Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Martin_M

Gefeliciteerd Frank!
Ik had er ook al (zeer lovende) verhalen over gehoord en zou 'm zeker eens in mijn set willen proberen. Kom waarschijnlijk ook wel eens.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Deleted member

Feli Frank met de ver- en aankoop!!  :)

Ik schrik wel van de prijs van de upgrade als ik reken met een prijs van 950 voor de "stock SE" en de prijs van 3000 voor de SE met TUC upgrade op de WenW Audio site!  :blink: Maar goed je hebt goed geluisterd en vergeleken dus het zal het je dus waard zijn!  :)

dre73

onverwachte aankoop!!
maar je hebt al veel getest,dus ik geloof je! :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

Daarnaast heeft de upgrade company ook het video gedeelte + 5.1 uitgang aangepakt. Hij speelt met dvd compleet mijn pioneer dvd speler weg in beeld en geluid. Mijn vrouw die vele dingen die ik doe maar onzin vind heeft al meerdere keren gereageerd in de trant van wat een mooi beeld en dat geluid... (gaat trouwens via direct in  en uit via de cambridge) De 5,1, decoders v.d. cambridge zijn (helaas) van mindere kwaliteit, maar een lexicon processor heeft betere dac's voor het 5.1 geluid. De nadruk bij mijn speler ligt op het cd vlak.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Citaat van: Antoine op juli  3, 2010, 14:07:06
Feli Frank met de ver- en aankoop!!  :)

Ik schrik wel van de prijs van de upgrade als ik reken met een prijs van 950 voor de "stock SE" en de prijs van 3000 voor de SE met TUC upgrade op de WenW Audio site!  :blink: Maar goed je hebt goed geluisterd en vergeleken dus het zal het je dus waard zijn!  :)

Er zijn 2 versies: Oppo 83 SE+TUC voor 2900 euro en de Oppo 83SE+nuforce+TUC voor 3000 euro.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Former member 78

Ik ben van maandag t/m vrijdag vrij, denk dat ik een van die dagen ff langs kom waaien.

Kijken wat zo'n alles speler doet :P

frank2

Lex Groningen

Van harte Frank met je nieuwe aankoop.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

blue-eyes

Eindelijk mag ik wat gaan roepen, al dat geheimzinnig gedoe vanuit WenW :P

Gefeliciteerd Frank, schijnt erg goed te zijn!

p.s. Gisteren viel het woord TUC al op het forum ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

frank2

Robiwan

Een Oppo??? Jezus had dan die BOW gehouden ;D Een Oppo of een JVC is voor mijn niet veel verschil.

Robin

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Former member 78

Citaat van: LPlover op juli  4, 2010, 07:53:57
Een Oppo??? Jezus had dan die BOW gehouden ;D Een Oppo of een JVC is voor mijn niet veel verschil.

Robin

Zulke slechte oortjes?

frank2

Citaat van: LPlover op juli  4, 2010, 07:53:57

Robin

tjsa, ik zou eerst eens goed lezen, het is geen gewone Oppo.... dan had ik de Bow wel gehouden.....

advr

Gefeliciteerd Frank, voor mij onverwacht maar ik had je draadje ook even niet gevolgd, het mag de pret niet drukken!

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!  ;D

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

blue-eyes

Citaat van: frank2 op juli  3, 2010, 21:52:56
klopt, hij is inderdaad erg goed.

Ik wordt al een paar maand door een zeker iemand lastig gevallen dat er een super apparaat op de markt komt :D :P
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

frank2

robbie73

hee frank feli met je nieuwe aanwinst   O0
een mooie combi speler ga je een hoop lol aan beleven  ;D

Robiwan

Citaat van: ArjanR1 op juli  4, 2010, 07:55:14
Zulke slechte oortjes?

nee, maar voor mijn gevoel is het net of je teruggaat van een dikke BMW naar een VW Polo ;D. Maar zoals Frank al aangaf is de Oppo vet gemodificeerd en zal goed presteren. Het was maar een geintje. Veel plezier ermee Frank!

Robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

frank2

huidige set:

blue-eyes

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

scrutinizer

Ik heb uit zeer zelfverzekerde, extreem technische bronnen hier op het forum vernomen en geleerd dat het modificeren van in dit geval digitale front-end geen toevoeging bied aan het basisontwerp an zich.
Mits deze kapot was en door deze modificatie gerepareerd is geraakt natuurlijk ::)

Veel plezier met je aanschaf Frank.

;)

Anton.

Ps. Als een reden om deze machine aan te schaffen de andere formats zijn zou ik persoonlijk voor 'Red Book' de Bow ernaast laten spelen.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

Citaat van: scrutinizer op juli  4, 2010, 14:06:12
Ik heb uit zeer zelfverzekerde, extreem technische bronnen hier op het forum vernomen en geleerd dat het modificeren van in dit geval digitale front-end geen toevoeging bied aan het basisontwerp an zich.
::)

Ps. Als een reden om deze machine aan te schaffen de andere formats zijn zou ik persoonlijk voor 'Red Book' de Bow ernaast laten spelen.

Ja het maakt ook totaal niets uit, daarom geef ik liever 3000 euro uit dan 700 voor de originele. Tenslotte zijn kabels ook kabels dat maakt ook niets uit.....

(nb: vooral deze technische bron van jou vertrouw ik niet, mijn eigen oren en die van 4 anderen die hetzelfde apparaat beluisterd hebben wel)

scrutinizer

Citaat van: frank2 op juli  4, 2010, 14:30:49
Ja het maakt ook totaal niets uit, daarom geef ik liever 3000 euro uit dan 700 voor de originele. Tenslotte zijn kabels ook kabels dat maakt ook niets uit.....

(nb: vooral deze technische bron van jou vertrouw ik niet, mijn eigen oren en die van 4 anderen die hetzelfde apparaat beluisterd hebben wel)

Ik heb uit goede bron verkregen dat ik mijn eigen oren niet mag vertrouwen ....mits ik pilletjes slik. :lookaround:

;)

Met alle respect, Frank.  Ik heb een aantal multispelers 'in huis' beluisterd (waaronder Theta, Goldmund, Linn .. etc, etc) waar ik tot nu (en niet alleen vanuit een technisch of mechanisch oordeel) de voorkeur gaf aan een dedicated 44.1 machine.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

dat kan natuurlijk, ik heb zoals vaker geschreven meerdere cd spelers hier thuis gehad van 2000 tot 12000 euro, geen van alle kon mijn Bow verslaan, of had een geluid wat ik mooier vond dan de Bow.
Totdat ik deze Oppo met upgrade te horen kreeg, en ja die klinkt ook anders dan de Bow, maar hij klinkt mooier, daar waar de Bow nogal de nadruk op het middengebied legde, zoals de stemmen, en de bas doet de Oppo dit neutraler maar toch klinkt het voller en grootser, met goede dynamiek en een diepe bas en helder hoog (niet de bekkens) en een echt enorme resolutie. Cd's die je goed kent en al een tijd niet beluisterd hebt, klinken opeens zo anders en goed dit is echt een aparte gewaarwording.

Dus zodoende heb ik toch een "echte" cd speler vaarwel gezegd.