze week het verschil gaan beluisteren(als het er is :D)

Wel op de hoeken van het chassis zetten, dus niet onder de standaard voetjes...

dre73

Citaat van: S@m op augustus 16, 2010, 19:53:37
Wel op de hoeken van het chassis zetten, dus niet onder de standaard voetjes...

oh...... ;)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

S@m

frank2

Citaat van: LPlover op augustus 16, 2010, 19:50:55
Frank,

Wat heeft klankmatig nu je voorkeur, de oppo of de draaitafel?

Robin

De voorkeur heeft de Oppo/tuc. Klankmatig klinkt deze beter uitgewogen, grotere soundstage en een dieper geluidsbeeld.
De platenspeler heeft wel ongeveer dezelfde klanksignatuur, alleen kan hij het grotere bereik in detaillering en bas e.d. niet geheel aan,maar hij komt wel in de buurt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Robiwan

Citaat van: frank2 op augustus 16, 2010, 21:20:43
De voorkeur heeft de Oppo/tuc. Klankmatig klinkt deze beter uitgewogen, grotere soundstage en een dieper geluidsbeeld.
De platenspeler heeft wel ongeveer dezelfde klanksignatuur, alleen kan hij het grotere bereik in detaillering en bas e.d. niet geheel aan,maar hij komt wel in de buurt.

tja had dan toch maar die clearaudio performance gekocht :D Toch vind ik een vergelijk tussen 2 media lastig te maken. Want is de cd opname van bijvoorbeeld Fleetwood Mac even goed als de lp, of andersom???? Maar dat de digitale drager wat verder doorloopt in het laag dat geloof ik graag, maar qua detaillering juist weer niet, is mijn ervaring. Maar goed even geen cd vs lp topic. Dar zijn er al honderden van en de uitkomstm is nog steeds onbeslist :D

Robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

frank2

Ik denk dat de clearaudio ongeveer gelijk is met mijn platenspeler plus element. Maar qua detaillering is de Oppo erg goed dat was trouwens de Bow ook al, maar toen was het prijsverschil tussen beide apparaten erg groot, nu scheelt het ongeveer 35%, maw. een platenspeler is in verhouding tot de prestatie beter dan een cd speler. En je hebt gelijk is de persing van een lp evengoed als de cd opname, daar zit nog wel eens een verschil tussen.
Toch kun je naar beiden erg goed luisteren zonder dat je het gevoel krijgt he ik mis iets, of wat klinkt het slecht... en je weet het kan altijd beter.. ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

ajbeefde

Citaat van: dre73 op augustus 16, 2010, 19:47:38

Houtworm vrij?  Het aantal wormen kan ook nog eens een nadelig of positief effect hebben....
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

dre73

gisterenavond heb ik de test met de ebben blokjes onder de koelribben van de versterker beluisterd.
ik vond de verschillen goed hoorbaar:
met blokjes alles strakker omlijnd,directer maar wel haalde dat een beetje het muzikale randje er vanaf.
waarschijnlijk als ik dan weer wat met de speakers zou gaan schuiven zou het inderdaad tot een verbetering zou kunnen leiden.
andere apparaten komen ook aan de beurt ;)

frank2

daarom heb ik blokjes MET houtworm, ik krijg gratis steeds een ander geluid, gratis tweaks en ik hoef er niet eens voor uit m'n luie stoel te komen, het gaat vanzelf. :baaa:

frank2

Citaat van: dre73 op augustus 17, 2010, 18:57:15
gisterenavond heb ik de test met de ebben blokjes onder de koelribben van de versterker beluisterd.
met blokjes alles strakker omlijnd,directer maar wel haalde dat een beetje het muzikale randje er vanaf.
waarschijnlijk als ik dan weer wat met de speakers zou gaan schuiven zou het inderdaad tot een verbetering zou kunnen leiden.

het doet wat, al is het compleet onlogisch, een houten blokje(s) onder een apparaat maar het geluid wordt vaak iets strakker en vaak maar niet altijd krijg je ook iets meer hoog of openheid in de bovenste regionen.

S@m

Citaat van: dre73 op augustus 17, 2010, 18:57:15

Van welk materiaal zijn de standaard voetjes André?

dre73

S@m

Citaat van: dre73 op augustus 17, 2010, 19:45:24
simpele rubber voetjes.
denk aan zo iets:

Dan verbaast het me niets dat het een (groot) verschil is. Ook onder een loopwerk 'harde' voetjes zoals hout, keramiek of metaal geeft vaak een (grote)  verbetering in transparantie, ruimtelijkheid, detail en focus.

dre73

k zal er weer eens wat tijd in gan steken :D

Pjotr27

CiteerDan verbaast het me niets dat het een (groot) verschil is. Ook onder een loopwerk 'harde' voetjes zoals hout, keramiek of metaal geeft vaak een (grote)  verbetering in transparantie, ruimtelijkheid, detail en focus.

Mijn ervaringen: onder loopwerk / cd speler : african blackwood
Onder versterking: padoek blokjes...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Interficior

Uit een tropisch regenwoud. :hehe:

Serieuzer: kijk eens bij de lokale houthandel (en dan bedoel ik niet de Gamma :-X). Hier op het forum geniet de Arnhemse Fijnhouthandel geloof ik de voorkeur.
Take it or lease it

Guester

Citaat van: frank2 op augustus 17, 2010, 18:57:26
daarom heb ik blokjes MET houtworm, ik krijg gratis steeds een ander geluid, gratis tweaks en ik hoef er niet eens voor uit m'n luie stoel te komen, het gaat vanzelf. :baaa:

Pas je op dat ze niet aan je Ushers beginnen??  :baaa:
Sonos - Spotify

dre73

amsterdamse off arnhemse fijnhouthandel hebben zat soorten liggen ;)
ook leuk om eens rond te kijken!

frank2

leuk maar wat moet je met zulke grote planken, als onderzetter voor je versterker heb je slechts een miniem beetje hout nodig. Ik heb me nooit verdiept in de verschillende houtsoorten en jun werking onder diverse apparatuur. Maar sinds ik een soort kegelvormog 3 stuks houtkegeltjes te leen heb gemaakt van 2 soorten op elkaar geplakt hout, welke 160 euri kosten vroeg ik mij af dat moet toch goedkoper kunnen. Het probleem is wie heeft diverse soorten hout liggen en hoe kun je dat testen?

Ik heb hier nu 3 soorten hout gehad en de kegeltjes gaven een ander geluid dan de beuken deurknoppen die nu onder de cd speler liggen. Maar een ander soort heb ik hier ook gehad, vierkante blokjes die deden ongeveer hetzelfde als de huidige onderzetters. Ik heb echter nog nooit iets onder de voorversterker gehad en mij is verteld dat dat ook weer wat doet, dus daar ben ik wel een beetje nieuwsgierig naar.

S@m

AFH levert fatsoenlijke plankjes exotische houtsoorten. Heb er zelf eens een 'staaf' ebben gekocht, waaruit 8 fatsoenlijke voetjes geboord zijn...