Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

ajbeefde

Volgende upgrade een full HD lcd/plasma  ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Former member 78

Citaat van: ajbeefde op juli  4, 2010, 15:34:49
Volgende upgrade een full HD lcd/plasma  ;)

En dan iig het ding aan de muur.

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

frank2

voorlopig geen upgrades meer, zeker geen tv, want die werkt goed, heb ik geen klachten over.
Het enige wat hier nog gebeurt is dat snowmaster hier langs komt en met zekeringen e.d. nog wat probeert. (heb al enkele dingen veranderd in de meterkast met een goed pos. resultaat)

Verder misschien paar kleine tweaks, anders niets, alleen genieten en rust in de tent.
(tot meerdere glorie van mijn vrouw, want die vind alles maar onzin)
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

ajbeefde

Citaat van: frank2 op juli  4, 2010, 16:43:11
voorlopig geen upgrades meer, zeker geen tv, want die werkt goed, heb ik geen klachten over.
Het enige wat hier nog gebeurt is dat snowmaster hier langs komt en met zekeringen e.d. nog wat probeert. (heb al enkele dingen veranderd in de meterkast met een goed pos. resultaat)

Verder misschien paar kleine tweaks, anders niets, alleen genieten en rust in de tent.
(tot meerdere glorie van mijn vrouw, want die vind alles maar onzin)
Tv is HD ready dus daar zou je zeker ng een voordeel uit kunnen halen.

Former member 78

Frank is geen 30 meer hé, dat verschil ziet die toch niet :D

scrutinizer

Als deze machine het voor je doet, mijn welgemeende felicitatie Frank.

:)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

Opoe de speler en opa, hebben samen al 620 uur erop zitten. Ik heb een verslag bijgehouden hoe alles klinkt om de zoveel uur.

Bijgaand de laatste conclusies:

Update >620 uur

Hoewel ik dacht dat het inspelen klaar was, valt mij langzamerhand toch op dat het niveau nog steeds stijgt. Dit uit zich in nog meer dynamiek, de muziek speelt "losser" en ook zeer duidelijk meer ruimte, de muzikanten staan echt in een ruimte te spelen. Naast de al genoemde kenmerken zoals diepe bas, brilliantie en een rustig midden. Vooral de diepte in het geluid begint op te vallen.

De Oppo:

De muziek die deze speelt is zeer goed, een hoge zeer hoge resolutie wat inhoud dat je echt alle details hoort, elk blaasje of wat dan ook, een strak helder hoog en een zeer diepe zeer strakke bas, het middengbied is smooth, zeer natuurgetrouw maar wel met een warm elementje erin, lange bij na niet zo "erg" als een Wadia, ik zou het willen omschrijven als neutraal met een beetje warmte erin, maar de lucht de volheid die de Oppo weergeeft is erg mooi, het ademen tijdens het zingen kun je nog horen, diepte de violen zitten mooi achterin. Dan de dynamiek keihard soms, je kunt er van schrikken, maar wat het meest belangrijk is: er is emotie, je kunt bijna gaan huilen met de juiste muziek. Iets wat toch wel erg belangrijk is.

NB: ook voor surround is deze machine een perfecte keuze, dvd's scaled hij erg goed en het geluid is zoveel beter als mijn "oude" pioneer 686 avi, een machine van 8 jr oud die destijds 1200 euro koste (+HDMI aansluiting)
Blu ray is gewoon een genot.

Eindconclusie:

een speler die op meerdere vlakken erg goed is, die een speler van 8000 euro eruit kan spelen, die ook op surround erg goed is.
Niet geschikt voor mensen die van veel warmte houden, deze speler is neutraal, maar wat deze speler vooral doet; muziek weergeven van een heel hoog niveau met daarbij ook nog emotie.

Ik heb hier vele spelers thuis gehad, Audio Aero de duurste van 13.0000 euro, maar zo mooi als de Oppo deed deze het niet, al kwam hij wel in de buurt, andere spelers van 3000 euro verdwijnen / verbleken bij een A/B test.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

ajbeefde

Blu ray kan nog mooier met een betere tv  ;)

Vergelijking A en B gaat niet geheel op, dan zouden er spelers naast elkaar moeten spelen zodat je het verschil kan waarnemen.

Maar wel een leuke review  ;)

frank2

Citaat van: ajbeefde op juli  4, 2010, 19:04:26

Vergelijking A en B gaat niet geheel op, dan zouden er spelers naast elkaar moeten spelen zodat je het verschil kan waarnemen.

Je hebt wel gelijk, maar toch ook weer niet, als die andere spelers het "goed" hadden gedaan stonden deze hier nu en ze zijn allemaal teruggegaan, of omdat ze niet alles goed weergaven, kaal klonken of om wat voor een reden dan ook, ze bevielen ergens niet, deze Oppo bevalt wel.

scrutinizer

Citaat van: frank2 op juli  5, 2010, 19:09:30
Je hebt wel gelijk, maar toch ook weer niet, als die andere spelers het "goed" hadden gedaan stonden deze hier nu en ze zijn allemaal teruggegaan, of omdat ze niet alles goed weergaven, kaal klonken of om wat voor een reden dan ook, ze bevielen ergens niet, deze Oppo bevalt wel.
Neemt niet weg dat dit een 'zeer' persoonlijke noot van Frank is natuurlijk. ::)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

advr

Citaat van: scrutinizer op juli  5, 2010, 19:19:09
Neemt niet weg dat dit een 'zeer' persoonlijke noot van Frank is natuurlijk. ::)

Anton.

