Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Ik heb nu beide bruggen tegelijkertijd aangesloten, ik moet nog verder testen, maar het brilliante is weer terug en toch heb ik iets meer midden. Dus het iele is weg met alleen de rodium bruggen. Ook heb ik de onderste terminals beide in gebruik. Dit resulteert in een dieper/strakker laag.

Ga dit nog verder onderzoeken... :alien:
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op juli  9, 2009, 19:01:36
<knip>
Binnen het budget wat ik mij gesteld heb, heb ik voor mij het absolute gezocht en gevonden. Een Topset is het echt wel, maar er zijn betere/mooiere.

Welke sets dan?

Groeten...

frank2

die staan niet op het ht forum.....(of elders)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Kwabbernoot

OK, laat ik het anders vragen. Heb jij betere sets gehoord dan je eigen set en zo ja, waaruit waren die sets dan zo ongeveer opgebouwd?

Groeten...

frank2

wilson watt puppy's / cat buizenversterker
grand utopia /  versterker ??
grote infinity's / versterker ??

Gydotron

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er veel mensen hun tijd meer doorbrengen op forums dan zich bezig houden met muziek te beluisteren.
Misschien gelijk een nieuwe woord voor gebruiken, nml Foriofielen

Guido

dre73

misschien zitten die mensen wel met een laptop op de sweetspot! 8)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Citaat van: dre73 op juli 19, 2009, 09:02:39
Haha, zo eentje ben ik er  ;)

Lex Groningen

Citaat van: dre73 op juli 19, 2009, 09:02:39

Klopt, hier is er zo één.  ;D
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

Hier niet, ik heb alleen een computer boven staan, en je kunt natuurlijk niet de gehele dag muziek luisteren al staat de muziek hier 12 uur per dag op zacht niveau wel aan. Maar muziek luisteren doe ik het liefst alleen, dus zonder mijn vrouw (heeft ook met de muziekkeuze te maken).
------------

Nu nog even over de bruggen. Mijn speakers hebben 4 aansluitbussen, biwire gebruik ik niet.
Tot voor kort zoals boven omschreven had ik hier altijd cardas rodium bruggen voor.
Nu met de nieuwe leenkabels VD master 3 en omdat ik van wenw audio koperen cardas bruggen kreeg ben ik gaan experimenteren.
OOk voor Rens is dit zeer interessant.

De conclusie bij mijn Ushers BE 10 is: rodium cardas bruggen blijven gebruiken (alleen geeft een "iel" geluid). Dus de rodium en koperen bruggen tesamen, geeft een voller geluid.
Daarna heb ik nog getest met de standaard bruggen (dikker koper) van Usher.
Hieruit bleek dat tesamen met de cardas rodium  bruggen het geluid voller werd. Dus iets meer midden tov. de cardas koperen bruggen.

Ik heb nu de standaard brug van Usher tesamen met de cardas rodium aangesloten, dit geeft een goede flow, aanslagen e.d. hoor je erg goed, maar het heldere brilliante blijft ook. Het swingt meer.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op juli 19, 2009, 10:54:59
Hier niet, ik heb alleen een computer boven staan, en je kunt natuurlijk niet de gehele dag muziek luisteren al staat de muziek hier 12 uur per dag op zacht niveau wel aan. Maar muziek luisteren doe ik het liefst alleen, dus zonder mijn vrouw (heeft ook met de muziekkeuze te maken).
------------

Nu nog even over de bruggen. Mijn speakers hebben 4 aansluitbussen, biwire gebruik ik niet.
Tot voor kort zoals boven omschreven had ik hier altijd cardas rodium bruggen voor.
Nu met de nieuwe leenkabels VD master 3 en omdat ik van wenw audio koperen cardas bruggen kreeg ben ik gaan experimenteren.
OOk voor Rens is dit zeer interessant.

De conclusie bij mijn Ushers BE 10 is: rodium cardas bruggen blijven gebruiken (alleen geeft een "iel" geluid). Dus de rodium en koperen bruggen tesamen, geeft een voller geluid.
Daarna heb ik nog getest met de standaard bruggen (dikker koper) van Usher.
Hieruit bleek dat tesamen met de cardas rodium  bruggen het geluid voller werd. Dus iets meer midden tov. de cardas koperen bruggen.

