Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op februari  2, 2010, 08:11:43
De Oracle heb ik diverse malen voor onder de 2000 euro zien langskomen . . . . . .

Dus :D

Dus als je jij dat gezien hebt Eisse en ik, dan moet het toch wel de waarheid zijn ;D
Maar dat wordt sparen... 2 mille voor een kabeltje.
Maar je moet het zien als een component in je set en niet bijzaak...
Prachtige kabel gewoon.

Maar ik zal minder "reclame" maken voor MIT Oracle Frank.
Sorry voor het off topic.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Former member 78

Citaat van: Peerless Monster op februari  2, 2010, 08:21:54
Dus als je jij dat gezien hebt Eisse en ik, dan moet het toch wel de waarheid zijn ;D
Prachtige kabel gewoon.

Dat vind ik serieus belachelijk.
Das een kleine FL4500,-- voor een kabeltje!

Ik durf de nieuwprijs niet eens te vragen :P

scrutinizer

Citaat van: Peerless Monster op februari  2, 2010, 08:21:54
Prachtige kabel gewoon.

Met al die netwerkjes in die kastjes, Rens? ::) ....dat kan m.i. nooit goed werken. :nowink:

:)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op februari  2, 2010, 11:06:09
Met al die netwerkjes in die kastjes, Rens? ::) ....dat kan m.i. nooit goed werken. :nowink:

Anton.

Transparent gebruikt in principe zo'n zelfde systeem en toch klinkt het beter in Frank zijn set...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

scrutinizer

Citaat van: Peerless Monster op februari  2, 2010, 12:34:40
Transparent gebruikt in principe zo'n zelfde systeem en toch klinkt het beter in Frank zijn set...

Ja .. bij Frank in zijn systeem, maar deed het bij jou in de set wat dan? :sly:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op februari  2, 2010, 12:39:34
Ja .. bij Frank in zijn systeem, maar deed het bij jou in de set wat dan? :sly:

Anton.

Ligt er maar net aan waar je naar refereert natuurlijk.
De terminators, de MH-750 etc die deden naar mijn smaak teveel.
Maar jouw MIT (zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=65727.0) deed uiteindelijk heel goed.
De Oracle daarentegen vond ik in andere sets ook erg lekker in vergelijking met andere kabels.

scrutinizer

Citaat van: Peerless Monster op februari  2, 2010, 12:44:42
Ligt er maar net aan waar je naar refereert natuurlijk.
De terminators, de MH-750 etc die deden naar mijn smaak teveel.
Maar jouw MIT (zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=65727.0) deed uiteindelijk heel goed.
De Oracle daarentegen vond ik in andere sets ook erg lekker in vergelijking met andere kabels.

Watch the smiley's, Rens. :sneaky2:

De EVO heeft natuurlijk als voorbeeld voor de Oracle techniek gestaan.
Daarnaast is het wel van belang ic en luidsprekerkabels in samenwerking te gebruiken. ;)
V.w.b. de eigenschappen van beide, ben ik er persoonlijk niet geheel uit, en bezitten ze beide iets wat mij aanspreekt en niet combineren.
De een in een wat preciezer, de ander in een wat toegeeflijker jasje ......... "onder onze gekleurde jasjes" ;D

;)

Anton.

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op februari  2, 2010, 13:00:38
Watch the smiley's, Rens. :sneaky2:

De EVO heeft natuurlijk als voorbeeld voor de Oracle techniek gestaan.
Daarnaast is het wel van belang ic en luidsprekerkabels in samenwerking te gebruiken. ;)
V.w.b. de eigenschappen van beide, ben ik er persoonlijk niet geheel uit, en bezitten ze beide iets wat mij aanspreekt en niet combineren.
De een in een wat preciezer, de ander in een wat toegeeflijker jasje ......... "onder onze gekleurde jasjes" ;D

;)

Anton.

