Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Het was inderdaad erg gezellig.
Dat de speakers van Arjan anders klinken (met matras zoals hij dat zelf noemt) daar ben ik blij om, anders had ik echt een giga miskoop gedaan met mijn speakers. (er zit nogal een groot prijsverschil tussen)

Tsja, ik begin echt een LP fanaat te worden, cd is goed maar een LP vind ik vaak toch lekkerder klinken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Gisteren heb ik "zomaar" een cd speler bij wenw opgehaald om daar een review voor te maken. Deze speler zou erg goed zijn, daar hadden veel mensen al wat over geschreven, dus ik dacht ik leen hem even. Het gaat om de AstinTrew A3500. Ik heb daar een apart topic voor geopend.
Bij het vergelijk met m'n Bow viel mij op dat het geluid van de Bow weliswaar warmer was maar dat detaillering, lagen in de bas, homegeniteit door de Astin eigenlijk mooier waren. Nu had ik al een paar keer gemerkt dat hij niet wilde spelen, dat bij opstarten v.d. disc hij ratelde. enz. Dus er komt hoogstwaarschijnlijk een nieuwe laser in, hij wordt verder ook even nagekeken. Daarna wil ik hem nog eens tov. de Astin testen, ik denk dat hij het dan glansrijk wint, gezien de nieuwprijs zou dat ook moeten. Neemt niet weg dat de Astin erg goed klinkt, weliswaar iets helderder maar zo strak...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

even tussendoor: na 9 maanden werkeloos te zijn geweest, ga ik weer werken vanaf komende week (18 jan.) half jaar contract bij een drukkerij in enschede.

Davey

Vanj harte met je nieuwe job. Dat moet een goed gevoel zijn  :thumbs-up:

frank2

Is het ook, af en toe wordt je gewoon moedeloos, je schrijft overal brieven (emails) naar toe en 9 van de 10 bedrijven reageren er niet eens op terwijl ze een vacature hebben openstaan! Gewoonweg onbeschoft, maar niet erg leuk. Daarom ben ik blij dat ik weer kan beginnen.

Peerless Monster

Aha gefeliciteerd frank met je nieuwe job! Toch vrij snel nog ondanks de crises. Geniet ervan! Grtz Rens
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Thanks Rens, ik wil trouwens nog even met Karel babbelen over jouw basprobleem en we moeten binnenkort ff afspreken.

Peerless Monster

Ah thnx! Het is ook niet echt een speakerprobleem natuurlijk, maar meer de akoustiek. Heb inmiddels wat zaken gedaan om het te reduceren. Zie je nog wel;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Lex Groningen

Van harte Frank met je nieuwe baan. Toch lekker om na 9 maand weer aan het werk te gaan.
Zal wel even wennen worden voor je, weer een vast dagelijks ritme.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

tiptop

Van harte Gefeliciteerd, Frank.  :pompom: :pompom:

Erg fijn voor je  :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

tiptop

Citaat van: frank2 op januari 13, 2010, 21:32:50
nou jij nog....

inderdaad. Maar ik heb nog 5 maanden ;D :-\

Ik ben net door een eerste ronde (van 5). De tweede komt er aan. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

advr

Frank,

Gefeliciteerd met je nieuwe baan, ook al is het tijdelijk, je bent in ieder geval weer aan het werk. Moet een fijn gevoel zijn! ;D

Groet,
Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

frank2

tegenwoordig krijg je altijd een half of jaarcontract en bij geschiktheid wordt dat omgezet naar onbepaald, dat is hier ook het geval.

advr

Citaat van: frank2 op januari 14, 2010, 07:43:22
tegenwoordig krijg je altijd een half of jaarcontract en bij geschiktheid wordt dat omgezet naar onbepaald, dat is hier ook het geval.

oh, nog veel beter dus! dat had ik even niet begrepen, sorry!

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Former member 78

Citaat van: frank2 op januari 13, 2010, 18:40:34
even tussendoor: na 9 maanden werkeloos te zijn geweest, ga ik weer werken vanaf komende week (18 jan.) half jaar contract bij een drukkerij in enschede.

Wat een goed nieuws kerel!!!
Van harte gefeliciteerd :)

Davey

Citaat van: frank2 op januari 13, 2010, 18:52:12
Is het ook, af en toe wordt je gewoon moedeloos, je schrijft overal brieven (emails) naar toe en 9 van de 10 bedrijven reageren er niet eens op terwijl ze een vacature hebben openstaan! Gewoonweg onbeschoft, maar niet erg leuk. Daarom ben ik blij dat ik weer kan beginnen.

Zeker onbeschoft. Die lui zouden ze moeten vervangen. Het is toch een kleine moeite een briefje of mailtje te sturen nadat iemand de moeite heeft genomen een heel CV met motiverende brief te sturen.

Maar je bent voorlopig onder de pannen. Op naar dat vaste contract.

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

frank2

zoals geschreven ben ik hier thuis aan het testen, de AstinTrew AT 3500 met philips JAN buis. Er bestaat ook nog een plus versie, daarvan is de interne bedrading aangepakt en nog wat componenten zijn vervangen. Mocht blijken (wat ik me niet kan voorstellen) dat mijn gereviseerde Bow niet meekomt dan ga ik ook de plus proberen.

Daarnaast krijg ik komende week te leen de Transparent musicwave ultra biwire. (LS kabel)  Die wil ik ook nog gaan testen kan mooi meelopen in de rest van de setup.

frank2

als het goed gaat krijg ik de LS kabel komende week donderdag....

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

ik verwacht komende week de Bow terug, bovendien houd ik de LS kabels min. 2 weken

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

advr

Citaat van: frank2 op januari 16, 2010, 16:22:37
zoals geschreven ben ik hier thuis aan het testen, de AstinTrew AT 3500 met philips JAN buis. Er bestaat ook nog een plus versie, daarvan is de interne bedrading aangepakt en nog wat componenten zijn vervangen. Mocht blijken (wat ik me niet kan voorstellen) dat mijn gereviseerde Bow niet meekomt dan ga ik ook de plus proberen.

Daarnaast krijg ik komende week te leen de Transparent musicwave ultra biwire. (LS kabel)  Die wil ik ook nog gaan testen kan mooi meelopen in de rest van de setup.

welke type Jan Philips zit er in?  :hmmm: