Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

oud_account_1

Citaat van: ajbeefde op juni 19, 2010, 08:11:19
1000 uur?  Wat gebeurt er dan in deze speler?

Is twee maanden continue laten spelen voordat je werkelijk resultaat hebt, dat is nogal wat.
" schat we hebben een nwe cd speler maar over een maand of 2 hoor je pas de werkelijke klank " ;D
Bij normaal gebruik heb je het dan over ongeveer een jaar, dan heeft de persoon die 'm gebruikt koopt pas echt goed bezig ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

ajbeefde

Citaat van: squadra op juni 19, 2010, 09:13:56
Bij normaal gebruik heb je het dan over ongeveer een jaar, dan heeft de persoon die 'm gebruikt koopt pas echt goed bezig ;D

En dan verkoop je de speler omdat deze toch niet klinkt of doet wat je er van verwacht had  ;D

De buurman met zijn Blokker spelertje van €49,00 had wel al een jaar lang plezier van zijn speler  ;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Pjotr27

Ik was vorig jaar bij Bernhard Salabert ( de maker van de Phy-hp luidpreker units) en die speelde met een dvd spelertje van nog geen 30 euro (EBAY). En het klonk nog goed ook.... ;)
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Former member 78

Citaat van: Pjotr27 op juni 19, 2010, 09:23:18
Ik was vorig jaar bij Bernhard Salabert ( de maker van de Phy-hp luidpreker units) en die speelde met een dvd spelertje van nog geen 30 euro (EBAY). En het klonk nog goed ook.... ;)

Tussen goed en goed zit wel verschil.
Mijn PS3 laat cd's ook leuk horen, maar mijn cd speler is een grote stap verder.

Maar het gaat off topic.

Heb je de 1000uur al Frank :D

Lex Groningen

Iedereen begint nu wel over 1000 inspeel uren, maar volgens mij heeft Frank het zelf daar met geen woord over gehad.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

S@m

Frank niet , maar Martin wel en volgens mij zit Martin dicht...nee...in het vuur... ;)

Citaat van: martin_2703 op juni 18, 2010, 21:23:00
Tipje van de sluier dan... hij heeft ongeveer 1000 inspeel uur nodig :wub:

martin_2703

Citaat van: S@m op juni 19, 2010, 11:06:08
Frank niet , maar Martin wel en volgens mij zit Martin dicht...nee...in het vuur... ;)

Krijg je brandblaren van en daar moet je voor oppassen :D

S@m

Zoiets...

...of zou dat meer op ons van toepassing zijn?

Deleted member

Laat Frank toch even lekker en 'm eerst rustig z'n Bow verkopen...jullie lijken wel een stel ...! :-X ;)

S@m

Citaat van: Antoine op juni 19, 2010, 17:48:07
Laat Frank toch even lekker en 'm eerst rustig z'n Bow verkopen...jullie lijken wel een stel ...! :-X ;)

Former member 78

Citaat van: martin_2703 op juni 19, 2010, 12:26:07
Krijg je brandblaren van en daar moet je voor oppassen :D

Ben jij trouwens die Martin, welke bij Frank Avatar heeft geleend?

martin_2703

Citaat van: ArjanR1 op juni 19, 2010, 22:35:05
Ben jij trouwens die Martin, welke bij Frank Avatar heeft geleend?

Yip....

scrutinizer

???

Frank, ik dacht dat we hier over een 'serieuze' hobbybeleving en het delen ervan te maken hadden, maar dit heeft m.i. meer weg van 'kindergarten'.
Ik bedoel wat heeft de community eraan dat jij geheimzinnig doet over het feit dat je jezelf in een andere subjectieve ervaring hangt?
Buiten dat ze enthousiast kunnen zijn voor je, draagt het voor 99,99% van de community het predicaat 'subjectief der subjectieven'.

Hans Klok.  

