Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

phy

tja  ???  :wacko:
Succes met je zoektocht naar de juiste verdeeldoos  ;D

blue-eyes

Stroom is het waar alles mee is begonnen bij Pink Faun. Daarna pas de rest.

Je moet gewoon even naar Rhenen of Elst? afreizen en eens met de mannen babbelen. Goede gasten, je voelt je daar zeer welkom. Strakke eigen mening, eigen perceptie, eigen geloof. Ik weet niet of alles waar is, maar ik hou daar wel van. 200% overtuigd van je eigen product en gelijk!

Ik dacht begrepen te hebben dat ze nog wel duurdere blokken hebben gemaakt? Het blok is van binnen helemaal in het hars gegoten. Lomp zwaar dus!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Cyreg

@Frank, misschien is het 'n goed idee om nu integraal de (binnenshuis)230V keten te bezien op (geluids-)kwaliteit?
Dus van en met je WCD(s) (evt. mbv aparte 230vac groep) via de gebruikte netkabel naar je 6x verdeeldoos.

Ik heb best wat ervaring met diverse WCD's en verdere combinaties  ;)
Dat kan veel verrassingen en goeds qua geluid opleveren; kost wel wat moeite (maar het is hobby hé).
Zelfs bij de goedkopere kwaliteits BERKER WCD (met schroefaansluitingen!!) was het verschil al te horen.
Furutech, HMS etc hebben ook nog veel en diverse keuzes.

Dus n.m.m. > op zoek gaan naar passende/goedklinkende combi van WCD, tussen-netsnoer en verdeeldoos.
Wie weet hoe anders je keuze uitvalt mbt de 6x verdeeldoos  ???

setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

frank2

Ik heb een aparte groep laten aanleggen met Belden draad en ahp zekering in de meterkast, deze is verbonden met de Furutech of Vibex, waarna Pink Faun stroomdraad alles naar de betreffende apparaten stroom brengt.

Ik heb vandaag toch weer het Vibex blok teruggezet totdat ik de 6-voudige versie krijg, dit klinkt gewoon toch beter, ik ga voor mijn beleving ook nog even spelen met fase en uit fase.  (in fase, met stroomschroevdraaier met lamp, licht bij het rechtse gat, dakje boven), nu heb ik bewust 'm ook vandaag even uit fase gezet, dus licht bij linkse "gat, dakje boven. Resultaat is iets meer hoog en een wat zwaardere bas. In fase is alles wat rustiger. (Dat zal ik morgen weer doen)
Hierna wachtten we maar rustig totdat ik het andere Vibex blok krijg, zou eind .v.d. week binnen komen, maar ja Karel kennende kan dat ook rustig een paar dagen later worden.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Cyreg

Right heb ik gemist :-[, nou dat is IMO dan heel mooi opgelost :thumbs-up: Succes
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

reMC

Ter info: de Furutech e-TP609E vertoond in de meeste sets een gelijk soort geluid aan de e-TP60E, maar krachtiger, grootser en kleurrijker. Je hebt ook meer frequentie-extremen maar ze zijn beter in balans. Dus ook meer hoog tov de e-TP60E zonder dat het irritant of onnatuurlijk is. Natuurlijk is 'alles' afhankelijk van je systeem...

frank2

Dank voor dit bericht; IK heb nu een 12-voudige Vibex blok erachter zitten, dit klinkt iets warm maar vooral het laag is anders, het is er wel maar je hoort het haast niet, hoewel de totale sound voldoende druk/bas heeft, het is net alsof het zo diep gaat dat de speakers het haast niet meer kunnen weergeven. Verder klinkt het erg goed. Ik krijg binnenkort zoals geschreven een 6-voudig blok, dit zou iets anders kunnen klinken werd mij verteld.

Toch heb ik al besloten om ook dit "dure" blok eens te testen, de 60E is mij te agressief, niet schoon genoeg, maar de basweergave vind ik goed.

Mocht toch blijken dat er een surplus aan hoog ontstaat bij een Furutech 609 dan wil ik eens kijken naar een ander merk, zoals Pink Faun of ?????
Ideeën zijn welkom.

Dit alles speelt natuurlijk alleen indien het 6-voudig Vibex blok hetzelfde klinkt als het huidige. Ook vraag ik mij af of een Furutech 615 of 6tp (dacht ik) ook mooi/goed presteren. Ik vind de 609 eigenlijk (te) duur.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op april 15, 2010, 19:20:07
dan wil ik eens kijken naar een ander merk, zoals Pink Faun of ?????
Ideeën zijn welkom.

frank2

Morgen krijg ik het 6-voudige Vibex blok, ga ook kijken of ik de Furutech 80E mee kan nemen en heb reeds gevraagd om de Furutech 609.
Een van deze stekkerblokken zal hopelijk het puntje op de i zijn.