Interpretatie van smilies kunnen ook anders zijn ;)
En je hebt gelijk. IC's en lS is natuurlijk totaal anders...
Maar het zou evenwel goed kunnen uitpakken in Frank zijn systeem, aangezien de Transparent dat ook doet...
Dat bedoelde ik eigenlijk Anton.

scrutinizer

Citaat van: Peerless Monster op februari  2, 2010, 13:04:54
Interpretatie van smilies kunnen ook anders zijn ;)
En je hebt gelijk. IC's en lS is natuurlijk totaal anders...
Maar het zou evenwel goed kunnen uitpakken in Frank zijn systeem, aangezien de Transparent dat ook doet...
Dat bedoelde ik eigenlijk Anton.
Sorry voor de verwarring, maar ikprobeer het gezien het onderwerp en structuur forum wat luchtig te houden. ;)

Natuurlijk, Rens. :notify: Ook bij Frank in zijn systeem. Can't help kidding sometimes!!!  :D
Waar ik wel een aanmerking wil maken is in Franks ervaring/beleving van het laag. Transparent's leeuwenaandeel mits goed toegepast (tijdsgedrag), gebruikmakend van Transparents ic.

;)

Anton.

frank2

Abton ik begrijp niet precies wat je bedoeld met het laag. Laat ik het maar zelf invullen; dit is gewwon iet strakker en bovendien geeft de Bow cd speler een ander soort laag af dan de Astin, want die gaat echt heel diep, de Bow doet dat anders, misschien softer, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. De transparent klinkt erg lekker, dat teveel aan mid wat ik bij bepaalde muzieksoorten heb/had is bij de Transparent weg, Nu geloof ik Rens onmiddellijk als hij zegt dat de MIT oracle nig veel mooier klinkt, ik geloof dat meteen, alleen is de transparent bijna 50% goedkoper, ik vind op dit moment het een verkeerde aankoop, als ik 'm al kon vinden 2ehands. Er zijn andere prioriteiten, de MIt kan wel een keer als de financien weer geheel op orde zijn, dat zijn ze nu nog niet na 9 mnd WW. Dat slaat nogal een gat in het spaarfonds.
Laat ik eerst maar eens kijken of ik deze baan kan behouden, heb een 6 mnd contract, daarna zien we wel verder.

Ik denk dat de Transparent een goede keus is, al wil ik ook nog een "betere" Taralabs proberen....

Wel heb ik besloten om mijn Bow te houden, hoewel ik de Astin erg goed vind en vooral de bas nogal mooi vind, ik vind tevens de mid-hoog te iel, niet warm genoeg, dus de Bow blijft.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

tiptop

Citaat van: frank2 op februari  2, 2010, 18:29:04
Abton ik begrijp niet precies wat je bedoeld met het laag. Laat ik het maar zelf invullen; dit is gewwon iet strakker en bovendien geeft de Bow cd speler een ander soort laag af dan de Astin, want die gaat echt heel diep, de Bow doet dat anders, misschien softer, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. De transparent klinkt erg lekker, dat teveel aan mid wat ik bij bepaalde muzieksoorten heb/had is bij de Transparent weg, Nu geloof ik Rens onmiddellijk als hij zegt dat de MIT oracle nig veel mooier klinkt, ik geloof dat meteen, alleen is de transparent bijna 50% goedkoper, ik vind op dit moment het een verkeerde aankoop, als ik 'm al kon vinden 2ehands. Er zijn andere prioriteiten, de MIt kan wel een keer als de financien weer geheel op orde zijn, dat zijn ze nu nog niet na 9 mnd WW. Dat slaat nogal een gat in het spaarfonds.
Laat ik eerst maar eens kijken of ik deze baan kan behouden, heb een 6 mnd contract, daarna zien we wel verder.

Ik denk dat de Transparent een goede keus is, al wil ik ook nog een "betere" Taralabs proberen....

