Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Nahpets

Citaat van: Antoine op juli  8, 2010, 10:41:43
Ik vind het dus wel moedig van Frank en hij kan in elk geval voorlopig achter z'n keus blijven staan omdat het, zoals hij er over schrijft, duidelijk zíjn keus is en niet die van een forum/opgedrongen door de massa. :)

Hear, hear.

De keuze was voor Frank duidelijk, is genomen op basis van zijn eigen oortjes. Voor de rest, FTW.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

frank2

Citaat van: Alex Groningen op juli  8, 2010, 08:14:16
Dit zinnetje uit je stukje text heb ik het idee dat je een beetje twijfelt Frank. Om eerlijk te zijn kan ik mij niet voorstellen dat een Bow het aflegt tegen een Blu Ray speler op stereo gebied, hoe goed de Oppo ook is in zijn marktsegment.

Alex, ik twijfel absoluut niet, daarvoor heb ik ook al te lang geluistert, voor ik een besliising maakte. Bovendien kan ik nu eindelijk al mijn cd's draaien wat ik voorheen niet deed omdat het niet klonk.

De Oppo heeft nog de naam maar het is een heel andere speler geworden door die zware modificatie.
Ik schreef het zo om niet al te stellig over te komen, want dan krijg ik meteen weer pagina's kritiek
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

nb. ik ben van plan om deze speler toch 8 a 10 jr te houden....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

advr

Citaat van: frank2 op juli  7, 2010, 19:14:42
Bijgaand enkele details van de website van de Upgrade company:

Dank Frank, je wordt er niet heel veel wijzer van maar is wel veel in gedaan zo te lezen ;D

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Lex Groningen

Citaat van: frank2 op juli  8, 2010, 12:26:31
Alex, ik twijfel absoluut niet, daarvoor heb ik ook al te lang geluistert, voor ik een besliising maakte. Bovendien kan ik nu eindelijk al mijn cd's draaien wat ik voorheen niet deed omdat het niet klonk.

De Oppo heeft nog de naam maar het is een heel andere speler geworden door die zware modificatie.
Ik schreef het zo om niet al te stellig over te komen, want dan krijg ik meteen weer pagina's kritiek

Oke, ik maakte het daar uit op. Maar ben blij voor je dat je daar dus niet over twijfelt. Maar ik heb vakantie Frank, dus binnenkort maar even een afspraak met je maken wanneer ik bij je langs kan komen.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

S@m

Bovendien kan ik nu eindelijk al mijn cd's draaien wat ik voorheen niet deed omdat het niet klonk.

Dit zijn nu van die voorbeelden die ik dus echt niet snap. Met een prachtige speler als de Bow, maar ook de vele andere cd spelers die je in huis hebt gehad zouden sommige cd's niet mooi klinken en nu dus wel...???

ajbeefde

Citaat van: S@m op juli  8, 2010, 13:45:59
Dit zijn nu van die voorbeelden die ik dus echt niet snap. Met een prachtige speler als de Bow, maar ook de vele andere cd spelers die je in huis hebt gehad zouden sommige cd's niet mooi klinken en nu dus wel...???

zat ook al een beetje met verbazing naar deze zin te kijken.....
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

robbie73

Citaat van: ajbeefde op juli  8, 2010, 14:21:25
zat ook al een beetje met verbazing naar deze zin te kijken.....
multi speler is dus universeel speler  snap i   ;)  dat maak ik er uit op  ;D

)p(

Citaat van: Martin_M op juli  7, 2010, 16:17:45
Ach, alles is relatief. Maar bij een mooi open transparant systeem kunnen kleine veranderingen erg duidelijk naar voren komen.
Als die verandering in iets (voor jezelf) positiefs zit kan klein ineens groot worden  :clapping:

Of in het geval van jouw en mijn set die toen in veel opzichten sterk op elkaar leken...maar het kwalitatieve verschil maakt dan na wat langer luisteren juist een groot verschil...groter dan ik die zonder die eerste ervaring zou hebben gehad  :)

phy

Dan vraag ik me serieus af of je wel het goede component uit je set aan de kant geschoven hebt
:o

frank2

Citaat van: S@m op juli  8, 2010, 13:45:59

Ten eerste valt mij op dat niemand hier ook maar enigszins denk dat de Oppo +TUC  uberhaupt beter is dan de Bow, al had ik eigenlijk niet anders verwacht. Verder denkt bijna iedereen dat de Oppo gewoon slechter moet zijn het is een Oppo.

Laat ik dan zeggen dat het een Upgrade company speler is gebaseerd op een Oppo.

