Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Klopt, ik heb een rodium furutech stekker (IEC?)die ik aan de stekkerdoos koppel, deze zit vast aan een Belden stroomkabel welke rechtstreeks uit de meterkast komt met aparte ahp zekering.

Ik heb net de Vibex weer verwijderd en de Furutech 60E er weer voor in de plaats gezet. Ik had een cd opstaan van Lionel Richie, en deze kon ik dus ook het beste vergelijken, ja het ver doorlopende hoog zoals bijv. van die belletjes, of andere bijzondere toontjes worden weer iets gedempt, verder veranderd er nog iets, de enorme openheid is ook iets minder, tevens is de natuurlijkheid van de instrumenten iets minder er zit "iets" metaalachtigs in het geluid, weliswaar allemaal minimaal. Wel klinkt dit blok mbt de zeer hoge tonen een stuk prettiger.

Dus nu zoek ik een blok wat die surplus aan zeer hoge tonen niet benadrukt, maar wel de natuurlijkheid en openheid van de Vibex heeft. Wat ook kan is natuurlijk weer met de stroomdraden (pink Faun) gaan trekken en deze vervangen door een ander merk, maar dat doe ik liever niet, dit klinkt gewoon erg goed, en zoals het nu is met de Furutech kan ik zeker goed leven, maar ja toch proberen of het nog "beter" kan..... hobby?
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

hifiman

scrutinizer

Citaat van: frank2 op april  8, 2010, 19:27:16
Klopt, ik heb een rodium furutech stekker (IEC?)die ik aan de stekkerdoos koppel, deze zit vast aan een Belden stroomkabel welke rechtstreeks uit de meterkast komt met aparte ahp zekering.

Ik heb net de Vibex weer verwijderd en de Furutech 60E er weer voor in de plaats gezet. Ik had een cd opstaan van Lionel Richie, en deze kon ik dus ook het beste vergelijken, ja het ver doorlopende hoog zoals bijv. van die belletjes, of andere bijzondere toontjes worden weer iets gedempt, verder veranderd er nog iets, de enorme openheid is ook iets minder, tevens is de natuurlijkheid van de instrumenten iets minder er zit "iets" metaalachtigs in het geluid, weliswaar allemaal minimaal. Wel klinkt dit blok mbt de zeer hoge tonen een stuk prettiger.

Dus nu zoek ik een blok wat die surplus aan zeer hoge tonen niet benadrukt, maar wel de natuurlijkheid en openheid van de Vibex heeft. Wat ook kan is natuurlijk weer met de stroomdraden (pink Faun) gaan trekken en deze vervangen door een ander merk, maar dat doe ik liever niet, dit klinkt gewoon erg goed, en zoals het nu is met de Furutech kan ik zeker goed leven, maar ja toch proberen of het nog "beter" kan..... hobby?

Ik kan je mate van dramatiseren qua het verschil niet echt inschatten, maar voorzover zou je kunnen proberen de Vibex met een Furutech FI-15E(G) of FI-25(G) te benaderen.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

Anton ik wil je bedanken, voor de goede raad die je gaf mbt de furutech gold versie ipv de rodium versie.

Ik ben vandaag naar Karel geweest en heb een F11 (gold) stekker (contra) gehaald, eerst bleek dat mijn furutech rodium niet op het stekkerblok zat maar op de EV. (ik had deze contra stekkers niet zelf aangesloten)
Maar na de F11 erop te hebben gezet op de EV stroomdraad ipv de Rodium bleek ik toch weer verschil te horen (gelukkig maar) het was allemaal wat "zachter" in het hoog, niet zo extreem meer. Dit viel al op met het Furutech stekkerblok maar werd echt duidelijk toen ik de Vibex weer aansloot. Tov. de Furtech werd het mid-hoog en hoog wel iets sprankelender maar het was niet meer zo extreem als dat het was met de rodium. Het extreme was eraf, dit viel mij meteen op bij Lionel Richie, deze klonk met rodium stekker te fel, te helder en de "toontjes" de hogere toontjes in de muziek werden erg hard neergezet, en het geheel klonk te helder. Nu met de F11 gold was dit weg, wel bleef het zuivere, opener geluid.

Ja idioot dat een rodium stekker aan mijn EV, zo'n verschil maakt.....

dit zijn de eerste indrukken, ik ga natuurlijk nog meer luisteren dit weekend... ;D  wordt vervolgd

tsja en dan Karel nog gerust stellen, die begon al dat ie helemaal geen Belles meer had, allemaal uitgeleend..... ik heb 'm vast verteld dat ie de 350A ref. niet meer terug krijgt..... toen werd ie weer zeer vriendelijk, euh wat voor een kleur had je versterker ook al weer? zilver? Hij zag waarschijnlijk de kassa al weer rinkelen.... Nou ja eigenlijk heeft ie nog gelijk ook, heb de EV al weer 3 weken en de kabels ondertussen 6 weken
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Martin_M

Citaat van: frank2 op april  9, 2010, 18:26:19
Ja idioot dat een rodium stekker aan mijn EV, zo'n verschil maakt.....