Tuurlijk, eenieder zoekt altijd zijn eigen walhalla ;D

Niets mis mee overigens 8)

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

frank2

klopt, ik moet het mooi vinden, ik was pas geleden bij iemand die een top set had staan, een v.d. duurste wadia's  cd speler, buizenversterkers mono2x enz  zeer goede speakers, ben even de naam kwijt, toen ik luisterde dacht ik dat ik gek werd, het klonk zo ontzettend middentoonachtig, het krijste in je oren, maar hij de eigenaar, vind het prachtig, zelfs het hoog was bijna weg, en ik weet dat zijn speakers voldoende hoog kunnen weergeven, ik had ze ook op een andere set gehoord.

Peerless Monster

De echte CD-speler weg?
Jeetje Frank, wel gefeliciteerd man!!
Een Oppo, en dan een hele mooie ;).
Ik heb ze nog nooit gehoord, maar mijn nieuwsgierigheid moet weer worden bedongen...

Have fun!!!

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

je weet het Rens,  kom maar luisteren.
Ik denk dat je de set zoals hij na alle modificaties van de laatste tijd: nieuwe zekeringen, andere stroomkabels, LS kabel en de Oppo, beter zult vinden, het is meer naar jouw smaak, snel, strak, geen loomheid of softheid meer, maar power, maar wel op een hoog niveau, en bovendien ik durf hier wel te schrijven dat deze Oppo jouw  cd speler zal wegspelen tenzij je erg houd van het warme geluid, want de Oppo is neutraler en heeft een hoge resolutie. Toch blijft er gelukkig wel een warme toon in het geluid.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op juli  5, 2010, 21:17:44
je weet het Rens,  kom maar luisteren.
Ik denk dat je de set zoals hij na alle modificaties van de laatste tijd: nieuwe zekeringen, andere stroomkabels, LS kabel en de Oppo, beter zult vinden, het is meer naar jouw smaak, snel, strak, geen loomheid of softheid meer, maar power, maar wel op een hoog niveau, en bovendien ik durf hier wel te schrijven dat deze Oppo jouw  cd speler zal wegspelen tenzij je erg houd van het warme geluid, want de Oppo is neutraler en heeft een hoge resolutie. Toch blijft er gelukkig wel een warme toon in het geluid.

De Classe heb ik juist gekozen vanwege een hoge resolutie.
Maar ik denk dat het meer een kwestie is van smaak.
Ik ben zelf een beetje aan het experimenteren met streaming.
Ik heb ook net mijn Classe te koop gezet ;D.

Maar ik heb ook een andere speler op het oog...
Nog mooier dan jouw Oppo ;D
Maar dat kan alleen wanner ik mijn speler verkocht krijg.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Het is en blijft een smaakkwestie. Desalniettemin is het eigenlijk wel vreemd, dat een speler van 2900 euro een speler van 8000 euro "evenaart c.q. wegspeelt" Ik weet niet wat je op het oog hebt... maar misschien toch eens naar deze Oppo luisteren, is natuurlijk relatief goedkoop, daarnaast is het beeld en surr. gedeelte ook erg goed.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op juli  5, 2010, 21:32:12
Het is en blijft een smaakkwestie. Desalniettemin is het eigenlijk wel vreemd, dat een speler van 2900 euro een speler van 8000 euro "evenaart c.q. wegspeelt" Ik weet niet wat je op het oog hebt... maar misschien toch eens naar deze Oppo luisteren, is natuurlijk relatief goedkoop, daarnaast is het beeld en surr. gedeelte ook erg goed.

Komt wel.
Als ik mijn Classe krijg verkocht ten minste ;D.

scrutinizer

Niet vreemd. Het is maar net wat je van belang vind. ::)

Maar 'wegspelen' is gedramatiseerd ... toch? Net als het wat ongenuanceerde relaas van dat systeem wat je heb 'mogen' beluisteren. :sneaky2:

Anton. 

scrutinizer

.

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op juli  6, 2010, 10:17:02
Niet vreemd. Het is maar net wat je van belang vind. ::)

Maar 'wegspelen' is gedramatiseerd ... toch? Net als het wat ongenuanceerde relaas van dat systeem wat je heb 'mogen' beluisteren. :sneaky2:

Anton. 

Het is en blijft een smaakkwestie.

;D
Het is altijd gedramtiseerd wat mensen schrijven in hun enthousiasme denk ik Anton.
Maar er zijn altijd mensen die dat dan weer afremmen, dus dat is een goede wisselwerking denk ik ;).

scrutinizer

Citaat van: Peerless Monster op juli  6, 2010, 10:20:05
;D
Het is altijd gedramtiseerd wat mensen schrijven in hun enthousiasme denk ik Anton.
Maar er zijn altijd mensen die dat dan weer afremmen, dus dat is een goede wisselwerking denk ik ;).

Natuurlijk Rens.

Maar enige nuancering in dit specifieke geval  ::) kan m.i. geen kwaad. Legio mensen die dit erdoor als zijnde 'het apparaat' of waarheid nemen. ;)

Anton.

Ps. Ik dacht dat er een optie was een dubbele post te kunnen verwijderen. ???

S@m

Citaat van: scrutinizer op juli  6, 2010, 10:24:41
Legio mensen die dit erdoor als zijnde 'het apparaat' of waarheid nemen.  ;D;)

M.u.v. degene die Frank al een tijdje volgen....  ;)

Raphie

TUC is aanpak analogo outs op DSP niveau is er toch niks veranderd?
heb je een lijstje van mods die gedaan zijn?
JBL PRX Power!

ajbeefde

Citaat van: S@m op juli  6, 2010, 10:45:22
M.u.v. degene die Frank al een tijdje volgen....  ;)

Goeroe Frank?  ;)

Is het ook niet zoiets als "hoe gek kan je jezelf of een ander maken"?  ;)

En als een ander daar in mee wil gaan, who cares....