Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Ik zie het niet gebeuren..Frank en downgraden in prijs... :P

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

advr

hoe is het met het werk? ;D
veel belangrijker als al die cd spelers :baaa: :baaa:
Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

frank2

druk aan het inwerken, verder druk met wenw ivm een nieuwe cd speler (misschien) en LS kabels die ik ook nog ff wil proberen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

vanzomereng

frankk2

ik heb je set op hifi.nl gezien, zeer fraai  :inlove:

Het merk Belles ken ik niet, waar komt dat vandaan ?
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

frank2

Belles komt uit de USA. Een zeer zwaar uitgevoerde versterker, met zware voeding. Geeft een bijzonder mooi geluid. Ben er zeer tevreden mee.

info: http://www.powermodules.com/power_modules/Home.html

wordt geleverd door wenw audio

Former member 78

Citaat van: VANZOMERENG op januari 27, 2010, 18:51:10
frankk2

ik heb je set op hifi.nl gezien, zeer fraai  :inlove:

Het merk Belles ken ik niet, waar komt dat vandaan ?

Komt vanaf de andere kant van de ''plas''
http://www.powermodules.com/power_modules/Home.html

Former member 78

vanzomereng

Citaat van: ArjanR1 op januari 27, 2010, 18:59:31
Shit, Frank was 10 seconden sneller :P

Ondanks dat jij ArjanR de 1e ben  ;D

Is die naam omdat er al een ArjanR op dit forum is, of rijdt je toevallig op een Yamaha R1
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Former member 78

Citaat van: VANZOMERENG op januari 27, 2010, 23:43:37
Ondanks dat jij ArjanR de 1e ben  ;D

Is die naam omdat er al een ArjanR op dit forum is, of rijdt je toevallig op een Yamaha R1

Ik reed alweer een paar jaar geleden idd een Yamaha R1, ongeveer in 2002 (Mod. '98)
Toen is deze nick-name blijven hangen ;)

vanzomereng

Citaat van: ArjanR1 op januari 27, 2010, 23:48:13
Ik reed alweer een paar jaar geleden idd een Yamaha R1, ongeveer in 2002 (Mod. '98)
Toen is deze nick-name blijven hangen ;)

< OFF TOPIC >
De nieuwe R1 met die verzette krukastappen en "onregelmatig" onsteking,
waardoor meer karakter aanwezig, vind ik wel een vondst.

Als groot kilometervreter en alle seizoenenrijder, houd ik het bij mijn BMW R1200GS

frank2

Vandaag 30-1 heeft wenw voor mij de AstinTrew plus cd speler en de Transparent musicwave ultra biwire klaar liggen.
Ik ga deze ophalen en eerst de cd speler even beluisteren zodat ik een goed vergelijk kan maken tov. de astin zonder plus. Daarna hang ik de LS kabels eraan. Hiervan weet ik dat ze een dag moeten "liggen" . Dus dan kan ik morgen echt gaan luisteren. Afhankelijk hoe de LS kabels zullen gaan klinken kan ik ook bepalen of de Astin mooier klinkt dan de Bow, let op dit zijn puur smaakverschillen, beide spelers zijn erg goed en muzikaal.

chansig

Je hebt mijn nieuwsgeirigheid weer gewekt: De speakerkabels moeten een dag liggen ?? Wat bedoel je daarmee ? En als je het niet doet wat gebeurt er dan ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

een kennis van mij, heeft de iets goedkopere versie van de ultra, de gewone musicwave. Deze hebben wij samen aangesloten en beluisterd, het geluid was mooi en helder. 1 dag later mailde hij mij dat het geluid was veranderd, het was zeer neutraal maar dat heldere geluid was rustiger geworden.
Ik zal als het allemaal waar is zelf ook gaan merken. (ik schrijf puur op wat ik heb gelezen, wel ga ik er van uit dat het zo is, hoe en waarom? geen idee)

chansig

Jammer dat het stopt na een dag anders had je iedere dag een ander geluid. Veel plezier ermee.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

De transparent ultra biwire zijn aangesloten; eerste indruk een fractie minder diepe maar wel schone bas, een neutraler mid, in vergelijking met de Virtual Dynamics Master 3. Verdere indrukken volgen nog....