Wel heb ik besloten om mijn Bow te houden, hoewel ik de Astin erg goed vind en vooral de bas nogal mooi vind, ik vind tevens de mid-hoog te iel, niet warm genoeg, dus de Bow blijft.
Die Taralabs zou ik niet doen Frank! Ik heb een Taralabs van 20 euro de meter vergeleken met een van hun duurste, "The One". (4700 eur/2 x 2,5 mtr)
BIJNA GEEN VERSCHIL. De "One" was een heel klein beetje dynamischer en ietsjes rustiger in het hoog. De rest leek mij allemaal precies hetzelfde!

Kan je misschien beter Siltech gaan proberen Frank. Ik denk dat je versteld zal staan. Wel een paar dagen inspelen. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

thanks Fabian. Ik denk dat een siltech te fel zal worden.... vooral in het mid-hoog.?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

KlipschHT

Dat moet aan de kabels liggen, de AT rules  :D  ;)
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

tiptop

Citaat van: frank2 op februari  2, 2010, 19:08:46
thanks Fabian. Ik denk dat een siltech te fel zal worden.... vooral in het mid-hoog.?
Te fel???
Siltech is juist helemaal niet fel, Frank! ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

scrutinizer

Anton ik begrijp niet precies wat je bedoeld met het laag.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat juist de laagweergave van de Transparent Ultra en Reference zo een beetje tot de top 3 behoort die ik ooit beluisterd heb.
Beluisterd in systemen waar de kelder in het sub zich zeker onder de grenzen van de Usher's begeeft. :notify:
De ervaring heeft me geleerd dat het met deze gecorrigeerde kabels van utmost belang is om ze in combinatie met 'eigen' te gebruiken en het liefst van gelijk niveau .

Over of ik deze info door het langs een ruimte te lopen op een show heb verkregen, kan ik zeer kort zijn.
Nee, ik ben zowel door omstandigheden in de mogelijkheid gesteld geweest om vrijwel ieder type te beluisteren aan een veelvoud van systemen in variabele situaties, naast dat ik de eerder in mijn post genoemde items (ic's plus bijbehorende luidsprekerkabels), al jaaaaaaren, afwisselend zelf prive in gebruik heb.

;)

CiteerLaat ik het maar zelf invullen; dit is gewwon iet strakker en bovendien geeft de Bow cd speler een ander soort laag af dan de Astin, want die gaat echt heel diep, de Bow doet dat anders, misschien softer, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. De transparent klinkt erg lekker, dat teveel aan mid wat ik bij bepaalde muzieksoorten heb/had is bij de Transparent weg, Nu geloof ik Rens onmiddellijk als hij zegt dat de MIT oracle nig veel mooier klinkt, ik geloof dat meteen, alleen is de transparent bijna 50% goedkoper, ik vind op dit moment het een verkeerde aankoop, als ik 'm al kon vinden 2ehands. Er zijn andere prioriteiten, de MIt kan wel een keer als de financien weer geheel op orde zijn, dat zijn ze nu nog niet na 9 mnd WW. Dat slaat nogal een gat in het spaarfonds.

CiteerWel heb ik besloten om mijn Bow te houden, hoewel ik de Astin erg goed vind en vooral de bas nogal mooi vind, ik vind tevens de mid-hoog te iel, niet warm genoeg, dus de Bow blijft.

Wijs besluit, Frank.
Met als enige aanmerking, zolang Philips dit transport mechanisme met bijbehorende servo boards kan leveren en ondersteunen natuurlijk.
Ik zou als je deze machine echt waardeer ook een mech. voor op de plank aanschaffen. Wat vandaag is, kan zonder jij ervan op de hoogte gesteld wordt, morgen obselete zijn. ::)

;)

Anton.

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op februari  2, 2010, 13:11:10
Sorry voor de verwarring, maar ikprobeer het gezien het onderwerp en structuur forum wat luchtig te houden. ;)

Natuurlijk, Rens. :notify: Ook bij Frank in zijn systeem. Can't help kidding sometimes!!!  :D
Waar ik wel een aanmerking wil maken is in Franks ervaring/beleving van het laag. Transparent's leeuwenaandeel mits goed toegepast (tijdsgedrag), gebruikmakend van Transparents ic.