Ik heb nu de standaard brug van Usher tesamen met de cardas rodium aangesloten, dit geeft een goede flow, aanslagen e.d. hoor je erg goed, maar het heldere brilliante blijft ook. Het swingt meer.

Op mijn Heavens gate Ultra silence zitten de Rodium vorken van Cardas.
Meer dan tevreden daarover ;).
Maar ik moet nog op zoek naar bruggen...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Audiofiel

Citaat van: frank2 op juli 17, 2009, 19:29:10

Heb jij dan alle sets op dit forum al gehoord? :o Ik in ieder geval niet. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

Citaat van: Audiofiel op juli 19, 2009, 13:47:12
Is ook onmogelijk met het tempo waarin sommige mensen hier op het forum hun sets veranderen c.q. upgraden >:D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Audiofiel

Dat klopt. Maar hoewel ik zelf al redelijk wat sets op dit forum heb gehoord, stopt het aantal wel bij 2-3% van de actieve forumleden. Dus ik zou zelf geen oordeel kunnen geven over al die sets die ik zelf nog nooit heb gehoord. ;)

In sommige gevallen ken ik wel alle gebruikte apparatuur, maar dan is de akoustiek altijd nog een belangrijke variabele. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op juli 19, 2009, 14:38:34
Dat klopt. Maar hoewel ik zelf al redelijk wat sets op dit forum heb gehoord, stopt het aantal wel bij 2-3% van de actieve forumleden. Dus ik zou zelf geen oordeel kunnen geven over al die sets die ik zelf nog nooit heb gehoord. ;)

In sommige gevallen ken ik wel alle gebruikte apparatuur, maar dan is de akoustiek altijd nog een belangrijke variabele. ::)

24494 leden ten tijde dat ik kijk...
2% is al 490 stereo sets...
Das een hoop ;).

Het is een beetje gechargeerd gezegd denk ik door Frank.

Brrrr akoustiek ben ik zo bang voor als het nieuwe huis is gekocht.
Maar dat is wel zo ongeveer de belangrijkste schakel inderaad...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Jongens lees eens eerst!  Iemand vroeg mij welke sets ik beluistert had en ik schreef sets die NIET op het forum staan, maw. geen sets van forumleden.

Audiofiel

Nee, dat klopt niet.

De gebruikte quote was deze:

Citaat van: frank2 op juli  9, 2009, 19:01:36
Binnen het budget wat ik mij gesteld heb, heb ik voor mij het absolute gezocht en gevonden. Een Topset is het echt wel, maar er zijn betere/mooiere.

En de vraag was:

Citaat van: Kwabbernoot op juli 17, 2009, 19:24:30
Welke sets dan?

Groeten...

Jouw antwoord was als volgt:

Citaat van: frank2 op juli 17, 2009, 19:29:10

Vandaar mijn reactie:

Citaat van: Audiofiel op juli 19, 2009, 13:47:12

Stelling 1: er zijn betere sets
Stelling 2: die staan niet op het forum

Ergo: de sets op het forum zijn niet beter. ;)

Wellicht bedoelde je te zeggen dat de sets die jij gehoord hebt en beter waren, niet van forumleden waren? Dat is natuurlijk wel een heel andere bewering. Een bewering die ook op kan gaan voor iemand met een instap-Marantz en een paar Canton speakers. ;)

frank2

je hebt gelijk, ik heb het geheel anders begrepen. Mijn set is een topset en ik bedoelde te zeggen; er zijn vast andere die ook zeer goed klinken, het is, blijft persoonlijke smaak. Wel heb ik betere sets beluisterd, maar deze waren wel duurder in aanschaf.
Deze beluisterde sets waren van mensen die niet op het ht forum aktief zijn.

Ik heb van forumleden 3 sets beluisterd, alleen deze waren in een geheel andere prijsklasse, hoewel die van Rens aardig in de buurt komt, dit was tevens de set die ik het beste vond klinken van de sets die ik bij forumleden beluisterd heb.

blue-eyes

Ik weet er nog wel één set waarvan ik (puur theoretisch dan en uit mond van enkele luisteraars die jou set gehoord hebben) denk dat deze beter is, en deze staat op het forum.
Maar deze is dan ook wel iets duurder, maar wel een HT set.

En nee, niet die van mij, bij lange na haal ik het stereo nivo van jou set (inside information ;) ) niet.

