Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2 en 4 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

Citaat van: Raphie op juli  9, 2010, 09:42:04
als in Tube wise?, Solidstate wise? VCA wise? zomaar de term analoog erin gooien is zo contradictief voor digitale technologie

Waarom!!
Dit verschrikkelijk achterhaalde concept ::) fungeert 28 jaar na dato nog steeds als leidraad en ik geef hiermee een omschrijving van het karakter.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Citaat van: scrutinizer op juli  9, 2010, 09:51:46
Waarom!!
Dit verschrikkelijk achterhaalde concept fungeert 28 jaar na dato nog steeds als leidraad en ik geef hiermee een omschrijving van het karakter.

Anton.
ja, maar Tube heeft weer een totaal ander karakter als solidstate
dus de vraag is, wat bedoel men met analoog karakter? 2e orde harmonische vervorming? 3e orde harmonische vervorming? gebrek aan lineariteit of kanaalscheiding?

het is zo'n "lege" term zo'n "vlag die een hele grotoe lading dekt" term...
JBL PRX Power!

scrutinizer

Citaat van: Raphie op juli  9, 2010, 09:57:40
ja, maar Tube heeft weer een totaal ander karakter als solidstate
dus de vraag is, wat bedoel men met analoog karakter? 2e orde harmonische vervorming? 3e orde harmonische vervorming? gebrek aan lineariteit of kanaalscheiding?

het is zo'n "lege" term zo'n "vlag die een hele grotoe lading dekt" term...
Gedeeltelijk in all of the above. ;)

De kracht van terminologieën, Raphie.

Neemt verder niets weg aan het feit dat er mensen zijn opgegroeid met vinyl die bij deze beeldspraak aan een letter genoeg hebben.
Tube versus SS idem dito.

Dus ja, in mijn boekje werkt 'contradictief' dus both way's.

:sneaky2:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Kwabbernoot

Citaat van: Stefan S. op juli  8, 2010, 23:12:54
Wie volgt met de volgende lading losse flodders?  :popcorn:
Dat wil ik wel.  :P

Ik lees dit topic altijd met veel plezier, gekromde tenen, zuurbrand onder de oksels en toch ook respect.
Het gaat allemaal zó ontzettend in tegen hoe ik er tegen aan kijk maar toch doet hij zijn eigen ding. En dat vind ik mooi.  8)
Ik hoop dan ook dat Frank nog lang doorgaat. Maar daar ben ik niet bang voor.  ;D

Groeten...

)p(

Citaat van: Kwabbernoot op juli  9, 2010, 10:19:31
Dat wil ik wel.  :P

Ik lees dit topic altijd met veel plezier, gekromde tenen, zuurbrand onder de oksels en toch ook respect.
Het gaat allemaal zó ontzettend in tegen hoe ik er tegen aan kijk maar toch doet hij zijn eigen ding. En dat vind ik mooi.  8)
Ik hoop dan ook dat Frank nog lang doorgaat. Maar daar ben ik niet bang voor.  ;D

Groeten...

+1
Hoewel die info wat je tenen en oksels betreft mijn espressootje even wat minder deden smaken  :P  ;D

frank2

Citaat van: scrutinizer op juli  9, 2010, 09:30:29
Omdat het een nogal verkeerd beeld schept over een apparaat en dit m.i. niet informatief is voor diegene die het apparaat d.m.v. een mondelinge leidraad trachten in te schatten.
Anton.     

Anton, hier ben ik het niet mee eens, door alles wat ik hier opschrijf, hoe "gekleurd" in jouw ogen dan ook, geeft het een idee tot welke prestaties de TUC/Oppo in staat is. Een potentiele koper of geintresseerde zal dan verder naar een dealer kunnen gaan om luistersessies te doen (dealer is trouwens WenW)
Vandaaruit kan een koper dan beslissen of het voor hem interessant is.

Hoe ook verder mijn set is, dat het apparaat high end pretenties heeft net als de Bow en andere cd spelers in een bepaalde klasse is door mijn schrijven hier ondertussen wel duidelijk geworden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Raphie

Our "Signature Edition upgrade includes:
- The video and HDMI and digital output performance are all tremendously improved, not just the analog.
- All 10 of the analog outputs are upgraded for the same low price including the subwoofer circuits.
- Over 100 new electronic parts and new wiring are installed
- Dampen the chassis and drive to reduce vibration and noise
- Rhodium IEC inlet
- 1 pair of $145pr WBT NextGen Silver RCA output jacks on the 2ch
- None of our competitors can match our 7 Day In Home Trial -or- our 100% Money Back - Guarantee simply because they know their players cannot best ours
- Competitors are not taking their "mods" as far as our thorough upgrade
- XLR balanced output stage +$199
- Region-Free & Code-Free installation +$199
- Low cost shipping

Don't get stuck buying elsewhere! 7 Day In Home Audition with No-Hassle 100% Money Back Guarantee
Not one NuForce or Oppo 83SE has been returned!

