Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Martin_M

Ach, alles is relatief. Maar bij een mooi open transparant systeem kunnen kleine veranderingen erg duidelijk naar voren komen.
Als die verandering in iets (voor jezelf) positiefs zit kan klein ineens groot worden  :clapping:
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Raphie

wat nou top/instap? het is ALLEMAAL geneuzel in de marge, weerstandje hier, condensatortje daar......
een mod die 8x de speler kost ?!?  :sleepy: :blink: :laugh:

De oppo was al een goede speler, ik gebruik hem digitaal, je had hem beter digitaal kunnen aansluiten en een Benchmark DAC1 kopen, daar hadden je andere componten dan ook nog profijt van en hield je nog geld in de zak. maar goed. Als jij er blij mee bent? daar gaat het om.
JBL PRX Power!

frank2

De benchmark dac1 is mij te slecht, ik ben betere componenten gewend, zoals deze Oppo heeft en mijn vorige Bow. (hun interne dacs waren aanmerkelijk beter) Zelfs een northstar voldeed niet.
Maar het mag voor jou geneuzel in de marge zijn, vele anderen noemen het iets geheel anders, nl. een flinke upgrade.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: advr op juli  7, 2010, 10:39:53

kan ik ergens lezen wat voor upgrade je op de OppO hebt laten uitvoeren. Ik lees dat soort dingen altijd graag.

groet,
Ad.

Bijgaand enkele details van de website van de Upgrade company:
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

M

Ja Raphie das anders wat he, dat spul van jou is gewoon niet goed genoeg ;)
LG G2 83
Panasonic DP-UB824
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300 MK2
B&W PX 8 S2

hifiman

Typisch voorbeeld van een mooi lang verhaal zonder iets te vertellen  ;)
Hetgeen uiteraard nog steeds een prima apparaat/upgrade kan betekenen.

In elk geval gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, jij bent er blij mee en dat is het allerbelangrijkste  :pompom:

frank2

Citaat van: Audioloog op juli  7, 2010, 19:23:58
Typisch voorbeeld van een mooi lang verhaal zonder iets te vertellen  ;)
Hetgeen uiteraard nog steeds een prima apparaat/upgrade kan betekenen.

In elk geval gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, jij bent er blij mee en dat is het allerbelangrijkste  :pompom:

Klopt wel, ze willen het gewoon niet zeggen, maar als je naar zo'n apparaat luistert, dan weet je wel dat ze er wat aan gedaan hebben, want een blu ray speler klinkt normaal echt niet ZO. (tenminste als ik als voorbeeld mijn destijds 1200 euro kostende dvd speler als voorbeeld neem)

S@m

x

chansig

Citaat van: frank2 op juli  7, 2010, 19:42:18
Klopt wel, ze willen het gewoon niet zeggen, maar als je naar zo'n apparaat luistert, dan weet je wel dat ze er wat aan gedaan hebben, want een blu ray speler klinkt normaal echt niet ZO. (tenminste als ik als voorbeeld mijn destijds 1200 euro kostende dvd speler als voorbeeld neem)

Ik vind het knap/stoer van je: Flink wat geld uitegeven aan een peperdure modificatie zonder dat je weet wat er aan gedaan wordt. Beetje als speakers kopen zonder dat je ze thuis geluisterd hebt.

Heb jij overigens een before and after kunnen doen..dus rechtstreeks ? Of heb je dat allemaal al geschreven en ben ik het gewoon vergeten ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

voor ik het apparaat kocht heb ik eerst uitgebreid geluisterd, zo'n 600 uur (incl. inspelen) en heb tevens gedurende 4 weken a/b vergelijkingen gemaakt met de Bow.
Wat ze met zo'n modificatie doen is voor niet belangrijk, het enige wat telt is hoe het uiteindelijk klinkt. Net als bij speakers kijk ik niet naar de componenten maar alleen hoe het uiteindelijk klinkt.
Ik heb geen standaard Oppo en een gemodificeerde Oppo hier naast elkaar gehad.

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

blue-eyes

Imo, met respect, vind ik die DVD speler van 1200 niet echt een referentie op stereogebied (en ja, evengoed als Frank is dat een mening, de mijne. Gebaseerd op diverse DVD spelers die ik heb gehad, varierend van 500 tot 8000 euro). DVD spelers stonden niet echt bekend als echte stereo kanonnen, daar moet echt wel meer geld aan uitgegeven worden.

@Frank: heb je de speler ook vergeleken met andere versie van de Oppo? Misschien heb ik er overheen gelezen. Pas dan kan je beoordelen of het veel waar voor het geld is, immers kost de Oppo TUC 2300 euro meer dan een standaard Oppo.
De prijs van een Bow kan je uiteraard prima afzetten tegen de Oppo.

==========
De vraag gepost toen je al antwoord gaf :D :D

Jouw mening mbt de inhoud, componenten deel ik. Wat maakt het uit wat erin zit? Er komt een bepaalde sound uit wat je aanspreekt of niet. Waar je het geld voor over hebt of niet.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

S@m

Citaat van: frank2 op juli  7, 2010, 21:07:42
voor ik het apparaat kocht heb ik eerst uitgebreid geluisterd, zo'n 600 uur (incl. inspelen)

Sjonge, waar haal je de tijd vandaan...?  ;)

frank2

Je hebt ook gelijk, de dvd speler staat mijlenver van de Oppo tav. beeld en geluid.
Zoals geschreven heb ik mijn Oppo niet vergeleken met een standaard Oppo, maar dat is elders wel gebeurd. Staat ergens een test van, verder heb ik 'm vergeleken met de Bow wat toch echt een goede cd speler is.
Ook heb ik 'm vergeleken met de gemodificeerde Oppo 83 SE+nuforce+TUC. Daar zaten verschillen in maar deze waren wel klein te noemen.