Ik kijk nergens meer van op. Ik heb eens een Furutech euroconnector geprobeerd op de netkabel van mijn pre.
Een week volgehouden (moet toch inspelen nietwaar) maar er was geen luisteren naar. Vervangen door een exemplaar van Wattgate en alles stond heerlijk op z'n plaats.

Goed dat dit bevalt. Een beetje experimenteren kan nooit kwaad ;-)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

scrutinizer

:)

De (individuele) balans in een gegeven setup hangt soms van kleine, maar zeer belangrijke schakeltjes ineen.

;)

Anton.  
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Martin_M

Citaat van: scrutinizer op april  9, 2010, 21:03:06
De (individuele) balans in een gegeven setup hangt soms van kleine, maar zeer belangrijke schakeltjes ineen.

Ja, dat blijkt  (maar was hier ook wel bekend) ;)

frank2

UPDATE

Nu na de verwisseling v.d. stekker van rodium naar gold plated beginnen de contouren zichtbaar te worden van hoe het geheel klinkt en ook duidelijk de verschillen tussen de 2 stekkerblokken (de Furutech 60E en de Vibex)
Furutech: snel, helder, ietwat agressief, een bas die iets aangedikt wordt als grondtoon tov de aanslagen, dus aanslag en een "dreun" erachteraan, redelijk fel hoog, meer analytisch  (prijs nieuw 360 euro)
Vibex: uitgewogen, zeer zuiver, geen nadruk op bas en hoog, natuurgetrouwer. relaxter. (prijs nieuw 640 euro)

Op dit ogenblik heb ik toch een voorkeur voor de Vibex, hoewel ik de aanslagen de attack van de Furutech mooier vind, maar duidelijk niet de felheid van de bekkens (hoge tonen)
(het wordt gauw teveel in mijn set)

De enige vraag die ik nu nog heb is: als/zou ik een duurder type Furutech kopen, dan zal het geluid zuiverder zijn, maar blijft dan de felheid in de hoge tonen, als signature van Furutech, of wordt deze ook minder? (bijv. de 80E of nog iets duurder)

Als op deze vraag bevestigend beantwoord wordt, weet ik zeker wat ik moet nemen.

Cyreg

Frank, alles is natuurlijk afhankelijk van gebruikte combinaties en wat je zoekt.  :smile:

Ik ben 'n jaartje geleden van 'n TP60 naar 'n TP615(alles wel Rhodium!) gegaan.
Toenmalige 1e indruk was:
veel rustiger geluid, veel gedetailleerder zonder scherpte, veel betere basdefinitie, grotere afbeelding.

Maar.............zelfs bij dit sterbedrade blok klinkt elke stekerpositie ietsje anders.
Mijn ervaring met de eerdere TP 60 was, dat dit per stekerpositie heel erg veel anders was.
Het is zeer de moeite waard om even per verlengblok wat verschillende posities uit te proberen  ;)
Succes!
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

frank2

dat wist ik en in het begin heb ik daar samen met iemand anders ook mee geëxperimenteerd. De 60E is een goed blok maar het verschil tussen een "duurder" blok en de 60E is mij te groot, dus vandaar dat ik op zoek ben en de vraag stelde of de "sound" van een Furutech bij een duurder exemplaar ongeveer gelijk blijft of niet.

S@m

Mag ik voor 'duurder' ook 'ander' lezen..?

frank2

frank2

UPDATE 2:

Ik heb vanochtend weer diverse muziek beluisterd, met de Vibex. En hoewel ik het allemaal heel erg lekker vind klinken, gemutlich, easy, zuiver mis ik teveel de zware bastonen, die zijn bij Vibex te droog, ik mis de attack.
Nu heb ik weer de 60E van Furutech aangesloten en de tevens de volgorde van aansluitingen veranderd, waardoor de iets te harde bekkens gematigd werden. Ja nu heb ik precies hoe ik het hebben wil, alleen ik wil het geheel zuiverder hebben, violen zijn eigenlijk (bij klassiek) iets te hoog, dit moet iets rustiger zijn, bij Vibex is dat gewoon goed. Dus nu moet ik op zoek naar een blok wat dat heeft, de 80E of een ander. In ieder geval GEEN rodium, alles moet Gold zijn, anders is het teveel.

In ieder geval wordt het geen Vibex. 

Still searching for the ultimate power supply........

S@m

Misschien heb ik tijdens het lezen van je posts niet goed opgelet, maar heb je al eens een blok van Pink Faun geprobeerd..?

frank2

nee, ik wist niet eens dat ze bestonden.......heeft iemand ze al eens gebruikt?

scrutinizer

Citaat van: frank2 op april 11, 2010, 10:59:39
UPDATE 2:

Ik heb vanochtend weer diverse muziek beluisterd, met de Vibex. En hoewel ik het allemaal heel erg lekker vind klinken, gemutlich, easy, zuiver mis ik teveel de zware bastonen, die zijn bij Vibex te droog, ik mis de attack.
Nu heb ik weer de 60E van Furutech aangesloten en de tevens de volgorde van aansluitingen veranderd, waardoor de iets te harde bekkens gematigd werden. Ja nu heb ik precies hoe ik het hebben wil, alleen ik wil het geheel zuiverder hebben, violen zijn eigenlijk (bij klassiek) iets te hoog, dit moet iets rustiger zijn, bij Vibex is dat gewoon goed. Dus nu moet ik op zoek naar een blok wat dat heeft, de 80E of een ander. In ieder geval GEEN rodium, alles moet Gold zijn, anders is het teveel.