Ook zal ik morgen de Pink Faun stroomkabels en de Belles 350A ref. gaan kopen (die nu al enkele weken bij mij spelen). Dan blijft alleen het stekkerblok nog over.

tiptop

Citaat van: S@m op april 15, 2010, 19:35:00

Dat vind ik nou echt niks! Al best wat ervaring met veel merken stroomvoorziening, maar dit is toch wel een van de slechtste. Jammer dat het nederlands is.
Filter veel beperking dynamiek, veel geld voor de stroomkabels voor weinig verbetering en die filterpluggen werken totaal niet, terwijl er best wat vervuiling van het net hier is. (ook door eigen apparaten in huis).
Dan liever Isotek oid. Werkt tenminste. Of het beter is dan verschillende andere merken die ik nog niet geprobeerd heb weet ik niet, maar het is iig erg goed.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

frank2

Ik zal mijn bevindingen hier wel posten. (Kemp lijkt mij ook niets, heb het dus wel goed aangevoeld)

Martin_M

Citaat van: tiptop op april 16, 2010, 20:22:51
Dat vind ik nou echt niks! Al best wat ervaring met veel merken stroomvoorziening, maar dit is toch wel een van de slechtste. Jammer dat het nederlands is.
Filter veel beperking dynamiek, veel geld voor de stroomkabels voor weinig verbetering en die filterpluggen werken totaal niet, terwijl er best wat vervuiling van het net hier is. (ook door eigen apparaten in huis).
Dan liever Isotek oid. Werkt tenminste. Of het beter is dan verschillende andere merken die ik nog niet geprobeerd heb weet ik niet, maar het is iig erg goed.

Dat is dus wel setafhankelijk. Ik had thuis veel meer baat bij Kemp. Isotek klonk hier niet goed (te iel en te dun).
Van dynamiekbeperking niet veel gemerkt met de Kemp filters. En ik had er best wel wat. De Krell'en konden lekker hun ding doen.

PSAudio gaat hier wel een stuk verder, dat dan weer wel  ;)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

frank2

Dat had ik al verwacht, ik wil gewoon het beste of bijna beste hebben, daar schreeuwt mijn set ook om. (vandaar dat ik ook zo lang bezig ben met die blokken)

frank2

Zo ik heb vandaag de 350A Ref. gekocht, en de 2 Pink Faun kabels.
Heb nu een kleiner blok van Vibex en de Furutech 80E hier thuis staan.

De eerste indruk is dat het Vibex blok 6-voudig tov het 12 voudige blok iets meer druk geeft in de bas en ietwat frisser is, het zijn zo op het eerste gehoor kleine verschillen.
Het Furutech blok heb ik er daarna aangehangen en deze hangt er nog steeds aan, deze geeft meer het geluid zoals ik het wens, fris, diepere bas, helder maar niet te, het is aanmerkelijk beter dan de 60E

Maar ik moet nog meer luisteren......

frank2

Ik heb vanochtend uitgebreid geluisterd naar muziek via de Furutech 80E. (stekkerdoos met ingebouwd filter voor digitale bronnen)
Ik ben versteld wat ik allemaal hoor, een ruimtelijkheid, diepte, zuiver, schoon geluid. Dat is wat bij mij opkomt, zeer gedetailleerd en toch blijft het muzikaal. De Vibex wil graag alles een beetje ronder maken, rustiger, de Furutech is het tegenovergestelde, feller, misschien onvriendelijk gezegd bombastischer, maar wel zeer natuurgetrouw. Het klinkt als een klok. De allerhoogste tonen worden weggefilterd, te horen bij de beroemde belletjes, maar dit is totaal niet storend, ook de diepe bas klinkt alsof hij opgeschoond is.

Ik heb Karel al gevraagd of ik ook de 609 van Furutech kan beluisteren, maar tot bu toe is dit wel het eerste blok waar ik tevreden over ben, ik mis niets, zoals ik wel bij het Vibex blok had, ik moet natuurlijk nog veel meer luisteren, maar het geheel is niet verkeerd....

Er staat een test op de Furutech site van het duitse blad Stereo, wat zij daar schrijven klopt zeer goed.

S@m

...en wat gebeurt er als je een standaard wcd gebruikt, gewoon die in de muur. Met een 'normale' degelijke verdeeldoos. Heb je je huidige set-up hier wel eens mee vergeleken?

frank2

ja die heb ik er jaren achter gehad. De verschillen, in geluid, zo ongeveer een high end set tov een middenmoot set.

scrutinizer

Ohh!! Ik dacht even dat je inmiddels al aanbeland was ........................  :sneaky2:

;)

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

Nee nog niet, ik ga graag grondig te werk, het zal waarschijnlijk een furutech 80E of 609 worden. Maar de Vibex wil ik toch nog 1 keer aansluiten.
Ik heb nog genoeg te doen...... Maar er is geen haast, dit blok mag ik ook wel een paar weken houden.

frank2

Ik heb de hele week de TP80 van furutech erachter gehad en het resultaat is dat het een aanmerkelijk beter blok is dan de TP60E. Het klinkt een stuk zuiverder, en heeft meer diepte. Wel is de bas wat slanker en het hoog iets rustiger maw. het geheel is wat warmer. Ook is waarneembaar dat het midhoog zoals violen ietwat iel is, violen zijn eigenlijk te hoog, zou wat meer klankkast aan moeten zitten.

