Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Volgens mij is het net zoals met speakers: Persoonlijke voorkeur speelt ene bijzonder grote rol. Ik heb een Thorens met een mooi element erop en een pretigge phonotrap. Het eea staat waterpas opgesteld en is goed afgesteld..Het geluid is prima..een ander kan het weer helemaal niets vinden. Op Audiofreaks zitten een aantal mensen die behoorlijk wat verstand en ervaringen hebben met verschillende platenspelers..mogelijk je daar eens laten informeren.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

bedankt voor de tip. Heb daar al een vraag gepost.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

dre73

ik heb laatst de wilson benesch full circle beluisterd/bewonderd en vond de eigenlijk niet duur voor wat je er voor kreeg.

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

bmateijsen

Citaat van: dre73 op augustus 23, 2009, 19:21:42
ik heb laatst de wilson benesch full circle beluisterd/bewonderd en vond de eigenlijk niet duur voor wat je er voor kreeg.

Dat is in de package als full circle ook een briljante tafel, vind ik. Ik heb zelf thuis lang gedraaid met de Full Circle.

frank2

zit rond de 3000 euro, voor een starter vind ik dat te veel, wel ben ik benieuwd welke draaitafel bjorn mij zou aanraden, hij kent mijn smaak ondertussen wel.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

dre73

ik denk dat jij met je huidige set toch op dat niveau moet gaan inzetten anders zal het je flink gaan tegenvallen ;)

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

bmateijsen

Citaat van: frank2 op augustus 23, 2009, 19:35:58
zit rond de 3000 euro, voor een starter vind ik dat te veel, wel ben ik benieuwd welke draaitafel bjorn mij zou aanraden, hij kent mijn smaak ondertussen wel.

Een Transrotor Zet-1... ik denk dat jij meer een persoon bent voor een massa-draaitafel.
Alternatief, een VPI Master scout, of 1 hoger.

Verder is het dan een mooie arm zoeken, bijpassend element en bijpassende phono. Maar Karel zal vast wel iets leuks hebben liggen.

Groet,

Bjorn

dre73

CiteerMaar Karel zal vast wel iets leuks hebben liggen

de scherpte is er weer na de vakantie :D

frank2

karel heeft geen goede draaitafels staan.
En zou een michell gyro se niets zijn tov. een transrotor z1 of een vpi scout?

bmateijsen

Citaat van: frank2 op augustus 24, 2009, 07:27:08
karel heeft geen goede draaitafels staan.
En zou een michell gyro se niets zijn tov. een transrotor z1 of een vpi scout?

Ik vind een Gyro gaaf, (liever nog de Orbe) maar ik ben ook meer een voorstander van geveerde, lichte loopwerken.
Het advies is om voor een massa-loopwerk te gaan. ;).

Groet,

Bjorn

frank2

ik wist niet dat michell geveerde loopwerken maakt. Goed gaan we voor massa loopwerken, advr heeft mij dit ook al eens aangeraden. En ik heb hier een geveerd loopwerk ooit thuis gehad, dat vond ik destijds niet echt goed klinken.
Dank voor je advies Bjorn, al had ik nu gehoopt dat BB&G mij nu eens kon helpen ipv. wenw.

frank2

Als ik zo naar alleen de prijzen kijk kom ik uit op en vpi scout of transrotor Z1. Vraag mij af welke dan voor mij het beste zou zijn. ik DENK!! transrotor? maar heb ik dat goed?

bmateijsen

Citaat van: frank2 op augustus 24, 2009, 08:45:12
ik wist niet dat michell geveerde loopwerken maakt. Goed gaan we voor massa loopwerken, advr heeft mij dit ook al eens aangeraden. En ik heb hier een geveerd loopwerk ooit thuis gehad, dat vond ik destijds niet echt goed klinken.
Dank voor je advies Bjorn, al had ik nu gehoopt dat BB&G mij nu eens kon helpen ipv. wenw.

Hoi Frank,

Mijn advies zou zijn om gewoon eerst eens te gaan luisteren, want misschien vind je mijn aanbeveling ook niet helemaal you cup-of-tea.
Je kan daarin ook altijd de Michell Gyro SE meenemen, je bent van harte welkom bij ons om die te komen beluisteren. 8).