Your Price: $2,499.00

BDP-SE 899.00

Dus $ 2.0000,00 voor extra voor bovenstaand lijstje

valt toch wel mee? dan natuurlijk nog invoer /shipping / BTW / W&W marge dan is die prijs niet zo raar hoor.
JBL PRX Power!

S@m

x

ivo1986

Citaat van: scrutinizer op juli  6, 2010, 11:32:22
Uiteindelijk door de wol geverfd - als sommige van jullie - kan ik me dit soort uitspraken voorstellen. Hoe zat het ook al weer met jullie frustratie(s) van de eerste wat 'mindere' aanschaf(fen). :sneaky2:

Ik weet ze nog hoor.

Een stekkerblok van 600e op een simpel setje zetten in een slechte akoestiek en met slechte luidsprekers.

Er zijn heel wat miskopen geweest bij mij.

edit En Frank gefeliciteerd met de speler.

scrutinizer

Citaat van: frank2 op juli  9, 2010, 11:12:52
Anton, hier ben ik het niet mee eens, door alles wat ik hier opschrijf, hoe "gekleurd" in jouw ogen dan ook, geeft het een idee tot welke prestaties de TUC/Oppo in staat is.
Als je in ogenschouw neemt dat mijn relaas over de Bow ging. :notify:
En deze door jou als een machine met een totaal ander karakter wordt ervaren in jou systeem dan eigen is voor deze machine, geeft dat mijns inziens wel een idee maar is dat idee dan juist. ;)

CiteerEen potentiele koper of geintresseerde zal dan verder naar een dealer kunnen gaan om luistersessies te doen (dealer is trouwens WenW)
Vandaaruit kan een koper dan beslissen of het voor hem interessant is.

Met respect Frank, maar als je nu bijv. zaken behartigt voor Karel is het dan niet in zijn belang dit zo accuraat mogelijk te doen?

Citeer
Hoe ook verder mijn set is, dat het apparaat high end pretenties heeft net als de Bow en andere cd spelers in een bepaalde klasse is door mijn schrijven hier ondertussen wel duidelijk geworden.
Dat ze pretenties hebben is ZEER duidelijk geworden Frank, alleen de mate waarin ze die hebben  :notify:................... en laat daar nu net wat mij betreft onze discussie over gaan. ::)

Anton.

frank2

Citaat van: scrutinizer op juli 10, 2010, 10:00:49

Met respect, maar als je nu bijv. zaken behartigd voor Karel is het dan niet in zijn belang dit zo accuraat mogelijk te doen?  

Dat ze pretenties hebben is ZEER duidelijk geworden Frank, alleen de mate waarin ze die hebben  :notify:................... en laat daar nu net wat mij betreft onze discussie over gaan. ::)

Anton.

Ik behartig absoluut geen zaken voor Karel, alleen is wenw alleenvertegenwoordiger voor deze TUC

De mate waarin de pretenties van de TUC zijn, zijn alleen voor jou te beoordelen als je naar de TUC luistert, kom maar langs dan kun je het zelf horen, dan zijn alle discussies ook niet meer nodig, of je het goed of niet goed vind is aan jou.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Overzicht van de laatste modificaties:

- furutech 609 verdeeldoos
- pink faun netsnoer op pre en eind Belles: strakker geluid, dieper en sneller, zuiverder hoog
-Belden snoer op de TUC/Oppo SE (XLR uitgang) : smeuig geluid, vollere sound, neutraal, rustig hoog.
 (indien pink faun met furutech stekker wordt aangesloten: strakker geluid, helder hoog, strakke bas, mij iets te analytisch)
- voetjes van hout onder de TUC/Oppo: iets meer hoog, rust (bij de gamma deurknopjes 37 mm, omgekeerd geplaatst)
- nieuwe zekering de Groef met verzilverd massief staafje ernaast.