Vanmiddag maar eens met audio life gebeld, om te vragen of ze het stekkerblok al hadden opgestuurd naar WenW. Krijg ik te horen dat WenW nog bij hun langs komt, Karel gebeld die bevestigde dat hij daar nog langs ging om wat te brengen. Kortom om 10 over 6 ging de bel en kwam de chauffeur van WenW mij een doos overhandigen met als opschrift Furutech 609.

Zoals een klein kind kan doen, het nieuws even af gezien en meteen de doos uitgepakt en het stekkerblok aangesloten.
Nieuw uit de doos, moet natuurlijk nog inspelen, (een weekje ongeveer, zei Remco mij, nadat hij opgebeld had)

eerste indruk:

vergeet alle andere stekkerblokken maar die ik hierboven beschreven heb; ik hoor/luister naar muziek die je emotioneel kan maken. Wat is dat blok goed zeg, Cry me a river van M. Dubble, zovaak gehoord hoor ik opeens geluiden die ik nooit gehoord had, verder Met hoofdletters, RUST, ZUIVERHEID, DIEPTE, EEN STAGE, fenomenaal. Zelfs U2 klinkt opeens goed. Ik heb er heel wat muziek doorheen gejast om een beetje indruk te krijgen, nu deze indruk is uitmuntend. De diepte v.d. bas fantastisch....

Morgen maar eens verder gaan luisteren...... De violen hebben weer klankkast..... het is gewoon weer genieten......

I'm in... :inlove: :inlove: ;D ;D

Pjotr27

Pooh mag het zeg, 1140 euro`s.... :(
Ik vind het STS blok al duur ( 995 euro)....
Maar goed de Furutech topline is gewoon megagoed... Heb bij Audio-Life weleens de Powerline netkabel gehoord, kost ruim 1800 euro maar wat dat doet...

Maar alle gekheid op een stokje, geniet ervan Frank!
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

Hoi Frank als dat bedrag toch wil uitgeven
dan zou ik zeker het STS ook eens een kans geven......

Als je toch bezig bent  ;D

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op april 24, 2010, 20:26:18
Zoals een klein kind kan doen, het nieuws even af gezien en...

Hij is briljant!  :worship:  :laugh:

Veel plezier met je stekkerblok.

Groeten...

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op april 24, 2010, 20:26:18
Ik heb de hele week de TP80 van furutech erachter gehad en het resultaat is dat het een aanmerkelijk beter blok is dan de TP60E. Het klinkt een stuk zuiverder, en heeft meer diepte. Wel is de bas wat slanker en het hoog iets rustiger maw. het geheel is wat warmer. Ook is waarneembaar dat het midhoog zoals violen ietwat iel is, violen zijn eigenlijk te hoog, zou wat meer klankkast aan moeten zitten.

Vanmiddag maar eens met audio life gebeld, om te vragen of ze het stekkerblok al hadden opgestuurd naar WenW. Krijg ik te horen dat WenW nog bij hun langs komt, Karel gebeld die bevestigde dat hij daar nog langs ging om wat te brengen. Kortom om 10 over 6 ging de bel en kwam de chauffeur van WenW mij een doos overhandigen met als opschrift Furutech 609.

Zoals een klein kind kan doen, het nieuws even af gezien en meteen de doos uitgepakt en het stekkerblok aangesloten.
Nieuw uit de doos, moet natuurlijk nog inspelen, (een weekje ongeveer, zei Remco mij, nadat hij opgebeld had)

eerste indruk:

vergeet alle andere stekkerblokken maar die ik hierboven beschreven heb; ik hoor/luister naar muziek die je emotioneel kan maken. Wat is dat blok goed zeg, Cry me a river van M. Dubble, zovaak gehoord hoor ik opeens geluiden die ik nooit gehoord had, verder Met hoofdletters, RUST, ZUIVERHEID, DIEPTE, EEN STAGE, fenomenaal. Zelfs U2 klinkt opeens goed. Ik heb er heel wat muziek doorheen gejast om een beetje indruk te krijgen, nu deze indruk is uitmuntend. De diepte v.d. bas fantastisch....

Morgen maar eens verder gaan luisteren...... De violen hebben weer klankkast..... het is gewoon weer genieten......

I'm in... :inlove: :inlove: ;D ;D

Jeetje Frank! Zelfs U2 klinkt goed.
Dat moet een utopie zijn bij jouw thuis!!
Ik volg je op de voet ;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10