In ieder geval wordt het geen Vibex.  

Still searching for the ultimate power supply........

Voor de deur of in tuin, draaiend op diesel is een goed begin .... of je buren dat ook vinden. ::)

Ultimate power supply ...... ;D Je bedoelt een verdeler met mimimaal verl .... excuses, met een naar jouw smaak en totaal set-up corrigerend gedrag. ;)

Anton.  

frank2

correctie: niet set up corrigerend gedrag, maar een blok wat gewoon zuiver is, maar je weet precies wat ik bedoel. Het is dat puntje op de i. Of anders gezegd, deze furutech 60E maar dan wat zuiverder, schoner misschien is dat een beter woord.

Misschien een Pink Faun verdeeldoos ( PB-1)of een duurdere Furutech.(615E of 609)

S@m

Ik heb de PF dozen nooit gebruikt, maar gezien de positieve werking van PF bekabeling kan ik me er wel het één en ander bij voorstellen. Als ik jou was zou ik ze in elk geval een kans geven...

Martin_M

Ik ben in mijn eigen set zeer onder de indruk van de PSAudio PowerPlant Premier.
Voor de eindtrappen heb ik nu een PSAudio Duet. Een stekkerdoos mét filters. Het heeft de kleur/klankeigenschappen van mijn set eigenlijk totaal niet aangetast maar geeft wel een enorme winst in detail, zwart,ruimte en attack. Én.....veel minder gevoelig voor rotzooi van buitenaf. Typisch een geval van...had ik veel eerder moeten doen  ;)
Ik had voorheen een stekkerblok en filters van Kemp. Maar dit gaat toch wel even een stuk verder.

Wellicht is de PSAudio Quintet iets voor je om te proberen???

frank2

shortlist om nog te beluisteren:
-furutech 609 of 615E
- pink faun PB1
- PS audio quintet

hopelijk kan ik al deze stekkerdozen via Karel krijgen/lenen om een goede indruk te krijgen. Ik moet zeggen dat de PS audio uit 2 testberichten tot nu toe een kleine voorkeur heeft, maar dat zegt niets.

Deleted member

Bij mij heeft de Furutech e-TP60E dik twee jaar terug het veld moeten ruimen voor de PS Audio Duet, de 2 outlet versie van de Quintet. Wereld van verschil, de PS Audio won 't op alle vlakken!  8)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41321.msg1107325#msg1107325

Staaled

Citaat van: frank2 op april 11, 2010, 10:59:39
In ieder geval GEEN rodium, alles moet Gold zijn, anders is het teveel.

Soms kan Rhodium nét de sparkle brengen die ontbrak.
In mijn set ,alles gold, op de ene stekker van de inlet netfilter na.

O ja, en mijn subs. Rhodium valt daar te prefereren.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

S@m

Citaat van: Antoine op april 11, 2010, 23:30:47
Bij mij heeft de Furutech e-TP60E dik twee jaar terug het veld moeten ruimen voor de PS Audio Duet, de 2 outlet versie van de Quintet. Wereld van verschil, de PS Audio won 't op alle vlakken!  8)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41321.msg1107325#msg1107325

Ik heb daarentegen geen positief resultaat met enkele malen een PS Audio Duet vs stroom zonder filter. Zo zie je maar weer...

scrutinizer

CiteerUltimate power supply ......  ;D Je bedoelt een verdeler met mimimaal verl .... excuses, met een naar onze wens totaal set-up corrigerend gedrag.

;)

Anton.

frank2

Vandaag heb ik Karel aan de lijn gehad. Zoals jullie hebben kunnen lezen was ik niet tevreden met het Vibex blok, dit was een blok met 12 aansluitingen. Karel vertelde mij dat hij voor mij een 6-voudig blok had. Deze kan ik deze week ophalen, toen ik hem vertelde dat er bij Vibex (de 12-voudige versie) geen "attack" kreeg in het basgebied zei hij dat dat hoogst waarschijnlijk kwam doordat de massa van het 12-voudige stekkerblok nogal hoog was. Het 6-voudige blok zou toch anders klinken...

Als iemand mij dit 6 weken geleden had verteld had ik zeer zwaar fronsend gekeken en gedacht die is gek....

Maar na het verwisselen van een stekker (rodium) naar een gold plated stekker op de EV en het grote geluidsverschil wat daarna optrad geloof ik alles (bijna)

Ik zal dus het blok natuurlijk gaan proberen, de sound zal mij wel bevallen (dat deed het 12-voudige) blok ook, en ik hoop dat er iets van attack in de basregionen is, dan ben ik gauw klaar, anders zoeken we gewoon weer verder.

Vlgs Karel zou het pink faun blok een goed blok zijn maar deze zou het niet halen bij een Vibex....