Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

Citaat van: dre73 op augustus  6, 2009, 15:08:32
soms moet je je mond houden :-X
Het was maar een (flauw) grapje hoor, heel herkenbaar deze WAF issues, dat is maar wat ik ermee wilde zeggen  ;)

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Citaat van: dre73 op augustus  6, 2009, 15:18:28
toch maar even indekken? :tongue2:
Yep, heb nog een wachttijd van 3 maanden op mijn net afgesloten rechtsbijstandsverzekering.  :D

)p(

Citaat van: frank2 op augustus  6, 2009, 10:22:22

Ik geloof dat ik nu op een punt ben aangekomen waar ik kan zeggen zo is het goed, zo moet het klinken. Ik kan genieten zonder dat ik hoef te denken, oh deze cd klinkt niet zo mooi, want er zit teveel midden in. Ik kan nu alles draaien en toch genieten. (tuurlijk blijft het zo dat de ene cd nu eenmaal slechter opgenomen kwaliteit is dan de andere)

Fraai resultaat...als de set op de achtergrond treedt is er muziek...feli  8)

peter

frank2

Jullie hebben gelijk, een keer goed laten opmeten, maar vooralsnog voldoet dit goed. Overigens het noppenschuim a.d zijkant is niet zichtbaar vanaf de luisterpositie of de plaats waar wij altijd zitten.

Als ik weer flink geld heb gespaard, kan dit allemaal weg en laat ik het opmeten en laat mij informeren over absorpers e.d.
Maar nu weet ik tenminste dat deze aanpassingen al een behoorlijk verschil maken, en voorheen was me dat niet bekend.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op augustus  6, 2009, 16:37:57
Jullie hebben gelijk, een keer goed laten opmeten, maar vooralsnog voldoet dit goed. Overigens het noppenschuim a.d zijkant is niet zichtbaar vanaf de luisterpositie of de plaats waar wij altijd zitten.

Als ik weer flink geld heb gespaard, kan dit allemaal weg en laat ik het opmeten en laat mij informeren over absorpers e.d.
Maar nu weet ik tenminste dat deze aanpassingen al een behoorlijk verschil maken, en voorheen was me dat niet bekend.

Je zou eens bij Thing man moeten luisteren.
Jeetje je waant je zelf in een soort van muziekachtbaan met alleen 2 speakers.
Je bent na een uur bekaf van het luisteren, maar het is prachtig!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Martijn M

Citaat van: Peerless Monster op augustus  6, 2009, 16:41:57
Je zou eens bij Thing man moeten luisteren.
Jeetje je waant je zelf in een soort van muziekachtbaan met alleen 2 speakers.
Je bent na een uur bekaf van het luisteren, maar het is prachtig!

Als ik dat zo lees, krijg ik het idee dat thingman het wat 'overdone' heeft.
Dutch & Dutch

Peerless Monster

Citaat van: keyser op augustus  6, 2009, 16:47:55
Als ik dat zo lees, krijg ik het idee dat thingman het wat 'overdone' heeft.

Its the experience that counts.
Ik heb nog nooit zoveel detail gehoord en ruimte om me heen.
Een waar surround gevoel met stereo.

Het is niet overdone.
Maar wat bedoel je daarmee precies?
De akoustiek is geweldig.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Martijn M

Een kamer waarvan de akoestiek zeer sterk gedempt is, kan subjectief gezien te dood worden. Dit haalt het leven uit de muziek. Je krijgt het idee dat je naar een hele grote koptelefoon aan het luisteren bent. Je hoort alles inderdaad ontzettend precies en alle opgenomen ruimte-informatie komt perfect door, maar het blijft iets onnatuurlijks houden. Dan liever iets minder demping en dus ook een iets minder schone klank, maar wel een grotere natuurlijkheid.
Dutch & Dutch

Peerless Monster

Citaat van: keyser op augustus  6, 2009, 18:16:33
Een kamer waarvan de akoestiek zeer sterk gedempt is, kan subjectief gezien te dood worden. Dit haalt het leven uit de muziek. Je krijgt het idee dat je naar een hele grote koptelefoon aan het luisteren bent. Je hoort alles inderdaad ontzettend precies en alle opgenomen ruimte-informatie komt perfect door, maar het blijft iets onnatuurlijks houden. Dan liever iets minder demping en dus ook een iets minder schone klank, maar wel een grotere natuurlijkheid.

Je moet ook diffunderen en absorberen.
Een dode kamer is ook niet prettig om te zijn.

Erik van Voorst (in memoriam)

Noppenschuim aan de muur en in het zicht, nu ben ik pas echt geschrokken.....sorry maar ik vind dat affreus... :threadclosed:...in 1 klap zijn al mijn voorstellen van enorm grote waffert-klasse.

Wat heb jij eigenlijk bovenal een tolerante vrouw. :o...met zo een idee hoef ik nu eens niet bij mijn vrouw aan te komen.
Ze zal dan eerder een antwoord geven als "...ik hoop dat je nieuwe vriendin dat mooi vindt!!". :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

frank2

Nogmaals, zoals ik al schreef het is niet in zicht, tenminste niet vanaf de plaats waar wij beiden altijd zitten.
En mijn vrouw weet dat ik maar een grote hobby heb, al verklaard ze mij voor gek.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

en vandaag de ronde mat die mijn vrouw vreselijk vond vervangen door een vierkante van Ikea die wel haar goedkeuring heeft.

En ik kan heerlijk muziek luisteren, nog steeds sta ik versteld van de verschillen van voorheen en nu......

scrutinizer

Citaat van: frank2 op augustus 11, 2009, 19:01:25
en vandaag de ronde mat die mijn vrouw vreselijk vond vervangen door een vierkante van Ikea die wel haar goedkeuring heeft.