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

R

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

blue-eyes

Dat houd ik voor me, ik ga niet te pas en te onpas sets van anderen benoemen. Zeker niet omdat zij niet overdreven actief zijn.
Maar de set die ik nu bedoelde is een redelijk actief iemand. Niet iedereen stelt dat op prijs.

En nee, ik doel niet op de set van Erik de zelfbouwer. En ja, ik weet dat de eigenaar van de set waar ik op doel de set van Erik plezanter vindt (en nee, het is geen belg :P) .

Er zijn wel degelijk enkele topsets hier op 't forum. Vergeet niet dat we 25000 leden hebben, waarvan er maar een paar actief. Er zijn leden met sets van meer dan een ton in euro's maar die hier alleen maar lezen. Zoals gezegt, niet iedereen stelt dat op prijs, sommigen kiezen bewust voor anonimiteit.

En ja, ik weet dat geld niet alles zegt, maar geeft veelal wel een erg goede basis.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

frank2

Ik ben het volkomen met je eens. Ik heb slechts bij 3 forummers hun sets beluisterd, er zullen er vast zijn die het naast het smaakelement, beter voor elkaar hebben. (en ja dat betekend op dit niveau altijd duurder) Voorbeeld: als je een betere eindversterker wilt, 2000 euro meer, betere speakers: duizenden meer, ga zo maar door.
Als je het nog beter wilt kost het in verhouding tot de prestatie van het component echt veel geld. Dat is ook de reden dat ik niet verder wil gaan, dat kost me gewoon teveel geld voor dat beetje extra.

Finetunen of tweaken is wel betaalbaar dus dat is nog te doen en daar kun je nog aardige verbeteringen me halen.

Blue Eyes Ik zal niet gaan raden wie dit wel kan zijn al heb ik en zeer sterk vermoeden, ik weet wie hier zijn komen luisteren, dus dan blijven er weinig mensen over. Een daarvan heeft, hoewel ik het nooit beluisterd heb, een zeer aardige ht set staan.

blue-eyes

Hij is kortgeleden bij je geweest, maar zijn set bedoel ik niet ;)

frank2

Zo wenw is weer terug van vakantie en ik hoop dat ik binnenkort mijn nieuwe speakerkabels krijg, zodat ik ze 500 uur kan gaan inspelen. Verdere aanpassingen aan de set komen er niet meer, misschien nog een johan kabel e.d. maar verder niet.

Dus ik ga beginnen met iets waar ik mee had moeten beginnen; Akoestiek.
Ik ben halverwege akoestiek der akoestieken van erik. Heb tenminste al een paar opties.

Voor ik begin: op pag 57 staan de meest recente foto's, mijn huis de wanden en het plafond zijn gemaakt van steenwol en daartegenaan gipsplaat. Stenen zul ke in mijn huis niet vinden. (houtskeletbouw)

(helaas) heb ik wel een stenen vloer en achter de bank, de luisterpositie, is geen demping. Dus gisteren 4 tuinkussens en een rond vloerkleed gepakt en deze tuinkussens in de hoeken v.d. kamer achter de speakers gezet. Waar de schemerlamp staat naast de speaker links het vloerkleed gelegd. Dit gaf een groot verschil, het geluid werd "rustiger" en dan bedoel ik echt de middentonen en hoge tonen. Basproblemen heb ik niet. Misschien is accurater een beter woord.

Ik gan dit nog verder onderzoeken. Het zou een verbetering zijn om de middentonen en iets de hoge tonen accurater te krijgen. Op mijn luisterpositie klappend in je handen, galmt het goed.

Dus ik zou vlokkenschuim en noppenschuim kunnen gebruiken, maar het is een woonkamer, dus overtrekken met doek in een frame geplaatst zoals tingman dit laat zien op z'n site.

Vlokkenschuim zou rechteronder naast de rechterspeaker naast de openhaard in een opening onder het marmer geplaatst kunnen worden en tevens aan de zijkant v.d. openhaard (naast de speaker) zou noppenshuim kunnen komen. De eerste reflectiepunten zijn links een raam (zitten gordijnen voor als ze dicht zijn tenminste) rechter reflectiepunt is de openhaard.

Hoe zou ik dit nu het beste kunnen aanpakken, ik wil eigenlijk liever niet iemand inhuren paar honderd euro neerleggen om te weten wat ik al half weet.

Ideeën zijn welkom