;)

Anton.

Zoals Andy van Lou & Andy uit Little Brittain zo mooi kan zeggen...
Yeah I know ;)

Ik vond de Reference van Transparent ook niet om te versmaden!
Helaas niet gehoord in mijn set...
Maar ach een kabel die qua nieuwwaarde waarvoor je gewoon al een complete garage kan kopen... Swa. ;D

scrutinizer

Citaat van: Peerless Monster op februari  2, 2010, 22:04:57
Zoals Andy van Lou & Andy uit Little Brittain zo mooi kan zeggen...
Yeah I know ;)

Ik vond de Reference van Transparent ook niet om te versmaden!
Helaas niet gehoord in mijn set...
Maar ach een kabel die qua nieuwwaarde waarvoor je gewoon al een complete garage kan kopen... Swa. ;D

Ligt eraan voor welke auto?
Voor een dinky misschien niet bij Swa maar wel bij intertoys.  :D

Anyways, als je jezelf beperkt tot aanschaf van een Reference i.p.v. XL of MM2, en je zoekt naar de wat eerder op de markt gebrachte exemplaren (90-er jaren, rechthoekige behuizing) is dat redelijk te doen qua prijs.

;)

Anton.

Maximus_Aurelius

Citaat van: tiptop op februari  2, 2010, 20:24:45
Te fel???
Siltech is juist helemaal niet fel, Frank! ;)

Vooral nu de nieuwe classic anniversary serie moeten echt heel goed zijn. De prijs is in ieder geval beter geworden dan de voorganger. :pompom:

De G3 serie in de classic serie vond ik wat fel maar vanaf de G5 serie is dit niet meer het geval.
De Classic anniversary serie is de G7 serie.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

frank2

Het probleem is/blijft dat ik weiger iets te gaan kopen voordat ik het thuis op mijn set heb geprobeerd. Het blijft moeilijk om 2e hands kabels te kopen en deze van te voren eerst te proberen, wat dat betreft ben ik blij dat wenw ze regelmatig wel heeft, maar vaak zijn het kabels die ik al ken, of ze zijn ver boven mijn budget, maar af en toe zitten ze in de goede prijsklasse 2e hands van rond de 700 a 1000 euro. De transparent is zo'n kabel, en er zullen vast meer kabels zijn, ik ben van plan om Karel te vragen welke kabels buiten VD en Transparent en Taralabs er nog zijn waarvan hij weet dat het overeenkomt met de sound welke bovenstande kabels geven, weliswaar met verschillen, maar niet zo verschillend dat het bijv. een analytische kabel wordt, die zoek ik immers niet.

Maar tot nu toe ben ik zeer geneigd om de Transparent te kopen, deze klinkt heerlijk in het gehoor, is transparant, ietwat helderder dan VD, heeft een zijdezacht hoog en midden, precies wat ik zocht.

(neemt niet weg dat ik ervan overtuigd ben dat er betere kabels zijn en klinken.....)

scrutinizer

Citaat van: frank2 op februari  3, 2010, 18:45:28
Het probleem is/blijft dat ik weiger iets te gaan kopen voordat ik het thuis op mijn set heb geprobeerd. Het blijft moeilijk om 2e hands kabels te kopen en deze van te voren eerst te proberen, wat dat betreft ben ik blij dat wenw ze regelmatig wel heeft, maar vaak zijn het kabels die ik al ken, of ze zijn ver boven mijn budget, maar af en toe zitten ze in de goede prijsklasse 2e hands van rond de 700 a 1000 euro. De transparent is zo'n kabel, en er zullen vast meer kabels zijn, ik ben van plan om Karel te vragen welke kabels buiten VD en Transparent en Taralabs er nog zijn waarvan hij weet dat het overeenkomt met de sound welke bovenstande kabels geven, weliswaar met verschillen, maar niet zo verschillend dat het bijv. een analytische kabel wordt, die zoek ik immers niet.