En ik kan heerlijk muziek luisteren, nog steeds sta ik versteld van de verschillen van voorheen en nu......

Take your time .... ervaar elke stap ... en laat je gehoor en gevoel bepalen.
Je luistert in een huiskamer, ´met´ je vrouw in je naaste omgeving.
Voor je het weet luister je afgezonderd, in een speciaal daarvoor aangepaste audioruimte..... waar je jezelf de vraag stelt, ondanks de voordelen qua akoestiek, ..... what's wrong in this equazion? ::)

Enjoy the ride!!

;)

Anton. 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

Let me refrase: ik luister ZONDER mijn vrouw in de woonkamer. Naar muziek welke zeer gedefinieerd, met een natuurlijke flow, vloeiend dus, klinkt in een enigszins geoptimaliseerde woonkamer waarbij goed is gekeken dat er geen storende elementen van akoestische maatregelingen zichtbaar zijn.

Gelukkig blijft daardoor gewaarborgd  dat ik in mijn huiskamer kan blijven luisteren.

scrutinizer

Citaat van: frank2 op augustus 12, 2009, 10:41:07
Let me refrase: ik luister ZONDER mijn vrouw in de woonkamer. Naar muziek welke zeer gedefinieerd, met een natuurlijke flow, vloeiend dus, klinkt in een enigszins geoptimaliseerde woonkamer waarbij goed is gekeken dat er geen storende elementen van akoestische maatregelingen zichtbaar zijn.

Gelukkig blijft daardoor gewaarborgd  dat ik in mijn huiskamer kan blijven luisteren.
:-*

Ik denk dat je het content van mijn post verkeert inschat. Lees het nog eens. ::)

Ik bedoel er juist mee te zeggen dat, ondanks de bijgeluiden, het soms 'meer' genieten is met de familie erbij.

Straight from the horse's mouth.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ivo1986

Citaat van: chansig op juli 31, 2009, 21:35:38
Kreeg er een mooi strak plafond bij..daar ging het eigenlijk om....Gelijk maar een akoestisch plafond genomen 2 vliegen in 1 klap.

Gr Hans

Dus niet erg brokkelig oid?
Hoeveel cm lager is je plafond geworden?

chansig

Er zitten hele kleine gaatjes in welke je absoluut niet ziet. Het is compleet glad zonder een glanzend uitstraling te hebben. Het plafond is ongeveer een cm of 5 lager gekomen..scheelt weer in de stookkosten dus uiteindelijk verdien ik die 2500 weer terug.. ;D ;D ;D ;D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Door alle aanpassingen in de akoestiek, vandaag de niet zichtbare laatste voorlopig is het geluid er stukken op vooruit gegaan. Ik had de laatste tijd koperen en rodium bruggen op mijn speakers zitten. Doordat het midden geluid easier is geworden begon het hoog hoewel erg mooi toch iets de overhand te krijgen, dus ik heb de rodium bruggen verwijderd.

Voorheen als ik dat deed " sloeg de muziek dood, alleen midden, flauw, niet sprankelend".
Nu klinkt het homogeen, fris, helder en de nadruk is in het hoog weer weg, maar ik heb toch mooi hoog (belletjes e.d.)

Ik vind het ongelooflijk vinden wat die akoestische aanpassingen doen met je geluid.
Ik kreeg in ieder geval weer een glimlach op mijn gezicht bij het horen van muziek.
HEERLIJK

frank2

Tsja, nu ik dit allemaal klaar heb, zit ik toch aan het volgende project te denken: een betaalbare maar goede 2e hands platenspeler. Een VPI vond ik hier niet zo geweldig.

Heb nu mijn project weer aangesloten, hij doet z'n best maar kan helaas niet meekomen met de andere bronnen. Ik wil toch graag iets wat in de buurt komt qua geluid bij mijn andere bronnen, de cd speler en de sat ontvanger.

Martijn M

Met een platenspeler zal dat nooit lukken. Plaat kan best lekker klinken, maar is bij lange niet zo accuraat als cd.
Dutch & Dutch

hifiman

Citaat van: keyser op augustus 21, 2009, 19:59:15
Met een platenspeler zal dat nooit lukken. Plaat kan best lekker klinken, maar is bij lange niet zo accuraat als cd.
Maar wel zeer muzikaal  :wub:

Martijn M

Dutch & Dutch

frank2

Ik weet dat een platenspeler "anders" klinkt dan een digitale bron, maar een lp kan zeker net zo goed klinken als een cd, al zal vaak de cd winnen. Toen ik de vpi hier had staan was er 1 lp die ik ook had als cd. Die lp "won" van de cd.
Maar de project die er nu staat laat teveel liggen, ik wil graag een betere platenspeler, die hoeft niet zo goed als de Bow te zijn, maar als deze "in de buurt" komt ben ik al zeer tevreden.

Ja muzikaal, is mijn cd speler ook al heeft het mij veel moeite gekost voor ik de cd speler vond die dat kon, De meeste cd spelers zijn te digitaal, zoals mijn sat reciever ook is.

frank2

Om toch ergens te beginnen een paar merken, graag commentaar op welke beter is qua geluid en wat dan de verschillen zijn: (prijzen weet ik ook niet)

Nottingham Analogue Spacedeck (3000 euro) (te duur??)
Michell gyro SE
VPI Scout (+/- 1900 euro)
Transrotor Z1 (incl. arm/element 2000 euro)
Rega P 5