Former member 78

Dus je eerste indruk is goed.
Hopen dat de kabel naar jouw smaak wordt ;)

Ben vandaag ook nog ff bij Karel geweest, heb een setje spikes onder de speakers nu.
Ook een fijne verbetering.

frank2

had ik al gehoord van Karel, zal wel schelen in het basbereik bij jouw.

Martin_M

Citaat van: ArjanR1 op januari 30, 2010, 15:22:30
Ben vandaag ook nog ff bij Karel geweest, heb een setje spikes onder de speakers nu.
Ook een fijne verbetering.

Hééé, wij waren ook bij Karel die dag (zo tussen 16:00 en 17:00 uur denk ik). Misschien wel gezien?
[edit]Hehe, zie dat jij het al om 15:22 had gepost. Kan dus niet  :-X

Mooie speakerkabel Frank  :inlove:

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

frank2

Ik heb nu 2 dagen de Transparent Musicwave Ultra biwire aangesloten. Simpel gezegd, de VD Master 3 is beter, hij geeft meer dynamiek, bij stemmen die in de muziek naar voren komen of instrumenten lijkt het of de Master een "boost" geeft.
De Transparent is rustiger maar ook veel neutraler, natuurlijker. Nu na 2 dagen kan ik al wel zeggen dat de VD weggaat. De stemmen klinken niet te fel meer maar iets meer laidback, het is allemaal wat strakker, er zit meer hoog in de muziek, zijdezacht hoog. Heerlijk om naar te luisteren. Ik kan eindelijk de VV harder dan een kwart zetten zonder dat ik mij haast om de volumeknop weer zachter te zetten omdat het mid eruit spuit, zoals dat bij de VD nogal eens gebeurde.
De VD, is zoals gezegd dynamiekrijker, maar in mijn set heb ik al dynamiek genoeg, ook is er genoeg warmte in het geluid en dit alles wordt nog eens versterkt door de VD, dus het wordt teveel. Bij Transparent is zoals gezegd alles neutraler en dus beter in mijn situatie.

wordt vervolgd

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op februari  1, 2010, 19:36:24
Ik heb nu 2 dagen de Transparent Musicwave Ultra biwire aangesloten. Simpel gezegd, de VD Master 3 is beter, hij geeft meer dynamiek, bij stemmen die in de muziek naar voren komen of instrumenten lijkt het of de Master een "boost" geeft.
De Transparent is rustiger maar ook veel neutraler, natuurlijker. Nu na 2 dagen kan ik al wel zeggen dat de VD weggaat. De stemmen klinken niet te fel meer maar iets meer laidback, het is allemaal wat strakker, er zit meer hoog in de muziek, zijdezacht hoog. Heerlijk om naar te luisteren. Ik kan eindelijk de VV harder dan een kwart zetten zonder dat ik mij haast om de volumeknop weer zachter te zetten omdat het mid eruit spuit, zoals dat bij de VD nogal eens gebeurde.
De VD, is zoals gezegd dynamiekrijker, maar in mijn set heb ik al dynamiek genoeg, ook is er genoeg warmte in het geluid en dit alles wordt nog eens versterkt door de VD, dus het wordt teveel. Bij Transparent is zoals gezegd alles neutraler en dus beter in mijn situatie.

wordt vervolgd

Hmmm je moet eens MIT Oracle proberen...
Velen malen beter dan dit snoertje ;)

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Lijkt me ook een goede kabel is alleen te duur (zelfs 2ehands) dacht ik tenminste

Former member 78

Citaat van: frank2 op januari 30, 2010, 15:24:36
had ik al gehoord van Karel, zal wel schelen in het basbereik bij jouw.

Ja, is een erg groot verschil.
In combinatie met de UR een wereld van verschil.

Het dreunende boenka boenka (mooi verwoord he :P ) is compleet weg.

Jouw nieuwe LS kabel is dus niet zo'n groot succes?

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op februari  1, 2010, 20:00:08
Lijkt me ook een goede kabel is alleen te duur (zelfs 2ehands) dacht ik tenminste

Nu nog wel ;).
Vaak tussen de 1500 en 2000 euro tweedehands.
Maar hoe vaak je upgrade ben... Dan had je inmiddels de Oracle wel kunnen hebben.
Nee, dat is echt pas een goede kabel.
Veel poespas met die kastjes, maar oh wee als hij past in je set: magic!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

blue-eyes

De Oracle heb ik diverse malen voor onder de 2000 euro zien langskomen . . . . . .

Dus :D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;