Groet,

Bjorn

Koen K

Lijkt me een goed advies van Bjorn. Het is verlichtend om zonder teveel sturing je éigen keuze te maken :)

frank2

ik zou graag ergens willen luisteren en dan liefst een transrotor z1, michell gyro se en een rega P5 zodat ik de verschillen kan horen. Maar ik zou niet weten waar ik deze modellen kan beluisteren. Liefst zo dicht mogelijk in de buurt van twente. Ik vind Sneek eigenlijk iets te ver, dat is meer dan 2 uur rijden.
Maar 1 uur rijden kan wel.

bmateijsen

Citaat van: frank2 op augustus 24, 2009, 12:05:31
ik zou graag ergens willen luisteren en dan liefst een transrotor z1, michell gyro se en een rega P5 zodat ik de verschillen kan horen. Maar ik zou niet weten waar ik deze modellen kan beluisteren. Liefst zo dicht mogelijk in de buurt van twente. Ik vind Sneek eigenlijk iets te ver, dat is meer dan 2 uur rijden.
Maar 1 uur rijden kan wel.

Ik denk dat je dan toch naar Sneek moet, die heeft ze allemaal... Verder vind ik de P5 geen concurrentie.
Je kan ook nog denken aan een Clearaudio Avantgarde of nog een stap hoger naar de nieuwe Innovation series.

frank2

Thanks bjorn, de routeplanner zegt 1,5 uur rijden, dus ik zal eens een afspraak gaan maken, voor het beluisteren van de michell gyro se, transrotor z1 en eventueel een ander merk. En/of de audiowinkel in delden die heeft ook michell en clearaudio en vpi.

frank2

zo vandaag 27 aug. de eerste luistersessie gehad bij de audiowinkel in delden hier vlak om de hoek. Deze man kon mij veel vertellen over platenspelers e.d. want door alle informatie zag ik door de bomen het bos niet meer.
beluisterd ook voornamelijk om het klankkarakter v.d. speler/merk, zodat ik merken kan wegstrepen.
Maar beluisterd dus: clearaudio performance (complete platenspeler met goede arm en goed element (standaard)
(element kon vlgs de verkoper wel beter, zyx element van 1000 a 1500 euro. Element wat er in zat was 700 euro (MM)
beluisterd diana krall/quit nights eerste 2 nummers.
- Clearaudio: fris geluid, strak laag, stemmen niet heel erg op de voorgrond, muzikaal, vloeiend, dynamiekrijk, evenwichtig homogeen geluid.

Daarna de VPI Scout met grado element. klankkarakter was duidelijk anders, ronder ,stemmen op de voorgrond, meer middenachtig deze stemmen, rondere bas, niet strak meer rond, orkest verder naar achteren, piano klonk "hoger" niet zoals op de cd.

Daarna michell technodeck (de gyro had hij niet meer staan maar die ga ik nog beluisteren als hij 'm opnieuw heeft staan, dit was vooral voor het klankkarakter van het merk een beetje te bepalen.
Oke speler was duidelijk minder maar als je daar doorheen luisterde dan kwam je uit op een combinatie van vpi en clearaudio, wat vlgs de verkoper ook het geval zou moeten zijn.
Het had de frisheid weer maar ook een beetje vpi.

Sets trouwens beluisterd op naim versterker en greeham sleeve voortrap. De vpi en michell hadden een mc element. Speakers: monitoren van daipason adamantes (4400 euro)

Uit dit vergelijk is in ieder geval naar voren gekomen dat VPI afvalt, niet mijn ding.
Overblijft michell gyro met orbit plat en de clearaudio.

Wat ik ook geleerd heb is dat massa loopwerk of subchasis nog beide open staan, bij de gyro kan ik dat mooi vergelijken als die weer binnenkomt.

Wel is het zo dat de gyro+orbit plat duurder zal uitvallen dan de kant en klare clearaudio performance.

Beide platenspelers zijn goed te upgraden.

molle

Michell Gyro met een Benz Ace element zeker eens beluisteren hoor ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Paul Demo

Citaat van: molle op augustus 27, 2009, 18:24:37
Michell Gyro met een Benz Ace element zeker eens beluisteren hoor ;)

Vwb Gyro of Gyrodeck kan ik het hier alleen maar mee eens zijn. Het Ace element lijkt hiervoor gemaakt.Uiteraard met een goede phonopre.

molle

Yep, en daar een Lehmann Black Cube SE aan gekoppeld. Voor mij een made in heaven combi 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

frank2

Citaat van: molle op augustus 27, 2009, 18:38:09
Yep, en daar een Lehmann Black Cube SE aan gekoppeld. Voor mij een made in heaven combi 8)

Kun je mij zeggen, of je vind dat je eigen cd speler kan meekomen met je platenspeler?

frank2

molle

Het is gewoon minder digitaal klinken, maar wel even open, diep en een mooie plaatsing. Vinyl en cd kan je eigenlijk niet met elkaar vergelijken. Het is op één of andere manier wat rustiger, emotioneler.

frank2

bijgaand 2 plaatjes van de clearaudio performance (2 kleuren leverbaar)