Hieronder uit het andere topic:

elders in dit topic heb je iets geschreven over de groef zekering. Als je deze omdraaide zorgde dat voor een andere sound, of tewel iets meer hoog of juist iets minder zoals snowmaster het omschreef van hoog naar laag of van laag naar hoog.

Ik heb vanochtend de zekering omgedraaid; deze was dusdanig dat ie van hoog naar laag ging maw. een grote brilliantie, grote helderheid dus even simpel gezegd iets meer nadruk op het mid-hoog.

Na wat langer luisteren viel mij op dat sommige cd's vooral popcd's van de laatste tijd vak een surplus aan hoog hebben, waardoor het geluid naar mijn idee soms iets te gedomineerd werd door mid-hoog tot hoog klanken, enrique iglesias is daar een voorbeeld van de nadruk lag iets op het mid-hoog.

Dus vandaag de zekering omgedraaid en net even (na 6 uur inspelen) geluisterd. Hoewel snowmaster vlgs mij de verschillen niet zo groot vond, vind ik ze wel groot, de brilliantie de nadruk op mid hoog is geheel weg, midden tot mid laag is opeens een stuk voller qua sound, iets wat ik wel belangrijk vind, de echt hoge tonen komen er nog steeds erg mooi uit maar er is een soort smoothheid in het geluid, wat rondere klanken, terwijl alles wel "snel" in de onderste regionen is en blijft. Enrique zijn stem is weer op normaal midden nivo, zijn stem heeft nu niet meer dat iets meer hoog erin zitten.
Ik laat het voorlopig maar even zo en ga uitgebreid en vooral rustig luisteren. Kijken of mij dit kan bekoren, zo niet draai ik gewoon de zekering weer om, maar het verbaasd mij dat het zo'n groot verschil geeft.
Het geheel klinkt rustiger, je verliest wel iets detaillering, je hoort het wel maar niet meer zo duidelijk. Maar het klinkt lekkerder.

- en natuurlijk de TUC/Oppo SE met XLR uitgang, bybees en regiovrij.

IK heb ondertussen wel uitgevonden voor mijzelf dat een combinatie van stroomsnoer, zekeringen een zeer groot verschil in je set maakt qua geluid/sound.
De Oppo is een juweeltje, zo zuiver, rustig met zoveel diepte en ruimtelijkheid voor mij ongekend. En zeker voor de prijs  denk ik nog steeds dat hij veel cd spelers die 2x zo duur zijn eruit speelt, natuurlijk kan het zijn dat mensen een voorkeur voor een bepaalde sound hebben, en dan toch kiezen voor een cd speler die in principe achterblijft bij de TUC.

Maar ja ook ik doe daar iets aan mee...zoals het nu staat met alle modificaties ben ik zeer gelukkig met mijn set.

Ik geloof dat ik er voorlopig wel ben, zoals het nu is,

Lex Groningen

Zeker weten dat je er nu bent? Zal natuurlijk mooi zijn dat je nu erg tevreden bent met wat je nu hebt. En nu lekker gaan genieten van de muziek in plaat van kritisch luisteren.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

kritisch luisteren doe ik nog wel af en toe, maar gelukkig steeds minder, verbazing over het mooie geluid en zijn definitie doe ik regelmatig nog......

Raphie

je beschijving van het verschil tussen de Belden en PF  is wel grappig, ik ervaar het net zo
Je zou eens de PS-audio AC3 moeten proberen op de OPPO, is een beetje de "best of both worlds" van de 2 en qua definitie (detail en diepte) nog een niveau hoger.
JBL PRX Power!

frank2

als jij hem hebt, kom een keer langs en neem dat snoer eens mee dan kan ik het vergelijken.

ajbeefde

Een zekering omdraaien welke dan weer 6 uur moet inspelen?

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Koen K

frank2

ajbeefde

Citaat van: frank2 op juli 18, 2010, 16:27:28
gek he.
Lijkt me meer een broodje aap verhaal, maar voor degeen die er in geloven  ;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

S@m

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: chansig op juli  7, 2010, 15:30:08
Door zijn enthousiasme (welke er van afspat bij een beschrijving) na iedere upgrade ga je je wel afvragen: poeh...hoe slecht is je set wel niet geweest...bv een jaar geleden. Iedere keer een dieper en doortekender laag, beter te volgen hoog etc.

Gr Hans

Hahahahaha...hier is werkelijk geen speld tussen te krijgen...op zich een hele goede statement. 8)

Ik ging eigenlijk vrij lang "all the way" met jouw gedachtegang (lees= het valt allemaal echt wel mee, het kan allemaal best wel eens een beetje te gehypt worden) totdat ik een aantal weken geleden (sinds jaren) een zeer goede set bij mijn broer beluisterde welke dus al jaren "stil staat" dus gewoon degelijke accuphase/sonus faber niet echt instap spul.....maar nooit getweaked of eens wat anders geintroduceerd.....eerlijk....het was weer eens de zoveelste "wake-up-call".....ik vond het bar slecht klinken dit t.o.v. bijvoorbeeld twee van zijn vrienden die met soortgelijke set WEL steeds de lat hoger hebben gelegd met de jaren.... 8)

Dus het eerlijke antwoord van mij op jouw veronderstelling......het moet toen bij hem behoorlijk slechter hebben geklonken..... ;D

Maar mijn broer is er erg happy mee, wil niets meer en het heeft een basis kwaliteit...gewoon dus weer een goed vergelijk met "jouw" spul en/of die van "het andere kamp".... :yin-yang: ;) :devil:
+
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Peerless Monster

Citaat van: Erik van Voorst op juli 22, 2010, 22:47:18
Hahahahaha...hier is werkelijk geen speld tussen te krijgen...op zich een hele goede statement. 8)

Ik ging eigenlijk vrij lang "all the way" met jouw gedachtegang (lees= het valt allemaal echt wel mee, het kan allemaal best wel eens een beetje te gehypt worden) totdat ik een aantal weken geleden (sinds jaren) een zeer goede set bij mijn broer beluisterde welke dus al jaren "stil staat" dus gewoon degelijke accuphase/sonus faber niet echt instap spul.....maar nooit getweaked of eens wat anders geintroduceerd.....eerlijk....het was weer eens de zoveelste "wake-up-call".....ik vond het bar slecht klinken dit t.o.v. bijvoorbeeld twee van zijn vrienden die met soortgelijke set WEL steeds de lat hoger hebben gelegd met de jaren.... 8)

Dus het eerlijke antwoord van mij op jouw veronderstelling......het moet toen bij hem behoorlijk slechter hebben geklonken..... ;D

Maar mijn broer is er erg happy mee, wil niets meer en het heeft een basis kwaliteit...gewoon dus weer een goed vergelijk met "jouw" spul en/of die van "het andere kamp".... :yin-yang: ;) :devil:
+

Helemaal mee eens.
Blijven ontwikkelen is in het échte leven ook belangrijk om beter te worden...
Dat geld dus ook voor een setje... En ik weet hoe Frank luistert en de verschillen en/of verbeteringen zijn vaak zelfs significant aanwezig. Als je dat zo leest, snap je er helemaal niks van, maar Frank heeft in die zin gelijk.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

maar ik ben nu wel aan het afronden. Bijschaven of hoe je het noemen wilt. De zekering omdraaien gaf  een voor mij betere sound, het is allemaal aanmerkelijk voller geworden, alleen de bekkens werden wel opeens wat erg rustig. Dus ik heb vandaag een furutech contra aan het stroomsnoer gemaakt (vervangen) dit was nog een standaard contra stekker.
En ja het hoog, de bekkens zijn weer duidelijk hoorbaar, maar ze treden niet op de voorgrond tenzij het zo op de cd staat, anders staan ze wat verder weg, en ze klinken rustig, dus ze overheersen niet.

Net even naar phil collins geluisterd, eindelijk kun je naar zijn stem luisteren, de opnames van deze cd (hits, verzamel) zijn soms buitengewoon mooi, maar hij heeft een stem die gauw de tekortkomingen in je set laat horen, maar nu klonk het heerlijk, kreeg bijna tranen in m'n ogen bij nr 14 a groovy kind of love en in the air tonight.

Ja nu laat ik het maar even zo een tijdje staan.

dan nog wat betere kabels voor het surround gebeuren, analoog. en dan wordt het weer een tijdje rustig.

plannen: een keer een surr. processor + extra 2-kanaals eindversterker voor achter uittesten,
een keer hele goede stroomsnoeren uittesten.

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op juli 24, 2010, 20:47:39
<knip>
En ja het hoog, de bekkens zijn weer duidelijk hoorbaar, maar ze treden niet op de voorgrond tenzij het zo op de cd staat, <knip>

Hoe weet je nu hoe het op de cd staat dan?

Groeten...