Maw. ik kan giga genept zijn door deze "dure" speler gekocht te hebben, maar ik geloof dat dat niet zo is. Ik heb mensen gesproken die voor mij al zo'm gemodificeerde Oppo hadden gekocht en ze zeiden alle hetzelfde.

Daarnaast heb ik 'm zelf heel goed beluisterd, het belangrijkste met als referentie mijn eigen dedicated cd speler, welke na ongeveer 400 uur inspelen zich toch gewonnen moest geven. (jajaja in mijn beleving, maar gesteund door wat 2 anderen die ook luisterden beaamden, de Oppo is beter)

Mijn redenatie was heel simpel: Bow: nieuwprijs 8000 euro, Oppo nieuwprijs 2900 euro. Welke is beter?
Zet er een cd speler naast van 14.000 euro zal de Oppo waarschijnlijk weer het onderspit moeten delven, maar ik had niet de intentie om een nieuwe cd speler van meer dan 4 a 5000 euro te kopen. Vind ik eigenlijk erg veel geld....

frank2

Citaat van: S@m op juli  7, 2010, 21:23:54
Sjonge, waar haal je de tijd vandaan...?  ;)

Het inspelen ging ook s' nachts door gewoon 24 uur per dag, 7 dagen per week, en vaak 's-avonds even luisteren wat en of er weer iets veranderd was, soms wel, soms niet, na 264 uur zakte het geluid zelfs geheel in. Bij meer dan 400 uur begon het weer goed te worden, en nu valt mij na 650 uur op dat de dynamiek groter wordt en (nog) meer diepte komt. Maar ik vind het moeilijk te omschrijven, daarvoor moet je eigenlijk zelf luisteren.

hifiman

Je moet maar zo denken Frank, het is beter dat ze over je fiets lullen dan andersom  ;)

S@m

Citaat van: frank2 op juli  7, 2010, 21:30:56
Het inspelen ging ook s' nachts door gewoon 24 uur per dag, 7 dagen per week, en vaak 's-avonds even luisteren wat en of er weer iets veranderd was, soms wel, soms niet, na 264 uur zakte het geluid zelfs geheel in. Bij meer dan 400 uur begon het weer goed te worden, en nu valt mij na 650 uur op dat de dynamiek groter wordt en (nog) meer diepte komt. Maar ik vind het moeilijk te omschrijven, daarvoor moet je eigenlijk zelf luisteren.

Aha...

Lex Groningen

Citaat van: frank2 op juli  7, 2010, 21:26:55
Maw. ik kan giga genept zijn door deze "dure" speler gekocht te hebben, maar ik geloof dat dat niet zo is.

Dit zinnetje uit je stukje text heb ik het idee dat je een beetje twijfelt Frank. Om eerlijk te zijn kan ik mij niet voorstellen dat een Bow het aflegt tegen een Blu Ray speler op stereo gebied, hoe goed de Oppo ook is in zijn marktsegment.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

S@m

Citaat van: Alex Groningen op juli  8, 2010, 08:14:16
Dit zinnetje uit je stukje text heb ik het idee dat je een beetje twijfelt Frank. Om eerlijk te zijn kan ik mij niet voorstellen dat een Bow het aflegt tegen een Blu Ray speler op stereo gebied, hoe goed de Oppo ook is in zijn marktsegment.

"De wens is de vader van de gedachte..."

Lex Groningen

Citaat van: S@m op juli  8, 2010, 08:16:36
"De wens is de vader van de gedachte..."

Klopt. Heb het nu zelf met kabels. Natuurlijk hoor ik verschillen, maar dan is het de vraag of het daadwerkelijk wel de verbetering is waar je naar op zoek bent. In het begin hoor je verschillen en ben je enthousiast. Maar vraag je jezelf onder tussen af of het wel de moeite waard is, en of de verschillen wel echt zo groot zijn om ook echt de veranderingen door te gaan voeren, dan zeg ik nee. In het bovenstaande stukje wat ik uit Frank zijn textje heb gequote komt bij mij naar boven dat Frank wel veranderingen hoort, maar vraag me af of deze verschillen echt zo groot zijn al hij omschrijft. Kan me voorstellen in zijn enthousiastme en beleving dat dat wel zo is, maar hoe is dat over een tijdje?
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

hifiman

Feit is dat de Bow het wat minder deed met Blu-ray'tjes  :notify:

Lex Groningen

Citaat van: Audioloog op juli  8, 2010, 08:49:59
Feit is dat de Bow het wat minder deed met Blu-ray'tjes  :notify:

Goh, hoe zal dat nou komen. ;) ;D

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Deleted member

Er is duidelijk een keuze met het hart en de oren gemaakt en dat is goed in mijn ogen. Zelf zou ik het ook niet snel doen wetende dat je een dergelijk component t.z.t. toch wel weer een keer gaat vervangen en dan geen drol meer krijgt voor gemodificeerde apparatuur. Ik vind het dus wel moedig van Frank en hij kan in elk geval voorlopig achter z'n keus blijven staan omdat het, zoals hij er over schrijft, duidelijk zíjn keus is en niet die van een forum/opgedrongen door de massa. :)

S@m

Citaat van: Antoine op juli  8, 2010, 10:41:43
Ik vind het dus wel moedig van Frank en hij kan in elk geval voorlopig achter z'n keus blijven staan omdat het, zoals hij er over schrijft, duidelijk zíjn keus is en niet die van een forum/opgedrongen door de massa. :)

Zo is dat, met vallen en opstaan wordt je tenslotte wijzer en ervaringsdeskundiger... ;)