Maar om nu je vraag te beantwoorden:

De Bow gaf zeker een goed geluid, maar versterkte ook de stemmen (het middengebied) en gaf een zeer upfront geluid. Bij mindere cd's was dat teveel, ging het "krijsen" in je oren, of tetteren, hoe je het wilt noemen. De Tuc doet bijna het tegenovergestelde; is terughoudender, dus niet upfront, en is aanmerkelijk neutraler waardoor het "krijsen" bij die mindere cd's dus er niet meer is. Natuurlijk klinken ze niet zo goed als een goed opgenomen cd, maar je kunt er nu weer naar luisteren.
Bij andere cd speler die hier thuis waren was het hoog teveel of klonk het vlak.

Bij de TUC klinkt het zeer dynamisch, met instrumenten op de achtergrond en zang iets naar voren, maar lange bij na niet zoals de Bow dat deed. (gelukkig)

frank2

Citaat van: phy op juli  8, 2010, 17:35:35
Dan vraag ik me serieus af of je wel het goede component uit je set aan de kant geschoven hebt
:o

ja, want de TUC is beter, Verder zijn de voor en eindversterker gewoon goed. En geloof me maar ik heb al heel wat uitgeprobeerd om de middentonen van de Bow juist iets minder te krijgen. Toch kon je ook met de Bow zeer goed naar muziek luisteren als het maar goede opnames waren, dat is bij de TUC niet anders, maar slecht opgenomen cd's klonken gewoon beroerd op de Bow, en op de TUC zijn ze tenminste nog om te beluisteren.

Deleted member

Het is geen kritiek of aanval maar ik neig het wel eens te zijn met Phy in die zin dat een CD speler toch onmogelijk zo'n grote stempel op de stemmenweergave kan (of mag!) zetten als jij schrijft. Wellicht dik je het wat aan maar met termen als krijsen/niet meer beluisterbaar komt het uiteraard wel zo over. Als het echt waar is dan zou ik de Bow per definitie als slechte (alleen geschikt voor 'my-fi'/equaelizer) CD speler definieren, zeker als de andere spelers die je hebt beluisterd dit ook allemaal niet deden.

chansig

Citaat van: frank2 op juli  8, 2010, 18:59:35
Ten eerste valt mij op dat niemand hier ook maar enigszins denk dat de Oppo +TUC  uberhaupt beter is dan de Bow, al had ik eigenlijk niet anders verwacht. Verder denkt bijna iedereen dat de Oppo gewoon slechter moet zijn het is een Oppo.

IK weet dat mijn Sony net zo goed is als jou Oppo + TUC..Maar dat zal jij dan wel niet willen geloven aangezien mijn cd speler maar 200 euro kost... :o ;) ;D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

tuurlijk geloof ik jou, immers je hebt al meerdere keren laten weten dat jouw oren geheel andere dingen horen dan de mijne, dus dit geloof ik meteen van je :clapping:

frank2

Citaat van: Antoine op juli  8, 2010, 19:21:44
Het is geen kritiek of aanval maar ik neig het wel eens te zijn met Phy in die zin dat een CD speler toch onmogelijk zo'n grote stempel op de stemmenweergave kan (of mag!) zetten als jij schrijft. Wellicht dik je het wat aan maar met termen als krijsen/niet meer beluisterbaar komt het uiteraard wel zo over. Als het echt waar is dan zou ik de Bow per definitie als slechte (alleen geschikt voor 'my-fi'/equaelizer) CD speler definieren, zeker als de andere spelers die je hebt beluisterd dit ook allemaal niet deden.

Je vergeet 1 ding, nl. in mijn set klinkt het zo, in samenhang met de andere componenten. In een andere set ik ken er wel 1 zou het juist een geweldige aanvulling zijn, dat warmere, want ik vind die set zo kil klinken.... It's all about the match..

TheSpeedSkater

Ik zit nu al een paar pagina's een beetje mee te lezen en iedereen is flink aan het vuren op frank2. Ik heb er geen mening over omdat ik zijn set, de Oppo of de Bow niet ken maar het komt wel een beetje op mij over dat iedereen er meteen vanuit gaat dat de Oppo minder is wat misschien zo is maar misschien ook helemaal niet. Ga eerst lekker luisteren bij frank2 thuis en ga dan de discussie aan... Anders zal het toch altijd een ja/nee discussie zijn.

edit:typo
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

robbie73

nou frank zet de koffie (veel koffie) dan maar klaar als er dan zoveel mensen komen als de personen die allemaal gereageert hebben op de oppo  ;D
zet dan maar gelijk een party tent achter  in de tuin  ;)

scrutinizer

Ik vind het verhaal een nogal hoog soap gehalte gaan krijgen hier. :-\

Je spreekt over het foreward karakter van een Bow ZZ8 waar deze speler juist geroemd werd en nog steeds wordt voor het tegenovergestelde, een namelijk laidback en wat analoge karakter.