Maar tot nu toe ben ik zeer geneigd om de Transparent te kopen, deze klinkt heerlijk in het gehoor, is transparant, ietwat helderder dan VD, heeft een zijdezacht hoog en midden, precies wat ik zocht.

(neemt niet weg dat ik ervan overtuigd ben dat er betere kabels zijn en klinken.....)

???
There's something wrong with this picture ::)

Ik probeer het in het kort. :-X
1. Mijn respons was op hetgeen jouw ervaring beschreef met de Transparent Ultra. Waar ik alleen in aangeef dat juist laagweergave de 'sterkste asset' van de Transparent Ultra is, en het voor 'full potential' wenselijk is de Ultra of Reference i.c.te gebruiken.
2. Mijn reaktie over de Reference en de bouw van een garage, was aan Rens zijn adres gericht. De plaatjes ter verduidelijking van de behuizing Reference nu en toen. ;)
3. Is mijn content verre van commerciele aard maar gemotiveerd vanuit ervaring deskundigheid die ik hier probeer te delen. :)

Anton.

frank2

Na 1 week luisteren met de Transparent kan ik zeggen dat deze kabel volledig voldoet aan de eissen die ik stel. Wel geloof ik dat er best "betere" kabels zijn maar die zijn voor mij op dit moment niet bereikbaar, lees te duur.
De transparent geeft een mooi strak geluid, de bas is duidelijk in tonen aanwezig, al valt wel op dat de Bow niet erg veel lage bas geeft, in ieder geval de platenspeler doet het qua bas mooier. Het hoog en mid is heerlijk en niet meer vermoeiend, en ik kan zoals gisteren de muziek harder zetten, gisteren driekwart open gezet en alles blijft strak en onder controle. Ik ben zeer tevreden over de musicwave ultra.
Het geheel luistert lekker weg

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op februari  6, 2010, 10:17:23
Na 1 week luisteren met de Transparent kan ik zeggen dat deze kabel volledig voldoet aan de eissen die ik stel. Wel geloof ik dat er best "betere" kabels zijn maar die zijn voor mij op dit moment niet bereikbaar, lees te duur.
De transparent geeft een mooi strak geluid, de bas is duidelijk in tonen aanwezig, al valt wel op dat de Bow niet erg veel lage bas geeft, in ieder geval de platenspeler doet het qua bas mooier. Het hoog en mid is heerlijk en niet meer vermoeiend, en ik kan zoals gisteren de muziek harder zetten, gisteren driekwart open gezet en alles blijft strak en onder controle. Ik ben zeer tevreden over de musicwave ultra.
Het geheel luistert lekker weg

Goed Frank!
Heerlijk dat je weer even rust hebt ;).

@Anton: het blijven mooie kabels ;D

frank2

nieuw project: toch eens kijken of ik een cd speler kan vinden die de mooie warme klank heeft van de Bow en de zware mooie bas van de Astin.

opties: audioaero classic, accuphse dp65......... zijn vlgs Karel kanshebbers.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

solitaire

Citaat van: frank2 op februari  6, 2010, 16:30:51
nieuw project: toch eens kijken of ik een cd speler kan vinden die de mooie warme klank heeft van de Bow en de zware mooie bas van de Astin.

opties: audioaero classic, accuphse dp65......... zijn vlgs Karel kanshebbers.

Voor een geschetste toonregeling is wellicht een andere buisje in de AT een makkelijker/flexibeler oplossing ? ;) ;)

Het karakter van AA zou ik niet willen kenschetsen als 'zware bas'. Eerder luchtig dan kernachtig, en tune-full eerder dan zwaar. Mijn ervaring is oa. gestoeld op langere tijd spelen met een Prima MKII SE Preamp/DAC in m'n set, maar verder op vele luistersessies (scala aan AA spullen / scala aan setups).

In mijn oren heeft een Bow 8 trouwens ook een zeer natuurlijke bas (is een zware bas natuurlijk ?) ... go figure ;)

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.