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Maximus_Aurelius

Citaat van: martin_2703 op juni 18, 2010, 21:23:00
Tipje van de sluier dan... hij heeft ongeveer 1000 inspeel uur nodig :wub:

Is wel wat overdreven.1000 uur inspeel tijd. ;) Overdrijven is ook een kunst. :hmmm:

Dat een speler of apparaat iets moet inspelen lijkt me logisch maar zolang........Nee. In de fabriek waar eventueel deze geheimzinnige speler vanaf komt wordt hij zorgvuldig getest als het goed is.Dan heeft hij al uren gespeeld waar vele eindgebruikers lang over zullen doen om deze uren te evenaren ;)

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

frank2

Ik doe in principe niet geheimzinnig, alleen vele forumleden beginnen hele verhalen af te steken, ik heb heel eenvoudig gezegd dat ik eerst mijn Bow wil verkopen, voordat ik hier schrijf wat er voor in de plaats komt. Dat sommigen de kindergarten aanwakkeren moet zij weten, ik heb daar geen hinder van.

Verdere ontwikkelingen schrijf ik hier meteen, zoals een nieuwe zekering in de meterkast, wat een behoorlijk verschil oplevert.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

phy

Citaat van: scrutinizer op juni 20, 2010, 12:21:32
???

Frank, ik dacht dat we hier over een 'serieuze' hobbybeleving en het delen ervan te maken hadden, maar dit heeft m.i. meer weg van 'kindergarten'.
Ik bedoel wat heeft de community eraan dat jij geheimzinnig doet over het feit dat je jezelf in een andere subjectieve ervaring hangt?
Buiten dat ze enthousiast kunnen zijn voor je, draagt het voor 99,99% van de community het predicaat 'subjectief der subjectieven'.

Hans Klok.  

Er moet inderdaad nog een Bow verkocht worden en je hebt gelijk
ik denk ook niet dat deze verkoop beinvloed word door de "mooiere" oplossing in Frank zijn beleving
dat is wel duidelijk geworden in dit topic  :)

Dus wie nog een mooie speler zoekt sla je slag...

frank2

De Bow is verkocht en ik heb vandaag de nieuwe bron officieel gekocht (hij stond al enige weken hier in te spelen, )
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

S@m

Staat nog niet in je signature, Frank...

ajbeefde

Citaat van: dre73 op juli  3, 2010, 13:06:03
en hoe heet ie? ;)

Denk dat ik het heb horen spelen bij W&W  ;)

Luxman?
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ajbeefde

Citaat van: dre73 op juli  3, 2010, 13:16:27
de spanning wordt me te groot!!! ::)

De hitte doet wel vreemde dingen met mensen.....  ;)

frank2

Ik heb een multispeler gekocht, en na zeer lange luistertests ook met verschillende stroomkabels en zelfs nog vergelijkingstests met een zuster van mijn bron is het een doodordinair simpele blu ray speler geworden, maar met een peperdure zeer ingrijpende upgrade van de upgrade company. Dit resulteerde in een grootser geluid, iets meer analytisch maar toch simpel gezegd in een voor mij iets mooiere weergave tov de Bow zz8. (vooral klankkleur, dieper, sprankelend hoog en een rustigere middengebied, daarnaast een grootse weergave en meer diepte, dat waren de grootste verschillen)

Het is de Oppo 83 SE+ upgrade van de Upgrade Company (TUC), zelf noemen ze het signature edition genoemd.
Gebalanceerde uitgangen voorzien van johan interlinks.

Daarnaast heb ik pas geleden nieuwe zekeringen in de AHP klangmodule gedaan

Dit geheel resulteert in een open weergave, met diepte, zware diepe bas...enz..

ajbeefde

Citaat van: frank2 op juli  3, 2010, 13:27:16
een peperdure zeer ingrijpende upgrade van de upgrade company.

Het is de Oppo 83 SE+ upgrade van de Upgrade Company (TUC) genoemd.
Gebalanceerde uitgangen voorzien van johan interlinks.

Peperduur wil niet altijd zeggen beter..... maar leuke aanwinst...  ;)

"For less than $1800 shipped overseas, you could well prefer this to anything else in the world into the low 5 digit range... I do. But if you want to spend more than $1800...go ahead! But I'd speak with David first, TUC's OPPO's are that good!"

S@m