Je preekt over een basis OPPO of dat het een opzichzelfstaand design is terwijl er wat aanpassingen zijn gedaan door TUC in de powersupply huishouding en het analoog circuit.

Misschien moet je het belang van je gegeven akoestiek i.s.m. je luidsprekers niet verwarren met een karakter van een bron, Frank.  ::)

Als ik nu dan toch even de microfoon heb ..... De Bow is een design waar ik buiten zijn prettige karakter bijvoorbeeld qua thermische huishouding erg van onder de indruk ben, zeker als ik dit afzet tegen sommige andere ontwerpen van ingenieus, kostbare cd systemen.
Daarnaast nog niet gesproken over de meestal matige kunststof drives gebruikt in dit soort multispelers. Drives die vele 'kunstjes' moeten verrichten om uberhaupt te kunnen voldoen aan de vraag meerdere formats te kunnen uitlezen samen met de problematiek rond de multipole klokfrequenties aanwezig in dit soort systemen. Dit soort overwegingen laten 'mij' geen keus i.v.m. redbook voor een dedicated cd speler.

Maar zoals ik je al eerder aangaf mijn reakties waren zeker niet toegespitst op jouw keuze maar vooral op je inhoud.

;)

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Stefan S.

Wie volgt met de volgende lading losse flodders?  :popcorn:

FFF

Citaat van: Stefan S. op juli  8, 2010, 23:12:54
Wie volgt met de volgende lading losse flodders?  :popcorn:

Haha, mooie omschrijving...

Ik snap ook de ophef niet in dit topic.
Persoonlijk lees ik altijd graag de luisterervaring van Frank en vind ik dit een heel mooi topic. Juist omdat hij keuzes maakt op basis van zeer uitgebreid testen en zijn eigen oren.

Wat de techniek ook zegt, als dit in Frank's setup beter klinkt is dat voor hem de betere keuze. Een multispeler is sowieso handiger dan dedicated cd als je het mij vraagt.
Natuurlijk kan ik mee gaan in sommige reacties dat de BOW waarschijnlijk (aanname want heb de gemodde oppo nooit gezien) beter in elkaar zit.

Maar of het probleem nou eigenlijk de akoestiek is of wat dan ook, als in frank's huiskamer met frank zijn set het in frank's oren beter klinkt met de nieuwe multispeler wat heeft het dan voor zin om hem van iets anders te doen overtuigen...

scrutinizer

Citaat van: FFF op juli  9, 2010, 08:58:45
Haha, mooie omschrijving...

Ik snap ook de ophef niet in dit topic.
Persoonlijk lees ik altijd graag de luisterervaring van Frank en vind ik dit een heel mooi topic. Juist omdat hij keuzes maakt op basis van zeer uitgebreid testen en zijn eigen oren.

Wat de techniek ook zegt, als dit in Frank's setup beter klinkt is dat voor hem de betere keuze. Een multispeler is sowieso handiger dan dedicated cd als je het mij vraagt.
Natuurlijk kan ik mee gaan in sommige reacties dat de BOW waarschijnlijk (aanname want heb de gemodde oppo nooit gezien) beter in elkaar zit.

Maar of het probleem nou eigenlijk de akoestiek is of wat dan ook, als in frank's huiskamer met frank zijn set het in frank's oren beter klinkt met de nieuwe multispeler wat heeft het dan voor zin om hem van iets anders te doen overtuigen...

Omdat het een nogal verkeerd beeld schept over een apparaat en dit m.i. niet informatief is voor diegene die het apparaat d.m.v. een mondelinge leidraad trachten in te schatten.
V.w.b. Frank zijn 'beleving' en 'zijn' reden voor aanschaf omtrent deze machine heb ik totaal geen mening en heb hem daar mee gefeliciteerd maar dat neemt niets weg aan het feit dat er mensen zijn die een andere mening en ervaring hebben en deze ventileren en delen..
Ik dacht gezien de aard van een forum en het niet altijd in de gelegenheid gesteld kunnen worden deze apparaten zelf te beluisteren het misschien van enige waarde kon zijn ::) ........ maar gezien de manier van lezen hier onttrokken aan de reaktie(s), vergis ik me schijnbaar en is hier geen interesse voor. ;)

Anton.     
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Raphie

JBL PRX Power!

scrutinizer

Citaat van: Raphie op juli  9, 2010, 09:32:45
WTF is "een analoog karakter" ?!?

(F)or (T)he (F)aint-hearted
Gul, colorful vrijwel ontdaan aan digital glare.
Een beeldspraak Raphie, ontrokken aan de kleurrijke vervorming van een analog rig. ;)

;D

Anton.

Raphie

als in Tube wise?, Solidstate wise? VCA wise? zomaar de term analoog erin gooien is zo contradictief voor digitale technologie
JBL PRX Power!